Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Focus (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=94)
-   -   [Focus 1998-2004] Korozja w fokach (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=83391)

rustin 12-11-2009 08:42

Korozja w fokach
 
Wszyscy ostrzegają przed rudą w fokach,że najbardziej rdzewieje ze wszystkich aut,już mam hopla na tym punkcie i gdzie tylko nie zobacze focusa to patrzę na jego stan blacharski i jeszczę żadnego nie widziałem żeby miał rdzę to jak to w końcu jest?oglądałem może ze 20 egzemplarzy jak nie więcej oczywiście tak zwierzchu tzn progi nadkola itp co widać na pierwszy rzut oka

Jester 12-11-2009 08:52

Odp: Korozja w fokach
 
Korozja zaczyna się od mniej widocznych miejsc jak dolne krawędzie drzwi i pokrywa bagażnika. Blachy części nieruchomych są ocynkowane, a drzwi i pokrywy bagażnika i silnika nie.

KasiaS 12-11-2009 08:57

Odp: Korozja w fokach
 
Też właśnie czytałam kilka negatywnych opinii na ten temat ale z autopsji wiem, ze nie dotyczy to wszystkich fok. Moja nie rdzewieje..., a może to jest wynik tego że po każdym przejechaniu po mokrej czy posolonej nawierzchni (zanim wstawię auto do garażu), płuczę go całego łącznie z nadkolami i zderzakiem od wewnętrznej strony g:D Wiem, może to przesada ale ja też mam fioła na punkcie rdzy - rozumiem kolegę g:DD
Też jest uważam ważne, że jak wstawiam samochód do garażu to nie zamykam go - zostawiam mu wszystko co możliwe pouchylane żeby mogło śmigać powietrze

Pawel1w25 12-11-2009 09:45

Odp: Korozja w fokach
 
Mój Focus też nie rdzewieje ( to wersja 2.016V Ghia Combi 2000 r. ) Kupiłem go rok temu w Szwajcarii od I właściciela - wyglądał i wygląda jak nowy - wewnątrz i zewnątrz . . .
Był bardzo zadbany i staram się to postępowanie kontynuować .
Z tym płukaniem auta w zimie - to naprawdę bardzo ważne - warto to robić jak najczęściej . Do tego radzę dbać o lakier i to dosłownie wszędzie - nie tylko maska i błotniki - najpierw emulsja woskowa , na koniec wosk twardy - minimum raz na dwa miesiące .
Skutek gwarantowany .:lol:

KasiaS 12-11-2009 11:46

Odp: Korozja w fokach
 
Cytat:

Napisał Pawel1w25 (Post 1286570)
Mój Focus też nie rdzewieje ( to wersja 2.016V Ghia Combi 2000 r. ) Kupiłem go rok temu w Szwajcarii od I właściciela - wyglądał i wygląda jak nowy - wewnątrz i zewnątrz . . .
Był bardzo zadbany i staram się to postępowanie kontynuować .
Z tym płukaniem auta w zimie - to naprawdę bardzo ważne - warto to robić jak najczęściej . Do tego radzę dbać o lakier i to dosłownie wszędzie - nie tylko maska i błotniki - najpierw emulsja woskowa , na koniec wosk twardy - minimum raz na dwa miesiące .
Skutek gwarantowany .:lol:

Widzę kolego, że mamy ze sobą coś wspólnego g:okulary g;)
Jak nie bity to nie rdzewieje...g:P

Pawel1w25 12-11-2009 12:04

Odp: Korozja w fokach
 
Tak , to pełny orginał , nigdy nie miał najmniejszej stłuczki , no i był oraz jest w rewelacyjnym stanie .
Oczywiście był regularnie serwisowany w Zurichu w ASO Forda.
Był drogi w zakupie , ale zdecydowanie w Polsce nie ma takich aut . . .
Warto było dać więcej . . .

tomiscorpio 12-11-2009 12:07

Odp: Korozja w fokach
 
Znajomemu co wybralem focusa tez nic nie rdzewieje.

99r oryginalnie ten sylikon pomalowany z mozajkami , wiec tego nikt nigdy nie robil.
Nawet grama nie ma rdzy.

Ale za to ogladalem 2003 malowany caly i wszystkie drzwi nadole byly zjedzone na wylot.

Wiec jak tam zaden papracz nie grzebal to mozliwosci rdzy sa dosyc znikome.

mkaminski100 12-11-2009 12:20

Odp: Korozja w fokach
 
Sam mam 2 Focusy, jeden produkcja Niemcy, drugi Hiszpania. Uzywam w UK, gdzie nie ma soli, ani mrozow i rdzewieje. Nie tragicznie, ale rdzewieje.
Wiekszosc belek zaczyna brac ruda, pojawia sie tez na laczeniach blach i gorzej oslonietych miejscach. Widac ze MKII (czyli MKI po lifcie) ma wiecej masy na podwoziu, ale jeszcze 2 lata i bedzie co robic.
Profile zamkniete jak widze trzymaja sie calkiem niezle.

Byl kiedys temat, ale nie moge niz znalezc odnosnie zabezpieczenia antykoryjnego. Bitumex ma w sobie siarke (tyle lat to robia i dalej nie poprawili) wiec co jest polecane do konserwacji podwozia?

tomiscorpio 12-11-2009 12:42

Odp: Korozja w fokach
 
mk1 to mk1

jest mk1 , mk1 po lifcie , mk2 i mk2 po lifcie.

Tylko w angli to Ty masz wiecej soli i wilgoci w powietrzu niz u nas na drogach :D

mkaminski100 12-11-2009 12:56

Odp: Korozja w fokach
 
Cytat:

Napisał tomiscorpio (Post 1286710)
mk1 to mk1

jest mk1 , mk1 po lifcie , mk2 i mk2 po lifcie.

Tylko w angli to Ty masz wiecej soli i wilgoci w powietrzu niz u nas na drogach :D

Zaraz sie rozpocznie dyskusja, a to nie potrzebne. Wiem jak jest rozpoznawany Focus, ale w UK bardzo wiele osob uznaje MKI po lifcie jako MKII i tyle. Nawet jak kupowalem kilka czesci to w sklepie powiedziano mi, ze w 2003 roku byl MKII a nie MKI mimo, ze czesc byla ta sama.
Jedne sklepy uzywaja prawidlowego nazewnictwa, inne nie wiec wole napisac dokladniej.

A co do zasolenia czy wilgoci - to tak jak z Londynska mgla. Jestem tu juz pare lat i nigdy jej nie widzialem. To samo z deszczami - w tym roku mielismy ladniejsze lato niz w Polsce, a sol w powietrzu jest nad morzem, a auta sa uzywane w glebi kraju.
Generalnie auta tutaj rdzewieja duzo slabiej niz w Polsce, a jednak Focusy rdzewieja.

A co odnosnie tego srodka do zabezpieczania?


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.