|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-03-2009, 23:14 | #1 |
ford::beginner
Imię: Jerzy
Zarejestrowany: 26-09-2008
Skąd: Niemcy
Model: S-max MK2----- Focus MK4
Silnik: 2.0 TDCI----1.5 TDCI
Rocznik: 10.2015----10.2018
Postów: 23
|
wymiana łożysk a problemy z ESP i ABS
Witam wszystkich
Po wymianie łożysk w przedniej osi pojawiły się problemy z ESP i ABS ,lampki kontrolne palą się cały czas Odczytanie błędów w komputerze pokazało dwa błędy "C1145" i "U2023". Bardzo proszę o pomoc Georg-Kiejstut C-Max 1,6 tdci 2005 |
07-03-2009, 08:11 | #2 |
ford::advanced
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 23-10-2008
Skąd: Kraków
Model: Escort Mk6 - C-MAX
Silnik: 1,8D - 1,6TDCI
Rocznik: 1994 - 2006
Postów: 214
|
Odp: C-Max wymiana łożysk a problemy z ESP i ABS
W moich materiałach wyszło mi, że:
C1145 Speed Wheel Sensor RF Input Circuit Failure w tłumaczeniu komputerowym brzmi to tak: Niepowodzenie Obwodu Wejścia RF Sensor Koła Szybkości (RF to zapewne- prawy przód)-
__________________
Motto lekarzy pogotowia ratunkowego: im później przyjedziesz, tym celniejsza diagnoza!! |
07-03-2009, 14:40 | #3 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 05-01-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 448
|
Odp: C-Max wymiana łożysk a problemy z ESP i ABS
Witam,wymieniales same lozyska czy komplet jaki jest w ASO z piasta?Zapewne cos spieprzyli przy wymianie.Pozdrawiam
|
07-03-2009, 21:19 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Warszawa
Model: C-Max
Silnik: 1.8 16V (CSDA, CSDB)
Rocznik: 2004
Postów: 1,123
|
Odp: C-Max wymiana łożysk a problemy z ESP i ABS
a moze tylko naderwana jest wtyczka albo nie podpieta. sprawdz czy wszystekie czujniki sa dobrze podpiete
__________________
Jak się nie ma co się lubi to..... Trzeba dążyć żeby to osiągnąć Pozdrowionka... |
08-03-2009, 23:39 | #5 |
ford::beginner
Imię: Jerzy
Zarejestrowany: 26-09-2008
Skąd: Niemcy
Model: S-max MK2----- Focus MK4
Silnik: 2.0 TDCI----1.5 TDCI
Rocznik: 10.2015----10.2018
Postów: 23
|
Odp: C-Max wymiana łożysk a problemy z ESP i ABS
Dzięki za szybką reakcję z waszej strony.
Łożyska były z piastami.Zala z1 ma pewnie rację odwalili fuszerkę,będę miał na przyszłość nauczkę żeby nie jechać do warsztatu w piątek po godzinie 14:00 jak już tylko jedno w głowie mają a mianowicie Weekend. W poniedziałek sprawdzę wszyskie kabelki i dam znać co z tego wszystkiego wyszło Może ktoś ma pojęcie,co znaczy błąd " U2023 " Pozdrowienia |
09-03-2009, 00:34 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-10-2008
Skąd: N: 51° 24' E: 19° 40'
Model: C-Max były Escort MK7 i MK6
Silnik: 1.8 TDCi / 1.8 TD / 1.8D
Rocznik: 2006 / 1999 / 1994
Postów: 770
|
Odp: C-Max wymiana łożysk a problemy z ESP i ABS
Mi to wygląda raczej na uwalony CZUJNIK ABS-u (uszkodzony przy de/montażu albo odłączony albo oberwany) - błąd odczytany to błąd OBWODU CZUJNIKA
(czyli ROZ / Z - warcie, bo to Cz.Magnet. na jednym kablu i masie) Ewentualnie coś nie tak poskładali albo piasta nie pasuje - i czujnik nie wisi nad bieżnią magnetyczną. Dopisz ile to kaosztowało - części i robota.
