Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-12-2013, 18:17   #1
robertsobol1983
ford::beginner
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 15-08-2013
Skąd: Milicz
Model: Focus kombi MK1
Silnik: 1,8 ZETEC 16V +LPG STAG4Plus
Rocznik: 2002
Postów: 24
Domyślnie MK1 po 164 000 głowica do remontu

Witam. Z żoną chcieliśmy sprzedać jedno z dwóch naszych aut i podjęliśmy decyzję że golfa sprzedajemy a do focusa Mk1 2002r 1.8 benzyna 115km 164 000 przebiegu instalujemy gaz. To była bardzo zła decyzja. Co prawda jak zacząłem jeździć focusem trochę byłem zdziwiony że 115km a jechać nie ma czym (na benzynie), no i paliła się kontrolka od silnika (był błąd że gubi zapłony na 1 cylindrze), a mechanik mówił że trzeba wymienić cewkę no i poszarpywał na jałowym silnik. A dobra postanowiłem że może mocy auto nie ma ale wrzucę gaz to będzie przynajmniej tanio jeździć a po tym powymieniam i zrobię te resztę usterek. Założyłem gaz. sekwencję STAG z lubryfikatoram. Gazownik powiedział mi że muszę koniecznie jeszcze wymienić świece. Wymieniłem świece, przewody, cewkę i błąd silnika zniknął, ale nie na długo. Silnik jak poszarpywał na jałowym tak poszarpywał po tych wymianach no i palił gazu ponad 10l w trasie przy bardzo delikatnej jeździe a z tego co doczytałem to powinien średnio palić coś koło 9L a w trasie przy delikatnej jezdzie to i nawet 8L na 100km, w mieście 10l i więcej a tyle brał w trasie w dziadziowym stylu. Błąd powrócił ten sam a do tego zauważyłem że z tłumika jak chodzi silnik tak dziwnie stuka uderzając spalinami w tłumik coś w rodzaju puch puch puch. Pojechałem do bardziej ogarniętego mechanika i diagnoza dla mnie była szokująca. Okazało się że trzeba było ściągać głowicę i były wypalone zawory szczególnie na pierwszym cylindrze, drugi również nie był najlepszy. Dali głowicę do remontu to okazało się że trzeba było również zrobić gniazda zaworów gdyż także były już słabiutkie. Czytałem że focus ma słabe gniazda zaworów i że pod gazem się wypalają ale i zawory i gniazda były już do niczego po 164 000 przebiegu na benzynie. Jak założyłem gaz to te już osłabione elementy dopiero dały o sobie znać. Po co to opisuję. Otóż moje pytanie jest takie? Czy możliwe by po 164 000 przebiegu na benzynie (auto od 6 lat w kraju użytkowane bardzo rzadko przez kobietę - ściągnięty był gdzieś z przebiegiem około 150 000 z Niemiec a reszta zrobiona w kraju) miał już tak słabą głowicę? Auto bardzo zadbane i wygląda na mały przebieg jedynie kierownica mnie trochę nie pokoi bo jest taka jakby już może nie wytarta ale trochę kolor zmienia na jasny (blednie) co wgląda jakby była zużyta. Czyżby auto miało dużo więcej przebiegu bo czy to możliwe by już była tak zużyta głowica?

robertsobol1983 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-12-2013, 18:22   #2
SRS
Moderator
 
Avatar SRS
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,992
Domyślnie Odp: MK1 po 164 000 głowica do remontu

Cytat:
Napisał robertsobol1983 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czyżby auto miało dużo więcej przebiegu bo czy to możliwe by już była tak zużyta głowica?
sam odpowiedziałeś sobie na to pytanie.
SRS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-12-2013, 18:39   #3
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,100
Domyślnie Odp: MK1 po 164 000 głowica do remontu

Cytat:
Napisał robertsobol1983 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czyżby auto miało dużo więcej przebiegu bo czy to możliwe by już była tak zużyta głowica?
Podejrzewam, że w tym silniku nie ma hydraulicznej regulacji zaworów. W takim przypadku, jeżeli ktoś zaniedbał sprawdzenia i ewentualnej regulacji, to mogło wypalić zawory nawet przy mniejszym przebiegu.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-12-2013, 19:01   #4
jarhel74
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 14-07-2012
Skąd: Strzegom
Model: focus
Silnik: 1,4
Rocznik: 2000
Postów: 636
Domyślnie Odp: MK1 po 164 000 głowica do remontu

