|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-04-2007, 12:17 | #51 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-03-2006
Skąd: Oświęcim
Postów: 43
|
Cytat:
Kup jakiegoś przeczyszczacza , polecam liqui moly , bo sam używam . Wlej tylko w mocniejszej proporcji np. całą flaszkę na pół zbiornika . Może pomoże... |
|
22-04-2007, 22:26 | #52 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 20-03-2004
Skąd: Warszawa
Postów: 6
|
Witam, czytam z uwagą wszystkie informacje na temat TDCI bo wkrótce stanę się właścicielem takiego sprzętu z 2006 w wersji 115KM. Mam pytanie, z jaką częstotliwością należy stosować zaproponowany uszlachetniacz Liqui moly ? Przy każdym tankowania (mam nadzieję, że nie bo 250 ml kosztuje 32 zł), czy może co drugim lub jeszcze rzadziej?
Pls o info. |
23-04-2007, 09:43 | #53 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-12-2006
Skąd: Ruda Śląska
Postów: 65
|
jacekm2 ... kwestia użycia dodatków do paliwa LiquiMoly jest rzeczą indywidualną i przy ich wyborze należy podchodzić tylko od strony swojego auta. Nie możesz patrzeć jak inni leją i co leją (rodzaj dodatku). Ważny jest rocznik auta, jego przebieg, na jakim paliwie jeździł (ściągnięty z zagranicy czy nie, w Polsce mamy paliwo dp dupy ... :fcp2 ). To podstawowe rzeczy przy doborze dodatków. Wiadomo, że nie wlejesz do auta o małym przebiegu i np. sprowadzonego z Niemiec (mój przypadek) silnego środka, bo układ paliwowy nie będzie tak "zabrudzony" jak auto z dużym przebiegiem jeżdżące na polskim paliwie. Najlepiej znależć jakiegoś miechanika, któy używa takich dodatków i najlepiej wie co dodać. Ja najpierw kontaktowałem się z dystrybotarami LiquiMoly, ale to co oni mi powiedzieli a to co potem mi powiedział mechanik którego znalazłem u siebie to niebo a ziemia. Powiem szczerze, że faceci co sprzedają te materiały co czyści teoretycy. Polecili mi najsilniejszy środek. Dobrze, że posłóuchałem faceta, który to stosuje w praktyce i ma tylko zaufaną grupę klientów którzy to już sprawdzili i się nie zawiedli. Także to nie jest takie proste, kupić coś i wlać do baku. Najpierw kup auto, a potem coś się dobierze. Jak będziesz miał już samochód to daj mi znać, pogadam z "moim" fachowcem. Co do ceny to nie jest tak źle. Dodatki są różne i mają różne działanie. Te małe po 150 i 200 ml kosztują trochę ale są tylko na dwa lub trzy wlania bo takie mają zadanie np. przeczyścić i nasmarować układ paliwowy, a inne w puszkach 1 litrowych dolewa się po trochu do paliwa, aby np. podnieść liczbę cetanową paliwa i również konserwować układ paliwowy. Mnie mechanik polecił "kurację" za ok. 100 zł i stosuję się ją co 5000 km, więc koszt nie jest wcale taki duży. Nie kupuj byle czego i nie słuchaj "fachowców" bo możesz sobie tylko narobić więcej szkód jak pożytku, a "dodatek - dodatkowi nie równy"
[ Dodano: 2007-04-23, 10:46 ] mój monciak jest jeszcze na "kuracji" ..... jak się skończy to napiszę jak przebiegła ....
__________________
pozdrawiam serdecznie ...... chris |
23-04-2007, 13:30 | #54 | |
ford::average
Zarejestrowany: 19-02-2006
Skąd: Warszawa
Model: Ka
Silnik: 1.25
Rocznik: 2009
Postów: 50
|
Cytat:
Z tego co rozmawiałem z kilkoma osobami jest to delikatnie myjący środek a jego głównym działaniem ma być smarowanie więc nie powinien nikomu zaszkodzić. Szczerze powiedziawszy bał bym się wlać coś mocno czyszczacego. Mój znajomy zalał kiedyś golfa diesla preparatem STP silnie czyszczącym to mu rozszczelniło układ paliwowy :fcp5 LM używam już od miesiąca albo lepiej i jestem zadowolony. Największa różnica w pracy silnika była na początku pierwsze tankowanie z dolewką. Teraz jest poprostu tak jak powinno być - miły pomruk silnika. Leje wg specyfikacji do każdego tankowania. |
|
23-04-2007, 22:06 | #55 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 20-03-2004
Skąd: Warszawa
Postów: 6
|
Wielkie dzięki za cenne wskazówki. Widzę, że trochę nadmiernie się przejąłem. Auto sprowadzam z Francji, gdzie przjechało 20-parę tysiecy więc jest świeżutkie. Postanowiłem więc zalewać go dobrym paliwem z Shella lub BP i mam nadzieję, że na razie mu to wystarczy. Jeszcze raz Thx.
|
24-04-2007, 13:38 | #56 |
ford::professional
Zarejestrowany: 08-04-2006
Skąd: Wilda
Model: Mondeo/Titanium
Silnik: 1,5 Ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 1,020
|
Czy owo cudo Liqui Moli to środek ze zdjęcia?
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
24-04-2007, 13:57 | #57 | |
ford::average
Zarejestrowany: 19-02-2006
Skąd: Warszawa
Model: Ka
Silnik: 1.25
Rocznik: 2009
Postów: 50
|
Cytat:
|
|
24-04-2007, 20:12 | #58 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-02-2007
Postów: 14
|
Czy można go dodawać do silnika TDDI, czy ma tylko specjalne zastosowanie do TDCI?
|
24-04-2007, 20:13 | #59 | |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-03-2007
Skąd: Będzin
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 Duratec 145KM
Rocznik: 2011
Postów: 62
|
Cytat:
Sam mam identycznie, dzisiaj zalalem STP i zobaczymy czy sie poprawi - ale watpie. Oczywiscie napisze jakie byly skutki dzialania preparatu STP. Pozdr.
__________________
---------------------------------------------- Pozdrawiam Mariusz |
|
24-04-2007, 20:35 | #60 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 08-04-2006
Skąd: Wilda
Model: Mondeo/Titanium
Silnik: 1,5 Ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 1,020
|
Cytat:
Jednak na opakowaniu w orginalnych opisach wymienione są także silniki z pompą wtryskową. |
|