Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-07-2005, 08:32   #11
dzikus
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-12-2004
Skąd: Łódź
Postów: 120
Domyślnie

te klocki co masz założony to oryginały czy podróby - może mają minimalnie za duży rozmiar i się klinują w zacisku - może papier ścierny pomoże - nie tylko oczyścisk zacisk z rdzy - ale też może trzeba go delikatnie "zjechać" aby swobodnie chodził w zacisku.
Może też być odwrotnie jak jest tam za duży luz to też może to być powodem klinowania - ciężka sprawa :twisted:

__________________
Mondeo Mk III 2,2 TDCI XI 2004r
dzikus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-08-2005, 16:32   #12
Jędrek67
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-07-2005
Postów: 12
Domyślnie

Cytat:
Napisał dzikus
te klocki co masz założony to oryginały czy podróby - może mają minimalnie za duży rozmiar i się klinują w zacisku - może papier ścierny pomoże - nie tylko oczyścisk zacisk z rdzy - ale też może trzeba go delikatnie "zjechać" aby swobodnie chodził w zacisku.
Może też być odwrotnie jak jest tam za duży luz to też może to być powodem klinowania - ciężka sprawa :twisted:
Kolcki są oryginalne a papierem przejechałem zarówno docisk jak i klocki . Zobaczę jak teraz sprawdzi sie w trasie bo na krótkich odcinkach usterka nie występuje
Jędrek67 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-08-2005, 21:27   #13
Artur ST
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 01-08-2005
Postów: 5
Domyślnie tylni zacisk mondeo i nie tylko

Mam ten sam problem u siebie, i też w tylnim prawym kole. Sprawdziłem chyba wszystko i będę się domagał wymiany zacisku w ramach gwarancji. Użytkownikom mondeo proponuję też zwrócić uwagę na korozję drzwi, wybuchające silniki w st220(a jak!), awarie xenonów, problemy z zamkiem tylniej klapy. Na całe szczęcie jest coś takiego jak gwarancja i to nawet 4-letnia.
Artur ST jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-11-2005, 10:03   #14
Gregs
ford::average
 
Zarejestrowany: 21-03-2005
Skąd: Wrocław
Model: S-Max II
Silnik: 2.0 TDCI 150 KM -->180KM
Rocznik: 2016
Postów: 75
Domyślnie

Miałem podobny problem. Powodem był zapieczony zacisk, a dokładnie dźwignia od ręcznego w zacisku. 20 minut przy zdjętym kole z WD 40 i jakąś przedłużką którą można ruszyć tą dźwignię i problem mija na zawsze pod warunkiem że sie używa ręcznego.
Gregs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-11-2005, 12:26   #15
piomal
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 15-11-2005
Postów: 2
Domyślnie

Niestety obawiam się że pozostaje wymiana zacisku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. mam ten sam problem, zacisk był rozbierany wymieniane reperaturki itd. i niestety nic nie dało. Konsultowałem sprawę w serwisie to słaby punk w mondziaku - niestety nowy zacisk to koszt 1200 zł brrrr.. - ja szukam używanego - z tym że jest duże ryzyko trafienia na podobnie uszkodzony - ale jeżeli dostaniesz używany w dobrym stanie to zaczołbym od remontu (czyszczenie smarowanie itp.) i dopiero wstawiał
piomal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-11-2005, 13:40   #16
wahu
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-05-2005
Skąd: Poznań
Postów: 16
Domyślnie

problem ten dosyc czeso pojawia sie w kombiakach, powodem jest zapiekanie sie tloka w zacisku hamulcowym, jezeli w miar wczesnie sie to wylapie to mozna przeczyscic, posmarowac i jechac dalej, w innym przypadku wymiana na nowy/inny zacisk
wahu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-11-2005, 23:29   #17
Andrzej_H
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-03-2004
Skąd: Bydgoszcz
Postów: 46
Domyślnie

