|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-06-2007, 20:34 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 10-04-2007
Skąd: Łódź
Postów: 9
|
zagwostka dla gazownika i dla mnie także
Witam,miesiac temu zagazowalem swojego esiego mam 1,6 zeteka.okazało sie że krokowiec padaka wymieniłem na nówke,swieczki ,przewody też wywaliłem.problem jest nastepujący:jak odpałę silnik przez chwile leciutko faluja obroty,gdy w tym momęcie przegazuję i przełączy sie na gaz potafi zgasnac,a jak go przytrzymam to chodzi bardzo nierówno.Zagwostka polega na tym że jak pochodzi z minute na bezynie i przełaczę na gaz wszystko jest ok,pomyslałem ze winny moze byc czujnik połzenia przepustnicy,łapka opiera sie o ten wkret regulacujny,ale jest troche luzu gdzies z milimetr skoku samej dźwigienki od tego czujnika jak go przytrzymam wzrastają nieco obroty.proszę o jakies sugestiee gazownik chce wymienic mi parownik na mnieszy teraz mam 100
|
23-06-2007, 20:46 | #2 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,2 Tdci 185 KM 440 Nm
Rocznik: XXI
Postów: 3,197
|
Cytat:
Jeśli to instalacja 2 gen. to raczej normalne. Pomaga tu nieco podkręcenie tej śrubki w parowniku. Mając podobny kłopot nawet po nagrzaniu motorka, gazownik pokręcił nim i jest ok. Imbus (chyba 3 lub góra 4 i przeciwnie do zegara) rozwiązał kłopot |
|
24-06-2007, 10:55 | #3 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-02-2006
Skąd: Łęczyca
Model: Focus mk1
Silnik: 1.8 zetec
Rocznik: 2001
Postów: 417
|
Cytat:
|
|
26-06-2007, 20:17 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 10-04-2007
Skąd: Łódź
Postów: 9
|
zagwostka dla gazownika i dla mnie także
Witam mam 2 generację firmy BRC z centralką Just Junior.Różnicy w pracy silnika przed i po zagazowaniu nie widzę chodzi raczej normalnie.swoja drogą to cekawy przypadek,w pracy jężdże samochodami na gaz róznych firm i takich cudów nie ma,odpalasz przegazówka i w drogę.Zresetowałem kompa jest trocę lepiej ale to wciaż nie jest to podobno BRC to dobra firma,moze którys z bardziej doswiadczonych kolegów podsunie jakieś sugestie,wymiana parownika na mniejszej mocy to raczej półsrodki,wydaje mi sie ze wina leży postronie samochodu,co jeszcze można sprawzić i zrobić we własnym zakresie?odwołałem chwilowo wizyte u gazownika w nadzieji ze ktoś coś mi podpowie.
|
26-06-2007, 21:10 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Wymiana parownika na mniejszy to bzdura jakaś. Przecież większy parownik łatwiej "skręcić" śrubą niż mniejszy potem "powiększać". :-)
Falowanie na zimnym silniku na benzynie świadczyć może o nieszczelności dolotu, przewodół podciśnienia, odpowietrzenia skrzyni, padniętych jakichś czujnikach temperatury, a najbardziej prawdopodobne to to, że mikser ci źle dobrał, albo wstawił parownik jakąś padakę i teraz "udaje mądrego", że niby mniejszy trzeba. |
27-06-2007, 05:57 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 10-04-2007
Skąd: Łódź
Postów: 9
|
zagwostka dla gazownika i dla mnie także
O mikserze też pomyślałem,ale naciągnięta jest na niego guma chyba zeby uszczelnić i nie można podejzeć co to za wynalazek żeby można było sprawdzić w katalogu.O tym parowniku to tez myśle ze to bzdura,co do czujników gdy kupiłem swojego esiego padnięty był termostat i wskaznik nic nie pokazywał,po wymianie termostatu jest ok.Jakiego czujnika mam jeszcze szukać?Forda mam od pół roku więc jestem nieco zielony. Jeśli chodzi o falowanie to on faluje bez wzgłędu na temperaturę nie jest to jakieś duze,ze dwa trzy razy wskazówka obrotomierza sie wachnie i potem jest już dobrze,przełączam na gaz i w drogę.Tylko tak dziwnie trzeba chwile odczekać aż obroty na pb ustabilizują sie by mozna bez problemów jęździć na gazie.To jest ta zagwozdka,jak przełączę za szybko dzieją sie cuda.:fcp7
|
27-06-2007, 09:27 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
No to może być przyczyna taka, że przydławiony dolot powoduje to falowanie.
|
27-06-2007, 19:56 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 10-04-2007
Skąd: Łódź
Postów: 9
|
zagwostka dla gazownika i dla mnie także
A jak to sprawdzić? Mam to wszystko porozbierać?Czym może być przydławiony?
|
27-06-2007, 20:26 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Mikserem. Trza go wyjąć i sprawdzić czy na benzynie nie faluje. Albo może to uszczelnienie źle zrobił i łapie lewe powietrze?
|
28-06-2007, 07:57 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 10-04-2007
Skąd: Łódź
Postów: 9
|
zagwostka dla gazownika i dla mnie także
A czy przypadkiem nie folawałby cały czas?Pisałem że to falowanie to nie jest duze ,kilka razy wachnie i potem pracuje juz równo.
|