|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-03-2020, 21:40 | #81 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,460
|
Odp: Start Stop czy można wyłączyć
Ja też robiłem testy, pare lat temu gdy tylko kupiłem Focusa mk3, człowiek ciekawski i nadgorliwy to sprawdzał i szukał problemu. Ładowanie na klemach po odpaleniu przez przynajmniej 15min było pod 15v nawet jak przed odpaleniem naładowałam akurat prostownikiem. Przy start stop widziałem nawet 15.5v. Zauważyłem też ze gdy napięcie spoczynkowe spadało poniżej ok 11.5v nie dało się włączyć podgrzewania szyb nawet po odpaleniu silnika. Między innymi dlatego napisałem że wątpię aby ktoś potrafił wytłumaczyć jak dokładnie działa BMS.
|
22-03-2020, 22:13 | #82 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
|
Odp: Start Stop czy można wyłączyć
Cytat:
Start/stop korzysta z info od BMS czy aku w dobrym stanie. Co tu mierzyć i potwierdzać???? |
|
23-03-2020, 08:21 | #83 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-06-2010
Model: Smax 2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2015
Postów: 16
|
Odp: Start Stop czy można wyłączyć
Cytat:
Ostatnio edytowane przez Mastablasta ; 23-03-2020 o 08:26 |
|
23-03-2020, 08:48 | #84 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
|
Odp: Start Stop czy można wyłączyć
Cytat:
SS nie działa jak jest wyłączony BMS. |
|
24-03-2020, 06:11 | #85 | |
ford::average
Imię: Darek
Zarejestrowany: 25-04-2010
Skąd: GOLENIÓW
Model: S-MAX MK2, EDGE
Silnik: 2,0 BiTurbo, 2,0 BiTurbo
Rocznik: 2017, 2017
Postów: 158
|
Odp: Start Stop czy można wyłączyć
Cytat:
|
|
24-03-2020, 15:12 | #86 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-03-2004
Skąd: W-wa/Bemowo
Model: C-MAX MK2, S-MAX MK2
Silnik: 1.6EB, 2.0EB
Rocznik: 2011, 2017
Postów: 1,528
|
Odp: Start Stop czy można wyłączyć
Cytat:
(Przycisk ASS steruje się minusem, nie plusem.)
__________________
"...szybkości jazdy drogowej nie mierzy się prędkością ani czasem. Mierzy się ją ryzykiem. To ono wyznacza granicę. Jeśli ryzykujesz na drodze, obojętnie ile pokazuje licznik – jesteś lekkomyślnym frajerem " [K. Hołowczyc] |
|
24-03-2020, 18:31 | #87 |
ford::average
Imię: Darek
Zarejestrowany: 25-04-2010
Skąd: GOLENIÓW
Model: S-MAX MK2, EDGE
Silnik: 2,0 BiTurbo, 2,0 BiTurbo
Rocznik: 2017, 2017
Postów: 158
|
Odp: Start Stop czy można wyłączyć
Tak wiem, że sterowanie w fordach odbywa się przez podanie "minusa" (zwarcie do masy) na ASS, pisząc "+" miałem na myśli zasilanie samego przekaźnika/modułu, który jest sterowany "plusem" i aby działał (podawał "minus" na wyłącznik ASS) musi mieć za każdym razem uruchomienia auta podany plus, nie można go wziąć z gniazda 12V tak jak "minius", gdyż "plus" jest tam podawany na stałe. Dzięki za info, choć od stacyjki do wyłącznika ASS trochę daleko. W międzyczasie, studiując schematy znalazłem "plus" na czujniku temperatury/wilgoci, który jest podawany na czujnik dopiero w czasie rozruchu lub załączeniu przycisku start/stop. Dość łatwo doprowadzić do niego kabelek w okolice wyłącznika ASS.
Czy ktoś zna inną, bliższą i łatwo dostępną lokalizację "plusa" do sterowania przekaźnikiem? pozdrawiam |
24-03-2020, 19:42 | #88 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-03-2004
Skąd: W-wa/Bemowo
Model: C-MAX MK2, S-MAX MK2
Silnik: 1.6EB, 2.0EB
Rocznik: 2011, 2017
Postów: 1,528
|
Odp: Start Stop czy można wyłączyć
Cytat:
__________________
"...szybkości jazdy drogowej nie mierzy się prędkością ani czasem. Mierzy się ją ryzykiem. To ono wyznacza granicę. Jeśli ryzykujesz na drodze, obojętnie ile pokazuje licznik – jesteś lekkomyślnym frajerem " [K. Hołowczyc] |
|
24-03-2020, 23:31 | #89 |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Szczecin
Model: S-max FL, Ecopasqda st-line,Edge 2fl
Silnik: 2.0 tdci, 1.0 w 3 cyl at6, 2.0 w 4cyl at8
Rocznik: 2010,2018,2019
Postów: 1,756
|
Odp: Start Stop czy można wyłączyć
Sprawdzicie proszę jeszcze napięcie między masa a ssa- modułu z nicomanii . Po 4 sekundach powinno spaść do zera na chwilę. Można to sprawdzić na stole -miernik i jakieś zasilanie .
Zwarcie ssa do masy pod napięciem powinno przestawić moduł . Następne podłączenie do zasilania nie powinno dać zaniku napięcia . To taki tescik na sprawność układu .
__________________
SZCZECIN, miasto nad morzem |
25-03-2020, 06:25 | #90 | |
ford::average
Imię: Darek
Zarejestrowany: 25-04-2010
Skąd: GOLENIÓW
Model: S-MAX MK2, EDGE
Silnik: 2,0 BiTurbo, 2,0 BiTurbo
Rocznik: 2017, 2017
Postów: 158
|
Odp: Start Stop czy można wyłączyć
Cytat:
Moduł zamontowany, sterowany "+" z czujnika temperatury, działa poprawnie. |
|