|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-01-2007, 14:49 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-01-2007
Postów: 5
|
Trzęsący się silnik na wolnych obrotach - TDCI.
Witam,
Jestem nowym użytkownikiem forda mondeo 2.0 TDCI (mam go niecaly rok) i od samego początku – zaraz po zakupie – zaczal mi się pojawiac problem z trzęsącym się (nierowna praca) silnikiem na niskich obrotach. Na samym początku było to sporadyczne zdarzenie, w pozniejszym etapie zaczęło sie to nasilac a teraz po prostu doprowadza mnie do „strasznego zdenerwowania” - urzywajac parlamentarnego jezyka. Ale może w szczegółach – autko na poczatku (lato) wpadalo w nierowna prace na nieskich obrotach tylko w przypadku jazdy po miescie i to bez klimatyzacji; gdy się przejechalem na trasie, bądź tez jeździłem na klimatyzacji trzesienia nie było. Niestety nie dawalo mi to spokoju – poczytałem na forum, ze to mogą być typowe objawy dla tego modelu i oddalem sprawe do mechanika, który potwierdzil mi ze to mogą bys uszkodzone wtryski. Mechanik wziął auto i podobno wymontowal cala kasete (?) z wtryskiwaczami i pojechal do Aso strawdzic je komputerowo – niestety wyszlo, ze wtryskiwacze sa ok i nie jest w stanie mi pomoc. Tak wiec auto odebrałem ale im dalej w las tym gorzej - im mniej używałem klimatyzacji auto czesciej trzęsło się na niskich obrotach do tego stopnia, ze już w listopadzie sytuacja ta wlasciciwe występowała zawsze, niezależnie od trasy, klimatyzacji. Jedynie co mu pomagalo i dalej pomaga to lekkie spuszczenie sprzęgła i obciążenie silnika – nawet nie koniecznie zauważalne na obrotomierzu – powododuje to ustabilizowanie się pracy silnika; również podniesienie obrotow pedalem gazu rozniez go doprowadza do porządku. Niemniej pofatygowałem się drugi raz – do dwoch ASO, i do mechanika aby mi to sprobowali usunac - niestety ponowne testowanie nic nie wykazalo (test komputerowy i osobno wtryskiwaczy – podobno - nic nie wykazuja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) Nie wiem co mam z tym robic bo już to mnie naprawde dobija i wydaje mi się, ze takie trzesineie się nie tylko zle na moja glowe dziala ale rowniez na inne elementy mechaniczne samochodu. Czy ktos może mi doradzic z jakimi wskazówkami mogę się udac do mechanika jakiegos coby cos jeszcze mogl sprawdzic – bo wyczerpaly mi się już pomysły – a mechanicy wszyscy powiedzieli, ze tak powinienem jeździć az cos wkoncu nie padnie całkowicie. Acha – jeszcze dwie bardzo wazne informacje (chyba – bo ja naprawde malo się na tych sprawach znam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) auto jak uruchomie na zimnym silniku trzesie się (przy wyższych wolnych obrotach - ssanie ) po czym po chwilowym zagrzaniu – ale jeszcze wskazowka temperatury się nie rusza – trzesienie się jakby ustaje – po czym jak się silnik zaczyna dogrzwac i obroty wskakuja na normalne wolne obroty (jakies 750 obr) chwile pracje ok. po czym zaczyna się trzasc i tak już zostaje. Druga rzecz to fakt, ze nie zauważam rzadnych objawowo na wyższych obrotach i również zadnego spadku mocy do tego stopnia, ze ostatnio robilem dluga trase. glownie na autostradzie za granica, przy pelnym obciążeniu (4 osoby plus pelne wyposażenia narciarskie i trumna na dachu) i samochod przy 150/160 km/h idzie jak burza – gdy trzba nie ma problemu przyspieszyc jeszcze, zadnych problemow – wszysko dziala ok. Gdy tylko stane na skrzyżowaniu trzesie mna jak galareta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Troche duzo – ale naprawde już zalamany jestem i nie mam nikogo kto moglby mi powiedziec cos rozsądnego co mógłbym zrobic Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam
