|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-12-2019, 11:19 | #71 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,337
|
Odp: Wymiana termostatu 2.0 TDCI
Cytat:
|
|
05-12-2019, 13:34 | #72 | |
ford::average
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: kielce
Model: Mondeo IV Titanium X
Silnik: 2.0 tdci 143km
Rocznik: 2009
Postów: 184
|
Odp: Wymiana termostatu 2.0 TDCI
Cytat:
|
|
15-01-2020, 07:42 | #73 |
ford::average
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 23-05-2017
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2007
Postów: 149
|
Odp: Wymiana termostatu 2.0 TDCI
Cześć wszystkim,
Ostatnio zainteresowałem się wątkiem termostatu gdyż zauważyłem niepokojące objawy. Od pewnego czasu wskazówka temperatury "skakała" między 1/2 a 1/4 na podziałce wskaźnika temperatury. Celem weryfikacji podpiąłem auto pod kompa i wyruszyłem w trasę. Okazało się, że silnik jest mocno niedogrzany. Temperatura z czujnika płynu w czasie jazdy od 90 do 140 km/h, wahała się w granicach 69-74 stopnie, przy temperaturze zewnętrznej 6 st. C. To chyba stanowczo za mało ? Nie było żadnej reakcji kiedy włączałem/wyłączałem ciepły nawiew do kabiny (ustawienie na HI). Powtórzyłem pomiar tym razem sprawdzając jeszcze rurę od termostatu do chodnicy. Kiedy silnik nagrzał się do 65 stopni, czuć było, że przewód robi się ciepły. Zatem, chyba termostat do roboty ? Czy detal firmy GATES będzie odpowiedni ? Nadmienię jeszcze, że mam zaślepiony EGR. Czy może on wpływać na obniżanie temperatury pracy silnika ? |
25-01-2020, 17:46 | #74 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: kielce
Model: Mondeo IV Titanium X
Silnik: 2.0 tdci 143km
Rocznik: 2009
Postów: 184
|
Odp: Wymiana termostatu 2.0 TDCI
Witam
Dziś ja wymieniłem termostat ponieważ temperatura była w zakresie od 72-74 a czasami do 70 spadała. Po wymianie samochód nagrzewa sie do temperatury 86 stopni i spada do 82 jak się termostat otworzy i potem znów do 86 przy temp zewnętrznej ok -1. Tak więc podsumowując silnik dw10 powinien mieć taką temperaturę pracy. |
27-01-2020, 07:39 | #75 | |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 18-05-2017
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 110
|
Odp: Wymiana termostatu 2.0 TDCI
Cytat:
|
|
27-01-2020, 11:24 | #76 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: kielce
Model: Mondeo IV Titanium X
Silnik: 2.0 tdci 143km
Rocznik: 2009
Postów: 184
|
Odp: Wymiana termostatu 2.0 TDCI
|
28-01-2020, 06:42 | #77 | |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 18-05-2017
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 110
|
Odp: Wymiana termostatu 2.0 TDCI
Cytat:
|
|
28-01-2020, 07:25 | #78 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: kielce
Model: Mondeo IV Titanium X
Silnik: 2.0 tdci 143km
Rocznik: 2009
Postów: 184
|
Odp: Wymiana termostatu 2.0 TDCI
wychodzi na to, że wszystko poniżej wartości 82*-86*(odczyt z convers +) wskazuje na uszkodzenie termostatu i należałoby go wymienić. Wcześniej jeździłem z temperaturą 76*-78*(odczyt z convers +) i myślałem, że jest dobrze a tu niestety termostat był uszkodzony.
Ostatnio edytowane przez nkluivert ; 28-01-2020 o 07:33 |
05-02-2020, 09:48 | #79 |
ford::average
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 23-05-2017
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2007
Postów: 149
|
Odp: Wymiana termostatu 2.0 TDCI
Też już po wymianie (termostat firmy Gates). Wskazówka stoi sztywno a odczyty temp na kompie 82-85 stopni. Czyli tak jak być powinno.
|
07-06-2020, 10:26 | #80 |
ford::professional
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,337
|
Odp: Wymiana termostatu 2.0 TDCI
wrzucę tu trochę podsumowania, bo dalej nie dowierzam
ostatnio u kolegi padł termostat (zaciął się na szczęście w pozycji otwartej) w dw10c, wcześniej temperatury miał takie same jak ja - max 80*, w mieście w gorące dni jak ostatnio przy spokojnej jeździe czasem pod 83* kupił termostat gates-a, zamontowany, zalany, podczas odpowietrzania myślałem że będą takie czary jak u was, temp na convers nawet 89*, szkoda że silnik miał wtedy prawie 100* Nie wiem jakim cudem sądzicie że jeśli płyn w obudowie termostatu(a tam jest przecież czujnik) może pokazywać prawie 90*, to ile może mieć głowica i reszta silnika. przy temp na conversie ok 80* kamera termowizyjna pokazuje około 87* temperaturę silnika pod plastikową pokrywą. Pewnie nikt z was nie pokwapił się napisać że po prawidłowym odpowietrzeniu temperatury wróciły do tego co było przed wymianą bo po co? z zaciętym termostatem w pozycji otwartej silnik miał max 60* |