Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-04-2021, 23:42   #91
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
Domyślnie Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop

Cytat:
Napisał klajgus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Koledzy z listy...
Cytat:
Napisał czesterek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
OK...
Panowie - dziękuję za dobre słowo, ale ja ustaliłem zasady tego projektu i ja ich dotrzymuję.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tym razem nie chodziło o "przychód" czy "gratyfikacje"...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
"Będąc aktywnym emerytem" - daję radę!Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Tak więc jest mi miło, ale nie trzeba niczego "wysyłać".

Powiem więcej - jeśli któryś z kolegów mający "ręce do lutowania" chciałby ten projekt kontynuować - to może liczyć na moją pomoc. Wystarczy się zgłosić.

Ja uruchomię te 23 pozostałe sztuki i je roześlę do odbiorców i na tym DEFINITYWNIE KOŃCZĘ swój udział w projekcie "ASS-off".Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Może kolega @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] chciałby to "pociągnąć"? Opracowany przeze mnie "programator/tester modułu ASS-off" znakomicie ułatwia tworzenie i testowanie tych modułów...

__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 14-04-2021 o 23:46
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2021, 12:13   #92
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
Domyślnie Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop

Ważna informacja dla montujących samodzielnie moduł ASS-off

W związku z problemami Koleg @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] w testowaniu prototypu modułu ASS-off ponownie wyjaśniam i Z NACISKIEM PODKREŚLAM:

Moduł ASS-off na płytce drukowanej zaprojektowanej przez niemiegkiego Kolegę - taka jest użyta w tym projekcie - MUSI BYĆ ZASILANY NAPIĘCIEM "PO ZAPŁONIE". Oznacza to, że po wyłączeniu zapłonu dioda na przycisku ASS musi zgasnąć!.

Napięcie "po zapłonie" można uzyskać w następujący sposób (alternatywnie):
1) z zapalniczki - po obowiązkowym przekofigurowaniu w BCMi czasu wyłączenia na 1sek. po wyłączeniu zapłonu. Jest to najłatwiejszy w montażu, ale wymagający dodatkowej konfiguracji np. FORSCanem sposób uzyskania "napięcia po zapłonie" do zasilenia modułu ASS-off.
2) z wiązki modułu RCM - znajduje się pod tunelem na podłodze pod "mechanizmem zmiany biegów" (lewarek, wybierak, pokrętło...) - wtyczka modułu RCM C310A pin 19, przewód YE-GY (żółto-szary);
3) Z czujnika temperatury i wilgotności wnętrza ("koło prawego kolana kierowcy", na opuszczanym panelu plastikowym pod kolumną kierowniczą), wtyczka czujnika C233, pin 6 przewód BU-GY (niebiesko-szary).

Równie istotna jest prawidłowa masa na wtyczce modułu. Proszę zachować staranność w podłączeniu - pozwoli to uniknąć kłopotów w eksploatacji!

Ostatnia informacja - pozostał już tylko JEDEN - OSTATNI - moduł ASS-off z tej partii.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2021, 12:42   #93
Danio's
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 22-08-2016
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 201X
Postów: 480
Domyślnie Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop

Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
z zapalniczki
Czyli nie będzie możliwe już zatrzymanie się, wyłączenie samochodu i podładowania telefonu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ?
Danio's jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2021, 13:52   #94
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
Domyślnie Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop

Cytat:
Napisał Danio's Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czyli nie będzie możliwe ...
Będzie! Jak wiadomo Kolega "produkuje" swoją wersję modułu ASS-off - szczególnie uwzględniającą tę właśnie funkcję!Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Czekamy z niecierpliwością! Wszyscy chętni na "podładowanie telefonu po wyłączeniu zapłonu" - bezzwłocznie składają zamówienie do Kolegi @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] !Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2021, 14:18   #95
Danio's
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 22-08-2016
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 201X
Postów: 480
Domyślnie Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop

Ale dlaczego taki jesteś uszczypliwy i nerwowy? Ja tylko zadałem pytanie czy po wyłączeniu zapłonu będzie nadal ladował się telefon. Jak dla mnie podtrzymanie źródła napięcia po wyłączeniu zapłonu jest ważne. Będzie się ładował to super i to wystarczy.
Ok, przygotuję swoją wersję ASS-off żaden problem, tylko muszę znaleźć chwilę wolnego czasu.
Danio's jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2021, 14:27   #96
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
Domyślnie Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop

