Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-03-2010, 12:18   #81
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Korozja w fokach

Cytat:
Napisał Tommi77 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Rdza jest to pewne
Jeżeli ktoś mógłby opisać szczegółowa tak dla laika jak pozbyć się rdzy ale nie w profilach tylko na zewnętrznej płaszczyźnie drzwi, mam takie kropki wypukłe wielkości łepka od szpilki. Jak się do tego zabrać żeby wyglądało dobrze, i czym to robić. Dzięki za rady
Cienkim srubokretem (ja uzywalem zegarmistrzowskich, np 1mm) robisz dziurke. Jezeli chcesz robic dobrze to zdzierasz lakier pod ktorym jest rdza, ale mozesz sie zdziwic jak z 1mm parchla wyjdzie 4cm srednicy ciapek, wiec mozesz tylko zabezpieczyc dojscie wody (najczesciej mikrodziurka).
Najlepiej to dobrze rozgrzac np suszarka, zeby wysuszyc wilgoc pod lakierem (szczegolnie jezeli zrobiles tylko mala dziurke, zeby to zamaskowac).
Kupujesz Rust Converter (Hammerite to nawet ma). Takie mleczko ktore wiaze rdze (kwas organiczny). Najlepiej nakladac go strzykawka i igla do otworu. Jezeli chcesz super dobrze to zdejmij drzwi i poloz, zeby mleczko sie rozeszlo. Poczekaj 10-20 min i wlej kolejna warstwe.
No a na koniec jak juz to zaschnie to zabezpiecz otwor zaprawka dobrana do koloru (np z ASO). Tez dobrze jest wlozyc troche do srodka (strzykawka lub igla) zeby wzmocnic i skleic luzny lakier. Igla lub malutkim srubokretem rozprowadzasz farbe na otworze, zeby go zabezpieczyc a po wyschnieciu nakladasz czysty lakier.
Moze nieprofesjonalne, ale czesto lepsze niz malowanie calych drzwi lub proby wyszpachlowania. Sa sposoby, zeby to zrobic inaczej i robi to juz wiele firm, wiec mozna sie tez tam pytac.

mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2010, 13:17   #82
Tommi77
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 27-11-2009
Skąd: DBL
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 37
Domyślnie Odp: Korozja w fokach

skąd wziąć lakier i jaki? Jak go nałożyć? Czy na jakimś etapie stosujesz papier ścierny dla wyrównania? Jak oceniasz efekty takich działań - chodzi mi o trwałość przed rdzą ale także efekt wizualny.
Tommi77 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2010, 13:34   #83
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Korozja w fokach

Cytat:
Napisał Tommi77 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
skąd wziąć lakier i jaki? Jak go nałożyć? Czy na jakimś etapie stosujesz papier ścierny dla wyrównania? Jak oceniasz efekty takich działań - chodzi mi o trwałość przed rdzą ale także efekt wizualny.
Lakier zaprawkowy kupujesz w ASO (serwis Forda). Ja place 6 Funtow, wiec pewnie 20-30 zl w Polsce. Dostajesz kolor plus przezroczysty.
Ja nakladam igla lub strzykawka z igla przy delikatnych pracach (napisalem, ze jezeli patchel jest wiekszy a nie chcesz zdzierac farby to wkladasz igle i wpychasz pod spod troche farby).
Sposob jaki podalem pozwala na nieuzywanie papieru. Jak go uzyjesz na malego parchla to go powiekszysz i zeby wygladalo ladnie trzeba wypelnic szpachla, a potem prysnac.
Jezeli chodzi o trwalosc to jezeli dobrze zrobisz to nic nie wychodzi (chyba, ze jest dziura na wylot)
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2010, 14:01   #84
kemizo67
ford::average
 
Avatar kemizo67
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 16-01-2007
Skąd: łódzkie
Model: był Focus
Silnik: 1800 benz
Rocznik: 2003
Postów: 134
Domyślnie Odp: Korozja w fokach

Pawel1w25 - zdejmij lusterko prawe lub lewe i zobacz co tam się dzieje, jest to bardzo wrażliwy punkt foki ponieważ plastik dotyka do blach i trze nią aż piszczy. Jak zdejmiesz i tam będzie czysto to wtedy powiesz , że Twoja foka jest czysta od rdzy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
kemizo67 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2010, 18:11   #85
Hetfield
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Korozja w fokach

Będę robił drzwi i zabezpieczenie antykorozyjne w kwietniu, zrobię foto przed i po.
Mateusz, ja bym drzwi już wymienił bo tego chyba się nie da naprawić.
pozdro.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2010, 18:30   #86
mateuszford
ford::average
 
Avatar mateuszford
 
Imię: mateusz
Zarejestrowany: 13-02-2009
Skąd: Poznań
Model: ford focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 1999
Postów: 121
Domyślnie Odp: Korozja w fokach

Cytat:
Napisał kgb529 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mateusz, ja bym drzwi już wymienił bo tego chyba się nie da naprawić.
gdybym chciał złamał bym dolna zardzewiałą częśc drzwi rękoma ;/
już patrzyłem za nowymi;]

Ostatnio edytowane przez mateuszford ; 24-03-2010 o 18:48
mateuszford jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2010, 18:43   #87
Hetfield
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Korozja w fokach

RęcymaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2010, 19:26   #88
Karkon
ford::average
 
Zarejestrowany: 30-07-2007
Skąd: Wejherowo
Model: FF1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 116
Domyślnie Odp: Korozja w fokach

Jak ruda wyłazi to nie ma sensu nic wlewać w profile czy rozlewać masy woskowe. Trzeba zedrzeć miejsca do gołej blachy, na to podkład epoksydowy można dać reaktywny brunox (dobry, ale schnie kilka dni), podkład wypełniający, szpachla, podkład akrylowy, baza i bezbarwny.
W te gwarancyjne naprawy nie wierzę. Po pół roku i wylezie. Sam porządny podkład epoksydowy, którego nie stosują lakiernicy, by nie zarobili schnie ponad 36 godzin.
Na profile wywijane, tj. dolne partie drzwi czy spawy najlepiej sprawdza się masa poliuretanowa.
Ford dał jakąś masę która wchłania wilgoć, dali ją na gołą blachę i dlatego mamy problemy z rudą która pod tą masą się rozwija.

Ostatnio edytowane przez Karkon ; 24-03-2010 o 19:31
Karkon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2010, 19:27   #89
rustin
ford::expert
 
Avatar rustin
 
Zarejestrowany: 21-11-2007
Skąd: Lubelskie
Model: Fiat Linea
Silnik: 1,3 Mjet
Rocznik: 2007
Postów: 2,002
Domyślnie Odp: Korozja w fokach

czym polecacie zalać profile zamkniete?
__________________
Był Fiat 126p, Fiat Uno, Vw Jetta , Mondeo MK1
Jest Mondeo Hatchback MK3 Ghia 2002r 2.0 PB+LPG Black Panther
rustin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2010, 19:46   #90
Overloaded266
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-12-2009
Skąd: Siedlce
Model: Focus Ghia/Mondeo
Silnik: 1.8 Tddi/1.8 16v
Rocznik: 2001/94'
Postów: 57
Domyślnie Odp: Korozja w fokach

rust checkiem zalej podobny bardzo dobry...
Overloaded266 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
focus , korozja



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:18.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.