|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-04-2021, 23:42 | #91 | ||
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
|
Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop
Cytat:
Cytat:
Tym razem nie chodziło o "przychód" czy "gratyfikacje"...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. "Będąc aktywnym emerytem" - daję radę!Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tak więc jest mi miło, ale nie trzeba niczego "wysyłać". Powiem więcej - jeśli któryś z kolegów mający "ręce do lutowania" chciałby ten projekt kontynuować - to może liczyć na moją pomoc. Wystarczy się zgłosić. Ja uruchomię te 23 pozostałe sztuki i je roześlę do odbiorców i na tym DEFINITYWNIE KOŃCZĘ swój udział w projekcie "ASS-off".Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Może kolega @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] chciałby to "pociągnąć"? Opracowany przeze mnie "programator/tester modułu ASS-off" znakomicie ułatwia tworzenie i testowanie tych modułów...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 14-04-2021 o 23:46 |
||
15-04-2021, 12:13 | #92 |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
|
Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop
Ważna informacja dla montujących samodzielnie moduł ASS-off
W związku z problemami Koleg @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] w testowaniu prototypu modułu ASS-off ponownie wyjaśniam i Z NACISKIEM PODKREŚLAM: Moduł ASS-off na płytce drukowanej zaprojektowanej przez niemiegkiego Kolegę - taka jest użyta w tym projekcie - MUSI BYĆ ZASILANY NAPIĘCIEM "PO ZAPŁONIE". Oznacza to, że po wyłączeniu zapłonu dioda na przycisku ASS musi zgasnąć!. Napięcie "po zapłonie" można uzyskać w następujący sposób (alternatywnie): 1) z zapalniczki - po obowiązkowym przekofigurowaniu w BCMi czasu wyłączenia na 1sek. po wyłączeniu zapłonu. Jest to najłatwiejszy w montażu, ale wymagający dodatkowej konfiguracji np. FORSCanem sposób uzyskania "napięcia po zapłonie" do zasilenia modułu ASS-off. 2) z wiązki modułu RCM - znajduje się pod tunelem na podłodze pod "mechanizmem zmiany biegów" (lewarek, wybierak, pokrętło...) - wtyczka modułu RCM C310A pin 19, przewód YE-GY (żółto-szary); 3) Z czujnika temperatury i wilgotności wnętrza ("koło prawego kolana kierowcy", na opuszczanym panelu plastikowym pod kolumną kierowniczą), wtyczka czujnika C233, pin 6 przewód BU-GY (niebiesko-szary). Równie istotna jest prawidłowa masa na wtyczce modułu. Proszę zachować staranność w podłączeniu - pozwoli to uniknąć kłopotów w eksploatacji! Ostatnia informacja - pozostał już tylko JEDEN - OSTATNI - moduł ASS-off z tej partii.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
15-04-2021, 12:42 | #93 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 22-08-2016
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 201X
Postów: 480
|
Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop
Cytat:
|
|
15-04-2021, 13:52 | #94 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
|
Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop
Cytat:
Czekamy z niecierpliwością! Wszyscy chętni na "podładowanie telefonu po wyłączeniu zapłonu" - bezzwłocznie składają zamówienie do Kolegi @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] !Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
15-04-2021, 14:18 | #95 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 22-08-2016
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 201X
Postów: 480
|
Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop
Ale dlaczego taki jesteś uszczypliwy i nerwowy? Ja tylko zadałem pytanie czy po wyłączeniu zapłonu będzie nadal ladował się telefon. Jak dla mnie podtrzymanie źródła napięcia po wyłączeniu zapłonu jest ważne. Będzie się ładował to super i to wystarczy.
Ok, przygotuję swoją wersję ASS-off żaden problem, tylko muszę znaleźć chwilę wolnego czasu. |
15-04-2021, 14:27 | #96 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
|
Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop
Cytat:
Ponadto nie czytasz ze zrozumieniem - są TRZY alternatywne metody uzyskania zasilania napięciem "po zapłonie". Tylko jedna z nich wiąże się z przekonfigurowaniem czasu wyłączania zasilania w zapalniczce.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 15-04-2021 o 19:32 |
|
15-04-2021, 14:36 | #97 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 22-08-2016
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 201X
Postów: 480
|
Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop
Nie ma głupich pytań...
Większa liczba osób nie ma pojęcia jak poprawnie polutować i będzie pchał rączki do RCMa... to jest tylko moje zdanie Ostatnio edytowane przez Danio's ; 15-04-2021 o 14:40 |
15-04-2021, 14:41 | #98 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 27-09-2014
Model: Focus
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2012
Postów: 99
|
Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop
Jakbym nie miał podstawowej wiedzy to bym tego nie robił samodzielnie.
|
15-04-2021, 20:03 | #99 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
|
Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop
Cytat:
Zdecydowanie większe szkody robią "pseudofachowcy" jakich się narobiło wokół pełno... Schemat układu ASS-off projektu niemieckiego Kolegi dostępny jest na wcześniej podanej stronie: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Widać tam wszystko. Między innymi to, że tor zasilania w module ASS-off może być zrealizowany m.in. na stabilizatorze 78L33. Wcześniej podałem w liście elementów, że ten stabilizator wybrałem do realizacji w tym projekcie. Zanim zacznie się więc pisać o "pchaniu rąk do zasilania RCM" warto - bo na tym polega profesjonalizm - sięgnąć do [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i przeczytać "jakie ryzyka generuje wybrany element". Otóż uprzejmie informuję: ŻADNE! Szczegóły na zrzucie wstępu do opisu... W szczególności polecam zwrócić uwagę na frazę "The L78L00 series of three-terminal positive regulators employ internal current limiting and thermal shutdown, making them essentially indestructible". Do tego warto też zwrócić uwagę ,iż max. prąd generowany przez ten stabilizator wynosi 100mA. Bezpiecznik na zasilaniu RCM (F35 w BCM) ma nominał 5A. Mozna sobie wziąć kalkulator i zobaczyć jak się ma 100mA do owych 5A... Będę się więc upierał, iż niewspółmiernie większe szkody robią "pseudofachowcy" od zwykłych użytkowników - którzy z reguły mają stosowną dozę krytycyzmu do swojej wiedzy i umiejętności i potrafią zapytać "jak najlepiej zrobić coś - co mam na myśli"...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 15-04-2021 o 20:08 |
|
15-04-2021, 21:44 | #100 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-03-2004
Skąd: W-wa/Bemowo
Model: C-MAX MK2, S-MAX MK2
Silnik: 1.6EB, 2.0EB
Rocznik: 2011, 2017
Postów: 1,528
|
Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop
Cytat:
__________________
"...szybkości jazdy drogowej nie mierzy się prędkością ani czasem. Mierzy się ją ryzykiem. To ono wyznacza granicę. Jeśli ryzykujesz na drodze, obojętnie ile pokazuje licznik – jesteś lekkomyślnym frajerem " [K. Hołowczyc] |
|
|
|
|