Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-10-2012, 20:18   #281
Darecki_22
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 28-04-2010
Model: focus 2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 48
Domyślnie Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób

Nie mam klimatronika, natomiast auto ma fabrycznie zamontowaną elektryczną nagrzewnicę. Musi więc istnieć sposób automatycznego załączania/rozłączania. Wcześniej nie zauważyłem, że ciepło leci wcześniej wspomniane bezpieczniki F70 i F5 siedzą we właściwym miejscu.

Darecki_22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-10-2012, 20:24   #282
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
Domyślnie Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób

Cytat:
Napisał Darecki_22 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie mam klimatronika, natomiast auto ma fabrycznie zamontowaną elektryczną nagrzewnicę. Musi więc istnieć sposób automatycznego załączania/rozłączania...
Włączanie elektrycznej nagrzewnicy z klimy ręcznej następuje za pomocą sygnału "aux heat request" - noga 5 złącza C378 od panelu klimy manualnej. Według mnie - nie mam jak sprawdzić - włącza się to głównie (albo jedynie) przy "odmrażaniu" (nawiew na przednią szybę). Przy klimie ręcznej nie ma czujnika temperatury wewnętrznej i nie ma kto wypracować automatycznie tego sygnału.

Jest to jednocześnie "podpowiedź" jak ewentualnie dorobić sobie ręczne sterowanie nagrzewnicą elektryczną powietrza PTC - trzeba sobie dorobić jakiś przełącznik włączający odpowiedni poziom wskazanego sygnału. Niestety ze schematu nie wynika czy włączane jest masą (najprawdopodobniej!) czy plusem... trzeba sprawdzić "organoleptycznie"...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 22-10-2012 o 20:42
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-10-2012, 20:30   #283
Darecki_22
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 28-04-2010
Model: focus 2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 48
Domyślnie Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób

Klimę mam manualną, bezpieczniki wspomniane siedzą na swoich miejscach. Mam też fabrycznie montowaną podgrzewaną szybę przednią, więc nagrzewnica elektryczna nie służy jedynie do nadmuchu na szybę przednią. Wydaje mi się że musi tu dochodzić parametr temperatury silnika w połączeniu z temperaturą zewnętrzną. Przy ręcznej klimie nie ma parametru temperatura wew.kabiny.

Ostatnio edytowane przez Darecki_22 ; 22-10-2012 o 20:33
Darecki_22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-10-2012, 20:36   #284
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
Domyślnie Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób

Cytat:
Napisał Darecki_22 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...Wydaje mi się że musi tu dochodzić parametr temperatury silnika w połączeniu z temperaturą zewnętrzną.
Tobie "się wydaje" a ja czytam ze schematów - sterują tym pokrętła klimy manualnej i GEM a on nie ma zielonego pojęcia o temperaturze silnika, bo mu to do niczego nie jest potrzebne. W klimatroniku załączaniem nagrzewnicy zajmuje się sterownik klimatronika a GEM tylko zarządza dostępną mocą i tylko w tym sensie pośredniczy w załączaniu nagrzewnicy.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 22-10-2012 o 20:43
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-10-2012, 20:44   #285
Darecki_22
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 28-04-2010
Model: focus 2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 48
Domyślnie Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób

Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ty "myślisz" a ja czytam ze schematów - sterują tym pokrętła klimy manualnej i GEM a on nie ma zielonego pojęcia o temperaturze silnika, bo mu to do niczego nie jest potrzebne. W klimatroniku załączaniem nagrzewnicy zajmuje się sterownik klimatronika a GEM tylko zarządza dostępną mocą i tylko w tym sensie pośredniczy w załączaniu nagrzewnicy.
Ok, Jaki jest sens fabrycznego montowania podgrzewanej przedniej szyby i elektrycznej nagrzewnicy, która miała by jeszcze dodatkowo ją podgrzewać ? Sterowanie musi być, ktoś w temacie pisał (ma takie coś w aucie) że załącza się przy odpowiednio niskiej temp. i skręceniu gałki ogrzewania max w prawo.
Darecki_22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-10-2012, 20:50   #286
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
Domyślnie Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób

Cytat:
Napisał Darecki_22 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ok, Jaki jest sens ...
Co do sensu - podstawowy, jak grzeje grzałka szyby to jej schładzanie powietrzem o ujemnej temperaturze z zewnątrz nie ma sensuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tak więc elektryczna nagrzewnica powietrza w tym układzie ma zasadnicze znaczenie...

Co do załączania PTC przy na max podkręconym ogrzewaniu - bardzo prawdopodobne: takie ustawienie jak najbardziej kwalifikuje się do "aux heat request"... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Sprawdź najlepiej miernikiem i napisz jakie są wyniki pomiaru podanego przeze mie sygnału. Podstawową kwestią jest, że sygnał załączania musi zależeć jedynie od położenia pokręteł i włączników klimy manualnej a nie od warunków zewnętrznych (poza oczywiście dostępną rezerwą mocy alternatora).

