|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-01-2022, 00:30 | #2001 | |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-04-2019
Skąd: Lublin
Model: Focus Active HB
Silnik: 1.5 EB 150KM M6
Rocznik: 2019
Postów: 378
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
Stuknęły 2 lata. Active HB, 150KM, manual. Garść spostrzeżeń odnośnie mojej doposażonej wersji.
Na PLUS: - Opcjonalne fotele AGR na których wypoczywam i nie wiem co to ból pleców. - Ogrzewana kierownica dla mnie w zimie pozycja obowiązkowa. - Rear traffic allert. - Silnik (w trybie SPORT). - Precyzyjna i przyjemna w obsłudze skrzynia biegów. - Hamulce ! seryjne opony wymieniłem na Michelin Pilot Sport 4, tarcze w mojej wersji: 308/302. - Prowadzenie w trybie SPORT. Focus na dobrych oponach pokonuje bezpiecznie zakręty z prędkościami większymi niż większość posiadaczy będzie miało odwagę to sprawdzić. - Zawieszenie - jędrne ale nie przesadnie (opony 215/55R17 XL). U mnie jeszcze wielowahacz z tyłu. - Prześwit. - Bezkorkowy wlew paliwa. - Automatyczne załączanie świateł w deszczu (stajesz się widoczny z tyłu) - kiedyś nie każda wersja to miała. - SYNC 3.4 - dzięki aktualizacji dodanie funkcji zoom pod lewym pokrętłem. - Wydajność klimatyzacji i szybkość nagrzewania wnętrza. Pozytywne zaskoczenie. - Dość gruba, poręczna kierownica. - Duża miejsca i widoczność z tyłu - to słowa pasażerów. - Lusterko chromatyczne + przyciemniana tylna szyba = zero oślepień z tyłu. - Czujnik płynu w spryskiwaczu. - Haczyki w bagażniku - przydatny drobiazg. - Zdalne otwieranie auta przez FordPass. (Korzystam m.in. na zakupach jak żona coś chce wrzucić do bagażnika, a nie jesteśmy akurat razem). - Możliwość sprawdzenia ciśnienia opon przez FordPass. - Możliwość wyłączenie w menu auta opcji bezkluczykowego dostępu. Na MINUS: - sposób osadzenia lusterek i kształtu szyby powoduje ograniczenie widoczności w pewnych sytuacjach. - ogrzewanie foteli już na poziomie 1 jest za mocne jak dla mnie. - sposobu pracy wycieraczek w trybie AUTO nie zawsze rozumiem. ? Tempomatu i asystenta parkowania nigdy nie włączałem więc nie oceniam. Ogrzewanie przedniej szyby ogólnie daje radę ale jak złapało -17 to po 5 minutach nadal resztki lodu miałem na szybie. Światła mijania są trochę za krótkie, ale odpowiada mi ich barwa. Drogowe i kierunki to inna bajka. Zasięg "rażenia" i siła świateł drogowych jest imponująca. Focus jest nieźle wyciszony. W Active i kombi przeszkadzają trochę relingi. Przednia szyba świetnie izoluje od dźwięków. Boczne znacznie gorzej. GPF - silnik 1.5 znany jest z tego, że filtr nie stwarza tu problemów ale po jeździe miejskiej przez 3 tygodnie wystarczyło 10 km na IV biegu przy prędkościach 130-140 km/h i samochód złapał drugi oddech. Silnik jest tak dobrze wyciszony, że nie przeszkadza mimo, że mamy okolice 4000 obrotów. Czy od czasu gdy kupiłem Focusa jest samochód którym wolałbym jeździć? - tak - CUPRA Forementor ... gdyby regulację klimy i radia miał jak w Focusie. Cytat:
Prześwit: Nieobciążony/obciążony. Wersja HB. Active: 16,3 / 14,1 ST-Line: 12,1 / 9,5 3 cm o których piszesz dotyczy wersji Titanium vs Active. Nie, nie jest bardziej komfortowo. Active ma podobny komfort do ST-Line (według dziennikarzy którzy jeździli oboma wersjami). Dzięki temu jeździ praktycznie tak samo jak Titanium po zakrętach. Jak masz dobre opony to pojedzie na 3 kołach zanim przód zacznie wyjeżdżać w zakręcie. Zawieszenie Active lepiej sobie radzi z dużymi nierównościami nawierzchni przy większej prędkości. Mam taki "testowy" odcinek w mieście gdzie przy 30-40 km/h wybiera każdą dziurę, a przy 60 km/h "wygładza" drogę. Co innego głębokie studzienki - unikam, bo najechanie powoduje spory hałas. W zeszłą zimę wyjątkowo pozytywnie mnie zaskoczył gdy sypnęło i zrobiło się na tyle ślisko, że co chwilę na osiedlu ktoś się zakopywał lub miał problem z ruszeniem. Wrzuciłem tryb śliska nawierzchnia i bez problemu przejechałem z różnymi prędkościami kilka razy ścieżkę którą poruszały się samochody. Potem zjechałem na świeży głęboki śnieg o który szorowałem podłogą i zgarniałem przednim spliterem i z pewną pomocą kontroli trakcji bez stresu przejechałem. Po części pewnie zasługa świetnych na śniegu opon Goodyear UG Performance Plus, ale w tej sytuacji prześwit robił swoje, trochę tryb jazdy i profil opony 55 (w Titanium jest 50). W te święta z kolei jechałem przy -17C trasą na której było lodowisko i dopadła mnie mgła. Również wrzuciłem tryb śliska nawierzchnia. W sumie to bałem się tylko, żeby jakieś zwierzę nie wypadło bo hamownie było zerowe, ale samo zachowanie samochodu podczas jazdy pewne. Natomiast na chodniki wjeżdżam praktycznie jak SUVem. |
|
08-01-2022, 10:56 | #2002 | |
ford::professional
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 31-08-2011
Skąd: Gliwice
Model: S-MAX / Focus Active
Silnik: 2.0 TDCI PS AWD / 1.5 EB
Rocznik: 2017 / 2020
Postów: 1,493
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
Cytat:
__________________
S-MAX: Sync3.4 /DAB+ /ACC /PCA /HUD /BLIS /CTA /FrontCAM /AmbientLED /AntySS /TCU /BOX FOCUS: FullAmbientLED /TSR /DAS /AHB /BLIS /CTA /iACC /PCA /AntySS /NAVI / Alarm z czujnikami /BOX /FrontCAM /hak |
|
08-01-2022, 17:14 | #2003 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2009
Model: Focus Mk3 FL kombi
Silnik: 1.5 tdci 120KM
Rocznik: 2015
Postów: 684
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
Cytat:
Jak oceniasz spasowanie wnętrza i jaki masz przebieg? Ogólnie mając w życiu kolejnego Forda już wiem, że one uwielbiają brzęczeć i rezonować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Poprawne formy gramatyczne mają brzmienie: tylna szyba, nie tylnia. To auto a nie te auto. Nie polemizuję - niech Ci się wydaje, że masz rację |
|
08-01-2022, 17:25 | #2004 | |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-04-2019
Skąd: Lublin
Model: Focus Active HB
Silnik: 1.5 EB 150KM M6
Rocznik: 2019
Postów: 378
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
W którejś wersji SYNC 3.4 dodali funkcję zbliżania i oddalania mapy za pomocą prawego (nie lewego jak pisałem wcześniej) pokrętła przy radiu.
