Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-01-2022, 00:30   #2001
forger
ford::advanced
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-04-2019
Skąd: Lublin
Model: Focus Active HB
Silnik: 1.5 EB 150KM M6
Rocznik: 2019
Postów: 378
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Stuknęły 2 lata. Active HB, 150KM, manual. Garść spostrzeżeń odnośnie mojej doposażonej wersji.

Na PLUS:
- Opcjonalne fotele AGR na których wypoczywam i nie wiem co to ból pleców.
- Ogrzewana kierownica dla mnie w zimie pozycja obowiązkowa.
- Rear traffic allert.
- Silnik (w trybie SPORT).
- Precyzyjna i przyjemna w obsłudze skrzynia biegów.
- Hamulce ! seryjne opony wymieniłem na Michelin Pilot Sport 4, tarcze w mojej wersji: 308/302.
- Prowadzenie w trybie SPORT. Focus na dobrych oponach pokonuje bezpiecznie zakręty z prędkościami większymi niż większość posiadaczy będzie miało odwagę to sprawdzić.
- Zawieszenie - jędrne ale nie przesadnie (opony 215/55R17 XL). U mnie jeszcze wielowahacz z tyłu.
- Prześwit.
- Bezkorkowy wlew paliwa.
- Automatyczne załączanie świateł w deszczu (stajesz się widoczny z tyłu) - kiedyś nie każda wersja to miała.
- SYNC 3.4 - dzięki aktualizacji dodanie funkcji zoom pod lewym pokrętłem.
- Wydajność klimatyzacji i szybkość nagrzewania wnętrza. Pozytywne zaskoczenie.
- Dość gruba, poręczna kierownica.
- Duża miejsca i widoczność z tyłu - to słowa pasażerów.
- Lusterko chromatyczne + przyciemniana tylna szyba = zero oślepień z tyłu.
- Czujnik płynu w spryskiwaczu.
- Haczyki w bagażniku - przydatny drobiazg.
- Zdalne otwieranie auta przez FordPass. (Korzystam m.in. na zakupach jak żona coś chce wrzucić do bagażnika, a nie jesteśmy akurat razem).
- Możliwość sprawdzenia ciśnienia opon przez FordPass.
- Możliwość wyłączenie w menu auta opcji bezkluczykowego dostępu.

Na MINUS:
- sposób osadzenia lusterek i kształtu szyby powoduje ograniczenie widoczności w pewnych sytuacjach.
- ogrzewanie foteli już na poziomie 1 jest za mocne jak dla mnie.
- sposobu pracy wycieraczek w trybie AUTO nie zawsze rozumiem.

?
Tempomatu i asystenta parkowania nigdy nie włączałem więc nie oceniam.
Ogrzewanie przedniej szyby ogólnie daje radę ale jak złapało -17 to po 5 minutach nadal resztki lodu miałem na szybie.

Światła mijania są trochę za krótkie, ale odpowiada mi ich barwa. Drogowe i kierunki to inna bajka. Zasięg "rażenia" i siła świateł drogowych jest imponująca.

Focus jest nieźle wyciszony. W Active i kombi przeszkadzają trochę relingi. Przednia szyba świetnie izoluje od dźwięków. Boczne znacznie gorzej.

GPF - silnik 1.5 znany jest z tego, że filtr nie stwarza tu problemów ale po jeździe miejskiej przez 3 tygodnie wystarczyło 10 km na IV biegu przy prędkościach 130-140 km/h i samochód złapał drugi oddech. Silnik jest tak dobrze wyciszony, że nie przeszkadza mimo, że mamy okolice 4000 obrotów.

Czy od czasu gdy kupiłem Focusa jest samochód którym wolałbym jeździć? - tak - CUPRA Forementor ... gdyby regulację klimy i radia miał jak w Focusie.


Cytat:
Napisał Tomasz76 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z tego co widzę, to zawieszenie podniesione jest o 3cm. Czy w związku z tym auto jest dużo bardziej komfortowe od ST-Line? Może ktoś z Was to potwierdzić.
W stosunku do ST-Line to ponad 4 cm.

Prześwit: Nieobciążony/obciążony. Wersja HB.
Active: 16,3 / 14,1
ST-Line: 12,1 / 9,5

3 cm o których piszesz dotyczy wersji Titanium vs Active.

