|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-07-2005, 08:32 | #11 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-12-2004
Skąd: Łódź
Postów: 120
|
te klocki co masz założony to oryginały czy podróby - może mają minimalnie za duży rozmiar i się klinują w zacisku - może papier ścierny pomoże - nie tylko oczyścisk zacisk z rdzy - ale też może trzeba go delikatnie "zjechać" aby swobodnie chodził w zacisku.
Może też być odwrotnie jak jest tam za duży luz to też może to być powodem klinowania - ciężka sprawa :twisted:
__________________
Mondeo Mk III 2,2 TDCI XI 2004r |
01-08-2005, 16:32 | #12 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-07-2005
Postów: 12
|
Cytat:
|
|
01-08-2005, 21:27 | #13 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 01-08-2005
Postów: 5
|
tylni zacisk mondeo i nie tylko
Mam ten sam problem u siebie, i też w tylnim prawym kole. Sprawdziłem chyba wszystko i będę się domagał wymiany zacisku w ramach gwarancji. Użytkownikom mondeo proponuję też zwrócić uwagę na korozję drzwi, wybuchające silniki w st220(a jak!), awarie xenonów, problemy z zamkiem tylniej klapy. Na całe szczęcie jest coś takiego jak gwarancja i to nawet 4-letnia.
|
30-11-2005, 10:03 | #14 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-03-2005
Skąd: Wrocław
Model: S-Max II
Silnik: 2.0 TDCI 150 KM -->180KM
Rocznik: 2016
Postów: 75
|
Miałem podobny problem. Powodem był zapieczony zacisk, a dokładnie dźwignia od ręcznego w zacisku. 20 minut przy zdjętym kole z WD 40 i jakąś przedłużką którą można ruszyć tą dźwignię i problem mija na zawsze pod warunkiem że sie używa ręcznego.
|
30-11-2005, 12:26 | #15 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 15-11-2005
Postów: 2
|
Niestety obawiam się że pozostaje wymiana zacisku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. mam ten sam problem, zacisk był rozbierany wymieniane reperaturki itd. i niestety nic nie dało. Konsultowałem sprawę w serwisie to słaby punk w mondziaku - niestety nowy zacisk to koszt 1200 zł brrrr.. - ja szukam używanego - z tym że jest duże ryzyko trafienia na podobnie uszkodzony - ale jeżeli dostaniesz używany w dobrym stanie to zaczołbym od remontu (czyszczenie smarowanie itp.) i dopiero wstawiał
|
30-11-2005, 13:40 | #16 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-05-2005
Skąd: Poznań
Postów: 16
|
problem ten dosyc czeso pojawia sie w kombiakach, powodem jest zapiekanie sie tloka w zacisku hamulcowym, jezeli w miar wczesnie sie to wylapie to mozna przeczyscic, posmarowac i jechac dalej, w innym przypadku wymiana na nowy/inny zacisk
|
30-11-2005, 23:29 | #17 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-03-2004
Skąd: Bydgoszcz
Postów: 46
|
Jeżdżę Mondeo w 90% sam, bez bagażu, z reguły szybko i hamuję zawsze krótko i zdecydowanie. Efektem jest to że tylne tarcze są zardzewiałe, na jednym z klocków po 110.000 km. okładzina została oderwana od podłoża przez podchodzącą rdzę a grubość okładzin wynosiła 5 mm. Tak działa automatyczne regulowanie siły hamowania tylnych kół przy ich odciążeniu co jest szczególnie wyraźne w samochodach w których na oś przednią przypada znacznie większy ciężar aniżeli na tylnią. Problem zapiekania tłoczków w zaciskach rozpoczął sie u mnie wraz z nabyciem PF125 i dalej do Poloneza był ten sam - najbardziej przykre było kiedyś takie zablokowanie tłoczka że w efekcie tarcza przedniego koła w nocy świeciła a materiał cierny klocka się spalił. Pomagała wymiana pordzewiałych, stalowych tłoków i pierścieni trapezowych na nowe, dzisiaj myślę że jednym z powodów rdzewienia tłoczków w FSO było nie zmienianie płynu hamulcowego..., uważam dzisiaj także że przy dzisiejszych silnych i szybkich samochodach hamulce i układ kierowniczy są najważniejsze tak więc proponuję wymienić dla porządku wszystkie zaciski na nowe... (do kompletu także tarcze i klocki) - będzie wówczas przynajmniej hamował jak nowy.
|
29-03-2008, 09:02 | #18 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 12-11-2007
Skąd: Słupsk
Model: mk3
Silnik: 2.0 TDDI 90KM
Rocznik: 2001
Postów: 391
|
Re: [MKIII] kombi; tylny zacisk hamulca nie odaje
czy ktos z Was zmienial moze reperturke na tloczku w tylnym zacisku ?
czy trzeba wykrecac tloczek czy naklada sie ta gumke na tloczek bez wykrecania go? |
07-04-2008, 10:55 | #19 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-04-2007
Skąd: Śląsk
Postów: 19
|
Re: [MK3] tylny zacisk hamulca nie odaje
U mnie nie wracała dźwigienka ręcznego. Po wyjęciu zacisku i rozebraniu go stwierdziłem, ze zapieczona była oś mechanizmu ręcznego. Najgorsze w tym wszystkim jest fakt, ze ten mechanizm jest zabezpieczony z boku śrubą PIĘCIO!!! ramienną(Taki patent Forda abyś sobie sam nie mógł nic zrobić). Ja po prostu szlifierką zrobiłem nacięcie i majzelkiem przy pomocy młotka odkręciłem. Uważać, bo w tym mechaniźmie są kulki. Drobnym papierem ściernym przeszlifowałem oś i gniazdo i jak na razie mam spokój(wcześniej co jakiś czas czyściłem-płujałem WD-40 ale problem cały czas wracał).
Pozdro
__________________
MKIII 2.0TDCI, 2003r po liftingu, kombi |
07-04-2008, 14:19 | #20 | |
FCP TUNER
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
Re: [MK3] tylny zacisk hamulca nie odaje
Cytat:
__________________
WWW.GCS Tuning.pl https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|