|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-08-2005, 09:07 | #11 |
ford::average
Imię: Artur
Zarejestrowany: 17-09-2004
Skąd: Bolesławiec, dolnośląskie
Model: Focus II TDCi / Escort mk VI
Silnik: 1.6 TDCI 109 KM / 1.6 16V
Rocznik: 2005
Postów: 195
|
Skąd wiem? Z książki. To jest cytat stamtąd.
Obwód recyrkulacji par paliwa Przedostawanie się do atmosfery par paliwa ze zbiornika uniemożliwia wypełniony węglem aktywowanym pochłaniacz połączony ze zbiornikiem paliwa. Po uruchomieniu silnika otwiera się (w ściśle określonych warunkach pracy silnika, temperatury itd.) sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące elektrozawór pochłaniacza. Zgromadzone w pochłaniaczu pary paliwa są wymywane przez zasysane powietrze atmosferyczne i doprowadzane do kolektora dolotowego silnika. Wiem tylko to co przeczytałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.))
__________________
Pozdrawiam Silver Focus II 1.6 TDCi, Escort 1.6 16V |
09-08-2005, 09:21 | #12 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
No to znowu mamy przykład że w książkach są wielkie sprzeczności:
cytat: "Pary paliwa gromadzące się w zbiorniku są odprowadzane na zewnątrz przez filtr z węglem aktywnym lub kierowane elektrozaworem do silnika.Elektrozawór jest otwierany urządzeniem sterującym EEC IV tylko w pewnych watunkach pracy silnika" |
09-08-2005, 18:21 | #13 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-07-2005
Skąd: Warszawa
Postów: 14
|
hej moze mi sie wydaje ale obaj napisaliscie to samo tylko troche inaczej.
a co do Twojej odpowiedzi silver76 to mi chodzi o kolektor DOLOTOWY. od strony przegrody czolowej w kolektorze ssącym sa dwa wejścia (jedno mam niepodlaczone), a powietrze jest tam zasysane więc co najwyżej może słuzyć do wytworzenia podciśnienia, a nie do doprowadzenia gdzieś powietrza. zauważyłem, że Ty tez masz 1.6 16v więc jeśli mógłbys zerknąć u siebie w aucie czy to wyjście rzeczywiście jest gdzies podłączone to byłbym wdzięczny. poza tym wyjasniłyby sie watpliwości raz na zawsze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
10-08-2005, 06:27 | #14 |
ford::average
Imię: Artur
Zarejestrowany: 17-09-2004
Skąd: Bolesławiec, dolnośląskie
Model: Focus II TDCi / Escort mk VI
Silnik: 1.6 TDCI 109 KM / 1.6 16V
Rocznik: 2005
Postów: 195
|
sopello, wszystko o co pytasz już napisałem. Wiem że chodzi Ci o kolektor DOLOTOWY, o nim właśnie pisałem! spójrz na pój pierwszy post w tym temacie. W cytacie z książki pisze tam o kol. wylotowym celem wyjaśnienia rurek podłączonych do kol. dolotowego!
Więc jeszcze raz. Jedna rurka idąca w lewo (stojąc przed otwartą maską) podłączona jest do zaworu pochłaniacza oparów paliwa. Druga rurka idąca w prawo jest podłączona do zaworka pneumatycznego, który to steruje właśnie dostarczeniem powietrza do kol. wylotowego, co jest już wcześniej opisałem dokładnie. Pozwolę sobie posłużyc się fotką Assana Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zaznaczyłem strzałką rurkę idącą od kol. dolotowego w prawo, do zaworu pneumatycznego. Obok strzałki widać łączenie rurek, o czym pisałem we wcześniejszym poście.
__________________
Pozdrawiam Silver Focus II 1.6 TDCi, Escort 1.6 16V |