Nie trzeba podejrzewać- regulacja "manualna". Ale ford przewiduje regulację (a w zasadzie kontrolę) po 150kkm. Czyli albo auto było katowane, albo przebieg cofnięty o połowę. Ewentualnie pech, w postaci wady materiałowej (ale to tyczyło by albo 1 zaworu, albo 1 gniazda, a nie całość)
jarhel74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-12-2013, 19:34   #5
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,100
Domyślnie Odp: MK1 po 164 000 głowica do remontu

150000km przez 5 lat, to w miarę realny przebieg, przynajmniej jak na benzynowy silnik.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-12-2013, 20:45   #6
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: MK1 po 164 000 głowica do remontu

Nie przejmuj się, zrób głowicę i hulaj dalej. Jak oleju nie bierze, to jeszcze pojeżdzisz.
Szkoda że trafiło na ciebie, ale nie każdy ma szczęście. A gazu będzie tyle palił.W trasie 9 litrów, a po mieście przy korkach, do 12 litrów.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-12-2013, 09:55   #7
bolek-tarnow
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
Domyślnie Odp: MK1 po 164 000 głowica do remontu

Cytat:
Napisał robertsobol1983 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy możliwe by po 164 000 przebiegu na benzynie (auto od 6 lat w kraju użytkowane bardzo rzadko przez kobietę - ściągnięty był gdzieś z przebiegiem około 150 000 z Niemiec a reszta zrobiona w kraju)
gdzie był sens zeby zakladac LPG przy takich przebiegach?
przecież to średnia 2300km/rok

wiele może być czynników, które złożyły się na cały stan rzeczy. samo to że auto było słabe już jest niepokojace a do tego jeszcze szarpania, nierowna praca... moim zdaniem sam jestes sobie winny bo zbagatelizowales te niedomagania. piszesz ze podjales jakies proby naprawy usterki ale bezskuteczne.
do tego mniemam ze auto ma duzo wiekszy przebieg lub bylo katowane lub przegrzane.
to ze jest zadbane zewnetrznie czy tez wewnatrz o niczym nie swiadczy a na pewno nie o autentycznosci przebiegu pojazdu.

sorry i nie gniewaj sie ale taka prawda.

naprawiaj glowice ale u pozadnego mechanika i jezdzij dalej.
bolek-tarnow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-12-2013, 10:36   #8
kordyl
ford::professional
 
Avatar kordyl
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Warszawa-Sejny
Model: Mondeo TitaniumX Panther Black
Silnik: 2,5T 258KM 396Nm
Rocznik: 2007
Postów: 1,290
Domyślnie Odp: MK1 po 164 000 głowica do remontu

Cytat:
Napisał bolek-tarnow Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
gdzie był sens zeby zakladac LPG przy takich przebiegach? przecież to średnia 2300km/rok
Bolek, ale takie przebiegi były jak dwa auta były w domu, teraz został tylko focus.

Gaziarz tez niezły, żeby do niesprawnego auta LPG ładować... No ale cóż, kasa wzięta.
__________________
kordyl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-12-2013, 17:25   #9
robertsobol1983
ford::beginner
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 15-08-2013
Skąd: Milicz
Model: Focus kombi MK1
Silnik: 1,8 ZETEC 16V +LPG STAG4Plus
Rocznik: 2002
Postów: 24
Domyślnie Odp: MK1 po 164 000 głowica do remontu

Cytat:
Napisał bolek-tarnow Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
gdzie był sens zeby zakladac LPG przy takich przebiegach?
przecież to średnia 2300km/rok
No właśnie był sens kolego bo użytkownik się auta zmienił. Wcześniej jeździła nim moja żona za panny ale była często za granicą więc tak mało najeździła, a teraz ja nim będę do pracy jeździł i robię go pod siebie bo przeliczyłem że nawet najbardziej ekonomicznym dieslem to i tak jest o 1/4 drożej niż tym focusem przy założeniu że nawet będzie 10l/100km LPG palił, ale teraz mam nadzieje że po remoncie głowicy zejdzie do 9l/100km w trasie.

