Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-05-2016, 16:10   #81
szafarek
ford::specialist
 
Avatar szafarek
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Cytat:
Napisał czesiek_22 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A jak to się ma do 1,8 TDCI czy też jest taka budowa turbo, sztanga i pierburg?
a jakie tam turbo siedzi ? Ze zmienną geometrią ?

__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm
Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm
szafarek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2016, 05:29   #82
fura_89
ford::average
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 12-04-2016
Skąd: o/k Pszczyny
Model: Focus C-max
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rocznik: 2007
Postów: 59
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Chyba już znalazłem przyczynę niedoładowania turbo (luz na wirnikach). Teraz muszę znaleźć jakiegoś fachowca od regeneracji turbo. Co do nowego zaworu pierburga to działa on poprawnie.
fura_89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2016, 07:00   #83
czesiek_22
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-06-2012
Model: C-Max 1.8 Ghia
Silnik: 1,8
Rocznik: 2009
Postów: 82
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Cytat:
Napisał szafarek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a jakie tam turbo siedzi ? Ze zmienną geometrią ?
No właśnie przeglądając forum wynika, że jest bez zmiennej geometrii łopatek. Ostatnio parez razy na trasie wydał mi się trochę mułowaty na 4 biegu ale tutaj chyba trzeba patrzeć w innym kierunku niż u Ciebie.
czesiek_22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2016, 14:24   #84
lisek40
ford::specialist
 
Avatar lisek40
 
Zarejestrowany: 08-04-2011
Model: Ford c-max s-max
Silnik: 1,8 2,2 tdci
Rocznik: 2006, 2013
Postów: 590
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Silnik 1.8 TDCI z systemem Common Raill pojawiły się w 2001 roku. W zależności od modelu posiadał moc 100KM,115KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail występowała w modelach Focus ,C-Max. Początkowo był on realizowany przy pomocy układu wtrysków Delphi. W roku 2004 wprowadzono tzw. piezo wtryskiwacze Siemens. Ich bezsprzeczną zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, oraz mała usterkowość. Po stronie minusów należy zapisać wysoki koszt nowego elementu oraz trudną regenerację. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.
lisek40 jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2016, 17:29   #85
axel83
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-11-2011
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 TDCI 115
Rocznik: 2011
Postów: 139
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Cytat:
Napisał pablod Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Skoro padły słowa o odczytach to mam takie (w ruchu nieduże prędkości):
n MAP MAF VGTDC
obr/min kPa g/s %
800 102 9,8 67
1000 102 10,2 62
1100 102 10,2 61
1200 102 13,0 60
1300 103 16,0 58
1400 106 21,7 57
1500 107 20,0 56
1600 108 21,0 55
1700 109 22,0 55
1800 111 24,0 56
1900 123 29,0 54
2000 125 28,0 53
2100 127 32,0 52
2200 129 36,0 52
2300 131 40,0 51
2400 136 46,0 51
2500 140 50,0 51
2600 143 50,0 51
2700 148 48,0 51


Można prosić słowo komentarza?
Zrób pomiar na pełnym gazie - takie są bezwartościowe.

Powinno pompować do 2,5 bara u ciebie jest niecałe 1,5
axel83 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2016, 19:03   #86
szafarek
ford::specialist
 
Avatar szafarek
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Cytat:
Napisał axel83 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
1,5
Rozumiem, że chodzi o wartość 148 przy 2700. Te 148 to prawie 1,5 bara, tak ?
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm
Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm
szafarek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2016, 19:34   #87
axel83
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-11-2011
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 TDCI 115
Rocznik: 2011
Postów: 139
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Cytat:
Napisał szafarek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Rozumiem, że chodzi o wartość 148 przy 2700. Te 148 to prawie 1,5 bara, tak ?
Tak, 1 bar to ciśnienie atmosferyczne a te 0,48 wyprodukowała turbina Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
axel83 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2016, 20:32   #88
pablod
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-05-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 kombi Ghia
Silnik: 1,6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 69
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Cytat:
Napisał axel83 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zrób pomiar na pełnym gazie - takie są bezwartościowe.
Powinno pompować do 2,5 bara u ciebie jest niecałe 1,5
Mówimy o MAP? Na postoju przy 3300 obr/min podaje 177 kPa (to ~max). U mnie nieco brakuje mocy przy ruszaniu, więc na tych odczytach się skupiłem.
Jeżeli masz możliwość sprawdzenia i porównania tych wartości właśnie przy ruszaniu będę wdzięczny, bo skoro podawane jest za małe ciśnienie, to pewnie odczuje się to przy różnych prędkościach - dla mnie najbardziej wyczuwalny jest brak mocy przy ruszaniu (choć źle nie jest i tak).

Wczoraj odbyłem bardzo owocne spotkanie z jednym z kolegów i mam już źródła ewentualnych problemów. Po długim weekendzie zdam meldunek jak sprawy stoją.
pablod jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2016, 21:01   #89
axel83
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-11-2011
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 TDCI 115
Rocznik: 2011
Postów: 139
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Cytat:
Napisał pablod Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mówimy o MAP? Na postoju przy 3300 obr/min podaje 177 kPa (to ~max). U mnie nieco brakuje mocy przy ruszaniu, więc na tych odczytach się skupiłem.
Jeżeli masz możliwość sprawdzenia i porównania tych wartości właśnie przy ruszaniu będę wdzięczny, bo skoro podawane jest za małe ciśnienie, to pewnie odczuje się to przy różnych prędkościach - dla mnie najbardziej wyczuwalny jest brak mocy przy ruszaniu (choć źle nie jest i tak).

Wczoraj odbyłem bardzo owocne spotkanie z jednym z kolegów i mam już źródła ewentualnych problemów. Po długim weekendzie zdam meldunek jak sprawy stoją.
Tak MAP. Spróbuj na 4 biegu od niskich obrotów ale z pełnym butem - będzie widać jak się buduje doładowanie.
axel83 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2016, 21:03   #90
szafarek
ford::specialist
 
Avatar szafarek
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Cytat:
Napisał pablod Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wyczuwalny jest brak mocy przy ruszaniu (choć źle nie jest i tak).
Powiem Ci co jest .... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Źle wyregulowana sztanga od turbo. Jedź na hamownię i zobaczysz, że moc jest ok ale moment baardzo słaby.
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm
Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm
szafarek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:17.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.