Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-07-2005, 19:45   #1
Jędrek67
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-07-2005
Postów: 12
Domyślnie tylny zacisk hamulca nie cofa się

Problem polega na tym ,że po dłuższej jeździe grzeje mi się tylne prawe koło (MKIII kombi) . O tym że klocek nie oddał powiadamia łagodne "ćwierkanie" które dochodzi z tyły pojazdu. Muszę wtedy zatrzymać się i za pomocą młotka (z którym się ostatnio nie rozstaję) uderzyć poprzez śrubokręt w zacisk. Po tej subtelnej naprawie jadę dalej ale sytuacja lubi się powtarzać. Zacisk już był dwa razy zdejmowany , czyszczony i nic to nie daje . Tłoczek nie wskazuje na żadne uszkodzenia . Czy miał ktoś do czynienia z takim problemem. Za wszelkie informacje będę bardzo wdzięczny.


Ostatnio edytowane przez SRS ; 29-04-2016 o 11:12
Jędrek67 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2005, 20:40   #2
sarum
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-04-2005
Postów: 80
Domyślnie

Musisz jechać do SERWISU bo może lineczki ci stoją albo w zacisku dźwigienka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zobaczą i pewnie naprawią a sam to możesz coś zamieszać to HAMULCE i twoje bezpieczeńswo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
SARUM
Feel The Difference !!!
sarum jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2005, 12:39   #3
Zaba287
ford::advanced
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 12-01-2005
Skąd: Krosno/Lubatowa
Model: KUGA 2.0 TDCi AWD
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 234
Domyślnie

Sprawdź, czy przypadkiem linka od ręcznego się nie "zestarzała". Czasek zacisk może być ok...
A jeśli nie to odkręć zacisk i sprawdź czy tłok jest sprawny... (ktoś musi ci w tym pomóc-nacisnąć delikatnie pedał)
Ja miałem taki numer w Escorcie (pisałem o tym kiedyś). Okazało się, że przewód gumowy został zaciśnięty przez korodującą objemkę!!

Pozdrawiam
__________________
Kuga 2,0 TDCi .... bajer !!
Zaba287 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2005, 08:58   #4
dzikus
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-12-2004
Skąd: Łódź
Postów: 120
Domyślnie

Coś mi się zdaje, że to nie kwestia ręcznego. Jędrek67 napisał, że nawet po "młotkowaniu" sytuacja lubi się powtarzać a to by oznaczało, że ręczny nie ma tu nic do rzeczy (no chyba, że czasem zawracasz na ręcznym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) - tak więc pozostaje tylko kwestia zacisku - ewentualnie klocka - może on się "zapieka" w zacisku i dlatego ni cofa się wystarczająco dużo ...
__________________
Mondeo Mk III 2,2 TDCI XI 2004r
dzikus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2005, 20:20   #5
Jędrek67
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-07-2005
Postów: 12
Domyślnie

Cytat:
Napisał dzikus
Coś mi się zdaje, że to nie kwestia ręcznego. Jędrek67 napisał, że nawet po "młotkowaniu" sytuacja lubi się powtarzać a to by oznaczało, że ręczny nie ma tu nic do rzeczy (no chyba, że czasem zawracasz na ręcznym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) - tak więc pozostaje tylko kwestia zacisku - ewentualnie klocka - może on się "zapieka" w zacisku i dlatego ni cofa się wystarczająco dużo ...
Tak , reczny na pewno to nie jest bo mechanizm jest sprawny i chodzi bez zarzutu. Prawdopodobnie jest to co piszesz ale jak temu zapobiec bo wyczysciłem z rdzy zacisk ( w miejscu gdzie chodzi klocek) i niewiele to dało .
Jędrek67 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2005, 20:24   #6
Zaba287
ford::advanced
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 12-01-2005
Skąd: Krosno/Lubatowa
Model: KUGA 2.0 TDCi AWD
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 234
Domyślnie

A sprawdziłeś czy wogóle się rusza jak pedał naciskasz? (Pewnie tak)
Hmm
A może jest bańka powietrza... ( też pewnie nie....)
Zrób tak:
Na odpowietrznik nałóż wężyk (najlepiej przeźroczysty, odkręć odpowietrznik niech przecieknie trochę płynu (swobodnie, dolewaj do zbiorniczka, żeby nie spadł poziom za dużo - ponizej MIN)
jeśli nie cieknie - to tak jak u mnie. Przewód niedrożny!!

