|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-10-2012, 20:18 | #281 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-04-2010
Model: focus 2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 48
|
Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób
Nie mam klimatronika, natomiast auto ma fabrycznie zamontowaną elektryczną nagrzewnicę. Musi więc istnieć sposób automatycznego załączania/rozłączania. Wcześniej nie zauważyłem, że ciepło leci wcześniej wspomniane bezpieczniki F70 i F5 siedzą we właściwym miejscu.
|
22-10-2012, 20:24 | #282 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
|
Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób
Cytat:
Jest to jednocześnie "podpowiedź" jak ewentualnie dorobić sobie ręczne sterowanie nagrzewnicą elektryczną powietrza PTC - trzeba sobie dorobić jakiś przełącznik włączający odpowiedni poziom wskazanego sygnału. Niestety ze schematu nie wynika czy włączane jest masą (najprawdopodobniej!) czy plusem... trzeba sprawdzić "organoleptycznie"...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 22-10-2012 o 20:42 |
|
22-10-2012, 20:30 | #283 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-04-2010
Model: focus 2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 48
|
Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób
Klimę mam manualną, bezpieczniki wspomniane siedzą na swoich miejscach. Mam też fabrycznie montowaną podgrzewaną szybę przednią, więc nagrzewnica elektryczna nie służy jedynie do nadmuchu na szybę przednią. Wydaje mi się że musi tu dochodzić parametr temperatury silnika w połączeniu z temperaturą zewnętrzną. Przy ręcznej klimie nie ma parametru temperatura wew.kabiny.
Ostatnio edytowane przez Darecki_22 ; 22-10-2012 o 20:33 |
22-10-2012, 20:36 | #284 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
|
Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób
Cytat:
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 22-10-2012 o 20:43 |
|
22-10-2012, 20:44 | #285 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-04-2010
Model: focus 2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 48
|
Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób
Cytat:
|
|
22-10-2012, 20:50 | #286 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
|
Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób
Cytat:
Co do załączania PTC przy na max podkręconym ogrzewaniu - bardzo prawdopodobne: takie ustawienie jak najbardziej kwalifikuje się do "aux heat request"... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Sprawdź najlepiej miernikiem i napisz jakie są wyniki pomiaru podanego przeze mie sygnału. Podstawową kwestią jest, że sygnał załączania musi zależeć jedynie od położenia pokręteł i włączników klimy manualnej a nie od warunków zewnętrznych (poza oczywiście dostępną rezerwą mocy alternatora). Ja mam klimatronik, podgrzewaną szybę i PTC wszystko razem i włącza się to co chwilę (ale z dużym sensem), niestety nie sprawdzę jak się zachowuje w "uboższej" konfiguracji...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 22-10-2012 o 20:57 |
|
22-10-2012, 21:14 | #287 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-04-2010
Model: focus 2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 48
|
Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób
[QUOTE=tedi_k;1893286]Co do sensu - podstawowy, jak grzeje grzałka szyby to jej schładzanie powietrzem o ujemnej temperaturze z zewnątrz nie ma sensuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tak więc elektryczna nagrzewnica powietrza w tym układzie ma zasadnicze znaczenie...
Dorobiłeś teorię z podwójnym ogrzewaniem szyby na kolanie. Ale pomysł ciekawy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Ale nagrzewnica elektryczna nie działa w żadnym położeniu położenia gałki nawiewów. Skoro była fabrycznie zamontowana to musiała na dzień dobry działać. Zacząłem poszukiwania od bezpiecznika, ustawienia w elm'ie poprawne. Jutro sprawdzę napięcia na wtykach zasilającym, sterującym. |
22-10-2012, 21:21 | #288 | ||
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 12-10-2010
Skąd: Gdańsk / Kolonia / Frankfurt
Model: S-MAX MK2
Silnik: 2,0 TDCi 150/180 PS
Rocznik: 2017
Postów: 276
|
Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób
Cytat:
Cytat:
Ale takie dyskusje i tak odbiegają od zasadniczego wątku. Ja bym radził zmienić ustawienia w sofcie lub zamontować przełącznik z przekaźnikem. Sterowanie nie jest ani masą ani plusem. Sterowanie jest sygnałem modulowanym więc bez ingerencji w płytkę PCB się nie obędzie. Sterowanie masą lub plusem masz we fieście, ale tam jest zwykły PTC bez płytki PCB. |
||
22-10-2012, 21:33 | #289 | ||
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
|
Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób
Nie jest prawdą, że włącza się tylko w ujemnych temperaturach.
Co do temperatury cieczy (choć być może bez uwzględnienia temperatury powietrza zewnętrznego) - ok. zgoda. Wnioskuję, to z tego, iż w schemacie klimy manualnej/ogrzewacza PTC nie ma żadnego odwołania do czujnika temperatury zewnętrznej (AMBIENT TEMP SENSOR) choć ma on swoje podłączenie do GEM. Zwykle na schematach przywołują elementy GEM niezbędne do działania danego podsytemu. Temepraturę cieczy biorą po CAN z PCM, więc tego na schematach nie zaznaczają. Modulowanie sygnału dodaje GEM (w ramach zarządzania mocą) - z pokręteł klimy manualnej lub ze sterownika klimatronika prawdpodobnie wychodzi masa "wyłączająca" modulację GEMa. Nota bene o tej modulacji już parę razy pisałem - wiadać ją (przy klimatroniku) jak się w zegarach poda parametr wyświetlania % aktywności PTC... Obie kwestie dość ładnie widać na str. 75 schematów C307. Cytat:
Cytat:
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 22-10-2012 o 21:59 |
||
22-10-2012, 22:27 | #290 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-04-2010
Model: focus 2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 48
|
Odp: Poprawa ogrzewania w 1.6 tdci prosty sposób
Cytat:
|
|
|
|
|