|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-11-2019, 21:25 | #1 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-03-2019
Skąd: Świdwin
Model: Grand C-max
Silnik: 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2015
Postów: 16
|
Powershift - zmiana biegów przy niskich obrotach
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam pytanie do posiadaczy c-maxów ale nie tylko z automatyczną skrzynią biegów. Auto kupiłem w marcu tego roku i przejechałem już nim 12kkm. Dwa miesiące temu zmieniłem olej z filtrem w asb ASO Bemo Koszalin (1300zł) przy przebiegu 191kkm. Olej był wymieniany co 60 tysięcy a ja mam zamiar co 30. Nie ma żadnyc stuków, puków, metalicznych dzwięków, ślizgania, a lekkie szarpanie jest podczas zmiany z 2 na 3 bieg. Ale do brzegu. Ostatnio mam wrażenie, że auto zmienia biegi przy zbyt niskich obrotach ok 1700 RPM i usilnie zmusza mnie do jazdy z jak najmniejszymi obrotami np. 1300/1400 RPM przy 80km/h. Podczas jazdy dynamicznej nie mam żadnych zastrzeżeń bo biegi zmieniane są płynnie i przy wyższych obrotach ale jak tylko za kimś utknę albo jadę po mieście to podczas przyspieszania czuć rezonans i ogólnie wrażenia są takie jakbym przyspieszał w manualu z wysokiego biegu. Pytanie brzmi czy ten typ tak ma, jeździć i się nie przejmować, czy też zaczyna się jakiś problem? Dodam, że ostatnio wymieniałem olej i filtry w silniku (OW30 Motul). Może u mechanika "wymieniacze" bo tak ich nazywam coś mogli odpiąć albo narobić bałaganu przy skrzyni? Może potrzebna jest kalibracja/adaptacja lub aktualizacja? |
27-11-2019, 23:18 | #2 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Białystok
Model: Galaxy MK3 FL Titanium
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 122
|
Odp: Powershift - zmiana biegów przy niskich obrotach
Na moje oko to wszystko ok, ten typ tak ma.
|
28-11-2019, 06:11 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-02-2013
Skąd: Krosno
Model: Galaxy A8
Silnik: 2.0 EcoBlue 150km
Rocznik: 11.2018
Postów: 183
|
Odp: Powershift - zmiana biegów przy niskich obrotach
Musisz trochę chyba jeszcze pojeździć i pokombinować. Mój PS w S-Max'ie 2.0 tdci zmienia biegi tak samo nisko jak Twój, a jednak auto jeszcze połowę jest cięższe od Twojego.
Mój mózg już sobie ogarnął manewrowanie pedałem gazu tak by samochód przyspieszał na tym samym biegu, a jak dociskać (mocniej odrobinę) gaz żeby jednak zredukował i przyspieszał. Tak samo z przyspieszaniem trzeba wyczuć kiedy minimalnie odpuścić gaz i szybko wrócić by skrzynia nie ciągnęła już na zbyt wysokich obrotach, a podbiła sobie jeden bieg i dalej przyspieszała albo wyrównała obroty. Jak nie czujesz to pokombinuj na pewno się nauczysz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co do zmiany oleju czy ASO nie wrzucało Ci aktualizacji oprogramowania skrzyni? Pamiętam coś, że bardzo stare oprogramowanie skrzyni faktycznie trzymało odrobinę wyższe obroty, a potem jakaś tam aktualizacja dotycząca norm emisji była i to się zmieniło nieznacznie. Ale to by oznaczało, że musiałbyś mieć soft wydany kilka lat przed produkcją Twojego samochodu więc raczej nie... |
28-11-2019, 11:40 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-03-2018
Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
Model: LDR110
Silnik: 2.2 TDCI 122KM
Rocznik: 2012
Postów: 265
|
Odp: Powershift - zmiana biegów przy niskich obrotach
U mnie w SMax zmiana biegi zmieniają się przy 1,9-2,0 i wskakują na 1,4-1,5. Wartości podane przez kolegę wydają się jednak są niskie. Kwestia jeszcze na ile obrotomierz pokazuje dokładnie. To czego nie lubię, to fakt że auto jadąc z obrotami 1,5k nie zmienia biegu na niższy, gdy np zaczyna się górka (słychać, że się meczy). Wtedy pozostaje przerzucenie na S. A ponieważ nie jest to robione przyciskiem tylko „patykiem”, czasem wychodzi, że niby automat, a trzeba wachlować ;-)
