|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-11-2010, 13:55 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 19-10-2010
Skąd: Szczecin
Model: Ford Escort,Ford Escort (anglik)
Silnik: 1.3 , 1.6 16V
Rocznik: 1995 , 1999
Postów: 8
|
Swap Silnika z 1.3 na 1.6
Witam wszystkich Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Chciałbym dokonać pewnych zmian w swoim autku,a mianowicie zmienic silnik... Aby tego dokonać mam możliwość zakupu Angielskiego Escorta z odpowiadającym mi silniczkiem (1.6 16V) za stosunkowo nie wielka cene 700zł. Prosze was o pomoc gdyż jestem lajkiem w dziedzinie motoryzacji... -czy ktos kiedys dokonywał podobnego zabiegu? -jakich moge spodziewac sie kosztow takiej zabawy? -czy moja instalacja gazowa bedzie nadal sie nadawac? Pozdrawiam Ravell Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
08-11-2010, 15:19 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-09-2007
Skąd: Rumia
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 457
|
Odp: Swap Silnika
Potrzebna lewa i prawa wiązka wraz ze skrzynką bezpieczników tyle że od europejczyka(w angliku to wszystko jest po drugiej stronie. Komputer zostaje, jeżeli w tym angliku jest immo to jeszcze je trzeba przełożyć, czyli zabawa ze stacyjkami albo dorabianiem kluczyka, albo druga opcja, czyli znaleźć komp bez immo.
Co do LPG to musisz tylko dowiedzieć się jaki masz parownik (czy wystarczy mu mocy) i zapewne będziesz musiał zmienić mikser (zakładam że masz zwykłą instalację, bo nie podałeś) no i na koniec trzeba do gazownika jechać aby przestroił całkowicie instalkę. Mocowania będą pasować, skrzynia też może zostać (chociaż lepiej przełóż od tego 1.6) Jeżeli jesteś laikiem to odpowiedz sobie na pytanie czy dasz rade? Czy masz do tego odpowiedni sprzęt (klucze/lewarek/kobyłki/żuraw lub wyciągarkę)? Jeżeli uważasz, że dasz rade i masz sprzęt to do dzieła, poszukaj na forum (chociażby moich postów) o przekładkach silnika i pochwal się na koniec efektami Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co do kosztów no to różnie: -skrzynka z wiązkami ok 100zł maks -parownik ok 100zł -mikser jakieś 50zł -wizyta u gazownika to zależy od regionu Przy okazji od razu zobaczyłbym w jakim stanie jest sprzęgło i wszystkie uszczelniacze w tym silniku (bo po co się potem znów bawić w wyciąganie) -nowe sprzęgło to koszt od 300-400zł Ach no i najważniejsze, od razu wymień rozrząd, no chyba że to jakiś pewniak i wiesz ile temu był wymieniany, czyli znasz jego właściciela albo jest książka serwisowa, bo w zapewnienia sprzedawcy to raczej się nie wierzy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. -kpl rozrząd dobrej firmy to koszt 300zł + jakieś 100zł pompa wody Ostatnio edytowane przez wojtekcichy ; 08-11-2010 o 15:27 |
08-11-2010, 18:15 | #3 |
ford::beginner
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Gdańsk
Model: ST220
Silnik: 3.0 V6 Duratec
Rocznik: 2005
Postów: 36
|
Odp: Swap Silnika
W skrzynce bezpieczników trzeba zamienić zworki na pinach i już pasuje jako europejska. Generalnie jeśli chcesz zmienić z 1.3 na 1.6 to bardzo dobrze jeli będziesz miał całe auto na części. Będziesz musiał chyba zamienić wiązkę komory silnika. Z ECU trzeba podjechac na ściąnięcie IMMO lub przełożyć IMMO z anglika. Przekładasz całość, silnik ze skrzynią, poduchami. Jedyne co to cierpliwości.