__________________
-------- MaJos |
23-01-2007, 15:47 | #2 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 05-01-2007
Skąd: Warszawa
Postów: 448
|
Witam.Moim zdaniem to moze byc jedna z trzech rzeczy,1-moze to byc kolo dwumasowe po wcisnieciu pedalu sprzegla auto wpada w duze wibracje(czasami bez wciskania jezeli jest bardzo uszkodzone),2-wtryskiwacze zbijanie-podbijanie obrotow,3-napinacz paska klinowego wpada w rezonans-dosc czesta usterka. Pozdrawiam Gdzie ty byles w tym Aso???I co to za mechanik pracuje w aso i nigdy nie slyszalem zeby ktos przywiozl wtryskiwacze do sprawdzenia :fcp15 powodzenia
|
23-01-2007, 16:13 | #3 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-01-2007
Postów: 5
|
Cytat:
W daleszej kolejnosci pojechalem do ASO w Krakowie (na ulicy Jasnogorskiej) tam Pan byl bardziej jakis zorientowany i wspomnial o tym kole dwumasowym ale uczciwie powiedzial, ze on tego nie moze zdiagnozowac i ewentualnie moga wymienic i zobaczyc co bedzie. Wiec zaczalem sie orientowac w innych mechanikach, nie koniecznie z ASO, pojechalem wiec do takiego poleconego zakladu gdzie Pan i owszem podlaczyl samochod do komputerka ale powiedzial, ze nic nie widzi i musi zostawic auto - auto zostalo na 3 tyg. (sic!) i podobno sprawdzal, kombinowal i wlasnie on wymontowal te wtryskiwacze, a ze sam nie umial albo nie wiem co (moze mi tylko tak mowil) zawizl to do ASO do sprawdznia. Kolejny mechanik - juz inny do ktorego sie zglosilem ale nie w ASO - ktory nawet wydaje sie dosc rozsadny (kumple u niego robia fordy i bardzo go chwala) z Krakowa podpinal znowu to wszysko do komputera - nic nie wykazalo - a pozniej niezaleznie sprawdzal wtryskiwacze, ktore sa podobno dobre Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wogole to mialem jeszcze inne przejscia w ciagu ostatniego pol roku z tym autem - przejscia elektryczne - moze to wazne wiec napisze: - po pierwsze ksenon jeden prawie od poczatku (po zakupie) mrugal - elektryk przelutowal mase do ksenona - dziala pieknie - zapalala mi sie lampka od ABS'u - wymiana jakies kostki laczeniowej - dziala - kontrolka od poduszek zaczela mi sie swiecic - komputer mowil cos o czujniku uderzeniowym - elektryk wymienil kabelek - dziala - alternator przestal ladowac (wylaczylo sie ogrzewanie przedniej szyby) - elektryk wymienil kabelki od alternatora - dziala - zaczal mi sie "wieszac rozrusznik" - troche to dla mnie smieszne bylo bo pamietam taki ewekt z malucha - ale stosowalem rozwiazanie z malucha - poostukalem w rozrusznik - auto zapalalo - pojechalem do elektryka - wymienil kabelki - dziala Wszyskie problemu elektryczne, ktore dodatkowo mialem, wiazaly sie z wymiana kabelkow badz tez kostek laczeniaowych. Dodam, ze auto bylo lekko (podobno) uderzone w prawy przod - ale wyglada na to, ze mial lekko wgnieciony prawy blotnik, ktory zostal zrobiony, oraz przy okazji wymienili zderzak na ten po FL - ale atrapa dla przykaldu zostala stara nieruszona - klapa tez wyglada na nieruszona. Chyba troche zle trafilem z tym eglemplarzem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - ale juz musze jakos z tym zyc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - tylko chcialbym pozbyc sie tego feralnego problemu. Dzieki za informacje - moze gdzies znajde kogos rozsadnego i poprosze o sprawdzenie tych mozliwisci o ktorych piszesz - kolo dwumasowe, napinacz.
