|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-10-2022, 19:13 | #8651 |
ford::expert
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Ta sama banda zielonych hipokrytów, której nie podobają się spalinówki premium w Polsce, pozwoliła na produkcję supersamochodów spalinowych po 2035 w ramach Fit for 55. Hello?
|
28-10-2022, 19:42 | #8652 |
ford::expert
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,166
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Zrozumieć eko oszołomów - komunistów starających się na silę "uszczęśliwić wszystkich" możliwym nie jest.
Można stworzyć dowolne teorie i statystki. Choćby bieganie może być nieekologiczne, z uwagi na wzmożone zużywanie tlenu przez biegającego i zwiększoną produkcję CO2.
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki |
29-10-2022, 09:12 | #8653 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Chory świat-dlatego zamówiłem jeden z ostatnich jakoś tam wykonanych wyglądających i trujących modeli, żeby wszyscy znajomi idioci od eko ściemy mogli się zes...ć w bólu.A i wytnę katalizator po gwarancji.Czego panowie chcecie oczekiwać po społeczeństwach która np tak jak nasze 10 mln. głosuje jak głosuje 10mln. nie głosuje wcale na 29 mln.uprawnionych- statystycznie 2 na 3 mijanych na ulicy to kompletni debile.
|
02-11-2022, 08:43 | #8654 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Poznań
Model: Mondeo Vignale
Silnik: 2,0 BiTdci/1.0 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 713
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Parę słów o CX-60 Phev. Komentarze starałem się pozbawić nalotu emocjonalnego.
- Czuć aspiracje do premium. Materiały, szczegóły, jakość montażu. Nie, że jakieś och i ach, ale w tej cenie zero zawodu. Miło się patrzy i miło dotyka. Czy to jest już premium? Zależy jaką definicję przyjąć. Zdecydowanie tej Mazdzie jest bliżej do Volvo/Lexusa niż do VW czy Forda. - Samochód jest większy z zewnątrz niż wewnątrz. Czekam na w**** sąsiada z parkingu podziemnego. :-) - Fotele wygodne, choć relatywnie niezbyt długie siedziska. Miejsca z przodu dużo. Syn o wzroście 180+ jechał wczoraj z tyłu i po przejechaniu 450km również stwierdził, że ok. - Dwusprzęgłowy Powershift działał gładziej, przy czym jest lepiej niż w A8. Nie mam zastrzeżeń co do wybierania biegu, na którym jedzie. Kick down działa intuicyjnie. Ogólnie skrzynia nie przeciąga i szybko zmienia biegi. - Spalanie. Po mieście w trybie hybrydowym ze spokojem w okolicach 5. Średnia z trasy (400km, większość po autostradzie i esce) wyszło mi 8,4. Przy 140 chwilowe zużycie pokazuje 10. Dołączenie doładowania baterii zwiększa zużycie o 2 litry. Nie ma to sensu. - Przełączanie napędów, czy też dołączanie silnika spalinowego przebiega gładko, choć jest delikatnie wyczuwalne. - Auto jest dynamiczne. Żadnych problemów z wyprzedzaniem na typowej drodze pozamiejskiej. Jechałem wczoraj w ruchu świątecznym i ani przez moment nie czułem braku niutonów z Mondeo. Co więcej...miło nie musieć myśleć o turbo-dziurze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - Światła matrycowe bardzo dobre. Do tej pory bardzo doceniałem te w Mondeo, ale jest lepiej. - Tempomat