Ja mam klimatronik, podgrzewaną szybę i PTC wszystko razem i włącza się to co chwilę (ale z dużym sensem), niestety nie sprawdzę jak się zachowuje w "uboższej" konfiguracji...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 22-10-2012 o 20:57
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-10-2012, 21:14   #287
Darecki_22
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 28-04-2010
Model: focus 2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 48
Domyślnie Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób

[QUOTE=tedi_k;1893286]Co do sensu - podstawowy, jak grzeje grzałka szyby to jej schładzanie powietrzem o ujemnej temperaturze z zewnątrz nie ma sensuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tak więc elektryczna nagrzewnica powietrza w tym układzie ma zasadnicze znaczenie...

Dorobiłeś teorię z podwójnym ogrzewaniem szyby na kolanie. Ale pomysł ciekawy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Ale nagrzewnica elektryczna nie działa w żadnym położeniu położenia gałki nawiewów. Skoro była fabrycznie zamontowana to musiała na dzień dobry działać. Zacząłem poszukiwania od bezpiecznika, ustawienia w elm'ie poprawne. Jutro sprawdzę napięcia na wtykach zasilającym, sterującym.
Darecki_22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-10-2012, 21:21   #288
newpolish
ford::advanced
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 12-10-2010
Skąd: Gdańsk / Kolonia / Frankfurt
Model: S-MAX MK2
Silnik: 2,0 TDCi 150/180 PS
Rocznik: 2017
Postów: 276
Domyślnie Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób

Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie jest to prawda.
Co masz na myśli?

Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
on nie ma zielonego pojęcia o temperaturze silnika, bo mu to do niczego nie jest potrzebne.
Błąd bo porównuje temperaturę powietrza i cieczy układu. Jak ciecz ma wystarczającą temperaturę to PTC się nie załączy mimo niskiej temperatury powietrza.

Ale takie dyskusje i tak odbiegają od zasadniczego wątku. Ja bym radził zmienić ustawienia w sofcie lub zamontować przełącznik z przekaźnikem.

Sterowanie nie jest ani masą ani plusem. Sterowanie jest sygnałem modulowanym więc bez ingerencji w płytkę PCB się nie obędzie.

Sterowanie masą lub plusem masz we fieście, ale tam jest zwykły PTC bez płytki PCB.
newpolish jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-10-2012, 21:33   #289
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
Domyślnie Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób

Nie jest prawdą, że włącza się tylko w ujemnych temperaturach.

Co do temperatury cieczy (choć być może bez uwzględnienia temperatury powietrza zewnętrznego) - ok. zgoda. Wnioskuję, to z tego, iż w schemacie klimy manualnej/ogrzewacza PTC nie ma żadnego odwołania do czujnika temperatury zewnętrznej (AMBIENT TEMP SENSOR) choć ma on swoje podłączenie do GEM. Zwykle na schematach przywołują elementy GEM niezbędne do działania danego podsytemu. Temepraturę cieczy biorą po CAN z PCM, więc tego na schematach nie zaznaczają.

Modulowanie sygnału dodaje GEM (w ramach zarządzania mocą) - z pokręteł klimy manualnej lub ze sterownika klimatronika prawdpodobnie wychodzi masa "wyłączająca" modulację GEMa. Nota bene o tej modulacji już parę razy pisałem - wiadać ją (przy klimatroniku) jak się w zegarach poda parametr wyświetlania % aktywności PTC...

Obie kwestie dość ładnie widać na str. 75 schematów C307.

Cytat:
Napisał newpolish Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja bym radził zmienić ustawienia w sofcie
A tak z ciekawości - gdzie można zmienić parametry pracy PTC? Nie pamiętam, aby w IDSie były te opcje, ale mogły mi się nie rzucić w oczy, bo nie miałem takiej potrzeby...

Cytat:
Napisał Darecki_22 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dorobiłeś teorię z podwójnym ogrzewaniem szyby na kolanie. Ale pomysł ciekawy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale to właśnie z tego powodu tak właśnie działa (z dokładnością do kontroli temperatury płynu jak słusznie zauważył kol. newpolish)... Moje kolano nic tu nie ma do rzeczy...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 22-10-2012 o 21:59
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-10-2012, 22:27   #290
Darecki_22
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 28-04-2010
Model: focus 2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 48
Domyślnie Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób

Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale to właśnie z tego powodu tak właśnie działa (z dokładnością do kontroli temperatury płynu jak słusznie zauważył kol. newpolish)... Moje kolano nic tu nie ma do rzeczy..
Nie twierdzę, że to tak nie może działać, szyba przednia szybciej odmrozi się - przy podwójnym ogrzewaniu. Ale celem montażu dodatkowej nagrzewnicy elektrycznej jest ogrzanie wnętrza pojazdu, szyba w takim układzie ma własne ogrzewanie.
Darecki_22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.