|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-09-2021, 15:26 | #121 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 03-05-2020
Model: Focus 3,5
Silnik: 2,0 Diesel
Rocznik: 2018
Postów: 8
|
Odp: 2.0 TDCI. Zmiana mocy ze 150 na 180 km Forscanem
Ja dzisiaj pojechałem na hamownie, żeby sprawdzić swoje wewnętrzne odczucia że jest lepiej. No i jest lepiej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. znacznie lepiej a nawet nadmuchało trochę więcej niż te 180 kunia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jakby ktoś chciał, to mogę udostępnić wykres z hamowni. Ostatnio edytowane przez SzczepanGd ; 22-10-2021 o 22:55 |
01-11-2021, 17:21 | #122 |
ford::amateur
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 21-11-2010
Skąd: Zabrze/Ostrołęka
Model: Ford Kuga mk2
Silnik: 2.0 TDCI 150 KM
Rocznik: 2015
Postów: 8
|
Odp: 2.0 TDCI. Zmiana mocy ze 150 na 180 km Forscanem
Witam serdecznie. Odkopie trochę temat. Zmieniłem moc 150 na 180 koni w kuga mk2 z 2015 roku skrzynia manual. Różnica jest spora. I teraz mały problem bo kolega też jest chętny na te operacje tylko on ma skrzynie automata PS. Czy coś się zmienia więcej niż w manualu??
__________________
Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia X. |
02-11-2021, 11:20 | #123 |
ford::advanced
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 10-10-2013
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK2 lift 1.6tdci HB, Mk3 lift HB
Silnik: 1.6tdci/2.0tdci
Rocznik: 2008/2015
Postów: 202
|
Odp: 2.0 TDCI. Zmiana mocy ze 150 na 180 km Forscanem
Ja mam PS i nic dodatkowo nie zmieniałem
|
03-11-2021, 18:17 | #124 | |
ford::amateur
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 21-11-2010
Skąd: Zabrze/Ostrołęka
Model: Ford Kuga mk2
Silnik: 2.0 TDCI 150 KM
Rocznik: 2015
Postów: 8
|
Odp: 2.0 TDCI. Zmiana mocy ze 150 na 180 km Forscanem
Cytat:
__________________
Mondeo Mk3 2.0 TDCI Ghia X. |
|
02-03-2022, 06:42 | #125 |
ford::average
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 31-08-2017
Skąd: Wieliczka, Kielce
Model: Focus MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCi 150KM @ 180KM
Rocznik: 01.2018
Postów: 149
|
Odp: 2.0 TDCI. Zmiana mocy ze 150 na 180 km Forscanem
Potrzebuję jasnej odpowiedzi, bo mam poczucie, że coś nie gra. Byłem u mechanika, u którego robię wszystko w aucie i zawsze było elegancko. Okazało się, że też wie jak zrobić zmianę mocy 150 --> 180 (ma mondeo, w którym sobie odblokował 180). Wspominał, że proces zajął ok. 30 minut i wymaga stabilnego połączenia z internetem. U mnie po zmianie mam poczucie, że nie widzę różnicy (może to tylko odczucie, może lepiej jest przy wyższych prędkościach, albo na innych biegach - nie wiem). Natomiast do tego odczucia dochodzi jeszcze to, że zamiast loga FORD na ekranie Sync 3 mam logo RS, a pod nim napis "Ford Performance". Poza tym dotychczasowe podświetlenie aktywnych ikon z niebieskiego zmieniło się na pomarańczowe. Nie ukrywam, że tych - wizualnych zmian - nie spodziewałem się i wolałbym ich uniknąć (dalej jest sync 3 build 2024 - tym bardziej tych zmian wizualnych nie rozumiem). Czy faktycznie tak to wygląda po włączeniu mocniejszej mapy? Chciałbym zasięgnąć opinii zanim będę próbował wyjaśnienia sprawy z mechanikiem i ewentualnego cofnięcia zmian. Dołączam zdjęcia wyglądu interfejsu, o którym wyżej wspominam.