Bump:
Cytat:
Napisał bolek-tarnow Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
samo to że auto było słabe już jest niepokojace a do tego jeszcze szarpania, nierowna praca... moim zdaniem sam jestes sobie winny bo zbagatelizowales te niedomagania. piszesz ze podjales jakies proby naprawy usterki ale bezskuteczne.
Historia była taka. Autem jeździła za panny moja żona i za jej kadencji zapalała się kontrolka, poszarpywał na jałowym i na pewno był już słabszy. Coś tam mówiła ze była u jakiegoś mechanika i że coś tam robił na jakiś czas kontrolka znikała ale ciężko kobiete zrozumieć o co tam chodziło sami wiecie... Ja zacząłem się interesować autem i drążyć temat i miała być walnięta cewka ewentualnie do wymiany cały komplet czyli jeszcze przewody i świece. W tym samym czasie podjęliśmy decyzję ze założymy LPG i postanowiłem najpierw założyć LPG bo był problem z dostaniem się do mechanika a potem usunąć usterki i to był błąd. Oczywiście gazownik nie okazał się w porządku bo nie powinien zakładać gazu do auta w tym stanie. Ale cóż stało się jak stało i teraz mam nadzieje że po remoncie będzie to hulało jak na leży. Ponoć gniazda zaworów mają być z innego materiału bardziej odpornego na LPG. Dziś albo na dniach odbieram auto po naprawie i się dowiem ile będzie mnie to kosztowało i jak to chodzi teraz. Opiszę po wstępnych oględzinach i jazdach próbnych

Bump:
Cytat:
Napisał bolek-tarnow Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
do tego mniemam ze auto ma duzo wiekszy przebieg lub bylo katowane lub przegrzane.
No właśnie ta kierownica świadczy o dużo większym przebiegu - reszta tapicerki, podłokietniki, tapicerka, fotele wyglądają bardzo zadbane.

Bump:
Cytat:
Napisał kordyl Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Gaziarz tez niezły, żeby do niesprawnego auta LPG ładować... No ale cóż, kasa wzięta.
no właśnie gwarancja mi się skończy to na pewno moja noga tam nie postanie i nikomu jego nie będę polecał a na pewno odradzał stanowczo.

Bump:
Cytat:
Napisał kordyl Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bolek, ale takie przebiegi były jak dwa auta były w domu, teraz został tylko focus.
No jeszcze są dwa. golfa nie sprzedałem bo dałem cenę taką dla nie których może zaporową dla mnie uważam że odpowiednią za ten stan ale nie zależy mi by go sprzedać za marne grosze obcej osobie dlatego cena zaporowa bo na wiosnę już się dogadałem z ojcem i jak nie sprzedam to ojciec zabiera po optymalnej cenie ode mnie golfa i choć będzie mi go szkoda bo bardzo doinwestowany golfik,to focusa nie opłaca się sprzedawać a ojciec chce diesla więc weźmie golfa ode mnie

Bump:
Cytat:
Napisał darmodziej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Podejrzewam, że w tym silniku nie ma hydraulicznej regulacji zaworów. W takim przypadku, jeżeli ktoś zaniedbał sprawdzenia i ewentualnej regulacji, to mogło wypalić zawory nawet przy mniejszym przebiegu.
Aaaa przypomniało mi się. Mechanik jak rozbierał silnik mówił mi że był już robiony znaczy się nie głowica ale chyba coś już regulowane na zaworach bo coś wspominał o jakiś podkładkach że były cienkie jak żyletki a powinny być dużo grubsze czy cuś takiego już nie pamiętam dokładnie

Ostatnio edytowane przez robertsobol1983 ; 18-12-2013 o 18:03
robertsobol1983 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2013, 06:50   #10
grubasq
ford::average
 
Avatar grubasq
 
Zarejestrowany: 15-04-2008
Model: MKIII
Silnik: 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 76
Domyślnie

Sorki ale stanę w obronie gazownika skąd miał o tym wiedzieć że silnik jest w takim nie innym stanie ? Wkoncu nie jest mechanikiem zaznaczył żeby wymienić świece bo to się robi. A żeby obwiniać gazownika za to że silnik Ci padł proszę to trochę łagodnie mówiąc nie fer. Silnik masz skrecony i to co najmniej o 100 K. I był w takim nie innym stanie. Bo to takie opinie wlasnie sie biorą założyłem gaz i wypalił gniazda gaz nie jest do forda itp

Wytapatalkowane za pomocą Arc S
__________________
Ford Mondeo MkIII Kombi 2.0 Pb +LPG
www.grupa-plock.pl/forum
grubasq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:27.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.