Cytat:
Napisał Danio's Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
... Ja tylko zadałem pytanie ....
Niemądre. I dobrze o tym wiesz.
Ponadto nie czytasz ze zrozumieniem - są TRZY alternatywne metody uzyskania zasilania napięciem "po zapłonie". Tylko jedna z nich wiąże się z przekonfigurowaniem czasu wyłączania zasilania w zapalniczce.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 15-04-2021 o 19:32
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2021, 14:36   #97
Danio's
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 22-08-2016
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 201X
Postów: 480
Domyślnie Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop

Nie ma głupich pytań...
Większa liczba osób nie ma pojęcia jak poprawnie polutować i będzie pchał rączki do RCMa... to jest tylko moje zdanie

Ostatnio edytowane przez Danio's ; 15-04-2021 o 14:40
Danio's jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2021, 14:41   #98
pdz
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 27-09-2014
Model: Focus
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2012
Postów: 99
Domyślnie Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop

Jakbym nie miał podstawowej wiedzy to bym tego nie robił samodzielnie.
pdz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2021, 20:03   #99
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
Domyślnie Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop

Cytat:
Napisał Danio's Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...Większa liczba osób nie ma pojęcia jak poprawnie polutować i będzie pchał rączki do RCMa...
Ja mam trochę inne zdanie...
Zdecydowanie większe szkody robią "pseudofachowcy" jakich się narobiło wokół pełno...

Schemat układu ASS-off projektu niemieckiego Kolegi dostępny jest na wcześniej podanej stronie: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Widać tam wszystko. Między innymi to, że tor zasilania w module ASS-off może być zrealizowany m.in. na stabilizatorze 78L33. Wcześniej podałem w liście elementów, że ten stabilizator wybrałem do realizacji w tym projekcie.

Zanim zacznie się więc pisać o "pchaniu rąk do zasilania RCM" warto - bo na tym polega profesjonalizm - sięgnąć do [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i przeczytać "jakie ryzyka generuje wybrany element".

Otóż uprzejmie informuję: ŻADNE!
Szczegóły na zrzucie wstępu do opisu... W szczególności polecam zwrócić uwagę na frazę "The L78L00 series of three-terminal positive regulators employ internal current limiting and thermal shutdown, making them essentially indestructible".
Do tego warto też zwrócić uwagę ,iż max. prąd generowany przez ten stabilizator wynosi 100mA. Bezpiecznik na zasilaniu RCM (F35 w BCM) ma nominał 5A. Mozna sobie wziąć kalkulator i zobaczyć jak się ma 100mA do owych 5A...

Będę się więc upierał, iż niewspółmiernie większe szkody robią "pseudofachowcy" od zwykłych użytkowników - którzy z reguły mają stosowną dozę krytycyzmu do swojej wiedzy i umiejętności i potrafią zapytać "jak najlepiej zrobić coś - co mam na myśli"...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Stabilizator.jpg (73.3 KB, 73 wyświetleń)
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 15-04-2021 o 20:08
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2021, 21:44   #100
Alecki
ford::professional
 
Avatar Alecki
 
Zarejestrowany: 05-03-2004
Skąd: W-wa/Bemowo
Model: C-MAX MK2, S-MAX MK2
Silnik: 1.6EB, 2.0EB
Rocznik: 2011, 2017
Postów: 1,528
Domyślnie Odp: Wyłącznik automatyczny ASS start stop

Cytat:
Napisał Danio's Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie ma głupich pytań...
Większa liczba osób nie ma pojęcia jak poprawnie polutować i będzie pchał rączki do RCMa... to jest tylko moje zdanie
Zawsze można wziąć zasilanie z pina 6 czujnika temperatury i wilgotności wnętrza, o którym pisał @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] . Dostęp do niego jest bardzo szybki - dziś je przerabiałem. To najprostsze rozwiązanie.
__________________
"...szybkości jazdy drogowej nie mierzy się prędkością ani czasem. Mierzy się ją ryzykiem. To ono wyznacza granicę. Jeśli ryzykujesz na drodze, obojętnie ile pokazuje licznik – jesteś lekkomyślnym frajerem " [K. Hołowczyc]
Alecki jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:54.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.