PS Chciałem też deaktywacji Start/Stop i faktycznie przycisk jest nieaktywny kompletnie. Jak zaślepka. Tu akurat nie jestem zdziwiony. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez polak2468 ; 02-03-2022 o 06:51 |
02-03-2022, 06:50 | #126 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,638
|
Odp: 2.0 TDCI. Zmiana mocy ze 150 na 180 km Forscanem
Zmiana mocy to 5min wyklikania w Forscanie. Żadna filozofia. To po pierwsze. Żadne stabilne połączenie z internetem nie jest wymagane. Zmiana wyglądu sync3 nie ma z tym nic wspólnego… Więc bierz „fachowca” za fraki.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
02-03-2022, 06:56 | #127 |
ford::average
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 31-08-2017
Skąd: Wieliczka, Kielce
Model: Focus MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCi 150KM @ 180KM
Rocznik: 01.2018
Postów: 149
|
Odp: 2.0 TDCI. Zmiana mocy ze 150 na 180 km Forscanem
Czyli tak jak czułem. Jest coś nie tak. Ciekawe czy faktycznie chociaż mapa jest zmieniona czy nie. Wiesz może co się mogło stać, że mam takie zmiany?
|
02-03-2022, 07:55 | #128 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
|
Odp: 2.0 TDCI. Zmiana mocy ze 150 na 180 km Forscanem
Nic takiego nie powinno być. W PCM zmieniasz jedną linijkę w UCDS, ewentualnie forscanem zmieniasz kod, tak jak kolega zmulim pisał, chwila roboty, dostęp do neta też niepotrzebny. Zobacz, czy mechanior nie włączył ci też trybu st w zegarach, skoro takie tjuningi tu się odwaliły, bo wtedy straciłeś możliwość wyłączenia kontroli trakcji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. co do odczucia po zmianie- czuć, mocno te 50Nm więcej, depnij w opór na 3 biegu. Zobacz parametr TQ_ACT jak dobrze pamiętam, powinno wskazać ponad 120%
Ostatnio edytowane przez kln1920 ; 02-03-2022 o 07:59 |
02-03-2022, 09:32 | #129 |
ford::average
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 31-08-2017
Skąd: Wieliczka, Kielce
Model: Focus MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCi 150KM @ 180KM
Rocznik: 01.2018
Postów: 149
|
Odp: 2.0 TDCI. Zmiana mocy ze 150 na 180 km Forscanem
Ok już wyjaśniłem o co biega. Przynajmniej teoretycznie. Info mam takie. Do zmiany mapy faktycznie nie potrzebował stabilnego połączenia z netem tylko kilku kliknięć. Do wyłączenia start/stop i potem dalszych zmian z tym związanych potrzebował, ponieważ ponoć jakiś plik/pliki się dociągają. Te wizualne zmiany to mi wgrał, bo pomyślał, że może mi się spodobają. Generalnie może i by mi się spodobały jakby mnie najpierw o to zapytał. Dziś się umówiłem na wyłączenie wszystkich zmian, które wprowadził, poza oczywiście mapą 180KM i wyłączonym start/stop. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
PS Jestem laikiem. Nie wiem jak sprawdzić czy nie mam trybu st w zegarach i wartości parametru TQ_ACT. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jakby ktoś był z Wieliczki/Krakowa to mógłbym podjechać żeby sprawdził te dwie kwestie. Co do testu to faktycznie sprawdzę na 3cim biegu. Minus jest taki, że na 150KM nie testowałem pełnym ogniem na każdym biegu, a byłem świeżo po przesiadce z 1.6TDCi 115KM, więc to już dawało różnicę. Btw silnik 2.0TDCi ma 350Nm czy 370Nm? Różne wersje widziałem. Natomiast po zmianie na 180KM jest podawane już wszędzie chyba 400Nm. Ostatnio edytowane przez polak2468 ; 02-03-2022 o 09:34 |
02-03-2022, 09:35 | #130 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
|
Odp: 2.0 TDCI. Zmiana mocy ze 150 na 180 km Forscanem
Według danych 150KM 350Nm, mapa 180KM 400Nm. Pewnie przez neta SBL zaciągał. Masz animację ST na zegarach przy włączaniu zapłonu? Albo prościej, zobacz czy możesz wyłączyć kontrolę trakcji w zegarach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
|
|
|