|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-08-2012, 11:25 | #11 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Uszkodzona turbosprężarka
1. Czy do czasu awarii turbosprężarki osiągi auta były prawidłowe?
2. Czy ta regenerowana turbosprężarka jest z autoryzowanego zakładu Garretta, czy jednak z tzw. ogólnowojskowego? 3. Czy obecnie osiągi są słabe w całym zakresie obrotów, czy np dół jest dobry (tak do 2.500 obrotów) a góra słaba (lub na odwrót)?
__________________
Zgredzik |
03-08-2012, 11:41 | #12 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
|
Odp: Uszkodzona turbosprężarka
Osiągi auta przed awarią turo były prawidłowe - nie było problemu z mocą.
Po wymianie sprężarki na tą używaną ze szrotu równiż moc była. Jeździłem autem żeby wypalić olej z wydechu i przyśpieszenia były naprawdę dobre - nawet lepsze niż wcześniej, bo moc była w całym zakresie obrotów. Poźniej auto straciło moc i zaczęło kopcić na czarno, szczególnie przy przyśpieszniu. W zaszłym tygodniu sprawdzając rury (czy nie są pęknięte) zobaczyłem, ze turbina ma luzy, więc założyłem, że to ona jest powodem braku mocy. Jednak teraz po założeniu turbiny regenerowanej nic się nie zmieniło i nadal brak mocy. Wydaje mi się, że brak mocy jest w pwłnym zakresie obrotów. Jak ruszam to walniej niż maluch a jak wcisnę gaz to powyżej 2500 obrotów zaczyna się lepiej zbierać, ala za mną jest załona dymna. Nie wiem czy firma, w której regenerowałem turba ma autoryzację garretta. |
03-08-2012, 17:31 | #13 | |||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Uszkodzona turbosprężarka
Cytat:
W niektórych przypadkach szczęśliwym nabywcom udaje się przejechać tylko kilkaset km... Cytat:
Cytat:
------------------------- Nikt się nie zająknął o EGR-e. Może się nie domyka, bo jest zawalony osadami... Sprawdzałeś EGR? U mnie w 2,0 tdci niedomknięty EGR to czarny dym jak na wojnie z pancernika... Czujnik MAP-T jest czysty (ten na wylocie z IC)?
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 03-08-2012 o 17:43 |
|||
03-08-2012, 19:44 | #14 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
|
Odp: Uszkodzona turbosprężarka
EGR mam zaślepiony, więc nie sądzę, aby on był przyczyną braku mocy.
Ostatnio edytowane przez Nazar_2004 ; 05-08-2012 o 06:43 |
07-08-2012, 21:12 | #15 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
|
Odp: Uszkodzona turbosprężarka
Nie mając wyjścia pojechałem w trasę autem kopcącym i bez mocy. W trasie zatankowałem, bo zaświecił się żebrak i ku mojemu zdziwieniu po przejechaniu ok 25-30km auto przestało kopcić a osiągi się poprawiły. Wyglada na to, że powodem było złej jakości paliwo. Teraz auto ni kopci, ma przyzwoite osiągi, jednak mam nadal wrażenie, że jest mułowaty do 2tys obrotów. Macie może jakieś sugestie?
|
08-08-2012, 12:51 | #16 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-09-2010
Model: MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: lipiec 2002
Postów: 614
|
Odp: Uszkodzona turbosprężarka
Sprawdź jeszcze kolektor dolotowy, pewnie zawalony nagarem.
|
08-08-2012, 13:06 | #17 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Uszkodzona turbosprężarka
Cytat:
Na wolnych obrotach zdejmujesz i zakładasz wężyk podciśnienia z króćca gruchy - sztanga ma się odpowiednio przesuwać w krańcowe położenia w ciągu ok. pół sekundy.
__________________
Zgredzik |
|
10-08-2012, 17:07 | #18 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
|
Odp: Uszkodzona turbosprężarka
Sterowanie geometrą działa bez zarzutu, a kolektor sprawdzę w wolnej chwili.
Dziękuję za pomoc. |
22-08-2012, 19:38 | #19 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
|
Odp: Uszkodzona turbosprężarka
Po przejechaniu ok. 1000km od wymiany turbiny zajrzałem dziś do niej i wyczułem niewielki luz na boki. Świeciłem latarką i nie widać śladów ocierania. Czy to normalne, aby pojawił się luz po takim przebiegu?
|
22-08-2012, 20:30 | #20 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 25-02-2011
Model: MONDEO MK3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 4
|
Odp: Uszkodzona turbosprężarka
Cytat:
|
|