Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-05-2016, 17:54   #1
szafarek
ford::specialist
 
Avatar szafarek
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
Domyślnie Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Walczę już od dłuższego czasu z problemami z dynamiczną jazdą. Problem w zasadzie dotyczy tylko przyspieszania przy większych prędkościach. Dynamika na biegach 1 (ruszanie), 2,3 jest jak najbardziej poprawne. Czuję, że z mojego 1.6 po chipie żyje tam te 135 koni ....
Źle się dzieje na 4 i 5 biegu. Przyspieszanie praktycznie nie istnieje.

Wiele informacji opisywałem już w innych postach (ale jakoś nic konkretnego się nie "urodziło". Postanowiłem założyć nowy temat i zebrać wszystko w jednym poście) :
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] oraz w wątu Czaja95
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ].

Dziś mam już dodatkowo wymienioną "gruszkę" turbo ale to też nic nie dało.
Mam pewne podejrzenia, ale nie chcę Wam nic sugerować.
Oczywiście w PCM jedyny błąd to P0234 czyli przeładowanie turbo, pojawia się przy większych prędkościach.
Jutro będę wiedział czy po wymianie gruszki dalej się pojawia.
Jeśli chodzi o post "rozsadziło rezonator" to jeśli chodzi o prędkość max to juz jest ok - dziś pozwoliłem sobie na 190 km/h na A2 ale trwało to wieczność ....

Załączam linki do dwóch moich filmów na yt gdzie sfilmowałem zachowanie sztangi turbo w c-maxie oraz pugu 308 mojej małżonki gdzie mam dokładnie ten sam silnik (1.6 HDi PSA). Ten w dalszym ciągu mam wrażenie że jedzie lepiej .... sporo lepiej jak moje zhakowane 1.6 TDCI. Program w pugu jest fabryczny i zgłasza się mocą (zmierzone na hamowni) 114 koni / 254 Nm.

Proszę Was o ocenę zachowania sztangi bo jak widać na filmach jej praca w pugu jest inna niz w tdci. Chodzi mi o szybkość schodzenia sztangi w dół po odpaleniu oraz co najważniejsze (jak mi się wydaje) powrót sztangi do pozycji wyjściowej po zgaszeniu auta (pug - od razu po zgaszeniu, ford - dużo później)

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]


UWAGA !!! Na prośbę kolegi pilot14 wrzucam do pierwszego postu link do yt z poprawną pracą sztangi po wymianie Pierburga.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm
Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm

Ostatnio edytowane przez szafarek ; 16-05-2016 o 16:10 Powód: Dodanie filmu z poprawną pracą sztangi
szafarek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-05-2016, 18:11   #2
endrius33
ford::advanced
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 03-05-2014
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Fusion, Mazda CX-3
Silnik: 1.4 TDCi, 2.0 SkyActive
Rocznik: 2003, 2019
Postów: 280
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

A bym obstawial zawor Pierburg'a.
U mnie też tak dlugo schodzila sztanga a po wymianie na uzywke z cytryny jak na filmie z Peugota.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
endrius33 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-05-2016, 18:14   #3
slawek-kali
ford::expert
 
Avatar slawek-kali
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Slychac nawet zawor..
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila!
Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK
slawek-kali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-05-2016, 18:19   #4
szafarek
ford::specialist
 
Avatar szafarek
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Cytat:
Napisał endrius33 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A bym obstawial zawor Pierburg'a.
U mnie też tak dlugo schodzila sztanga a po wymianie na uzywke z cytryny jak na filmie z Peugota.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Bingo,o nim właśnie myślę, zamówiłem już oryginał. Czekam na przesyłkę.

Cytat:
Napisał slawek-kali Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Slychac nawet zawor..
Sławku, ten dźwięk dochodzi z turbo ...
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm
Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm
szafarek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-05-2016, 18:22   #5
slawek-kali
ford::expert
 
Avatar slawek-kali
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Ten koncowy basowy dzwiek to wlasnie pierburg..
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila!
Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK
slawek-kali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-05-2016, 18:26   #6
szafarek
ford::specialist
 
Avatar szafarek
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Cytat:
Napisał slawek-kali Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pierburg..
Uwalony ? Też myślałem że to on wydaje te dźwięki, jednak słychać to z bliskich okolic turbo.

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - jakie miałeś objawy przed wymianą zaworu ?
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm
Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm
szafarek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-05-2016, 18:38   #7
endrius33
ford::advanced
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 03-05-2014
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Fusion, Mazda CX-3
Silnik: 1.4 TDCi, 2.0 SkyActive
Rocznik: 2003, 2019
Postów: 280
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

U mnie wystepowalo kilka bledow miedzy innymi przeladowanie turbo i niepoprawna praca przepustnicy.
Po wymiani obu jak reka odjal wiecej sie nie pojawily.
Zaznaczam.... dwie czesci wymienialem odrazu.
Objawy?! Odcinanie turbo i mul ale sztanga chodzila jak w Twoim silniku

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
endrius33 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-05-2016, 18:57   #8
pablod
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-05-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 kombi Ghia
Silnik: 1,6 TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 69
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Czy mi się wydaje, czy na filmie z Forda słychać taki ciągły pisk, jakby z aparatury elektrycznej?
Mam u siebie coś podobnego i dochodzi to z pierwszej przepustnicy za turbiną (mam dwie). Błędów żadnych to nie zgłasza, łopatki chodzą luźno.... Czy ona może być przyczyną braku mocy przy ruszaniu? Czy tak ma być?
pablod jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-05-2016, 19:07   #9
szafarek
ford::specialist
 
Avatar szafarek
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 18-01-2007
Skąd: okolice Poznania
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2016
Postów: 900
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Cytat:
Napisał pablod Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy tak ma być?
To normalne, w pugu też tak jest ...
To przepustnice wydają takie dźwięki.

Cytat:
Napisał pablod Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
dochodzi to z pierwszej przepustnicy za turbiną (mam dwie)
Jak masz dwie to masz/miałeś DPF-a.
__________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci Titanium ->> 180KM / 400 Nm
Ford Kuga 2.0 Tdci Individual ->> 163KM / 340 Nm
szafarek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-05-2016, 16:49   #10
axel83
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-11-2011
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 TDCI 115
Rocznik: 2011
Postów: 139
Domyślnie Odp: Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania

Wklej wykres z doładowanie/obr na tych wyższych biegach z Forscana.
axel83 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:07.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.