Jeżdżę Mondeo w 90% sam, bez bagażu, z reguły szybko i hamuję zawsze krótko i zdecydowanie. Efektem jest to że tylne tarcze są zardzewiałe, na jednym z klocków po 110.000 km. okładzina została oderwana od podłoża przez podchodzącą rdzę a grubość okładzin wynosiła 5 mm. Tak działa automatyczne regulowanie siły hamowania tylnych kół przy ich odciążeniu co jest szczególnie wyraźne w samochodach w których na oś przednią przypada znacznie większy ciężar aniżeli na tylnią. Problem zapiekania tłoczków w zaciskach rozpoczął sie u mnie wraz z nabyciem PF125 i dalej do Poloneza był ten sam - najbardziej przykre było kiedyś takie zablokowanie tłoczka że w efekcie tarcza przedniego koła w nocy świeciła a materiał cierny klocka się spalił. Pomagała wymiana pordzewiałych, stalowych tłoków i pierścieni trapezowych na nowe, dzisiaj myślę że jednym z powodów rdzewienia tłoczków w FSO było nie zmienianie płynu hamulcowego..., uważam dzisiaj także że przy dzisiejszych silnych i szybkich samochodach hamulce i układ kierowniczy są najważniejsze tak więc proponuję wymienić dla porządku wszystkie zaciski na nowe... (do kompletu także tarcze i klocki) - będzie wówczas przynajmniej hamował jak nowy.
Andrzej_H jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-03-2008, 09:02   #18
Klimek
ford::advanced
 
Avatar Klimek
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 12-11-2007
Skąd: Słupsk
Model: mk3
Silnik: 2.0 TDDI 90KM
Rocznik: 2001
Postów: 391
Domyślnie Re: [MKIII] kombi; tylny zacisk hamulca nie odaje

czy ktos z Was zmienial moze reperturke na tloczku w tylnym zacisku ?
czy trzeba wykrecac tloczek czy naklada sie ta gumke na tloczek bez wykrecania go?
Klimek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-04-2008, 10:55   #19
bbbb1
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-04-2007
Skąd: Śląsk
Postów: 19
Domyślnie Re: [MK3] tylny zacisk hamulca nie odaje

U mnie nie wracała dźwigienka ręcznego. Po wyjęciu zacisku i rozebraniu go stwierdziłem, ze zapieczona była oś mechanizmu ręcznego. Najgorsze w tym wszystkim jest fakt, ze ten mechanizm jest zabezpieczony z boku śrubą PIĘCIO!!! ramienną(Taki patent Forda abyś sobie sam nie mógł nic zrobić). Ja po prostu szlifierką zrobiłem nacięcie i majzelkiem przy pomocy młotka odkręciłem. Uważać, bo w tym mechaniźmie są kulki. Drobnym papierem ściernym przeszlifowałem oś i gniazdo i jak na razie mam spokój(wcześniej co jakiś czas czyściłem-płujałem WD-40 ale problem cały czas wracał).

Pozdro
__________________
MKIII 2.0TDCI, 2003r po liftingu, kombi
bbbb1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-04-2008, 14:19   #20
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
Domyślnie Re: [MK3] tylny zacisk hamulca nie odaje

Cytat:
Napisał Jędrek67
Problem polega na tym ,że po dłuższej jeździe grzeje mi się tylne prawe koło (MKIII kombi) . O tym że klocek nie oddał powiadamia łagodne "ćwierkanie" które dochodzi z tyły pojazdu. Muszę wtedy zatrzymać się i za pomocą młotka (z którym się ostatnio nie rozstaję) uderzyć poprzez śrubokręt w zacisk. Po tej subtelnej naprawie jadę dalej ale sytuacja lubi się powtarzać. Zacisk już był dwa razy zdejmowany , czyszczony i nic to nie daje . Tłoczek nie wskazuje na żadne uszkodzenia . Czy miał ktoś do czynienia z takim problemem. Za wszelkie informacje będę bardzo wdzięczny.
Sprawdź czy linka ręcznego odbija, czy dźwignia ręcznego unosi się luźno... jeśli tak to linka do wymiany...jeśli zaciąga się normalnie, opada i nie pozostaje luz, to linka i dźwigienka zacisku są OK. i trzeba rozebrać i naprawić zacisk :fcp1
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:10.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.