|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-07-2020, 15:03 | #6421 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 05-02-2006
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MKIV Ghia
Silnik: 2.0 (145KM)
Rocznik: 11.2008
Postów: 561
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Do MK4 fabrycznie były 235/45R17
|
10-07-2020, 20:16 | #6422 | |
ford::expert
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Cytat:
Ostatnio edytowane przez kaan1 ; 10-07-2020 o 20:22 |
|
11-07-2020, 08:06 | #6423 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-08-2012
Skąd: Norwegia
Model: Volvo V90 T8
Silnik: 2.0 T8 390KM
Rocznik: 2019
Postów: 468
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Głównym problemem jest to, że te baterie zazwyczaj "doklejane" są z tyłu, pod podłogą bagażnika, co ma negatywny wpływ na rozkład masy. Volvo potrafiło upchać baterie centralnie - w tunelu środkowym, dzięki czemu rozkład masy jest zachowany, a i przy okazji środek ciężkości jest obniżony. Czyli da się to zrobić dobrze, tylko trzeba o tym pomyśleć na etapie projektowania platformy, a nie "doklejać" baterie na siłę do bagażnika.
__________________
1994 Peugeot 106 1.1 60KM -> 2003 Mazda 6 GY 1.8 120KM -> 2007 Ford Mondeo Mk4 1.8TDCi 125KM Titanium HB -> 2015 Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi 150KM Titanium X Kombi -> 2019 Volvo V90 T8 Inscription 390KM |
11-07-2020, 10:45 | #6424 |
ford::expert
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Tak, to oznacza projektowanie platformy od zera dedykowanej dla napedu elektrycznego. Ale również szereg kompromisów. Rezygnacja z napędu na 4 koła, albo tylne napędzane jedynie silnikami elektrycznymi. To za sobą pociaga ograniczwnie mocy auta, ze względu na napęd który więcej nie przeniesie. Spada też maksymalna prędkość - sprzedaje się to jako troska o bezpieczeństwo. Tylko dużych graczy stać na osobne platformy: spalinową i elektryczną - a i tak jest wielka niewiadoma czy i jak szybko elektryka się przyjmie. Już w latach 90-tych GM utopił masę kasy w autach elektrycznych, a Tesla wciąż istnieje dzięki PayPal'owi i SpaceX.
|
11-07-2020, 11:01 | #6425 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,070
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Cytat:
Giełda ma najwyraźniej inne zdanie...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A co do "projektowania od podstaw" - wystarczy zapoznać się z budową aktualnie wprowadzonej Kugi MK3 w wersji "plug-in" (baterie pod nogami pasażerów z tyłu i pod tylną kanapą) oraz nadchodzącymi europejskim Explorerem "plug-in" (baterie podobnie umieszczone) czy wreszcie Mustangiem e-Mach by zauważyć, że Ford "też daje radę". BTW - żona cały czas jeździ C-maxem "plug-in" a ja Fusionem "plug-in". Oba auta na "starej technologii z bateriami w bagażniku". Uważam, że do codziennego poruszania się "do miasta i z powrotem" nie ma bardziej genialnych aut. Mimo zasięgu ok. 30km na samej elektryce (potem przełącza się na hybrydę) żona od 5 miesięcy nie była na stacji benzynowej. Jeździ codziennie, cały czas.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. BTW2 - żona jeździ "wysokim C-maxem z bateriami w bagażniku" od prawie 3 lat. Zrobiła takimi autami ok. 15tys. km. ANI RAZU W TYM CZASIE NIE SPOTKAŁA ŁOSIA!Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Więc Panowie prowadzicie tu dywagacje i "dialogi na 4 nogi"... Moim zdaniem - "praktyka"...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 11-07-2020 o 11:12 |
|
11-07-2020, 13:10 | #6426 | |
ford::expert
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Cytat:
Tesla rośnie na zapowiedziach wprowadzenia jazdy autonomicznej 5 poziomu. Tym czasem dopiero co wprowadzono prawne rozwiązania dla poziomu 3, ograniczając prędkość do 60 km/h itd. Jeśli ktos wierzy w szybki sukces aut elektrycznych (i tym samym Tesli) to zamiast kupować Teslę powinien kupić jej akcje i za rok kupić sobie 2-3 Tesle - tak na logikę. Auta elektryczne i hybrydy to dobra rzecz, ale prognozy dominacji rynku przez te napędy to wciąż perspektywa kilkunastu lat. A kilkanaście lat temu nie było smartfonów. Jak auto elektryczne zdominują rynek i wprowadzona zostanie jazda autonomiczna 5 poziomu, to już prawdopodbnie nie będziemy kupowali aut na własność, a korzystali z car sharingu Ostatnio edytowane przez kaan1 ; 11-07-2020 o 13:34 |
|
11-07-2020, 13:31 | #6427 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-08-2012
Skąd: Norwegia
Model: Volvo V90 T8
Silnik: 2.0 T8 390KM
Rocznik: 2019
Postów: 468
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Ja problemu z napędzaniem tylnych kół przez silnik elektryczny nie widzę. Oczywiście dobry napęd AWD będzie miał przewagę w bardziej ekstremalnych sytuacjach ale w T8 napęd na 4 koła sprawdza się lepiej niż dobrze. Z ograniczaniem mocy i prędkości maksymalnej to też nie do końca prawda. Owszem jeśli producent używa skrzyni CVT to maksymalna prędkość będzie stosunkowo niska. W T8 max. prędkość jest ograniczona do 250km/h, a i mocy nie brakuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pełnego elektryka na pewno długo nie kupie, a przynajmniej dopóki jedno ładowanie pozwoli na przejechanie przynajmniej 1000km. BTW. Przedwczoraj na stacji benzynowej widziałem nowego Explorera - ale bydle Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A i tak przy okazji, skoro o hybrydach mowa, to: Byłem na wycieczce ze wschodu Norwegii (okolice Kongsberg) na zachód (Bergen) przez góry. Ta sama trasa w jedną i w drugą stronę (górska, kręta, z mnóstwem kilkukilometrowych podjazdów i zjazdów 7-11%), w sumie przejechane 756km. Średnie spalanie z wycieczki wyszło 6.3l/100km, co jest dość szokujące biorąc pod uwagę masę i moc V90. Owszem nie gnałem jak poj**any, bo sporą część trasy przejechałem przepisowo podążając za innymi samochodami, ale gdzie mogłem to jechałem +10/15 km/h do limitu i gdzie się dało wykorzystałem możliwości V90 żeby wyprzedzać maruderów na krótkich prostych. Samochód ładowałem raz przed wyjazdem i tyle. Co ciekawe, według danych z samochodu, V90 zużyła 37,8kWh podczas całej podróży (bateria pojemności ok.11kWh), a to zasługa długich zjazdów gdzie używałem silnika elektrycznego do hamowania, co przełożyło się na odzyskanie w sumie 33,5kWh.