aktywny działa bez niespodzianek. Zaskakująco dynamicznie przyspiesza do zadanej prędkości. Jego priorytet to komfort, bezpieczeństwo i brak niespodzianek. - Systemy bezpieczeństwa działają dość aktywnie. Muszę je skonfigurować pod swój tryb jazdy. - W kabinie - przy prędkościach do 120-130km/h jest cicho. Fajnie jakby potem też było ciszej. Auto odebrałem na zimówkach i na autostradzie je słychać. Od 140 w moim dodatkowo wygłuszonym Vignale było zauważalnie ciszej. O 160+ nie wspomnę. - Samochód zdecydowanie nastawiony jest bardziej na komfort niż to miało miejsce w Mondeo. Pomimo, że potrafi to nie prowokuje do szybkiej jazdy. Mam wrażenie, że Mondeo jeździłem te 10-20km/h szybciej. - Na zakrętach auto prowadzi się pewnie, przy czym to jednak jest SUV. Oczywiście wspomniane wcześniej nierówności poprzeczne skutecznie zniechęcają do sprawdzania jego możliwości. Zdecydowanie lepiej nastawić się na komfortową szybkość niż dynamiczną przygodę. - Audio gra bez porównania lepiej, co też sprzyja wrażeniu komfortu. - Zawieszenie pracuje cichutko i jest dość sprężyste. Minus taki, że nie lubi poprzecznych uskoków bądź wybojów. Radzi sobie z nimi jakby na dwa odbicia, przez co odnosi się wrażenie podskakiwania. Auto mam na felgach 20", co na pewno nie pomaga. - Doskonały HUD. I tyle. - Bezprzewodowy AA i CarPlay działa bez zastrzeżeń. Niestety ładowarka indukcyjna bez chłodzenia powoduje przegrzewanie się telefonu, co odcina ładowanie. Na trasy konieczne wydaje się podpięcie kabla. Czy żałuję? Nie! Czy jestem zachwycony? Jestem po prostu bardzo zadowolony. Czy Mondeo było lepsze? Nie. I nie można tych aut wprost porównywać. Czy Mondeo było gorsze? Nie, przy czym to był (i nadal jest) BARDZO dobry samochód! I pytanie ostatnie: Czy żałuję, że nie dostałem zgody na zakup Volvo? Nie. Gdybym latał więcej w trasy, to wybrałbym diesla. PHEV pasuje idealnie do miasta plus weekendowe i wakacyjne wypady.
__________________
Ford Mondeo Vignale 2,0 BiTdci kombi, pełna opcja, chip by TuneFORCE 236KM/541Nm, mod audio Ostatnio edytowane przez foni ; 02-11-2022 o 08:56 |
02-11-2022, 11:30 | #8655 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-03-2008
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TI-VTC
Rocznik: 2009
Postów: 236
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Super auto i pelna 6 letnia gwarancja, jakosc kabiny z jasna skora, prawdziwe drewno Japonskie+ aluminium i te obszycia deski na zywo robia wrazenie , po przesiadce do audi q5 zastanawialem sie gdzie ta jakosc kabiny bo wyglada bidnie przy mazdzie.
Q5 mam w pracy a mazde ogladalem w salonie. Pytanie do ciebie. W vignale + dodatkowe wyciszenie mazda glosniejsza czyli wyciszenie mazdy to vignale bez dodatkowego wyciszenia czy zwykle modneo bez wersji viglane ? Tak czy siak auto dobrze wyciszone bo mondeo a juz vidnale maja wyciszenie aut premium.
__________________
Regulamin $23 Ostatnio edytowane przez niko123 ; 02-11-2022 o 11:33 |
02-11-2022, 11:45 | #8656 |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Byłem na jeździe testowej c220d i e220d i powiem Wam że spodziewałem się że będzie dobrze i rzeczywiście pozytywnie mnie zaskoczyły oba.