__________________
a po godzinach naprawiam drukarki i komputerki - jak by komuś coś padło To spoko: niechaj mnie dręczy... |
09-03-2009, 06:28 | #7 |
ford::advanced
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 23-10-2008
Skąd: Kraków
Model: Escort Mk6 - C-MAX
Silnik: 1,8D - 1,6TDCI
Rocznik: 1994 - 2006
Postów: 214
|
Odp: C-Max wymiana łożysk a problemy z ESP i ABS
Pierwsze litery w kodach oznaczają:
P - układ napędowy, B - karoseria, C - układ jezdny, U - komunikacja sieciowa. Jak pisałem wcześniej, z pierwszego kodu wynika awaria sensora prędkości koła prawego przodu (czytaj-czujnika ABS). Drugi kod to pochodna pierwszego. Pewnie zerwany kabel ABS- błąd komunikacji sieciowej.
__________________
Motto lekarzy pogotowia ratunkowego: im później przyjedziesz, tym celniejsza diagnoza!! |
09-03-2009, 22:17 | #8 |
ford::beginner
Imię: Jerzy
Zarejestrowany: 26-09-2008
Skąd: Niemcy
Model: S-max MK2----- Focus MK4
Silnik: 2.0 TDCI----1.5 TDCI
Rocznik: 10.2015----10.2018
Postów: 23
|
Odp: C-Max wymiana łożysk a problemy z ESP i ABS
Dzięki Wam wszystkim.
Szok,skąd wy to wszystko wiecie?Każdy post strzał w dziesiątkę. Dzisiaj rano został mój "MaX"jeszcze raz sprawdzony i się okazało że kabelki są OK, a komputer wykazał znowu błąd C1145 który się nie dał skasować.Najpierw trzeba wymienić czujnik,muszą zamówić i w środę się wezmą za robotę. Jeżeli chodzi o koszty to łożyska kosztowały 132€ i robota 100€ czujnik 0€ kulanz. Muszę dodać że ta sama usługa w warsztacie FORD-a kosztowałaby około 600 euro. Ciekawy jestem ile rodacy w polsce płacą za taką robotę,albo ile by to kosztowało w Aalbek DK Pozdrowienia Georg |
10-03-2009, 09:59 | #9 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-10-2008
Skąd: N: 51° 24' E: 19° 40'
Model: C-Max były Escort MK7 i MK6
Silnik: 1.8 TDCi / 1.8 TD / 1.8D
Rocznik: 2006 / 1999 / 1994
Postów: 770
|
Odp: C-Max wymiana łożysk a problemy z ESP i ABS
Cytat:
Dzięki za koszty - tym bardziej że zagramaniczne.
__________________
a po godzinach naprawiam drukarki i komputerki - jak by komuś coś padło To spoko: niechaj mnie dręczy... |
|
16-03-2009, 00:05 | #10 |
ford::beginner
Imię: Jerzy
Zarejestrowany: 26-09-2008
Skąd: Niemcy
Model: S-max MK2----- Focus MK4
Silnik: 2.0 TDCI----1.5 TDCI
Rocznik: 10.2015----10.2018
Postów: 23
|
Odp: C-Max wymiana łożysk a problemy z ESP i ABS
Witam To znowu ja.
Nowy czujnik,dla pewności drugie nowe łożysko a kontrolki jak się paliły,tak się dalej palą. W sobotę wieczorem sam przejełem inicjatywę i zaczełem sam grzebać przy kablu i czujniku.Podlączyłem voltomierz do wtyczki i jak z zapłonem czy też bez pokazał 0 volt.Szczerze mówiąc,to nie wiem czy w ogóle powinien coś pokazać i czy taką metodą można w ogóle coś sprawdzić. Mam nadzieję że mi pomożecie,za każdą radą będę Wam bardzo wdzięczny Podrwiam Georg-Kiejstut |