Nie, nie jest bardziej komfortowo. Active ma podobny komfort do ST-Line (według dziennikarzy którzy jeździli oboma wersjami). Dzięki temu jeździ praktycznie tak samo jak Titanium po zakrętach. Jak masz dobre opony to pojedzie na 3 kołach zanim przód zacznie wyjeżdżać w zakręcie. Zawieszenie Active lepiej sobie radzi z dużymi nierównościami nawierzchni przy większej prędkości. Mam taki "testowy" odcinek w mieście gdzie przy 30-40 km/h wybiera każdą dziurę, a przy 60 km/h "wygładza" drogę. Co innego głębokie studzienki - unikam, bo najechanie powoduje spory hałas. W zeszłą zimę wyjątkowo pozytywnie mnie zaskoczył gdy sypnęło i zrobiło się na tyle ślisko, że co chwilę na osiedlu ktoś się zakopywał lub miał problem z ruszeniem. Wrzuciłem tryb śliska nawierzchnia i bez problemu przejechałem z różnymi prędkościami kilka razy ścieżkę którą poruszały się samochody. Potem zjechałem na świeży głęboki śnieg o który szorowałem podłogą i zgarniałem przednim spliterem i z pewną pomocą kontroli trakcji bez stresu przejechałem. Po części pewnie zasługa świetnych na śniegu opon Goodyear UG Performance Plus, ale w tej sytuacji prześwit robił swoje, trochę tryb jazdy i profil opony 55 (w Titanium jest 50). W te święta z kolei jechałem przy -17C trasą na której było lodowisko i dopadła mnie mgła. Również wrzuciłem tryb śliska nawierzchnia. W sumie to bałem się tylko, żeby jakieś zwierzę nie wypadło bo hamownie było zerowe, ale samo zachowanie samochodu podczas jazdy pewne. Natomiast na chodniki wjeżdżam praktycznie jak SUVem.

forger jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2022, 10:56   #2002
tombalt
ford::professional
 
Avatar tombalt
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 31-08-2011
Skąd: Gliwice
Model: S-MAX / Focus Active
Silnik: 2.0 TDCI PS AWD / 1.5 EB
Rocznik: 2017 / 2020
Postów: 1,493
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Cytat:
Napisał forger Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
SYNC 3.4 - dzięki aktualizacji dodanie funkcji zoom pod lewym pokrętłem.
Możesz kolego wyjaśnić?
__________________
S-MAX: Sync3.4 /DAB+ /ACC /PCA /HUD /BLIS /CTA /FrontCAM /AmbientLED /AntySS /TCU /BOX
FOCUS: FullAmbientLED /TSR /DAS /AHB /BLIS /CTA /iACC /PCA /AntySS /NAVI / Alarm z czujnikami /BOX /FrontCAM /hak
tombalt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2022, 17:14   #2003
Jakoob
ford::specialist
 
Avatar Jakoob
 
Zarejestrowany: 10-09-2009
Model: Focus Mk3 FL kombi
Silnik: 1.5 tdci 120KM
Rocznik: 2015
Postów: 684
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Cytat:
Napisał forger Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Światła mijania są trochę za krótkie, ale odpowiada mi ich barwa.
One nie są za krótkie same z siebie tylko widocznie masz je za nisko ustawione, bez problemu można to skorygować choćby na SKP za przysłowiową dychę.

Jak oceniasz spasowanie wnętrza i jaki masz przebieg? Ogólnie mając w życiu kolejnego Forda już wiem, że one uwielbiają brzęczeć i rezonować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Poprawne formy gramatyczne mają brzmienie: tylna szyba, nie tylnia. To auto a nie te auto.
Nie polemizuję - niech Ci się wydaje, że masz rację
Jakoob jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2022, 17:25   #2004
forger
ford::advanced
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-04-2019
Skąd: Lublin
Model: Focus Active HB
Silnik: 1.5 EB 150KM M6
Rocznik: 2019
Postów: 378
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

W którejś wersji SYNC 3.4 dodali funkcję zbliżania i oddalania mapy za pomocą prawego (nie lewego jak pisałem wcześniej) pokrętła przy radiu.

Przy okazji rozwinę jeszcze ocenę auta bo pisząc nocą pewne rzeczy mi umknęły.

Z PLUSÓW dodatkowo jasna i dająca spore pole widzenie kamera, która jednak szybko się brudzi. VW ma fajny patent, że kamera jest w znaczku który podnosi się, a potem chowa utrzymując ją w czystości.

W Active siedzimy trochę wyżej - kilka cm to niby niewiele, ale jest to odczuwalne przy wsiadaniu i wysiadaniu.