__________________
-------- MaJos |
|
23-01-2007, 20:53 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-12-2005
Postów: 775
|
No cóż,sa pewne usterki że i komputer serwisowy diagnozuje jako ok :fcp15
Miałem juz takie diagnozy :fcp5 a serwis pokolei eliminował metoda prób i błędów :fcp5 Z poprzednikiem moge sie zgodzić co do koła dwumasowego, to mozliwe że jest uwalone.Jednak byłoby je równiez słychać podczas normalnej jazdy,tzn. trzaski. Ja na Twoim miejscu zacząłbym jednak od wgrania nowego softu.Może coś czas już zaktualizoważ :fcp5 . Podobne objawy w silniku TDCi sa gdy zaczyna robić sie zimno i silnik wtedy zmienia kąty wtrysków.Zaczyna pracować twardziej i trzęsie ale tylko na wolnych obrotach.Same obroty sie nie zmieniają ale jego praca jest całkiem inna niz normalnie.Po delikatnym przegazowaniu to natychmiast znika az obroty znowu sie ustabilizują. Może to kwestia softu a moze jakiegoś czujnika temperatury :fcp13
__________________
OBECNIE PASSAT B6 2.0 TDI 140 KM VARIANT,HIGHLINE,NAVI,SKóRA BEż I WIELE INNYCH BMW R1200 GS ADVENTURE |
23-01-2007, 21:01 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
A może czujnika spalania stukowego?
|
24-01-2007, 13:03 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-12-2005
Postów: 775
|
Jeszcze jedno sprawdż :fcp6 - poduszki pod silnikiem i skrzynią :fcp5 .
Zużyte tez moga ieć takie objawy,szczególnie ta główna od silnika
__________________
OBECNIE PASSAT B6 2.0 TDI 140 KM VARIANT,HIGHLINE,NAVI,SKóRA BEż I WIELE INNYCH BMW R1200 GS ADVENTURE |
24-01-2007, 18:58 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-01-2007
Postów: 21
|
Witam Wszystkich. Jestem tutaj nowy i mam nadzieję, że mnie przygarniecie.
Wracając do tematu. Sprawdź czy koło wtrysków nie gromadzi się paliwo. Maiałem podobne obiawy jak w Twoim przypadku. Gdy odpaliłem zimny silnik to przez kilka sekund pracował nierówno. Myślałe, że to świeczki ale nie. Przyczyną był drobny wyciek paliwa na złączu przewodu nadmiarowego do wtryskiwacza. Przez tą nieszczelność do wtrysku dostawało się powietrze i sislnik pracował nierówno. Wymieniłem przewody i wszystko gra. |
25-01-2007, 08:33 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-06-2005
Skąd: Warszawa
Postów: 27
|
Witam,
mam podobne objawy a zaczęło to sie wczoraj... To znaczy stanąłem na światlach i czuje ze samochód caly sie telepie. Popatrzyłem na obrotomierz i bylo ok. 800/850 obr/min. Wskazówka nie drgala góra dól co znaczy ze obroty były stale. O drazu pomyslałem o kole zamachowym bo wtryski wymienialem w zeszłym tygodniu (tzn 1 wtrysk) i raczej to nie to, chyba ze coś schrzanili przy jego wymianie. Ale objawy trzęsawki pojawiaja sie nieregularnie (wczoraj dwa razy) dzisiaj w drodze do pracy ani razu... mam tylko nadzieję ze to nie poczatek czegoś strasznego...pzdr dj raq ps. a w serwisach ASO wkurza mnie to, ze jeżeli mamy jakiejś niepokojące objawy z samochodem, oni podlaczaja do kompa i mowią ze wszystko jest ok. Dają Nam do zrozumienia ze niech sie całkowicie zepsuje to wtedy bedzeimy wiedziec co nie dziala. A przeceż, po to jedziemy do nich wcześniej aby zapobiegać zepsuciu sie całkowicie auta. ech..... |
25-01-2007, 08:59 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Panowie - proponuję zapisać się do klubu i zapytać w dziale klubowym o poradę naszego experta. Jest to pracownik ASO i na pewno nie zbędzie was stwierdzeniem, że należy sprawdzić na WDS-ie i zobaczyć jaki jest błąd, tylko wyliczy listę możliwych przyczyn. Ja zapytam jeszcze w międzyczasie zarząd klubu czy Expert nie mógłby pomóc niezrzeszonym. Tak na zachętę, że warto być członkiem klubu. Albo inaczej - napiszę bezpośrednio do experta prośbę o odpowiedź w tym temacie. Jeśli on uzna za stosowne, może się odezwie.
|
25-01-2007, 11:12 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-05-2006
Skąd: Zabrze
Postów: 27
|
Nie mam TDCI, a czasami zdarza mi się to samo :fcp6
Po normalne jeździe, gdy staję w korku lub przed światłami zaczynam wyczuwać wibracje całego samochodu. Stosuję przegazowanie i zazwyczaj przechodzi... |
|
|
|