Zwróć tez uwagę że przełączenie z 2 na 1 jest mocno opóźnione, tutaj obroty potrafią zejść nawet do 1k (w zależności od operowania pedałem gazu), to akurat jest celowe, żeby nie używać niepotrzebnie pierwszego biegu gdy auto ciagle się toczy. |
28-11-2019, 17:16 | #5 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-03-2019
Skąd: Świdwin
Model: Grand C-max
Silnik: 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2015
Postów: 16
|
Odp: Powershift - zmiana biegów przy niskich obrotach
Dziękuje za odpowiedzi. Rzeczywiście używam automatu od niedawna i jestem typowym przykładem użytkownika, który odkrywa dopiero po zakupie, że takie skrzynie mogą ale nie muszą być źródłami wielu różnych problemów. Z tego co piszecie wynika, że muszę się po prostu przyzwyczaić i do niej dostosować. BrunoJ piszesz, że można w PS zmienić przełożenie z D na S w czasie jazdy? Mnie uczono, że tylko i wyłącznie podczas całkowitego zatrzymania? Pytam bo tym trybie skrzynia pracuje idealnie, lecz nie mam zamiaru go użytkować na co dzień.
|
28-11-2019, 17:35 | #6 |
ford::specialist
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-01-2017
Skąd: Opole
Model: S-Max Powershift
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 682
|
Odp: Powershift - zmiana biegów przy niskich obrotach
PowerShift faktycznie zmienia biegi tak aby utrzymywać niskie obroty. Jedna typowego klekotanie przy jeździe że zbytnio niskim obrotami nie powinno być. Chyba że mocno naciskasz pedał przyspieszenia. Bo ta skrzynia w nosie ma obciążenie aktualnie motoru.
W s-max była chyba nawet aktualizacja powodująca zmiany biegów przy wyższych obrotach. W trybie S ciągnie obroty wysoko i jak nie zmienisz ręcznie to sama zmieni przy wysokich obrotach, i to samo przy niskich, zrzuci w dół. Z pozycji D na S można zmienić w każdym momencie. Przy zmianie na S redukuje jeden bieg. Przy kickdown redukuje dwa. |
28-11-2019, 18:26 | #7 | ||
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Białystok
Model: Galaxy MK3 FL Titanium
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 122
|
Odp: Powershift - zmiana biegów przy niskich obrotach
Cytat:
Bump: Cytat:
Do zmiany z R na D i odwrotnie też nie trzeba czekać do całkowitego zatrzymania. Podobno jeśli jedziesz więcej niż 12 km/h to w ogóle nie dojdzie do zasprzęglenia, ale nie sprawdzałem. Ja nigdy nie czekam do pełnego zatrzymania i nic się nie stało, a przejeździłem już ze 100 tys km, w tej chwili mam prawie 210 tys na liczniku. Ta skrzynia nie jest taka głupia. Ale oczywiście robicie to na własną odpowiedzialność. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
||
28-11-2019, 18:33 | #8 | |
ford::specialist
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-01-2017
Skąd: Opole
Model: S-Max Powershift
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 682
|
Odp: Powershift - zmiana biegów przy niskich obrotach
Cytat:
|
|
28-11-2019, 18:33 | #9 | |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Białystok
Model: Galaxy MK3 FL Titanium
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 122
|
Odp: Powershift - zmiana biegów przy niskich obrotach
Cytat:
A po aktualizacji softu skrzynia trzyma niższe obroty, a nie wyższe. Wyższe były na starszych softach. |
|
28-11-2019, 18:34 | #10 | |
ford::specialist
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-01-2017
Skąd: Opole
Model: S-Max Powershift
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 682
|
Odp: Powershift - zmiana biegów przy niskich obrotach
Cytat:
|
|