Wyciszenie naprawdę bardzo dobre, przy 160km/h można szeptać, na więcej nie było warunków drogowych. Silnik diesla o dziwo w ogóle nie przeszkadzał mi, w trybie komfort przy spokojnej jeździe praktycznie w ogóle go nie było słychać, a w trybie sport słychać pomruk ale nie przeszkadza. Dodatkowo naprawdę mogę pochwalić Merca za 9-biegowy automat, to chyba pierwsze auto z automatem które mi leży (nawet 330i którym jeździłem na wiosnę w Miami nie był tak dobry), w Mercu automat naprawdę mi nie przeszkadzał (a to jak na mnie, konesera manuali, naprawdę sukces) - oba Merce zmieniały biegi niezauważalnie. DSG w Arteonie to niestety zupełnie nie ten poziom, jeździłem 2tyg temu i według mnie jest bardzo słabo i jest to element dla mnie dyskwalifikujący to auto. Na forum Arteona w podobnych tematach radzą by udać się do tunera skrzyń - na gwarancji nie do przyjęcia więc klapa. W Mercu nawet start/stop mnie nie irytował, a specjalnie nie wyłączałem go żeby to sprawdzić, to chyba dlatego że 220d to jest obecnie miękka hybryda i ma elektryczny silnik 20KM i on najpierw rusza a potem załączany jest diesel, szarpnięć przy tym brak. Naprawdę kawał dobrego auta, i to oba, przy czym C jak na mój gust jest minimalnie za ciasny. Ale to już kwestia osobistych gustów, a że jestem raczej większej postury to lepiej odnalazłem się w E klasie. Nie planowałem zmiany auta, szczególnie że na co dzień bardzo mało jeżdżę, ale o ile po jeździe próbnej Arteonem w sumie wiedziałem że kompletnie nie warto, o tyle tutaj mam zagwozdkę, nas którą będę się pewnie zastanawiał w najbliższym czasie. Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023) |
02-11-2022, 11:57 | #8657 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Poznań
Model: Mondeo Vignale
Silnik: 2,0 BiTdci/1.0 EcoBoost
Rocznik: 2016
Postów: 713
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Cytat:
__________________
Ford Mondeo Vignale 2,0 BiTdci kombi, pełna opcja, chip by TuneFORCE 236KM/541Nm, mod audio |
|
02-11-2022, 12:35 | #8658 | ||||
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: BMW seria 5 , było kiedyś Mondeo MK2,MK3,MK4,MK5
Silnik: różne TDCI
Rocznik: 2023
Postów: 876
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Cytat:
Bump: Cytat:
Bump: Cytat:
Bump: Cytat:
|
||||
02-11-2022, 16:02 | #8659 |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Tak, zgadzam się, Arteon wizualnie mi się podoba, plus jest to hb więc super praktyczny bagażnik jak obecnie mam w Mondeo (a muszę przewozić jeszcze póki co wózek), ale jazda nim była rozczarowująca (2.0 tsi 190KM - generalnie nie ma szału, DSG dla mnie nie do przyjęcia, a krzyczą 210k za taki produkt). Może R-ką byłoby inaczej - ale dostałem niby super ofertę za 270k, za tyle to ja dziękuję VW kupić, choć może przy tym trendzie za rok/półtora to będzie standard cenowy. Choć z drugiej strony VW Leasing ma warunki nie do przebicia, ale konkurencji raczej nie sfinansują Porównania do 520d nie mam bo w zasadzie tak dla sportu tylko poszedłem sobie najpierw Arteona obejrzeć, a teraz C i E ale te dwa ostatnie mnie naprawdę zainteresowały, nie ukrywam. Najpierw muszę przetrawić czy w ogóle pchać się w następcę Mondeo przy moich przebiegach (generalnie na co dzień nie jeżdżę bo 100% zdalna praca, no może 95%), a jeśli tak to oczywiście uderzę jeszcze do konkurencji. Choć przed konkurencją byłoby trudne zadanie. Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023) |
02-11-2022, 19:03 | #8660 | |
ford::average
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Kraków
Model: S-Max Titanium S, S-max II st-line
Silnik: 2.0EB 240KM, 2.5 Hybrid
Rocznik: 2012, 2023
Postów: 108
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Cytat:
Powoli szukam zastępstwa dla s-maxa i wolałbym żeby to nie był następny s-max. Najlepiej żeby to też nie był SUV, ale jeszcze nie wiem czy jakiekolwiek auto klasy średniej+ będzie wystarczające dla trójki dzieci z tyłu, z czego dwójka w fotelikach 15-36. |
|