Offrodowych możliwości samochód nie ma, ale poradzi sobie trochę lepiej niż inne wersje w pewnych sytuacjach. Można zerknąć [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Podobają mi się zegary klasyczne i nie krytykuję nowych które potem weszły, ale musiałbym się do nich długo przyzwyczajać.

Na MINUS dorzucę bardzo słabe doświetlanie zakrętów realizowane za pomocą przeciwmgielnych.

W zimie czasem przydałby się hamulec ręczny, no ale nie można mieć wszystkiego ... tym bardziej, że Ford stosował ręczny chyba tylko w wersji Trend i wrzucał dodatkowo mniejsze tarcze z tyłu. Potem zaczął wycofywać z wielowahacza w różnych wersjach automatycznie dając mniejsze tarcze z tyłu. Potem zaczął stosował opony Eco dzięki którym przód wyjeżdża jak na zimówkach, a wszystko w imię redukcji CO2. Śmialiśmy się kiedyś tu na forum, że nasze samochody są niepowtarzalne - tak szybko Ford je stale dostosowywał/wuje m.in do nowych przepisów.

Cytat:
Napisał Jakoob Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
One nie są za krótkie same z siebie tylko widocznie masz je za nisko ustawione, bez problemu można to skorygować choćby na SKP za przysłowiową dychę.

Jak oceniasz spasowanie wnętrza i jaki masz przebieg? Ogólnie mając w życiu kolejnego Forda już wiem, że one uwielbiają brzęczeć i rezonować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pytałem w ASO stwierdzili, że nic tam się nie da zrobić. Zapytam więc w SKP ...

Przebieg dopiero 22 tys. Generalnie nie trzeszczy i nie brzęczy (jeszcze) poza podłokietnikiem i to głównie w lecie. Sporadycznie coś się odezwie, ale nic cyklicznego. Staram się nie wjeżdżać w dziury, ale 2x po poprzedniej zimie wpakowałem się w mieście. Na szczęście nic nie uszkodziłem. Więcej gumy na oponie i opona XL czasem się przydaje.

Ostatnio edytowane przez forger ; 08-01-2022 o 17:38
forger jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2022, 19:32   #2005
dgbi
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 20-11-2021
Model: Focus
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2013
Postów: 0
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Cytat:
Napisał Tomasz76 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam już Octavię więc nie nie chcę kupować kolejnej.

Bump: Zgadzam się, że są to subiektywne odczucia. Natomiast porównuję Focusa ST-Line do nowego Golfa i nowej Octavi, które posiadam we flocie. Tutaj bez dwóch zdań zawieszenie Focusa jest dużo twardsze.

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - fajnie, że jesteś zadowolony z zakupu. Jeśli uważasz, że w wersji Titanium X na 16 calowych felgach, jest średnio twarde zawieszenie, to nie dziwię się, że w ST-Line na 17 i obniżonym zawieszeniu, jest tak twardo. Moim faworytem do zakupu też jest Focus z tym silnikiem, tylko z automatyczną skrzynią. Natomiast mam problem z wyborem wersji ze względu na zbyt twarde zawieszenie w ST-Line. Pozostaje mi wersja Active, ponieważ 125 koni w Titanium może być trochę za mało. Tym bardziej, że mam do czynienia z silnikami grupy vag 1.5 TSI 150KM, które są bardzo fajne. Jakie masz średnie spalanie?

Jutro jadę testować Pumę z silnikiem hybrydowym o mocy 155KM. Muszę dłużej pojeździć autem, żeby przekonać się, czy odpowiada mi silnik i spalanie. W Focusie jest ten sam silnik więc dużych różnic nie powinno być.
Popytaj w salonie, powinno dać się zamówić Titanium X z 1.0 155km i automatyczna skrzynią biegów.

Mnie się udało Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..

