|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-06-2019, 15:11 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-01-2010
Skąd: Piaseczno
Model: FF II FL; FT300 EUROLINE -> będzie Nugget
Silnik: 1.6 Tdci; 2.0 TDDi
Rocznik: 2008 ; 2004
Postów: 27
|
nieszczelny układ klimatyzacji
Witam
Osobowy Transit 2004 r, silnik 2.0 TDDi, klimatyzacja tylko z przodu sprężarka sprawdzona, sprzęgiełko zregenerowane, sprawdzana szczelność, nabita poprawnie. Po 2 miesiącach czynnik się ulotnił (cośtam zostało, cośtam chłodzi ale praktycznie nie czuć), sprężarka się włącza i wyłącza od razu Drugi warsztat sprawdza - nie ma wycieków, ciśnienie trzyma ... Macie może jakiś pomysł co sprawdzić dokładniej - bo nie chcę co 2 miesiące dobijać. |
10-06-2019, 15:35 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: nieszczelny układ klimatyzacji - prośba o pomoc
Nieszczelność musi gdzieś być. Z tych typowych miejsc które ulegają rozszczelnieniu, a nie są na wierzchu - to przewód pomiędzy skraplaczem i parownikiem, idzie schowany za obudową filtra powietrza, potem pod podszybiem (to ta moja czerwona strzałka). U mnie tam dwa razy powstała nieszczelność, pierwszy raz w ogóle to tam właśnie (na obejmie mocującej), a potem - mimo, że przewód owinąłem taśmą samowulkanizującą - po dziesięciu latach znowu, w tym roku znowu ten sam przewód.
Z kolei w ubiegłym roku bardzo, bardzo powoli ubywało czynnika, okazało się, że skorodował pod obejmą mocująca osuszacz (na rysunku nr 1 - okrągły baniak). Musiałem go wymienić.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 10-06-2019 o 18:01 |
15-06-2019, 21:27 | #3 |
ford::average
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 11-12-2016
Skąd: Świdnica (DSW)
Model: Transit Euroline
Silnik: 2.0 TDCi 125KM
Rocznik: 2005
Postów: 84
|
Odp: nieszczelny układ klimatyzacji
Kamil, mam ten sam problem.
Wymienione przewody, zregenerowany kompresor, wymieniony osuszacz, wymieniona chłodnica i parownik. Trzyma teraz miesiąc. Potem KAPUTT. Ze względu na podobne objawy wyciąłem część tylną układu chłodzenia. Pomogło. Silnik nagrzewa się duuużo szybciej, trzyma temperaturę na wolnych obrotach i nadal, nawet w zimne dni, jest w stanie nagrzać całe wnętrze. Zresztą, im więcej ludzi na pokładzie, tym łatwiej nagrzać wnętrze. Mam w planie zakupić klimę tzw postojową typu np. WAECO RT780 lub podobną. Owszem, trzeba będzie robić dziurę w dachu, ale plus jest taki, że mając dostęp do prądu np na kempingu, można jej używać też bez udziału silnika. Nie wiem, czy to nie lepsze rozwiązanie niż pakowanie kolejnej kasy w klimę fabryczną, która działa tylko w czasie pracy silnika. Takie WAECO mogę kupić już za 4500 netto.
__________________
MAKE YOUR TRUCK GREAT AGAIN! Transit Euroline, czyli jechać, żeby... jechać -> http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=255838 |
16-06-2019, 08:38 | #4 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: nieszczelny układ klimatyzacji
Cytat:
Faktem jest, że rozwiązania tylnego ogrzewania i klimy w modelach Mk6/7, a zwłaszcza prowadzenie przewodów i ich zabezpieczenie przed uszkodzeniami to jest zaprzeczenie zdrowego rozsądku i kompromitacja techniczna inżynierów Forda. Nie wypada tego mówić na Forum Forda, ale projektował to techniczny tłumok i abnegat. Niezależnie od tego jakość aluminiowych przewodów w tych modelach jest tak fatalna, że chyba można je uznać za biodegradacyjne. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czyli ... super ekologiczne. Po prostu rozpadają się i znikają. Czy ktoś słyszał, aby w Transicie Mk3/4 w klimie padły przewody aluminiowe? Tam aluminium było jak nierdzewna stal, nie do ruszenia przez korozję. Komuś to przeszkadzało, bo było za dobre...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 16-06-2019 o 08:47 |
|
20-06-2019, 17:03 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Odp: nieszczelny układ klimatyzacji
U mnie z kolei okazało się, że winny był osuszacz, a nawet nie tyle co samo urządzenie akumulacyjne, co gwint w króćcu od zaworka niskiego ciśnienia.