__________________
Everything we do is driven by You http://img713.imageshack.us/img713/5...ie0378p.th.jpghttp://img26.imageshack.us/img26/180...e0008dm.th.jpg |
08-11-2010, 19:13 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Odp: Swap Silnika
jezeli masz caly samochod to jak najbardziej dasz rade jezeli cos wogyle kumasz na temat samochodu. Musisz przelozyc komputer bo twoj jesr do jednopunktu a 1.6 masz na wielopunkcie jak komputer to i pentelka immo razem z kluczykiem. Jak wielopunkt ro i zmiana pompki benzyny bo taz 1.3 nie da takiego cisnienia jakie powinno byc na wielopunkcie. Uklad wydechowy caly wymieniasz. Skrzynka bezpiecznikow tez do wymiany razem z cala wiazka do silnika i komputera. Chlodnica jak dobrze pamietam tez jest inna. Jezeli silnik wymieniasz to juz ze skrzynia. A jak skrzynia to i polosie razem ze zwrotnicami bo w 1.6 sa wieksze przeguby. To chyba tyle bo wiecej mi nie przychodzi do glowy. Roboty nie malo i przynajmniej jedna osoba do pomocy bo samemu nie dasz rady wszystkiego zrobic.
|
08-11-2010, 19:16 | #5 |
ford::beginner
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Gdańsk
Model: ST220
Silnik: 3.0 V6 Duratec
Rocznik: 2005
Postów: 36
|
Odp: Swap Silnika
Zawsze przy takich operacjach jst sporo nieoczekiwanych wydatków. Ja po swoich doświadczeniach szczerze polecam zakup Essa 1.6 16v Ghia zamiast bawić się w swap. Wyjdzie taniej i szybciej, a wyposażenie może być pełne.
__________________
Everything we do is driven by You http://img713.imageshack.us/img713/5...ie0378p.th.jpghttp://img26.imageshack.us/img26/180...e0008dm.th.jpg |
09-11-2010, 17:54 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-09-2007
Skąd: Rumia
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 457
|
Odp: Swap Silnika
No to zworkę przestawić (mógłbyś to szerzej wyjaśnić?) i skrzynka zostaje, ale wiązki muszą być od europejczyka, bo od anglika po przełożeniu nie będą pasować długości kabli (tu za krótkie tam za długie) no chyba żeby ciąć i przedłużać/skracać.
|
09-11-2010, 20:04 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Odp: Swap Silnika
jezeli kolewga ma czas i troche checi to moze posiedziec i poprzedluzac co to trzeba, zaden problem i napwqno taniej niz szykac wiazki bo potem moze sie znow okazac ze cos jest nie tak. Najlepiej to poprostu przelozyc wszystko co pod maska i uklad elektryczny w kabinie, przy najmniej to co musowo i z glowy.
|
11-11-2010, 00:17 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 19-10-2010
Skąd: Szczecin
Model: Ford Escort,Ford Escort (anglik)
Silnik: 1.3 , 1.6 16V
Rocznik: 1995 , 1999
Postów: 8
|
Odp: Swap Silnika
A więc dziekuje wszystkim za cenne wskazowki. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z tego co przeczytałem z twoich postow Wojtek,czeka mnie długa do przebycia droga i sporo pracy ktorą...na razie zmuszony jestem odlozyc na pozniej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. aczkolwiek nie zamierzam sie poddawac i mam nadzieje ze jeszcze uda mi sie pochwalic efektami...a narazie zamierzam zajac sie oswietleniem kabiny ktore wydaje sie być mniej czaso i pieniądzo chłonne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam Rafał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
20-11-2011, 18:38 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-11-2011
Skąd: Okolice Tarnowa
Model: Escort x2
Silnik: 1.6 16v/1.3
Rocznik: 97/94
Postów: 36
|
Zmiana silnika 1.3 na 1.6 16V
Witam posiadam 2 Fordy escorty jeden 1.3 KAT MK6 z 1993r drugi 1.6 16v MK7 kombi z 1999r i chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwe Przełożenie silnika z MK7 do MK6 i jakie były by ewentualne problemy ?
Oraz jakie inne części będą pasowały z MK7 do MK6 |
20-11-2011, 18:53 | #10 |
ford::specialist
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 22-12-2010
Skąd: Brzeszcze City
Model: VW Passat B5
Silnik: 2.8 V6 Syncro
Rocznik: 07/1998
Postów: 560
|
Odp: Zmiana silnika 1.3 na 1.6 16V
Jest jeśli masz dwa escorty to sprawa jest stosunkowo prosta. Mozesz wszystko sobie przełożyć.( bo oczywiście sam silnik to nie wystarczyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) zawias ,hamulce itd. itp.
Chyba gdzieś na forum czytałem nawet podobny temat...
__________________
Było : VW Golf 2 1.3 54km Cinquecento 700 Seat Ibiza II 1.3 54km |