Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Scorpio
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-03-2008, 08:17   #21
marcys-
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 31-01-2008
Skąd: BB
Postów: 44
Domyślnie Re: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990

Cytat:
Napisał kondzio508
problem znikl przyczyna bylo najprawdopodobniej to ze woda byla zalna w ukladzie chlodzenia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. zalalem borygo do -35 i okolo 0,7 l. wody poniewaz 5 l . borygo to zamało do scorpio.

jak bylo 5 litrów tylko to co sie tu dziwic. i borygo nie ma nic z tym wspolnego.

marcys- jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-03-2009, 09:05   #22
wizi2
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-12-2007
Skąd: Wałbrzych, Polska
Model: Ford Scorpio Kombi mk3 (Wieloryb)
Silnik: 2.0 16V DOHC
Rocznik: 1994r
Postów: 149
Domyślnie Odp: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990

siemka
mam pytanko
zauwazyłem ze ok kilku dni parownik zapowietrza sie i co w tym najdziwniejsze ze układ chłodzenia na silniku jest ok nagrzwa sie, wentylatory sie właczajai płynu nie ubywa, kolejne co zauwazyłem ze waz doprowadzajacy wode do parownika jest goracy jak cholera a od wejscia do parownika do silnika zapowietrzony ???
Czy to moze byc walnieta membrama na parowniku czy jakis inny psikus bo dodam ze jak go odpowietze na wezach postoi przez nac i to samo jest ?
wizi2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-03-2009, 11:00   #23
like_2008
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 08-02-2008
Model: ford scorpio
Silnik: 2 litry 16v
Rocznik: 1995
Postów: 477
Domyślnie Odp: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990

Jak odpalasz aytko od razu na lpg i masz wodą zalany to zamarznie. A biiezę się z tego propan butan zamrozi wodę, a odmarznie gdy propan butan odparuje. W autku masz propan bytan w stanie ciekłym i pod wpływem temperatury zmienia swój stan w lotny i Jednym z zadań parownika jest zmiana gazu w stan lotny i podawanie w odpowiedniej ilości do dolotu powietrza.
like_2008 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-03-2009, 11:42   #24
wizi2
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-12-2007
Skąd: Wałbrzych, Polska
Model: Ford Scorpio Kombi mk3 (Wieloryb)
Silnik: 2.0 16V DOHC
Rocznik: 1994r
Postów: 149
Domyślnie Odp: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990

Cytat:
Napisał like_2008 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak odpalasz aytko od razu na lpg i masz wodą zalany to zamarznie. A biiezę się z tego propan butan zamrozi wodę, a odmarznie gdy propan butan odparuje. W autku masz propan bytan w stanie ciekłym i pod wpływem temperatury zmienia swój stan w lotny i Jednym z zadań parownika jest zmiana gazu w stan lotny i podawanie w odpowiedniej ilości do dolotu powietrza.
to wiem ale czu nie ma wody w wezy za parownikiem ???? przed parownikiem jest a jak kilka minut pochodzi to tego weza doprowadzajacego wode w reke nie złapie bo goracy a za parownikiem powietrze to jest dla mnie zagadka
wizi2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-03-2009, 10:33   #25
ed25
ford::average
 
Imię: Edek
Zarejestrowany: 23-11-2008
Skąd: Radom
Model: Sintra
Silnik: 2.2l 16v
Rocznik: 1997r
Postów: 67
Domyślnie Odp: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990

Odpowietrz parownik. Parownik również musi być odpowietrzony. Gdy umieszczone są w górnej części płasza wodnego czasami jest kłopot z samoodpowietrzeniem się parownika, kiedy węże wodne ciągnione są od dołu wytwarza się tzw. korek powietrzny. Często w parownikach są śruby odpowietrzające, wystarczy wtedy odkręcić i odpowietrzyć. Jaśli takowej nie ma zdejmij ostrożnie górny wąż odchylając go delikatnie i zakładając spowrotem, gdy wężem będzie już wyciekać woda (wszystko to oczywiście przy wyłączonym silniku).
Pozdrawiam
ed25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-03-2009, 10:55   #26
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie Odp: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990

wogóle to reduktor powinien być zamontowany poniżej lustra płynu w zbiorniku wyrównawczym, jesli jest powyżej to może powodować różne problemy - do pęknięcia głowicy w silnikach DOHC włącznie.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2009, 09:12   #27
wizi2
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-12-2007
Skąd: Wałbrzych, Polska
Model: Ford Scorpio Kombi mk3 (Wieloryb)
Silnik: 2.0 16V DOHC
Rocznik: 1994r
Postów: 149
Domyślnie Odp: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990

Reduktor jest zamontowany az pod filtrem powietrza naprawde nisko, weze tez a on i tak sie zapowietrza. Jak odpale na benzynie to chodzi i po chwili sie nagrzewa, woda nigdzie nie ucieka, zadnych objaw ze cos z uszczelka nie tak pod głowica, moc ma.
Byłem u gazownika ten nie zerkajac na układ od reki stwierdził uszczelka pod głowica !
A moze byc tak ze membramy w parwowniku siadaja ?
wizi2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2009, 09:56   #28
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie Odp: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990

jak sie zapowietrza to jest szansa, że właśnie masz walniętą uszczelkę pod głowicą lub samą głowicę i do układu dostaje się ciśnienie z cylindrów - przez to się zapowietrza.

Zrób prosty test na obecność spalin w zbiorniku wyrównawczym i będziesz miał pewność.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2009, 13:49   #29
ed25
ford::average
 
Imię: Edek
Zarejestrowany: 23-11-2008
Skąd: Radom
Model: Sintra
Silnik: 2.2l 16v
Rocznik: 1997r
Postów: 67
Domyślnie Odp: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990

Cytat:
Napisał wizi2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Byłem u gazownika ten nie zerkajac na układ od reki stwierdził uszczelka pod głowica !
?
Dobry gazownik. Zrób to co podpowiada kolega 'Struna" będziesz miał czarno na białym.
Podczas pracy silnika uchodzące powietrze do ukladu wodnego stara się wypierać wodę z bloku silnika (tworząc właśnie korek powietrzny) i można zauważyć wzrost poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym, widać też pęcherzyki powietrza "bąblujęce" w zbiorniku wyrównawczym po tych objawach też mozna stwierdzić, że padła uszczelka bądź glowica.
Pozdrawiam
ed25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-03-2009, 21:36   #30
wizi2
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-12-2007
Skąd: Wałbrzych, Polska
Model: Ford Scorpio Kombi mk3 (Wieloryb)
Silnik: 2.0 16V DOHC
Rocznik: 1994r
Postów: 149
Domyślnie Odp: parownik zamarza -skorupka mk 1 . 1990

Zwracam chonor panowie mieliscie racje walneła uszczelka dzis były konkretne objawy musiało ja wywalic juz na maxa, tak jak pisdaliscie bombelki powietrza w zbiorniczku zaczeły lecie od doły, zaczoł kopcic na biało, i podniusł sie płyn. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

W poniedziałek reanimacja silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez wizi2 ; 19-03-2009 o 10:19 Powód: pomyłka
wizi2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:34.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.