Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-08-2012, 11:25   #11
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbosprężarka

1. Czy do czasu awarii turbosprężarki osiągi auta były prawidłowe?
2. Czy ta regenerowana turbosprężarka jest z autoryzowanego zakładu Garretta, czy jednak z tzw. ogólnowojskowego?
3. Czy obecnie osiągi są słabe w całym zakresie obrotów, czy np dół jest dobry (tak do 2.500 obrotów) a góra słaba (lub na odwrót)?

__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-08-2012, 11:41   #12
Nazar_2004
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbosprężarka

Osiągi auta przed awarią turo były prawidłowe - nie było problemu z mocą.
Po wymianie sprężarki na tą używaną ze szrotu równiż moc była. Jeździłem autem żeby wypalić olej z wydechu i przyśpieszenia były naprawdę dobre - nawet lepsze niż wcześniej, bo moc była w całym zakresie obrotów. Poźniej auto straciło moc i zaczęło kopcić na czarno, szczególnie przy przyśpieszniu. W zaszłym tygodniu sprawdzając rury (czy nie są pęknięte) zobaczyłem, ze turbina ma luzy, więc założyłem, że to ona jest powodem braku mocy. Jednak teraz po założeniu turbiny regenerowanej nic się nie zmieniło i nadal brak mocy. Wydaje mi się, że brak mocy jest w pwłnym zakresie obrotów. Jak ruszam to walniej niż maluch a jak wcisnę gaz to powyżej 2500 obrotów zaczyna się lepiej zbierać, ala za mną jest załona dymna.
Nie wiem czy firma, w której regenerowałem turba ma autoryzację garretta.
Nazar_2004 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-08-2012, 17:31   #13
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbosprężarka

Cytat:
Napisał Nazar_2004 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie wiem czy firma, w której regenerowałem turba ma autoryzację garretta.
Garrett przestał dostarczać na wolny rynek zestawy do naprawy turbin o zmiennej geometrii - dysponują nimi tylko autoryzowane firmy. Turbina regenerowana w warsztacie bez autoryzacji jest zrobiona nie na oryginalnych częściach.
W niektórych przypadkach szczęśliwym nabywcom udaje się przejechać tylko kilkaset km...
Cytat:
Napisał Nazar_2004 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wydaje mi się, że brak mocy jest w pwłnym zakresie obrotów.
Poszukałbym zakładu z kumatym diagnostą, który wepnie laptopa/IDS-a i pojedzie na próbę w trybie rzeczywistym - jakie ciśnienie w dolocie pokazuje czujnik (przy okazji inne dane).
Cytat:
Napisał Nazar_2004 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak wcisnę gaz to powyżej 2500 obrotów zaczyna się lepiej zbierać,
Możliwa jest nieprawidłowa praca elektrozaworu podciśnienia sterującego łopatkami turbiny lub zablokowane/źle ustawione łopatki. Sprawdzałeś, czy grucha podciśnieniowa prawidłowo reaguje na zmianę podciśnienia (na wolnych obrotach zdejmujesz i zakładasz wężyk z króćca gruchy - sztanga ma się odpowiednio przesuwać w ciągu maks. pół sekundy w krańcowe położenia).
-------------------------
Nikt się nie zająknął o EGR-e. Może się nie domyka, bo jest zawalony osadami... Sprawdzałeś EGR? U mnie w 2,0 tdci niedomknięty EGR to czarny dym jak na wojnie z pancernika...
Czujnik MAP-T jest czysty (ten na wylocie z IC)?
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 03-08-2012 o 17:43
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-08-2012, 19:44   #14
Nazar_2004
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbosprężarka

EGR mam zaślepiony, więc nie sądzę, aby on był przyczyną braku mocy.

Ostatnio edytowane przez Nazar_2004 ; 05-08-2012 o 06:43
Nazar_2004 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2012, 21:12   #15
Nazar_2004
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbosprężarka

Nie mając wyjścia pojechałem w trasę autem kopcącym i bez mocy. W trasie zatankowałem, bo zaświecił się żebrak i ku mojemu zdziwieniu po przejechaniu ok 25-30km auto przestało kopcić a osiągi się poprawiły. Wyglada na to, że powodem było złej jakości paliwo. Teraz auto ni kopci, ma przyzwoite osiągi, jednak mam nadal wrażenie, że jest mułowaty do 2tys obrotów. Macie może jakieś sugestie?
Nazar_2004 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2012, 12:51   #16
eddek
ford::specialist
 
Avatar eddek
 
Zarejestrowany: 28-09-2010
Model: MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: lipiec 2002
Postów: 614
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbosprężarka

Sprawdź jeszcze kolektor dolotowy, pewnie zawalony nagarem.
eddek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2012, 13:06   #17
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbosprężarka

Cytat:
Napisał Nazar_2004 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Macie może jakieś sugestie?
Sprawdziłbym działanie gruchy sterującej geometrią turbiny. Skoro tak kopcił, łopatki mogły się zawalić osadami.
Na wolnych obrotach zdejmujesz i zakładasz wężyk podciśnienia z króćca gruchy - sztanga ma się odpowiednio przesuwać w krańcowe położenia w ciągu ok. pół sekundy.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-08-2012, 17:07   #18
Nazar_2004
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbosprężarka

Sterowanie geometrą działa bez zarzutu, a kolektor sprawdzę w wolnej chwili.
Dziękuję za pomoc.
Nazar_2004 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-08-2012, 19:38   #19
Nazar_2004
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbosprężarka

Po przejechaniu ok. 1000km od wymiany turbiny zajrzałem dziś do niej i wyczułem niewielki luz na boki. Świeciłem latarką i nie widać śladów ocierania. Czy to normalne, aby pojawił się luz po takim przebiegu?
Nazar_2004 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-08-2012, 20:30   #20
omka21
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 25-02-2011
Model: MONDEO MK3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 4
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbosprężarka

Cytat:
Napisał Nazar_2004 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Po przejechaniu ok. 1000km od wymiany turbiny zajrzałem dziś do niej i wyczułem niewielki luz na boki. Świeciłem latarką i nie widać śladów ocierania. Czy to normalne, aby pojawił się luz po takim przebiegu?
Nie wiem jaki masz luz ale minimalny luz jest w tolerancji. Poza tym tak jak już koledzy wspominali nie ma autoryzowanych serwisów ani oryginalnych kpl naprawczych więc teoretycznie regenerowana może być gorsza niż używka. Ja w firmie w której pracowałem zawoziłem trzy razy turbo do regeneracji z trzech służbówek (pegout boxer) i każde wracało z regóły na pocenie się po 1000km
omka21 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:07.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.