Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-07-2012, 17:35   #1
Nazar_2004
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
Domyślnie Uszkodzona turbosprężarka

Witam
Wczoraj padła mi turbosprężarka, i szukam rozsądnego sposoby naprawy. Proszę o wasze sugestie czy lepiej regenerowć, czy kupić używkę?
Tubrosprężarka ma numer 3S7Q-6K683-AF; czy musi być zastosowana o takim samym numerze, czy mogą być inne?

Nazar_2004 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-07-2012, 22:56   #2
luki6262
ford::specialist
 
Avatar luki6262
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbosprężarka

Ja bym na Twoim miejscu regenerował. Uzywka nie wiadomo ile pochodzi a są firmy, które dają Ci gwarancję na regenerowaną turbine. Zapłacisz może ok 200-300 zł więcej ale śpisz ze spokojną głową i połykasz następne tysiące kilometrów.
luki6262 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-07-2012, 21:38   #3
Nazar_2004
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbosprężarka

Okazało sie, że uszkodziły się łopatki wirnika więc ze względu na koszty postanowiłem zaryzykować i kupić używaną turbospręzarkę. Po wymianie wyrąźnie odczuwalna jest poprawa mocy silnika. Po naprawie musiałem wypalić olej z wydechu, więc zostawiałem za sobą chmurę niebieskiego dymu. Teraz po przejechaniu ok. 300km przy przyśpieszaniu zostaje za autem czarna chmura, której na poprzedniej turbinie nie było. Czy ta chmura zniknie, czy coś mogło się jeszcze uszkodzić?
Nazar_2004 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-07-2012, 22:23   #4
benio
ford::professional
 
Avatar benio
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,663
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbosprężarka

Sprawdź, czy przy tej "nowej" turbinie nie ubywa oleju bo może puszczają uszczelniacze. Możesz jeszcze sprawdzić, czy rura od turbiny do IC nie jest zaolejona oraz EGR.
Wytrzyj ją szmatką rurę wewnątrz i sprawdź za jakiś czas czy jest wilgotna od oleju.
benio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2012, 19:52   #5
Hansolo
ford::expert
 
Avatar Hansolo
 
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,168
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbosprężarka

Czarny dym to raczej oznaka zbyt małej ilości powietrza w stosunku do paliwa. Sprawdź czy nie ma jakiejś choćby małej nieszczelności pomiędzy intercoolerem a turbiną.
Hansolo jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2012, 16:56   #6
Nazar_2004
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbosprężarka

Witam
W sobotę zabrałem się za sprawdzanie węży i nie znalazłem żadnej nieszczelności oraz nie zauważyłem ubytku oleju. Niestety stwierdziłem, że w mojej "nowej" turbinie pojawiły się luzy na boki, których wcześniej nie było. Prawdopodobnie wirnik ociera już o obudowę, bo wirnik już nie kręci się tak swobodnie jak wcześniej i na obudowie obok wirnika widać jaśniejsze ślady.
Zapewne muszę ponowić naprawę, lecz tym razem z regenerowaną sprężarką. Niestety nie wiem co jest/było przyczyną awarii.
Czy macie jakieś sugestie?
Nazar_2004 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2012, 21:35   #7
luki6262
ford::specialist
 
Avatar luki6262
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbosprężarka

Turbina często się zaciera przy braku smarowania bądz jego niedostatecznej ilości. Zrób próbe przelewową przez turbinę.

Możliwe jest też, że ta używana turbina była po prostu trefna
luki6262 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-07-2012, 18:08   #8
Nazar_2004
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbosprężarka

Jak zdemontowałem turbinę, to na moment odpaliłem auto i po sekundzie od odpalenia trysnął olej i to dość intensywnie. Nie wiem jak sprawdzić czy ilość oleju jest odpowiednia.
Nową turbinę chcę zamontować sam. Co powinieniem zrobić, aby służyła mi długo?
Nazar_2004 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-07-2012, 22:19   #9
luki6262
ford::specialist
 
Avatar luki6262
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbosprężarka

dokładnie wszystko oczyścić z olejów, smarów itp (chodzi o maź olejową), sprawdzić, czy nie dostały się gdzieś opiłki z wirnika starej turbiny. Jak już chcesz robić to porządnie to wyciągnąć Intercooler, gdyż możliwe, że bedzie tam olej. Ogolnie wszystko poczyścić. O próbie olejowej przez turbine jest dużo na forum, powiem Ci w skrócie.

Jak wszystko złożysz do kupy, to odkręcasz przewód olejowy idący Z TURBINY do bloku silnika (odkręcasz ze strony bloku silnika) wkładasz ten koniec przewodu do naczynia z miarką i odpalasz samochód na 60s (wolne obroty). Potem odczytujesz z miarki ile oleju się do niej zlało. Nie wiem jaka powinna być dana fabryczna dla Twojego silnika, ale dla 1.6 TDCI to ok 0.3l/60 s.

Pozdrawiam
luki6262 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-08-2012, 11:03   #10
Nazar_2004
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
Domyślnie Odp: Uszkodzona turbosprężarka

Wczoraj wymieniłem turbinę na regenerowaną. Zalałem komorę olejem oraz zrobiłem próbę przelewową. Do butelki po oleju wypłynęło ok. 0,3l oleju. Nie sprawdzałem jak powinno być w moim silniku, ale smarowanie jest.
Niestety auto dalej jest mułowate i mocno kopci przy przyśpieszaniu. Ewidentne objawy braku powietrza, ale tydzień temu zdemontowałem wszystkie węże i wzrokowo sprawdziłem - nie znalazłem żadnego pęknięcia.
Wczoraj równiez przed montażem katalizatora trochę go przeczyściłem spręzonym powietrzem i trochę sadzy wyleciało.
Macie jeakieś sygestie dlaczego dalej nie ma mocy. Jak sprawdzić przewody powietrzne na ewentualne nieszczelności?
Nazar_2004 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:47.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.