Kupiłem z "pustą" klimą (odzyskane 40g czynnika), postanowilem uzupełnić czynnik wraz z kontrastem i olejem, weszło 910g (na tabliczne 900g +-25g) + olej. Po 4 miesiącach klima nie działa. No to szukam wycieków z UV i nic. Dziwiłem się, skąd by uciekło bez śladu. Rozmawiałem z kolegą i pokazuje, ze dziwne bo ileś uciekło i coś tam zostało ale na tyle mało, że prezostart nie rusza. Wcisnąłem zawór i... o ile odbił, to przepuszczał. Na tyle przepuszczał, że zatykając palcem było czuć ciśnienie. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] OK. Pojechałem "odessać" gaz i wymienić zaworek (miałem akurat parę). Zmontowałem całość, podłączyłem maszynę, na nowo próżnia, olej, gaz. Próżnia OK, ciśnienie OK, brak nieszczelności. Odłączam przyłącza i dostałem czynnikiem z kontrastem po ryju. AHA... okazało się, że gwint skorodował, więc znów czynnik ściągnięty, zrobiona próżnia i założony zawór kulowy. po 30h podciśnienie takie jak było, więc gwint. Wymieniłem osuszacz (BEHR... ale Made in Taiwan, a nie chciałem Nissensa, a on chociaż robiony w Danii) i taka uwaga: osuszacz ma przesunięte miejsce montażu prezostartu, trzeba go obrócić o 180* - na szczęście TEN TYP OSUSZACZA NIE JEST KIERUNKOWY. Póki co działa.
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
20-06-2019, 18:17 | #6 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: nieszczelny układ klimatyzacji
Cytat:
Na kilkanaście sezonów jazdy z klimą tylko dwa razy na wiosnę klima odpaliła - a tak co roku coś robiłem. W tym roku dwie dziury w przewodach (zaspawane), najbardziej się zdziwiłem, że jedna z tych dziur była na przewodzie już wcześniej przeze mnie naprawianym i po naprawie osobiście go dokładnie owinąłem taśmą samowulkanizującą. Mimo, że guma była (chyba) szczelna, przewód aluminiowy utlenił się i wywalił gumę. Ale wytrzymał... 10 lat. To ten przewód idący nad prawym nadkolem za filtrem. Podobno on musi zawsze paść (na obejmie mocującej). Sprężarkę tez zmieniałem (hałasowała).
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 20-06-2019 o 18:31 |
|
21-06-2019, 08:08 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Odp: nieszczelny układ klimatyzacji
Co do węży widziałem co najmniej 2 wykonania i oba miały bite numery OE i znaczek Forda, a faktycznie jeden rodzaj to jakieś cieńkościene rurki z ****olinium.
Co do osuszaczy BEHR (Hella) robił na pierwszy montaż do Transita, podobnie jak Nissens (który od 2015r. ma w ogóle certyfikat Q1 Forda) i dlatego się zdziwiłem z tym osuszaczem z Behra. Nissens ma prawidłowo, co ciekawe Thermotec i NFR również. Ja odkręciłem mocowanie osuszacza, podłożyłem podkładki gumowe 5mm i zamontowałem ponownie. Przewody nie są naprężone. Notabene nie mam filtra kabinowego :/ I klimy na tył (na szczęście). Co do sprężarki, dobrze, że to "normalna" Sandenowska do Mondeo MKIII i Jaga. Wala mi się ich sporo po garażu.
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
21-06-2019, 08:44 | #8 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: nieszczelny układ klimatyzacji
Cytat:
A tak na poważnie: większość modeli Mk6 nie ma filtra kabinowego i w zasadzie uważam to za zaletę. Po prostu nie ma problemu. Nigdy nic się nie zapchało i nie śmierdziało, a w pozostałych autach jakie używaliśmy lub używamy w rodzinie zawsze się o tym zapominało i zawsze był z tym wcześniej lub później problem...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 21-06-2019 o 08:53 |
|
21-06-2019, 20:26 | #9 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Odp: nieszczelny układ klimatyzacji
Taa, a wszystkie EUROLINE bez klimy które oglądałem miały filtr kabinowy.
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
Tagi |
klimatyzacja |
|
|