|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-10-2019, 12:12 | #21 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,052
|
Odp: Powietrze w paliwie.
Cytat:
Co do reszty - zdaje się komuś pomyliły się samochody benzynowe z tymi na olej napędowy???? Pompę paliwa w zbiorniku owszem słychać - ale w "benzynie". Co do reszty - bardzo proszę o wypowiadanie się po "odrobieniu lekcji co i jak jest w Fordzie". |
|
28-10-2019, 12:31 | #22 | |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 02-08-2019
Skąd: nd
Model: Kuga II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 36
|
Odp: Powietrze w paliwie.
Cytat:
Nawet taki laik jak ja orientuje się w kwestiach technicznych, wiec proszę nie wprowadzaj innych forumowiczów w błąd. |
|
28-10-2019, 12:54 | #23 | |
ford::professional
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 03-04-2013
Skąd: Irlandia
Model: Kuga
Silnik: 2.0 tdci 161KM
Rocznik: 2008
Postów: 1,261
|
Odp: Powietrze w paliwie.
Cytat:
W kudze (omawianym samochodzie) pompa w baku jest tylko przelewowa i nie zasila układu paliwowego, wystarczy tylko poczytać zanim się zacznie polemizować i oskarżać kogoś ze wprowadza w błąd. |
|
28-10-2019, 12:58 | #24 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,052
|
Odp: Powietrze w paliwie.
Cytat:
Ad rem - no to teraz ja mam uprzejmą prośbę: bardzo proszę o zademonstrowanie na filmie owego "tryskającego paliwa" z wężyka dolotowego do filtra paliwa.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ponieważ jest pompa elektryczna w zbiorniku, więc nie ma żadnego niebezpieczeństwa zapowietrzenia układu paliwowego!Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Prosimy więc o zademonstrowanie, że po przekręceniu zapłonu (podobno już wtedy owa pompka startuje...), z wężyka będzie leciało paliwo. Nie musi być dużo/długo...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wystarczy tak ze 2-3 sek. do jakiegoś słoika... Ustawionego tak by było widać rodzaj silnika... Zero problemu w wykonaniu pokazu: 3 śruby i ktoś do włączenia zapłonu w aucie na owe 2-3 sek. Czekamy z niecierpliwością na filmik... |
|
28-10-2019, 13:59 | #25 | |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 02-08-2019
Skąd: nd
Model: Kuga II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 36
|
Odp: Powietrze w paliwie.
Cytat:
Jeśli to tylko przelewowa, to w kudze jest elektryczna pompa przy silniku? Bo mechaniczna będzie działać tylko razem z pracującym silnikiem. Filtr wymieniałem ok. miesiąc temu, więc dobrze pamiętam. Filtr nowy i pusty. Pompa CR też pusta (pisałem już wcześniej). Zalałem paliwo strzykawką przez górny otwór w filtrze. Kilka razy naciskałem POWER (bez uruchamiania silnika). Pompa tłoczyła bardzo mocno paliwo, przewody aż drżały i widać było pęcherzyki powietrza, które po kilku przepompowaniach zniknęły. Silnik uruchomił się dopiero po kilkunastu sekundach kręcenia rozrusznikiem. Instrukcja do Kugi strona 131: WYCZERPANIE SIĘ PALIWA Unikaj całkowitego wyczerpania paliwa, ponieważ może to mieć niekorzystny wpływ na elementy zespołu napędowego. W razie wyczerpania paliwa: • Po zatankowaniu może być konieczne kilkukrotne wyłączenie i włączenie zapłonu, aby układ paliwowy mógł przetłoczyć paliwo ze zbiornika do silnika. Czas ponownego uruchamiania będzie o kilka sekund dłuższy niż normalnie. W samochodach bez kluczyka zapłonu po prostu uruchom silnik. Rozruch potrwa dłużej niż zazwyczaj. • Normalnie wystarczy dodać 1 galon (4,6 l) paliwa, by uruchomić silnik. Jeśli pojazd znajduje się na stromej pochyłości, konieczne może być wlanie więcej niż 1 galonu (4,6 l). |
|
28-10-2019, 16:03 | #26 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,052
|
Odp: Powietrze w paliwie.
Cytat:
Mieszanie jej z Kugą MK2 (wskazana instrukcja...) oznacza tylko, że coś słabo z orientacją... W silniku DW10F (taka "drobna" różnica w oznaczeniu...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) wtyczka grzałki w filtrze ma TRZY piny zamiast DWÓCH jak w DW10C i grzałka zintegrowana jest z elementem mierzącym jej sprawność - w tym przypadku sterownik silnika "wie" o odpięciu albo przepaleniu się grzałki. Czy gasi czy nie w takiej sytuacji silnik - to oddzielna sprawa. Odpowiedni schemat w załączeniu. Trzeba było sobie założyć wątek o silniku 2.0TDCi DW10F w Kudze MK2 - i wtedy dyskutować do upadłego. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zamiast wprowadzać zamieszanie w dyskusji o zupełnie innym przypadku!!! Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 28-10-2019 o 16:28 |
|
29-10-2019, 20:47 | #27 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-09-2017
Model: Kuga
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 97
|
Odp: Powietrze w paliwie.
U mnie wtyczka podgrzewacza wygląda ok. Wymieniłem dzisiaj oringi w przewodzie (wlot i wylot z filtra) oraz w odpowietrzniku ale bez zmian. Nadal powietrze jest w wężyku a silnik chodzi puki co normalnie. Zastanawiam się czy gaśnięcie nie jest spowodowane inną przyczyną niż trochę powietrza w paliwie ponieważ na pracującym silniku odkręciłem odpowietrznik i wpuściłem sporo powietrza, a silnik nawet się nie zająknął. Kumpel miał podobny problem w CRV i okazało się, że padł mu czujnik ciśnienia w szynie CR. Czy jest w Kudze taki czujnik? Może w tym kierunku poszukać.
Zauważyłem jeszcze, że przy otwarciu wlewu paliwa jest taki odgłos zasysania powietrza jakby w baku było podciśnienie albo nadciśnienie - dokładnie nie wiem w którą stronę. Czy któryś z kolegów mógłby sprawdzić u siebie czy paliwo idzie z powietrzem? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka Ostatnio edytowane przez emerzet74 ; 29-10-2019 o 20:55 |
30-10-2019, 09:19 | #28 | |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 02-08-2019
Skąd: nd
Model: Kuga II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 36
|
Odp: Powietrze w paliwie.
Cytat:
20190928_115903_resized.jpg Na fotce widać jak bardzo to g... jest spalone. Później zarobiłem nowy przewód i przylutowałem na stałe do pindoli w gnieździe. Nie ma prawa się tam iskrzyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Fajnie, że masz dokumentację techniczną. Bump: emerzet74 czy na komputerze widać jakieś błędy? Zapewne to jakaś pierdoła Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Kiedyś miałem podobny problem w tucsonie. Silnik nie gasł ale trudniej zapalał oraz wchodził w tryb awaryjny. Przyczyna prozaiczna: zapchany filtr powietrza. Dodatkowo zrobiłem czyszczenie czujnika przepływu powietrza oraz zaworu egr. Jak ręką odjął Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Inna, podobną historie miał kolega z mondkiem. Powietrze dostawało się do przewodu paliwowego przez mikropękniecie. Auto diagnozowało kilku mechaników. Żaden nie mógł trafić co jest. Kolega sam uporał się z problemem. |
|