|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-04-2021, 17:10 | #1 |
ford::beginner
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 30-07-2020
Skąd: W-wa
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi 150/180
Rocznik: 2017
Postów: 21
|
Komunikat o konieczności wymiany oleju
Witam
Mondeo 2.0 TDCi 150->180 Jestem drugim właścicielem (kupiony od ASO), przebieg trochę ponad 71 kkm. Wymiana oleju przy zakupie przy 56 kkm, następny komunikat o konieczności wymiany oleju przy ok. 65 kkm, teraz znowu przy 71kkm. Brak błędów. Samochód na gwarancji. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? |
19-04-2021, 17:48 | #2 |
ford::professional
Imię: KRIS
Zarejestrowany: 26-10-2008
Skąd: ŚLĄSKIE
Model: MONDEO MK5 ST LINE
Silnik: 2,0 TDCI 218KM 476NM
Rocznik: 2016
Postów: 1,303
|
Odp: Komunikat o konieczności wymiany oleju
powinna być wymiana po 30 tys takie są interwały mi włacza sie co 30 tys
podjedz do aso niech sprawdzą wiem ze w mk4 jak była zła jakość oleju to wskakiwał bląd nie wiem jak w mk5 bo sie nie spotkałem jedyna mozliwosc ze jak nie wypalisz dpf lub przerwiesz wypalanie to ropa idzie do oleju i pogarsza sie jego jakosc i z tąd ten komunika ale to tylko gdybanie
__________________
BYŁO- SCORPIO MK1 2,9 PB - CZARNE /MONDEO MK1 2,0+LPG - SREBRNE /FOCUS MK1 1,8 PB+LPG - BORDOWY /MONDEO MK3 2,0 TDCI - CZARNY / MONDEO MK4 2,2 TDCI TITANIUM S - SZARY /JEST MONDEO MK4 TITANIUM S - BIAŁY / JEST MONDEO MK5........ - CZARNY |
19-04-2021, 19:35 | #3 |
ford::beginner
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 30-07-2020
Skąd: W-wa
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi 150/180
Rocznik: 2017
Postów: 21
|
Odp: Komunikat o konieczności wymiany oleju
"wiem ze w mk4 jak była zła jakość oleju to wskakiwał bląd"
wymiana oleju była w ASO "nie wiem jak w mk5 bo sie nie spotkałem jedyna mozliwosc ze jak nie wypalisz dpf lub przerwiesz wypalanie to ropa idzie do oleju i pogarsza sie jego jakosc i z tąd ten komunika" Z tego co się dowiedziałem/doczytałem, to ten silnik podobno nie ma tego problemu. |
19-04-2021, 22:49 | #4 |
ford::advanced
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 28-12-2020
Skąd: Kraków
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2017
Postów: 293
|
Odp: Komunikat o konieczności wymiany oleju
A wymieniales faktycznie olej przy 65 tys czy tylko zresetowales komunikat ? Bo jak olej wymieniany byl przy 30 i 56 tys bez przeplukania silnika to olej nadaje sie tylko wylania.... Ja kupilem auto z przebiegiem 54 tys (wymiana przy 28 i 54 tys) i po przejechaniu 50 km (slownie: piećdziesięciu km) olej byl 10 razy gorszy niz po przeplukaniu silnika i przejechaniu kolejnych 6 tys km !
__________________
2 Fordy, 2 Francuskie, 1 Fiat ... tylko Ferrari w garażu jeszcze nie ma ! |
19-04-2021, 23:21 | #5 | |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
|
Odp: Komunikat o konieczności wymiany oleju
Cytat:
|
|
20-04-2021, 00:02 | #6 | |
ford::advanced
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 28-12-2020
Skąd: Kraków
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2017
Postów: 293
|
Odp: Komunikat o konieczności wymiany oleju
Cytat:
~28 tys km = wymiana nr 1 ~54.350 km = wymiana nr 2 ~54. 400 km = sprawdzenie oleju => syf totalny - czarna, lepka smoła => plukanie silnika, nowy olej ~60.400 km = ~6 tys km przejechane od ostatniej wymiany oleju, olej wyglada 10 razy lepiej niz przy ~54.400 km kiedy bylo przejechane ~50 km od wymiany przy ~54.350 km.... Chodzi o to, ze jak wymieniasz olej co 30 tys to w koncu w silniku masz taki syf, ze kolejna wymiana nic nie daje bo od razu olej zmienia sie w smołe i zamiast smarowac silnik brudzi i zatyka co sie tylko da ! Byc moze od wlasnie tego syfu jakies czujniki koledze @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] wariuja i wyswietla sie koniecznosc wymiany oleju !
__________________
2 Fordy, 2 Francuskie, 1 Fiat ... tylko Ferrari w garażu jeszcze nie ma ! |
|
20-04-2021, 00:52 | #7 | |
ford::professional
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
|
Odp: Komunikat o konieczności wymiany oleju
Cytat:
Czy sa jakies bledy i jaki masz styl jazdy? Może komputer bieze pod uwagę jakies ciezkie warunki pracy i skraca interwał, z tego co mi wiadomo tak jest w beemkach. Albo może podczas przestawiania mapy coś się pomieszalo tez |
|
20-04-2021, 06:37 | #8 |
ford::beginner
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 30-07-2020
Skąd: W-wa
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi 150/180
Rocznik: 2017
Postów: 21
|
Odp: Komunikat o konieczności wymiany oleju
"A wymieniales faktycznie olej przy 65 tys czy tylko zresetowales komunikat ?"
Wszystkie wymiany w ASO. "Bo jak olej wymieniany byl przy 30 i 56 tys bez przeplukania silnika to olej nadaje sie tylko wylania.... " Czy ramach wymiany oleju w ASO płuczą silnik? Jest to standardowa procedura? Bump: "Czy sa jakies bledy" Nie "i jaki masz styl jazdy?" Myślę, że jak 95% kierowców. W standardowych warunkach, żadnych wyścigów, rajdów terenowych :-) |
20-04-2021, 07:11 | #9 | |
ford::specialist
Imię: Sylwester
Zarejestrowany: 24-04-2016
Skąd: Toruń
Model: Focus
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2014 (grudzień)
Postów: 631
|
Odp: Komunikat o konieczności wymiany oleju
Cytat:
Musisz zawieźć płukankę, poinstruować i mieć nadzieję, że nie zrobią po swojemu. |
|
20-04-2021, 07:48 | #10 |
ford::advanced
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 28-12-2020
Skąd: Kraków
Model: Ford Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2017
Postów: 293
|
Odp: Komunikat o konieczności wymiany oleju
ASO zadnego plukania nie robi.... i piszac o plukaniu nie uzywaj zadnej plukanki tylko kup 2 raz wiecej oleju i 2 filtry.... wylej stary olej, zmien filter, wlej nowy olej, przejedz w miare dynamicznie 100-200 km, wylej stary olej, zmien filter, wlej nowy olej, ciesz sie dobrym smarowaniem silnika.... potem zmieniaj olej co 10 tys km (polecam taki: Motul 8100 Eco-Clean C2 0W30).... dodatkowo majac przebieg ~70 tys km mozesz pomyslec o przeczyszczeniu EGR i dolotu (przepustnicy)- potem co ~60 tys..... i przestan tracic kase na ASO, znajdz sobie jakiegos dobrego mechanika albo warsztat specjalizujcy sie w Fordach ! W W-wie kumpel servisuje MK5 tutaj: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
2 Fordy, 2 Francuskie, 1 Fiat ... tylko Ferrari w garażu jeszcze nie ma ! |