Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-05-2021, 11:34   #371
mondeo_owner
ford::average
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 11-11-2020
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2013
Postów: 86
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Wrzućcie zdjęcie w którym to jest miejscu pod maską.

mondeo_owner jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-05-2021, 21:22   #372
mdxmd
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-01-2016
Model: Ford mondeo
Silnik: 2.0tdci 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 90
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Cytat:
Napisał kubabike Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cześć wszystkim,

chciałbym się podzielić z moim przypadkiem. Otóż zimą dałem auto do czysczenia egr i wymiany swiec żarowych. Wszystko byłoby gites ale jak zrobiło sie ciepło to DPF zaczał się wypalać co 100 - 200 km. Trochę się zdenerwowałem, ale nie dawało mi to spokoju aż zajrzałem na silnik. Na łączeniu dolotu i przepustnicy było zapocenie - niby normalne ale postanowiłem wymienić uszczelkę:
1715337
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

rozebrałem, wyczyściłem gniazdo i wszsytko dookoła (robota na 15 min) i jazda. Piersze wrażenie - auto nabrało kopyta, zwłaszcza > 2tys obrotów. POtem zrobiłem trasę w góry 600km i nic poki co sie wypaliło ani razu a juz mam z 800 km przejechane od ostatniego wypalenia i wymiany uszczleki.
Także polecam się przyjrzeć.

rozebrałem i uszczelka była przycięta, źle założona co sam spaprałem ponieważ odkręcałem wcześniej tylko 3 śruby od przepustnicy i 3 od kolektora ważne aby także poluzować śruby mocujące podstawę - 2szt. jedna na klucz 10mm(poniżej egr) druga 13mm (obok f.paliwa) to daje dużo miejsca na swobodne wysunięcie/wsunięcie rury przepustnicy do kolektora wraz z uszczelką.


Wracając do tematu DPF, zauważyłem, że podczas wypalania zdecycowanie spadają osiągi, ostatnio logowałem parametry silnika i co ciekawe podczas wypalania zmienna geometria turbiny ustawiona jest na minimalne doładowanie. Trochę to nie logiczne, bo wtedy silnik dostaje mniej powietrza a DPF czymś wypalić trzeba.

Ostatnio edytowane przez mdxmd ; 19-05-2021 o 21:26
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2021, 09:00   #373
ppeppe
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-08-2016
Model: Ford Mondeo MK4 Titanium
Silnik: 2.0tdci 163PS
Rocznik: 2010
Postów: 37
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Możesz wrzucić fotkę w którym miejscu jest ta uszczelka? Z góry dzięki!!

Cytat:
Napisał kubabike Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cześć wszystkim,

chciałbym się podzielić z moim przypadkiem. Otóż zimą dałem auto do czysczenia egr i wymiany swiec żarowych. Wszystko byłoby gites ale jak zrobiło sie ciepło to DPF zaczał się wypalać co 100 - 200 km. Trochę się zdenerwowałem, ale nie dawało mi to spokoju aż zajrzałem na silnik. Na łączeniu dolotu i przepustnicy było zapocenie - niby normalne ale postanowiłem wymienić uszczelkę:
1715337
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

rozebrałem, wyczyściłem gniazdo i wszsytko dookoła (robota na 15 min) i jazda. Piersze wrażenie - auto nabrało kopyta, zwłaszcza > 2tys obrotów. POtem zrobiłem trasę w góry 600km i nic poki co sie wypaliło ani razu a juz mam z 800 km przejechane od ostatniego wypalenia i wymiany uszczleki.
Także polecam się przyjrzeć.
ppeppe jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2021, 09:02   #374
kubabike
ford::average
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 18-11-2010
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI 140->163KM
Rocznik: 2011
Postów: 154
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Cytat:
Napisał mondeo_owner Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wrzućcie zdjęcie w którym to jest miejscu pod maską.
Lenistwo ludzi nie zna granic. Dostaje rozwiązanie podane na tacy i nadal za mało.
kubabike jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2021, 09:11   #375
robert1405
ford::average
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 15-01-2011
Skąd: Puławy
Model: mondeo mk4 lift
Silnik: DW10C 196KM
Rocznik: 2011
Postów: 70
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Jak ci ciężko to nie wstawiaj postów. Chyba zrobiłeś to aby pomóc- nie każdy wie o czym mowa, w którym to miejscu.
Chciałeś zabłysnąć to niestety, ale wyszło twoje chamstwo w tym momencie.