__________________
1994 Peugeot 106 1.1 60KM -> 2003 Mazda 6 GY 1.8 120KM -> 2007 Ford Mondeo Mk4 1.8TDCi 125KM Titanium HB -> 2015 Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi 150KM Titanium X Kombi -> 2019 Volvo V90 T8 Inscription 390KM Ostatnio edytowane przez siebek ; 11-07-2020 o 13:37 |
11-07-2020, 13:44 | #6428 |
ford::expert
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Volvo T8 to na pewno dobre auto, ale moim zdaniem nie równie dobry napęd. Moc mocą, ale napęd AWD jest virtualny i nie daje rady przerzucić większości mocy z przodu 334KM na mocno dociążoną tylną oś i przód mieli asfalt. Powyżej 200 km/h napęd juz słabo ciągnie. Silnik spalinowy ma małą pojemność, a moc siników elektrcznych jest symboliczna i gra role przy mniejszych prędkościach. Oczywiście porównując to do aut z napędem klasycznym AWD o mocy 400 KM (BMW X5 400 KM w dieslu jest jednak szybsze chociaż napęd jest jedynie na tylna ośkę). Na pewno w użytkowaniu codziennym to i tak super auto
Ostatnio edytowane przez kaan1 ; 11-07-2020 o 13:48 |
11-07-2020, 14:20 | #6429 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,070
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Cytat:
GDZIE KOLEGA CHCE TAK JEŹDZIĆ???? Ta torze? Ale tam można sobie do zabawy wypożyczyć coś robiącego 100km/h w 2,5sek i mającego "na blacie" (i na torze...) powyżej 300km/h...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ograniczenie do 185km/h w napędzie moich C-maxa Energi i Fusiona Energi jest PO PROSTU NIEZAUWAŻALNE w normalnej eksploatacji!!! Nawet jak jeżdżę A4 z Katowic do Krakowa i z powrotem. Po co więc to "bicie piany" o "jakimś-tam zachowaniu powyżej magicznych granic"??? |
|
11-07-2020, 16:22 | #6430 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-08-2012
Skąd: Norwegia
Model: Volvo V90 T8
Silnik: 2.0 T8 390KM
Rocznik: 2019
Postów: 468
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Hmmm... myślałem, że to logiczne ale silnik spalinowy nie działa zero-jedynkowo. Po depnięciu z postoju silnik nie generuje 300+KM na przednią oś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeśli chce się ruszyć dynamicznie to nie ma mowy o żadnym mieleniu - chyba że na bardzo śliskiej nawierzchni. W normalnych warunkach depnięcie w pedał gazu powoduje wystrzał do przodu bez żadnego mielenia. Przy starcie V90 zawsze odpycha się z 4 kół, a poza tym opony 255mm skutecznie trzymają się asfaltu.
Przy prędkościach 200+ ten napęd na pewno będzie rozpędzał samochód gorzej niż uturbione R6, V6 czy V8 od konkurencji, bo fizyki się nie oszuka. Natomiast do normalnej jazdy T8 jest po prostu genialny. Wyprzedzanie to przyjemność, bo jest ogromny zapas mocy na zawołanie. Skrzynia działa super płynnie i kompletnie nie czuć kiedy samochód przełącza się z trybu elektrycznego na spalinowy i na odwrót. No i moc silnika elektrycznego może nie zachwyca (87KM) ale wystarcza do sprawnego poruszania się po mieście czy spokojnej jazdy w trasie - a to wszystko dzięki sporemu momentowi dostępnego w całym zakresie obrotów. Serio, hybrydy to nie jest straszny wynalazek - to połączenie zalet z dwóch światów. Owszem, do jazdy sportowej/torowej taki napęd się nie nadaje ze względu na masę i "prostszy" napęd na 4 koła, ale umówmy się, że nikt nie kupuje dużego kombi do takich celów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
1994 Peugeot 106 1.1 60KM -> 2003 Mazda 6 GY 1.8 120KM -> 2007 Ford Mondeo Mk4 1.8TDCi 125KM Titanium HB -> 2015 Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi 150KM Titanium X Kombi -> 2019 Volvo V90 T8 Inscription 390KM Ostatnio edytowane przez siebek ; 11-07-2020 o 16:25 |