Pozdrawiam
__________________
Kuga 2,0 TDCi .... bajer !!
Zaba287 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2005, 20:24   #7
Jędrek67
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-07-2005
Postów: 12
Domyślnie

Cytat:
Napisał Zaba287
Sprawdź, czy przypadkiem linka od ręcznego się nie "zestarzała". Czasek zacisk może być ok...
A jeśli nie to odkręć zacisk i sprawdź czy tłok jest sprawny... (ktoś musi ci w tym pomóc-nacisnąć delikatnie pedał)
Ja miałem taki numer w Escorcie (pisałem o tym kiedyś). Okazało się, że przewód gumowy został zaciśnięty przez korodującą objemkę!!

Pozdrawiam
W tym sęk , że wszystko chodzi OK tj. tłoczek i linka a w czasie jazdy dzieje się tak jak opisywałem .

[ Dodano: 2005-07-28, 21:28 ]
Cytat:
Napisał Zaba287
A sprawdziłeś czy wogóle się rusza jak pedał naciskasz? (Pewnie tak)
Hmm
A może jest bańka powietrza... ( też pewnie nie....)
Zrób tak:
Na odpowietrznik nałóż wężyk (najlepiej przeźroczysty, odkręć odpowietrznik niech przecieknie trochę płynu (swobodnie, dolewaj do zbiorniczka, żeby nie spadł poziom za dużo - ponizej MIN)
jeśli nie cieknie - to tak jak u mnie. Przewód niedrożny!!

Pozdrawiam
OK spróbuję , ktoś mi właśnie mówił o takim przypadku że uszkodzony wewnątrz przewód może robić różne cuda ale nie bardzo mnie to przekonywało.
Dzięki za radę . O wynikach prac dam znać.

pozdrawiam
Jędrek67 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2005, 20:33   #8
szamot
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-01-2005
Postów: 36
Domyślnie

miałem podobny problem tylny prawy klocek starł się do zera a lewy przejechał by jeszcze 20 tyś podobno w nowszych modelach to poprawiono . Jedyne lekarstwo to co jakiś czas przeczyścić zacisk
szamot jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2005, 20:49   #9
Zaba287
ford::advanced
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 12-01-2005
Skąd: Krosno/Lubatowa
Model: KUGA 2.0 TDCi AWD
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 234
Domyślnie

Cytat:
Napisał szamot
miałem podobny problem tylny prawy klocek starł się do zera a lewy przejechał by jeszcze 20 tyś podobno w nowszych modelach to poprawiono . Jedyne lekarstwo to co jakiś czas przeczyścić zacisk
No BEZ JAJ PANOWIE !! ( bez obrazy) przecież to są naczynia połączone... Fizyka mówi jasno o rozkładzie ciśnień... no chyba, że jest jakaś przeszkoda w przepływie płynu (np. spowodowana jakims paprochem albo uszkodzeniem- zagięciem przewodu). Jeżeli tłoki są OK, no to na co stawiamy? He?


Pozdrawiam
__________________
Kuga 2,0 TDCi .... bajer !!
Zaba287 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2005, 20:58   #10
szamot
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-01-2005
Postów: 36
Domyślnie

przy cofaniu po postoju było słychać tylko tylny prawy . Po wymianie po ok 30 tyś usterka znowu się pojawiła .
szamot jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:41.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.