|
MK1 po 164 000 głowica do remontu
Witam. Z żoną chcieliśmy sprzedać jedno z dwóch naszych aut i podjęliśmy decyzję że golfa sprzedajemy a do focusa Mk1 2002r 1.8 benzyna 115km 164 000 przebiegu instalujemy gaz. To była bardzo zła decyzja. Co prawda jak zacząłem jeździć focusem trochę byłem zdziwiony że 115km a jechać nie ma czym (na benzynie), no i paliła się kontrolka od silnika (był błąd że gubi zapłony na 1 cylindrze), a mechanik mówił że trzeba wymienić cewkę no i poszarpywał na jałowym silnik. A dobra postanowiłem że może mocy auto nie ma ale wrzucę gaz to będzie przynajmniej tanio jeździć a po tym powymieniam i zrobię te resztę usterek. Założyłem gaz. sekwencję STAG z lubryfikatoram. Gazownik powiedział mi że muszę koniecznie jeszcze wymienić świece. Wymieniłem świece, przewody, cewkę i błąd silnika zniknął, ale nie na długo. Silnik jak poszarpywał na jałowym tak poszarpywał po tych wymianach no i palił gazu ponad 10l w trasie przy bardzo delikatnej jeździe a z tego co doczytałem to powinien średnio palić coś koło 9L a w trasie przy delikatnej jezdzie to i nawet 8L na 100km, w mieście 10l i więcej a tyle brał w trasie w dziadziowym stylu. Błąd powrócił ten sam a do tego zauważyłem że z tłumika jak chodzi silnik tak dziwnie stuka uderzając spalinami w tłumik coś w rodzaju puch puch puch. Pojechałem do bardziej ogarniętego mechanika i diagnoza dla mnie była szokująca. Okazało się że trzeba było ściągać głowicę i były wypalone zawory szczególnie na pierwszym cylindrze, drugi również nie był najlepszy. Dali głowicę do remontu to okazało się że trzeba było również zrobić gniazda zaworów gdyż także były już słabiutkie. Czytałem że focus ma słabe gniazda zaworów i że pod gazem się wypalają ale i zawory i gniazda były już do niczego po 164 000 przebiegu na benzynie. Jak założyłem gaz to te już osłabione elementy dopiero dały o sobie znać. Po co to opisuję. Otóż moje pytanie jest takie? Czy możliwe by po 164 000 przebiegu na benzynie (auto od 6 lat w kraju użytkowane bardzo rzadko przez kobietę - ściągnięty był gdzieś z przebiegiem około 150 000 z Niemiec a reszta zrobiona w kraju) miał już tak słabą głowicę? Auto bardzo zadbane i wygląda na mały przebieg jedynie kierownica mnie trochę nie pokoi bo jest taka jakby już może nie wytarta ale trochę kolor zmienia na jasny (blednie) co wgląda jakby była zużyta. Czyżby auto miało dużo więcej przebiegu bo czy to możliwe by już była tak zużyta głowica?
|
Odp: MK1 po 164 000 głowica do remontu
Cytat:
|
Odp: MK1 po 164 000 głowica do remontu
Cytat:
|
Odp: MK1 po 164 000 głowica do remontu
Nie trzeba podejrzewać- regulacja "manualna". Ale ford przewiduje regulację (a w zasadzie kontrolę) po 150kkm. Czyli albo auto było katowane, albo przebieg cofnięty o połowę. Ewentualnie pech, w postaci wady materiałowej (ale to tyczyło by albo 1 zaworu, albo 1 gniazda, a nie całość)
|
Odp: MK1 po 164 000 głowica do remontu
150000km przez 5 lat, to w miarę realny przebieg, przynajmniej jak na benzynowy silnik.
|
Odp: MK1 po 164 000 głowica do remontu
Nie przejmuj się, zrób głowicę i hulaj dalej. Jak oleju nie bierze, to jeszcze pojeżdzisz.
Szkoda że trafiło na ciebie, ale nie każdy ma szczęście. A gazu będzie tyle palił.W trasie 9 litrów, a po mieście przy korkach, do 12 litrów. |
Odp: MK1 po 164 000 głowica do remontu
Cytat:
przecież to średnia 2300km/rok wiele może być czynników, które złożyły się na cały stan rzeczy. samo to że auto było słabe już jest niepokojace a do tego jeszcze szarpania, nierowna praca... moim zdaniem sam jestes sobie winny bo zbagatelizowales te niedomagania. piszesz ze podjales jakies proby naprawy usterki ale bezskuteczne. do tego mniemam ze auto ma duzo wiekszy przebieg lub bylo katowane lub przegrzane. to ze jest zadbane zewnetrznie czy tez wewnatrz o niczym nie swiadczy a na pewno nie o autentycznosci przebiegu pojazdu. sorry i nie gniewaj sie ale taka prawda. naprawiaj glowice ale u pozadnego mechanika i jezdzij dalej. |
Odp: MK1 po 164 000 głowica do remontu
Cytat:
Gaziarz tez niezły, żeby do niesprawnego auta LPG ładować... No ale cóż, kasa wzięta. |
Odp: MK1 po 164 000 głowica do remontu
Cytat:
Bump: Cytat:
Bump: Cytat:
Bump: Cytat:
Bump: Cytat:
Bump: Cytat:
|
Sorki ale stanę w obronie gazownika skąd miał o tym wiedzieć że silnik jest w takim nie innym stanie ? Wkoncu nie jest mechanikiem zaznaczył żeby wymienić świece bo to się robi. A żeby obwiniać gazownika za to że silnik Ci padł proszę to trochę łagodnie mówiąc nie fer. Silnik masz skrecony i to co najmniej o 100 K. I był w takim nie innym stanie. Bo to takie opinie wlasnie sie biorą założyłem gaz i wypalił gniazda gaz nie jest do forda itp
Wytapatalkowane za pomocą Arc S |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:24. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.