Cytat:
Napisał kubabike Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Lenistwo ludzi nie zna granic. Dostaje rozwiązanie podane na tacy i nadal za mało.
robert1405 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2021, 09:17   #376
ppeppe
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-08-2016
Model: Ford Mondeo MK4 Titanium
Silnik: 2.0tdci 163PS
Rocznik: 2010
Postów: 37
Domyślnie Chwilowe spalanie na postoju / podczas wypalania DPF

Witam,
temat dotyczy silnika dw10c.Samochód mam kilka lat, ale od pewnego czasu zauważyłem, że chwilowe spalanie na postoju mam 0,3litra a podczas wypalania DPF 1,1 litra i tak mam od niedawna. A cały czas auto miało spalanie chwilowe w granicach 0,7l a przy wypalaniu 1,8l. Dodam, że ostatnio bardzo często DPF mi sie wypala- co80km. Ale na forscanie żadnych błędów.
ppeppe jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2021, 09:36   #377
kubabike
ford::average
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 18-11-2010
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI 140->163KM
Rocznik: 2011
Postów: 154
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

Cytat:
Napisał robert1405 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak ci ciężko to nie wstawiaj postów. Chyba zrobiłeś to aby pomóc- nie każdy wie o czym mowa, w którym to miejscu.
Chciałeś zabłysnąć to niestety, ale wyszło twoje chamstwo w tym momencie.
Napisałem że między dolotem a przepustnicą i że nie mam zdjęcia. Czy może napisałem po chińsku? Ja też nie wiedziałem gdzie to jest bo nie naprawiam samochodów za pieniądze. Zadałem sobie trud znalezienia przyczyny awarii i ja rozwiązałem a do tego podzieliłem się z nią na forum. Sorry ale skoro mnie się udało znaleźć (laikowi motoryzacyjnemu) to innym też nie powinno stanowić to problemu. Sugeruje wymagać więcej od siebie.
kubabike jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2021, 13:27   #378
kubabike
ford::average
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 18-11-2010
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI 140->163KM
Rocznik: 2011
Postów: 154
Domyślnie Odp: Chwilowe spalanie na postoju / podczas wypalania DPF

Ja zauważyłem że jak miałem nieszczelność w dolocie to spalanie chwilowe potrafiło spaść na 0.4l/h normalnie mam 0.5 - 0.6 L. Teraz po wymianie tej uczelni wróciło do tej normy
kubabike jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2021, 07:02   #379
ppeppe
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-08-2016
Model: Ford Mondeo MK4 Titanium
Silnik: 2.0tdci 163PS
Rocznik: 2010
Postów: 37
Domyślnie Odp: Chwilowe spalanie na postoju / podczas wypalania DPF

Cytat:
Napisał kubabike Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja zauważyłem że jak miałem nieszczelność w dolocie to spalanie chwilowe potrafiło spaść na 0.4l/h normalnie mam 0.5 - 0.6 L. Teraz po wymianie tej uczelni wróciło do tej normy
A może pamiętasz jakie spalanie miałeś podczas wypalania DPF?
To w którym miejscu jest ta uszczelka? NR 1 czy NR 2
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg uszczelka.jpg (92.8 KB, 200 wyświetleń)
ppeppe jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2021, 10:43   #380
kubabike
ford::average
 
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 18-11-2010
Skąd: Łódź
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI 140->163KM
Rocznik: 2011
Postów: 154
Domyślnie Odp: Bardzo częste wypalanie filtra DPF

NR1.
tam na dole pod nr 2 masz krociec i wąż IC skrecany na opaskę metalową wiec tam nie ma uszczelki.

"A może pamiętasz jakie spalanie miałeś podczas wypalania DPF? " - niestety zawsze było 1,4- 1,5 wczoraj mi sie wypalił po +/- 800km od ostaniego razu przed wymianą uszczelki i było podobne.

Ostatnio edytowane przez kubabike ; 21-05-2021 o 10:47 Powód: dopisałem odpowiedź
kubabike jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
dpf , dymi , egr



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:01.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.