|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-03-2022, 17:19 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-11-2015
Model: Explorer 4x4 Limited
Silnik: 4.6 V8
Rocznik: 2008
Postów: 14
|
Przy gwałtownym dodaniu gazu, samochód zamiast ruszyć ma czkawkę.
Postanowiłem przenieść mój wątek z innego działu gdyż problem ewidentnie jest z LPG Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Problem dotyczy Ford Explorer z silnikiem V8 4.6 3v. Od pewnego czasu toczę nierówną walkę z instalacją gazową a konkretnie z jednym objawem który jest okazjonalny ale, niestety, niebezpieczny. Mianowicie raz na jakiś czas, przy gwałtownym dodaniu gazu, samochód zamiast ruszyć ma czkawkę a czasami nawet zgaśnie. Ma to kolosalne znaczenie w przypadku włączania się do ruchu, np. na rondzie. Zdarzyło mi się już, kilka razy, stanąć na jego środku... Objaw występuje jedynie na gazie. Po stronie instalacji został zrobiony pełen serwis plus wstawione zostały nowe reduktory. 3 serwisy pochyliły się nad problemem ale żaden nie widzi problemu. Po stronie samochodu sprawdzone nieszczelności w dolocie i wydechu, wyczyszczone i pomierzone cewki (wszystkie równe i trzymają parametry), nowe świece i przerwa zmniejszona do 0,8mm. Świeży olej i filtry. Nowy wydech dedykowany Magnaflow ze sportowymi katami. W teorii sondy sprawdzone przez mechanika, bez zarzutu. Silnik nie łapie błędów, nie wywala check-a ale zdaje się palić nieco za dużo. I tu jest zagadka - na 55l gazu przejechałem 87km !!! Przy czym trzeba pamiętać że silnik przez jakiś czas pracuje na benzynie. Dziś zabrałem kompa z pełnym ForSCAN-em i pologowałem trochę choć przy próbie samodzielnej analizy zauważyłem, że wybrane parametry są nieco bez sensu a i sposób jazdy do odpowiednich nie należał. Wrzucam spakowane logi gdyby ktoś chciał rzucić okiem. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Tu prośba o sugestie co do grup które warto zalogować. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, gdzie szukać potencjalnych problemów. Ostatnio edytowane przez smolam ; 04-03-2022 o 07:59 |
03-03-2022, 18:52 | #2 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,099
|
Odp: Problem z
Cytat:
Zmień tytuł na zgodny z regulaminem, który podobno czytałeś. |
|
03-03-2022, 19:10 | #3 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-11-2015
Model: Explorer 4x4 Limited
Silnik: 4.6 V8
Rocznik: 2008
Postów: 14
|
Odp: Problem z
Cytat:
Co do tytuł to nie był on taki celowo, nie mogę jednak znaleźć miejsca jego edycji, napisałem do moderatora prośbę o jego zmianę. |
|
03-03-2022, 20:01 | #4 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,099
|
Odp: przy gwałtownym dodaniu gazu, samochód zamiast ruszyć ma czkawkę a czasami nawet
Cytat:
|
|
04-03-2022, 07:57 | #5 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-11-2015
Model: Explorer 4x4 Limited
Silnik: 4.6 V8
Rocznik: 2008
Postów: 14
|
Odp: Przy gwałtownym dodaniu gazu, samochód zamiast ruszyć ma czkawkę.
Cytat:
Podejrzewam wyciek... od ostatniego tankowania samochód stał ponad tydzień (serwis maglownicy). Niemożliwe żeby palił prawie 100/100 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Po wczorajszym jeżdżeniu mam jeszcze inny trop, mianowicie objaw się nasila jak jest mało gazu w butli i występuje zdecydowanie rzadziej gdy gazu jest sporo. Mam tylko nadzieje, że to nie jest myślenie życzeniowe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zobaczę ile ujadę na 30 litrach zatankowanych wczoraj. Ostatnio edytowane przez smolam ; 04-03-2022 o 07:59 |
|
04-03-2022, 12:02 | #6 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,099
|
Odp: Przy gwałtownym dodaniu gazu, samochód zamiast ruszyć ma czkawkę.
Cytat:
I jeszcze jedno, czy silnik był regulowany podczas jazdy, czy tylko na postoju? |
|
20-01-2023, 08:29 | #7 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-11-2015
Model: Explorer 4x4 Limited
Silnik: 4.6 V8
Rocznik: 2008
Postów: 14
|
Odp: Przy gwałtownym dodaniu gazu, samochód zamiast ruszyć ma czkawkę.
Cytat:
Tak był regulowany podczas jazdy. Powodem wysokiego spalania była nieszczelność w układzie co udało się usunąć. Niestety podstawowy problem nadal występuje. Samochód przeszedł, w miedzy czasie, przez szereg warsztatów od mechaników specjalistów od USA, poprzez zakład od skrzyni biegów i różnych LPG... wszystko w normie a samochód co jakiś czas próbuje cię zabić. Zakupiłem interfejs oraz licencje na Forscan-a i sam szukam. Po wielu podejściach wczoraj udało mi się coś zauważyć, taką mam nadzieję. Problem występuje głównie na gazie, głównie ponieważ jest on dokuczliwy. W przypadku benzyny, mam wrażenie, że ten sam problem również występuje ale objawia się dużo delikatniej to znaczy, jest małe zawahanie w reakcji na dodanie gazu. Wczoraj jeździłem po mieście z odpalonym logowaniem, chciałem sprawdzić kilka parametrów, (od góry na [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]) temperatura oleju, temperatura płynu, ciśnienie paliwa, oczekiwane ciśnienie paliwa, prędkość, przepławka i 4 sondy. Jeździłem normalnie, na samym końcu wykresu jest sytuacja gdy dojeżdżam do skrzyżowania i czekam na możliwość włączenia się do ruchu (samochód stoi), pojawia się okazja, dodaje gazu, samochód rusza po czym gaśnie na środku skrzyżowania. Jedyną zauważalną anomalią się jest spadek odczytywanego ciśnienia paliwa do kilku kPa (na wykresie jest 31 ale w logach są 4 w najniższym punkcie). Początkowo się ucieszyłem ale zaraz potem przyszła refleksja, przecież on jedzie na gazie... Stertownik STAG Qmax Plus ma wbudowany emulator który, jest podłączony i uruchomiony ([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]) skąd w takim razie taki dziwny odczyt? Czy nie powinien być on emulowany? Albo z drugiej strony, czy jadąc na gazie powinno być ciśnienie na listwie paliwowej? Tak czy inaczej zamówiłem czujnik ciśnienia. Ostatnio edytowane przez smolam ; 20-01-2023 o 08:45 Powód: zdjecia |
|
20-01-2023, 09:39 | #8 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: Przy gwałtownym dodaniu gazu, samochód zamiast ruszyć ma czkawkę.
Skąd Ty jesteś ? Może się wybierasz na południe polski, to Ci to ogarnę
Ostatnio edytowane przez Struna ; 20-01-2023 o 09:41 |
20-01-2023, 10:29 | #9 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-11-2015
Model: Explorer 4x4 Limited
Silnik: 4.6 V8
Rocznik: 2008
Postów: 14
|
Odp: Przy gwałtownym dodaniu gazu, samochód zamiast ruszyć ma czkawkę.
Cytat:
Jeżeli masz jakiś pomysł to będę bardzo wdzięczny za każde sugestie. |
|
20-01-2023, 11:29 | #10 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Odp: Przy gwałtownym dodaniu gazu, samochód zamiast ruszyć ma czkawkę.
pomysł jest taki, że należy to porządnie wystroić - tylko tyle i aż tyle.
|