|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-08-2005, 18:25 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-07-2005
Postów: 13
|
rurki podciśnienia z kolektora metalowego do czego idą 1.6
witam może pomożecie mam 1.6 16v kolektor metalowy z tyłu niego są dwie dysze jedna idzie w strone nadkola a druga ciagnie powietrze nie widze żadnej rurki żeby spadła co zrobić do czego ona jest
__________________
sam go mam sam go pcham |
06-08-2005, 18:34 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
Jedna podłączona ma być regulatora ciśnienia paliwa, a druga do elektrozaworu odprowadzania par paliwa.
|
06-08-2005, 19:38 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-07-2005
Postów: 13
|
wielkie dzieki - jeszcze jakbyś mógł opisac skąd dokąd stojąc przed maską jeden biegnie w lewo i ten mam podpiety drugi po prawej właśnie ssie lewe powietrze zatkałem go nie widzę tam żadnej rurki gdzie szukać podpowiedz wiecej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. plis dzieki
__________________
sam go mam sam go pcham |
06-08-2005, 22:03 | #4 | |
ford::average
Zarejestrowany: 20-05-2005
Postów: 100
|
Cytat:
Assan...jeżeli mogę się podpiąć do tematu, mam pytanie związane z ciśnieniem w zbiorniku paliwa - czy to jest normalne że po otwarciu korka wlewu rozładowuje się ciśnienie, wcześniej się zdarzało że go nie było ? O ile mi wiadomo to po otwarciu się elektrozaworu podciśnienie z kolektora zasysa powietrze atm. przez filtr węglowy wymywając opary paliwa z węgla. Czy zbiornik jest połączony z atmosferą przez ten filtr? pzdr |
|
07-08-2005, 13:58 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
lambert masz taki kolektor jak na zdjęciu,to napisz która to rurka bo się trochę pogubiłem.
tomi_xx z tego co ja wiem to opary ze zbiornika paliwa są odprowadzane przez filtr węglowy do atmosfery (czyli zbiornik jest przez ten filtr odpowietrzany).Po otwarciu elektrozaworu silnik ciągnie opary paliwa ze zbiornika a nie powietrze przez ten filtr.Możesz mieć zatkany filtr węglowy i dlatego możesz mieć ciśnienie w zbiorniku-tak mi się wydaje |
07-08-2005, 20:25 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 20-05-2005
Postów: 100
|
Witam
Assan dzięki za info, też tak myślę jutro go sprawdzę pozdro |
07-08-2005, 22:10 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-07-2005
Skąd: Warszawa
Postów: 14
|
to ja tez się podłącze pod zapytanie kolegi lamberta. od spodu kolektora tam gdzie jest czujnik temperatury zasysanego powietrza są dwa wyjścia. jedno faktycznie idzie do pochłaniacza par paliwa (w lewo), a drugie też mam ngdzie nie podłączone. zauważylem to bo nagle auto zaczęło świszczeć i nierówno pracować na wolnych obrotach. szukałem czegos co można tam podłączyc i nic nie znalazłem, więc zatkałem korkiem i jest ok.
|
09-08-2005, 07:37 | #8 | |
ford::average
Imię: Artur
Zarejestrowany: 17-09-2004
Skąd: Bolesławiec, dolnośląskie
Model: Focus II TDCi / Escort mk VI
Silnik: 1.6 TDCI 109 KM / 1.6 16V
Rocznik: 2005
Postów: 195
|
Cytat:
"Przedostawanie się do atmosfery par paliwa ze zbiornika uniemożliwia wypełniony węglem aktywowanym pochłaniacz połączony ze zbiornikiem paliwa. Zgromadzone w pochłaniaczu pary paliwa są wymywane przez zasysane powietrze atmosferyczne i doprowadzane do kolektora dolotowego silnika." A jeśli chodzi o rurki przy kolektorze, to wszystkie mają byc podłączone. Idąca w lewo od kolektora (stojąc przed otwartą maską) podłączona jest do zaworu pochłaniacza oparów paliwa, natomiast idąca w prawo (tam rurki się łączą, jedna w drugą) podłączona jest do innego zaworu, który w trakcie nagrzewania się silnika doprowadza dodatkowe powietrze. Potem zamyka się. Oto cytat z książki: "W okresie nagrzewania silnika, gdy sonda lambda jeszcze nie pracuje, do kolektora wylotowego jest doprowadzane dodatkowe powietrze w celu zmniejszenia zanieczyszczenia atmosfery węglowodorami wydalanymi ze spalinami. Zawór pneumatyczny otwiera wówczas połączenie z atmosferą usytuowane w ścianie kolektora wylotowego. Występująca różnica ciśnień powoduje zasysanie powietrza do kolektora wylotowego. Zawór pneumatyczny jest uruchamiany podciśnieniem w kolektorze dolotowym oraz sterowany przez elektrozawór nadzorowany przez elektroniczne urządzenie sterujące. Doprowadzanie powietrza trwa do czasu nagrzania się sondy lambda do temperatury pracy. Wówczas elektroniczne urządzenie sterujące blokuje elektrozawór."
__________________
Pozdrawiam Silver Focus II 1.6 TDCi, Escort 1.6 16V |
|
09-08-2005, 08:54 | #9 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
Cytat:
|
|
09-08-2005, 08:58 | #10 | |
ford::specialist
Imię: Adam
Zarejestrowany: 05-05-2005
Skąd: Łódź
Model: Volvo S80 II
Silnik: 3.2
Rocznik: 2007
Postów: 625
|
Cytat:
Dlatego też m.in. w zbiorniku cały czas jest małe podciśnienie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) |
|