Fakt zamawiałem przed pojawieniem się oficjalnego cennika ale po pojawieniu się cennika na oficjalnej stronie forda kontaktowałem się z moim handlowcem. Bo miałem wątpliwości czy nie zmienią mojego zamówienia i zapewniał mnie że taka wersja jest dostępna u nich systemach i nic nie trzeba aktualizować.
dgbi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2022, 21:16   #2006
Tomasz76
ford::amateur
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 30-10-2021
Skąd: Wielkopolska
Model: Focus Active X FL
Silnik: 1.0 hybrid mhev 155KM A7
Rocznik: 2023
Postów: 0
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Dzięki za obszerną wypowiedz na temat wersji Active. Pytałem już w salonie o wersję Titanium i niestety nie ma możliwości połączenia jej z automatem 155KM. Jeśli ma być tak samo twardo, jak w ST-Line, to przynajmniej wersja Active będzie wyżej zawieszona. Przyda się to na naszych dziurawych drogach. Będzie się też trochę wygodniej wsiadało i wysiadało. Nie mam wyboru i z tych dwóch wersji, czyli ST-Line i Active wybieram tą drugą.
Tomasz76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2022, 09:40   #2007
mdmowski
ford::advanced
 
Avatar mdmowski
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 21-09-2014
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: Focus MK4 Vignale
Silnik: 2.0 EcoBlue 150KM
Rocznik: 2019
Postów: 240
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

forger, ciekawe podsumowanie, w wielu aspektach mam podobne zdanie, ogólnie auto na plus.
Kwestia podgrzewania foteli raczej do wyjaśnienia w ASO, bo u mnie na 1 spokojnie można jechać w spodenkach, a należę do tych bardziej zimnolubnych. W zimnym aucie startuję z 3 poziomu i nie ma problemu przez pierwsze minuty jazdy. U części osób działa poprawnie, a u innych jest smażalnia.
Tylne światła można też włączyć do dziennych jakbyś chciał, aby działały non stop.
W kwestii doświetlania zakrętów, to jednak dynamiczne robią robotę. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Fajnie, gdyby dało się wrzucić SYNC 4 do niego. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mdmowski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-01-2022, 12:54   #2008
forger
ford::advanced
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-04-2019
Skąd: Lublin
Model: Focus Active HB
Silnik: 1.5 EB 150KM M6
Rocznik: 2019
Postów: 378
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Cytat:
Napisał mdmowski Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kwestia podgrzewania foteli raczej do wyjaśnienia w ASO [...] U części osób działa poprawnie, a u innych jest smażalnia.

Tylne światła można też włączyć do dziennych jakbyś chciał, aby działały non stop.

Fajnie, gdyby dało się wrzucić SYNC 4 do niego. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
U mnie jest ta druga opcja czyli "Lawa 1, lawa 2, lawa 3" jak napisał któryś recenzent Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

W sumie Focus stosunkowo szybko załącza światła mijania i wraz z nimi tylne, ale z ciekawości to trzeba przy tym dłubać czy to się programuje? ASO to ogarnia?

W SYNC 4 pojawił się Android Auto bezprzewodowo, więc byłoby ułatwienie jeśli ktoś korzysta.
forger jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-01-2022, 14:48   #2009
TomekM_1983
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-03-2011
Model: Focus MK4 Titanium Business
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM manual
Rocznik: 2018
Postów: 569
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Cytat:
Napisał mdmowski Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tylne światła można też włączyć do dziennych jakbyś chciał, aby działały non stop.
Jest to niezgodne z obowiązującymi przepisami, tak na marginesie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
TomekM_1983 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-01-2022, 16:58   #2010
mdmowski
ford::advanced
 
Avatar mdmowski
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 21-09-2014
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: Focus MK4 Vignale
Silnik: 2.0 EcoBlue 150KM
Rocznik: 2019
Postów: 240
Domyślnie Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem

Cytat:
Napisał forger Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
U mnie jest ta druga opcja czyli "Lawa 1, lawa 2, lawa 3" jak napisał któryś recenzent Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ta, gdzieś to widziałem.
Szkoda, bo to dość przyjemne udogodnienie, szczególnie zimą.
Cytat:
Napisał forger Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W sumie Focus stosunkowo szybko załącza światła mijania i wraz z nimi tylne, ale z ciekawości to trzeba przy tym dłubać czy to się programuje? ASO to ogarnia?
Jak dobrze pamiętam, to w Forscanie jest do ustawienia.
Cytat:
Napisał forger Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W SYNC 4 pojawił się Android Auto bezprzewodowo, więc byłoby ułatwienie jeśli ktoś korzysta.
Właśnie głównie o to chodzi. Choć pewnie jest więcej ciekawych udogodnień.
Cytat:
Napisał TomekM_1983 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jest to niezgodne z obowiązującymi przepisami, tak na marginesie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Racja. Tak samo dzienne powinny się wyłączać przy włączaniu świateł mijania. Ale czy ktoś to sprawdza? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mdmowski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
mk4



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:08.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.