|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-07-2012, 17:35 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
|
Uszkodzona turbosprężarka
Witam
Wczoraj padła mi turbosprężarka, i szukam rozsądnego sposoby naprawy. Proszę o wasze sugestie czy lepiej regenerowć, czy kupić używkę? Tubrosprężarka ma numer 3S7Q-6K683-AF; czy musi być zastosowana o takim samym numerze, czy mogą być inne? |
09-07-2012, 22:56 | #2 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
|
Odp: Uszkodzona turbosprężarka
Ja bym na Twoim miejscu regenerował. Uzywka nie wiadomo ile pochodzi a są firmy, które dają Ci gwarancję na regenerowaną turbine. Zapłacisz może ok 200-300 zł więcej ale śpisz ze spokojną głową i połykasz następne tysiące kilometrów.
|
22-07-2012, 21:38 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
|
Odp: Uszkodzona turbosprężarka
Okazało sie, że uszkodziły się łopatki wirnika więc ze względu na koszty postanowiłem zaryzykować i kupić używaną turbospręzarkę. Po wymianie wyrąźnie odczuwalna jest poprawa mocy silnika. Po naprawie musiałem wypalić olej z wydechu, więc zostawiałem za sobą chmurę niebieskiego dymu. Teraz po przejechaniu ok. 300km przy przyśpieszaniu zostaje za autem czarna chmura, której na poprzedniej turbinie nie było. Czy ta chmura zniknie, czy coś mogło się jeszcze uszkodzić?
|
22-07-2012, 22:23 | #4 |
ford::professional
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,663
|
Odp: Uszkodzona turbosprężarka
Sprawdź, czy przy tej "nowej" turbinie nie ubywa oleju bo może puszczają uszczelniacze. Możesz jeszcze sprawdzić, czy rura od turbiny do IC nie jest zaolejona oraz EGR.
Wytrzyj ją szmatką rurę wewnątrz i sprawdź za jakiś czas czy jest wilgotna od oleju. |
23-07-2012, 19:52 | #5 |
ford::expert
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,168
|
Odp: Uszkodzona turbosprężarka
Czarny dym to raczej oznaka zbyt małej ilości powietrza w stosunku do paliwa. Sprawdź czy nie ma jakiejś choćby małej nieszczelności pomiędzy intercoolerem a turbiną.
|
30-07-2012, 16:56 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
|
Odp: Uszkodzona turbosprężarka
Witam
W sobotę zabrałem się za sprawdzanie węży i nie znalazłem żadnej nieszczelności oraz nie zauważyłem ubytku oleju. Niestety stwierdziłem, że w mojej "nowej" turbinie pojawiły się luzy na boki, których wcześniej nie było. Prawdopodobnie wirnik ociera już o obudowę, bo wirnik już nie kręci się tak swobodnie jak wcześniej i na obudowie obok wirnika widać jaśniejsze ślady. Zapewne muszę ponowić naprawę, lecz tym razem z regenerowaną sprężarką. Niestety nie wiem co jest/było przyczyną awarii. Czy macie jakieś sugestie? |
30-07-2012, 21:35 | #7 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
|
Odp: Uszkodzona turbosprężarka
Turbina często się zaciera przy braku smarowania bądz jego niedostatecznej ilości. Zrób próbe przelewową przez turbinę.
Możliwe jest też, że ta używana turbina była po prostu trefna |
31-07-2012, 18:08 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
|
Odp: Uszkodzona turbosprężarka
Jak zdemontowałem turbinę, to na moment odpaliłem auto i po sekundzie od odpalenia trysnął olej i to dość intensywnie. Nie wiem jak sprawdzić czy ilość oleju jest odpowiednia.
Nową turbinę chcę zamontować sam. Co powinieniem zrobić, aby służyła mi długo? |
31-07-2012, 22:19 | #9 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
|
Odp: Uszkodzona turbosprężarka
dokładnie wszystko oczyścić z olejów, smarów itp (chodzi o maź olejową), sprawdzić, czy nie dostały się gdzieś opiłki z wirnika starej turbiny. Jak już chcesz robić to porządnie to wyciągnąć Intercooler, gdyż możliwe, że bedzie tam olej. Ogolnie wszystko poczyścić. O próbie olejowej przez turbine jest dużo na forum, powiem Ci w skrócie.
Jak wszystko złożysz do kupy, to odkręcasz przewód olejowy idący Z TURBINY do bloku silnika (odkręcasz ze strony bloku silnika) wkładasz ten koniec przewodu do naczynia z miarką i odpalasz samochód na 60s (wolne obroty). Potem odczytujesz z miarki ile oleju się do niej zlało. Nie wiem jaka powinna być dana fabryczna dla Twojego silnika, ale dla 1.6 TDCI to ok 0.3l/60 s. Pozdrawiam |
03-08-2012, 11:03 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Michał
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 44
|
Odp: Uszkodzona turbosprężarka
Wczoraj wymieniłem turbinę na regenerowaną. Zalałem komorę olejem oraz zrobiłem próbę przelewową. Do butelki po oleju wypłynęło ok. 0,3l oleju. Nie sprawdzałem jak powinno być w moim silniku, ale smarowanie jest.
Niestety auto dalej jest mułowate i mocno kopci przy przyśpieszaniu. Ewidentne objawy braku powietrza, ale tydzień temu zdemontowałem wszystkie węże i wzrokowo sprawdziłem - nie znalazłem żadnego pęknięcia. Wczoraj równiez przed montażem katalizatora trochę go przeczyściłem spręzonym powietrzem i trochę sadzy wyleciało. Macie jeakieś sygestie dlaczego dalej nie ma mocy. Jak sprawdzić przewody powietrzne na ewentualne nieszczelności? |