Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-08-2005, 18:25   #1
lambert
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-07-2005
Postów: 13
Domyślnie rurki podciśnienia z kolektora metalowego do czego idą 1.6

witam może pomożecie mam 1.6 16v kolektor metalowy z tyłu niego są dwie dysze jedna idzie w strone nadkola a druga ciagnie powietrze nie widze żadnej rurki żeby spadła co zrobić do czego ona jest

__________________
sam go mam sam go pcham
lambert jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2005, 18:34   #2
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
Domyślnie

Jedna podłączona ma być regulatora ciśnienia paliwa, a druga do elektrozaworu odprowadzania par paliwa.
Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2005, 19:38   #3
lambert
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-07-2005
Postów: 13
Domyślnie

wielkie dzieki - jeszcze jakbyś mógł opisac skąd dokąd stojąc przed maską jeden biegnie w lewo i ten mam podpiety drugi po prawej właśnie ssie lewe powietrze zatkałem go nie widzę tam żadnej rurki gdzie szukać podpowiedz wiecej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. plis dzieki
__________________
sam go mam sam go pcham
lambert jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2005, 22:03   #4
tomi_xx
ford::average
 
Zarejestrowany: 20-05-2005
Postów: 100
Domyślnie

Cytat:
Napisał Assan
Jedna podłączona ma być regulatora ciśnienia paliwa, a druga do elektrozaworu odprowadzania par paliwa.
witam
Assan...jeżeli mogę się podpiąć do tematu, mam pytanie związane z ciśnieniem w zbiorniku paliwa - czy to jest normalne że po otwarciu korka wlewu rozładowuje się ciśnienie, wcześniej się zdarzało że go nie było ? O ile mi wiadomo to po otwarciu się elektrozaworu podciśnienie z kolektora zasysa powietrze atm. przez filtr węglowy wymywając opary paliwa z węgla. Czy zbiornik jest połączony z atmosferą przez ten filtr?
pzdr
tomi_xx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2005, 13:58   #5
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
Domyślnie

lambert masz taki kolektor jak na zdjęciu,to napisz która to rurka bo się trochę pogubiłem.
tomi_xx z tego co ja wiem to opary ze zbiornika paliwa są odprowadzane przez filtr węglowy do atmosfery (czyli zbiornik jest przez ten filtr odpowietrzany).Po otwarciu elektrozaworu silnik ciągnie opary paliwa ze zbiornika a nie powietrze przez ten filtr.Możesz mieć zatkany filtr węglowy i dlatego możesz mieć ciśnienie w zbiorniku-tak mi się wydaje
Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2005, 20:25   #6
tomi_xx
ford::average
 
Zarejestrowany: 20-05-2005
Postów: 100
Domyślnie

Witam
Assan dzięki za info, też tak myślę jutro go sprawdzę
pozdro
tomi_xx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2005, 22:10   #7
sopello
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-07-2005
Skąd: Warszawa
Postów: 14
Domyślnie

to ja tez się podłącze pod zapytanie kolegi lamberta. od spodu kolektora tam gdzie jest czujnik temperatury zasysanego powietrza są dwa wyjścia. jedno faktycznie idzie do pochłaniacza par paliwa (w lewo), a drugie też mam ngdzie nie podłączone. zauważylem to bo nagle auto zaczęło świszczeć i nierówno pracować na wolnych obrotach. szukałem czegos co można tam podłączyc i nic nie znalazłem, więc zatkałem korkiem i jest ok.
sopello jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-08-2005, 07:37   #8
silver76
ford::average
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 17-09-2004
Skąd: Bolesławiec, dolnośląskie
Model: Focus II TDCi / Escort mk VI
Silnik: 1.6 TDCI 109 KM / 1.6 16V
Rocznik: 2005
Postów: 195
Domyślnie

Cytat:
Napisał Assan
z tego co ja wiem to opary ze zbiornika paliwa są odprowadzane przez filtr węglowy do atmosfery
Oj, chyba nie:
"Przedostawanie się do atmosfery par paliwa ze zbiornika uniemożliwia wypełniony węglem aktywowanym pochłaniacz połączony ze zbiornikiem paliwa.
Zgromadzone w pochłaniaczu pary paliwa są wymywane przez zasysane powietrze atmosferyczne i doprowadzane do kolektora dolotowego silnika."

A jeśli chodzi o rurki przy kolektorze, to wszystkie mają byc podłączone. Idąca w lewo od kolektora (stojąc przed otwartą maską) podłączona jest do zaworu pochłaniacza oparów paliwa, natomiast idąca w prawo (tam rurki się łączą, jedna w drugą) podłączona jest do innego zaworu, który w trakcie nagrzewania się silnika doprowadza dodatkowe powietrze. Potem zamyka się.
Oto cytat z książki:
"W okresie nagrzewania silnika, gdy sonda lambda jeszcze nie pracuje, do kolektora wylotowego jest doprowadzane dodatkowe powietrze w celu zmniejszenia zanieczyszczenia atmosfery węglowodorami wydalanymi ze spalinami. Zawór pneumatyczny otwiera wówczas połączenie z atmosferą usytuowane w ścianie kolektora wylotowego. Występująca różnica ciśnień powoduje zasysanie powietrza do kolektora wylotowego. Zawór pneumatyczny jest uruchamiany podciśnieniem w kolektorze dolotowym oraz sterowany przez elektrozawór nadzorowany przez elektroniczne urządzenie sterujące. Doprowadzanie powietrza trwa do czasu nagrzania się sondy lambda do temperatury pracy. Wówczas elektroniczne urządzenie sterujące blokuje elektrozawór."
__________________
Pozdrawiam
Silver
Focus II 1.6 TDCi, Escort 1.6 16V
silver76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-08-2005, 08:54   #9
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
Domyślnie

Cytat:
Napisał silver76
Zgromadzone w pochłaniaczu pary paliwa są wymywane przez zasysane powietrze atmosferyczne i doprowadzane do kolektora dolotowego silnika."
Oj silver76, ciekawe skąd to wiesz? pary paliwa są odprowadzane do atmosfery! Po to jest ten filtr z węglem żeby je oczyścić.W pewnych tylko warunkach pracy silnika otwiera się elektrozawór i silnik zasysa pary paliwa do kolektora.
Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-08-2005, 08:58   #10
Adam_2000
ford::specialist
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 05-05-2005
Skąd: Łódź
Model: Volvo S80 II
Silnik: 3.2
Rocznik: 2007
Postów: 625
Domyślnie

Cytat:
Napisał Assan
W pewnych tylko warunkach pracy silnika otwiera się elektrozawór i silnik zasysa pary paliwa do kolektora.
Oczywiście Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
Dlatego też m.in. w zbiorniku cały czas jest małe podciśnienie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
__________________
- pzdr - Adam
"... nie wiedzieć... się nie opłaca..." Ford Scorpio Team
Adam_2000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:01.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.