|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-08-2017, 12:13 | #21 |
ford::amateur
Imię: lukasz
Zarejestrowany: 15-11-2015
Skąd: krakow
Model: mondeo mk4
Silnik: 1.8 tdci 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 1
|
Odp: Szarpanie przy zmianie biegów
Witam,
Mam trochę podobny problem Posiadam mondeo mk4 1.8 125KM z 2009r. 150tys przebiegu. Podczas zmiany biegow czuje szarpnięcie (ciężko jest to opisać ale owe szarpnięcie wygląda tak jak by były luzy miedzy dwiema powierzchniami i dopiero po zetknięciu się owych powierzchni samochód normalnie jedzie gdy natomiast puszczę gaz i znowu dodam to znowu czuć szarpniecie, uderzenie i samochod normalnie jedzie), gdy zmieniam biegi i jednocześnie dodaję gazu udaje się zniwelować owe szarpnięcie, jednak gdy zmieniam bieg bez dodawania gazu czuć delikatne uderzenie, najgorzej jest na 2 i 3 biegu. Miał ktoś podobne objawy? Dwumasa była ostatnio zmieniana i samochód tak samo się zachowuje jak przed wymiana. pozdrawiam |
21-08-2017, 13:42 | #22 |
Feel The Difference
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,032
|
Odp: Szarpanie przy zmianie biegów
Nie ten dział, tutaj jest o mk5
|
21-08-2017, 14:02 | #23 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
|
Odp: Szarpanie przy zmianie biegów
U siebie tego nie zauważyłem, możne dlatego że przysiadem się z Foki MK3 1.6 TDCi, a tam szarpanie z 1 na 2 bieg było nagminne.
__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012. |
28-12-2018, 20:03 | #24 |
ford::amateur
Imię: Michał
Zarejestrowany: 08-03-2018
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2017
Postów: 1
|
Odp: szarpanie przy zmianie biegów
hej, mam to samo.
W passacie pięknie wchodziła 2. nie było straty czasu (albo przygaszenie mocy albo gaz podczas trzymania sprzęgła). Udało Ci się to zwalczyć? trochę już jeżdżę samochodami i pierwszy raz taki zonk (inne samochody miały różne długości sprzęgła ale tylko ten tak ma). jak się strzeli tj szybciej puszczę sprzęgło to w 1 przypadku na 4 uda się ruszyć płynnie. Strach szybko ruszać spod świateł... |
07-06-2019, 17:53 | #25 |
ford::average
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 11-11-2015
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 tdci 150PS
Rocznik: 2015
Postów: 98
|
Odp: szarpanie przy zmianie biegów
A ja mając mk4 2.0 myślałem że te przejście z 1 na 2 to już porażka... później kupiłem MK5 i jest jeszcze gorzej...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Też próbuję teraz opanować tą skrzynię |
07-06-2019, 21:12 | #26 |
ford::expert
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,169
|
Odp: szarpanie przy zmianie biegów
Znowu mam inne auto . Nie widzę problemów. Jedynie 1 jest zbyt krótka moim zdaniem.
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki |
08-06-2019, 07:36 | #27 | ||
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 29-09-2015
Skąd: warszawa
Model: Mondeo MKV
Silnik: 2.0 TDCI 150 KM -----,,..
Rocznik: 2015
Postów: 104
|
Odp: szarpanie przy zmianie biegów
Cytat:
- daje gazu do 2800 obr (robię to dynamicznie), nie robię tego proporcjonalnie względem nabierania prędkości. Jednym słowem wskazówka obrotomierza idzie szybciej w górę do 2800 a czasem i więcej, niż prędkość jaką nabiera auto, następnie sprzęgło, 1 do siebie i szybki ruch do tyłu, sprzęgło puszczasz w normalnym tempie. I tu można się zastanowić czy puszczając sprzęgło dawać jednocześnie gaz czy nie. Logika by nakazywała dać gaz przy jednoczesnym puszczeniu sprzęgła i tak czasem robię i tu mamy to charakterystyczne SZARPNIĘCIE. To jest ten moment newralgiczny od którego wg. mnie zależy czy przejście z 1 na 2 będzie płynne bądź nie. Co waźne obecnie większości przypadków moja technika powoduje, źe na 10 przypadków, 7 z nich jest płynne. Te 82 tyś co mnie jednak nauczyły. Czasem robię teź tak, źe przy zmianie z 1 na 2, po przejściu na luz energicznie wrzucam 2 i też jest ok. Czy moja technika powoduje, że synchronizator ma cięźko, nie wiem. Moźe ktoś jeszcze podzieli się swoją techniką zmiany z 1 na 2. - Bump: Cytat:
- daje gazu do 2800 obr (robię to dynamicznie), nie robię tego proporcjonalnie względem nabierania prędkości. Jednym słowem wskazówka obrotomierza idzie szybciej w górę do 2800 a czasem i więcej, niż prędkość jaką nabiera auto, następnie sprzęgło, 1 do siebie i szybki ruch do tyłu, sprzęgło puszczasz w normalnym tempie. I tu można się zastanowić czy puszczając sprzęgło dawać jednocześnie gaz czy nie. Logika by nakazywała dać gaz przy jednoczesnym puszczeniu sprzęgła i tak czasem robię i tu mamy to charakterystyczne SZARPNIĘCIE. To jest ten moment newralgiczny od którego wg. mnie zależy czy przejście z 1 na 2 będzie płynne bądź nie. Co waźne obecnie większości przypadków moja technika powoduje, źe na 10 przypadków, 7 z nich jest płynne. Te 82 tyś co mnie jednak nauczyły. Czasem robię teź tak, źe przy zmianie z 1 na 2, po przejściu na luz energicznie wrzucam 2 i też jest ok. Czy moja technika powoduje, że synchronizator ma cięźko, nie wiem. Moźe ktoś jeszcze podzieli się swoją techniką zmiany z 1 na 2. - |
||