|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-03-2008, 08:17 | #21 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-01-2008
Skąd: BB
Postów: 44
|
Re: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990
Cytat:
jak bylo 5 litrów tylko to co sie tu dziwic. i borygo nie ma nic z tym wspolnego. |
|
16-03-2009, 09:05 | #22 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-12-2007
Skąd: Wałbrzych, Polska
Model: Ford Scorpio Kombi mk3 (Wieloryb)
Silnik: 2.0 16V DOHC
Rocznik: 1994r
Postów: 149
|
Odp: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990
siemka
mam pytanko zauwazyłem ze ok kilku dni parownik zapowietrza sie i co w tym najdziwniejsze ze układ chłodzenia na silniku jest ok nagrzwa sie, wentylatory sie właczajai płynu nie ubywa, kolejne co zauwazyłem ze waz doprowadzajacy wode do parownika jest goracy jak cholera a od wejscia do parownika do silnika zapowietrzony ??? Czy to moze byc walnieta membrama na parowniku czy jakis inny psikus bo dodam ze jak go odpowietze na wezach postoi przez nac i to samo jest ? |
16-03-2009, 11:00 | #23 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 08-02-2008
Model: ford scorpio
Silnik: 2 litry 16v
Rocznik: 1995
Postów: 477
|
Odp: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990
Jak odpalasz aytko od razu na lpg i masz wodą zalany to zamarznie. A biiezę się z tego propan butan zamrozi wodę, a odmarznie gdy propan butan odparuje. W autku masz propan bytan w stanie ciekłym i pod wpływem temperatury zmienia swój stan w lotny i Jednym z zadań parownika jest zmiana gazu w stan lotny i podawanie w odpowiedniej ilości do dolotu powietrza.
|
16-03-2009, 11:42 | #24 | |
ford::average
Zarejestrowany: 04-12-2007
Skąd: Wałbrzych, Polska
Model: Ford Scorpio Kombi mk3 (Wieloryb)
Silnik: 2.0 16V DOHC
Rocznik: 1994r
Postów: 149
|
Odp: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990
Cytat:
|
|
17-03-2009, 10:33 | #25 |
ford::average
Imię: Edek
Zarejestrowany: 23-11-2008
Skąd: Radom
Model: Sintra
Silnik: 2.2l 16v
Rocznik: 1997r
Postów: 67
|
Odp: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990
Odpowietrz parownik. Parownik również musi być odpowietrzony. Gdy umieszczone są w górnej części płasza wodnego czasami jest kłopot z samoodpowietrzeniem się parownika, kiedy węże wodne ciągnione są od dołu wytwarza się tzw. korek powietrzny. Często w parownikach są śruby odpowietrzające, wystarczy wtedy odkręcić i odpowietrzyć. Jaśli takowej nie ma zdejmij ostrożnie górny wąż odchylając go delikatnie i zakładając spowrotem, gdy wężem będzie już wyciekać woda (wszystko to oczywiście przy wyłączonym silniku).
Pozdrawiam |
17-03-2009, 10:55 | #26 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990
wogóle to reduktor powinien być zamontowany poniżej lustra płynu w zbiorniku wyrównawczym, jesli jest powyżej to może powodować różne problemy - do pęknięcia głowicy w silnikach DOHC włącznie.
|
18-03-2009, 09:12 | #27 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-12-2007
Skąd: Wałbrzych, Polska
Model: Ford Scorpio Kombi mk3 (Wieloryb)
Silnik: 2.0 16V DOHC
Rocznik: 1994r
Postów: 149
|
Odp: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990
Reduktor jest zamontowany az pod filtrem powietrza naprawde nisko, weze tez a on i tak sie zapowietrza. Jak odpale na benzynie to chodzi i po chwili sie nagrzewa, woda nigdzie nie ucieka, zadnych objaw ze cos z uszczelka nie tak pod głowica, moc ma.
Byłem u gazownika ten nie zerkajac na układ od reki stwierdził uszczelka pod głowica ! A moze byc tak ze membramy w parwowniku siadaja ? |
18-03-2009, 09:56 | #28 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990
jak sie zapowietrza to jest szansa, że właśnie masz walniętą uszczelkę pod głowicą lub samą głowicę i do układu dostaje się ciśnienie z cylindrów - przez to się zapowietrza.
Zrób prosty test na obecność spalin w zbiorniku wyrównawczym i będziesz miał pewność. |
18-03-2009, 13:49 | #29 | |
ford::average
Imię: Edek
Zarejestrowany: 23-11-2008
Skąd: Radom
Model: Sintra
Silnik: 2.2l 16v
Rocznik: 1997r
Postów: 67
|
Odp: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990
Cytat:
Podczas pracy silnika uchodzące powietrze do ukladu wodnego stara się wypierać wodę z bloku silnika (tworząc właśnie korek powietrzny) i można zauważyć wzrost poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym, widać też pęcherzyki powietrza "bąblujęce" w zbiorniku wyrównawczym po tych objawach też mozna stwierdzić, że padła uszczelka bądź glowica. Pozdrawiam |
|
18-03-2009, 21:36 | #30 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-12-2007
Skąd: Wałbrzych, Polska
Model: Ford Scorpio Kombi mk3 (Wieloryb)
Silnik: 2.0 16V DOHC
Rocznik: 1994r
Postów: 149
|
Odp: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990
Zwracam chonor panowie mieliscie racje walneła uszczelka dzis były konkretne objawy musiało ja wywalic juz na maxa, tak jak pisdaliscie bombelki powietrza w zbiorniczku zaczeły lecie od doły, zaczoł kopcic na biało, i podniusł sie płyn. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W poniedziałek reanimacja silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez wizi2 ; 19-03-2009 o 10:19 Powód: pomyłka |