Przy okazji rozwinę jeszcze ocenę auta bo pisząc nocą pewne rzeczy mi umknęły. Z PLUSÓW dodatkowo jasna i dająca spore pole widzenie kamera, która jednak szybko się brudzi. VW ma fajny patent, że kamera jest w znaczku który podnosi się, a potem chowa utrzymując ją w czystości. W Active siedzimy trochę wyżej - kilka cm to niby niewiele, ale jest to odczuwalne przy wsiadaniu i wysiadaniu. Offrodowych możliwości samochód nie ma, ale poradzi sobie trochę lepiej niż inne wersje w pewnych sytuacjach. Można zerknąć [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Podobają mi się zegary klasyczne i nie krytykuję nowych które potem weszły, ale musiałbym się do nich długo przyzwyczajać. Na MINUS dorzucę bardzo słabe doświetlanie zakrętów realizowane za pomocą przeciwmgielnych. W zimie czasem przydałby się hamulec ręczny, no ale nie można mieć wszystkiego ... tym bardziej, że Ford stosował ręczny chyba tylko w wersji Trend i wrzucał dodatkowo mniejsze tarcze z tyłu. Potem zaczął wycofywać z wielowahacza w różnych wersjach automatycznie dając mniejsze tarcze z tyłu. Potem zaczął stosował opony Eco dzięki którym przód wyjeżdża jak na zimówkach, a wszystko w imię redukcji CO2. Śmialiśmy się kiedyś tu na forum, że nasze samochody są niepowtarzalne - tak szybko Ford je stale dostosowywał/wuje m.in do nowych przepisów. Cytat:
Przebieg dopiero 22 tys. Generalnie nie trzeszczy i nie brzęczy (jeszcze) poza podłokietnikiem i to głównie w lecie. Sporadycznie coś się odezwie, ale nic cyklicznego. Staram się nie wjeżdżać w dziury, ale 2x po poprzedniej zimie wpakowałem się w mieście. Na szczęście nic nie uszkodziłem. Więcej gumy na oponie i opona XL czasem się przydaje. Ostatnio edytowane przez forger ; 08-01-2022 o 17:38 |
|
08-01-2022, 19:32 | #2005 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 20-11-2021
Model: Focus
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2013
Postów: 0
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
Cytat:
Mnie się udało Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Fakt zamawiałem przed pojawieniem się oficjalnego cennika ale po pojawieniu się cennika na oficjalnej stronie forda kontaktowałem się z moim handlowcem. Bo miałem wątpliwości czy nie zmienią mojego zamówienia i zapewniał mnie że taka wersja jest dostępna u nich systemach i nic nie trzeba aktualizować. |
|
08-01-2022, 21:16 | #2006 |
ford::amateur
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 30-10-2021
Skąd: Wielkopolska
Model: Focus Active X FL
Silnik: 1.0 hybrid mhev 155KM A7
Rocznik: 2023
Postów: 0
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
Dzięki za obszerną wypowiedz na temat wersji Active. Pytałem już w salonie o wersję Titanium i niestety nie ma możliwości połączenia jej z automatem 155KM. Jeśli ma być tak samo twardo, jak w ST-Line, to przynajmniej wersja Active będzie wyżej zawieszona. Przyda się to na naszych dziurawych drogach. Będzie się też trochę wygodniej wsiadało i wysiadało. Nie mam wyboru i z tych dwóch wersji, czyli ST-Line i Active wybieram tą drugą.
|
10-01-2022, 09:40 | #2007 |
ford::advanced
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 21-09-2014
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: Focus MK4 Vignale
Silnik: 2.0 EcoBlue 150KM
Rocznik: 2019
Postów: 240
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
forger, ciekawe podsumowanie, w wielu aspektach mam podobne zdanie, ogólnie auto na plus.
Kwestia podgrzewania foteli raczej do wyjaśnienia w ASO, bo u mnie na 1 spokojnie można jechać w spodenkach, a należę do tych bardziej zimnolubnych. W zimnym aucie startuję z 3 poziomu i nie ma problemu przez pierwsze minuty jazdy. U części osób działa poprawnie, a u innych jest smażalnia. Tylne światła można też włączyć do dziennych jakbyś chciał, aby działały non stop. W kwestii doświetlania zakrętów, to jednak dynamiczne robią robotę. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Fajnie, gdyby dało się wrzucić SYNC 4 do niego. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
11-01-2022, 12:54 | #2008 | |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-04-2019
Skąd: Lublin
Model: Focus Active HB
Silnik: 1.5 EB 150KM M6
Rocznik: 2019
Postów: 378
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
Cytat:
W sumie Focus stosunkowo szybko załącza światła mijania i wraz z nimi tylne, ale z ciekawości to trzeba przy tym dłubać czy to się programuje? ASO to ogarnia? W SYNC 4 pojawił się Android Auto bezprzewodowo, więc byłoby ułatwienie jeśli ktoś korzysta. |
|
11-01-2022, 14:48 | #2009 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 29-03-2011
Model: Focus MK4 Titanium Business
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM manual
Rocznik: 2018
Postów: 569
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
Cytat:
|
|
11-01-2022, 16:58 | #2010 | ||||
ford::advanced
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 21-09-2014
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: Focus MK4 Vignale
Silnik: 2.0 EcoBlue 150KM
Rocznik: 2019
Postów: 240
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
Cytat:
Szkoda, bo to dość przyjemne udogodnienie, szczególnie zimą. Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
||||