|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-11-2015, 21:17 | #1 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 29-09-2015
Skąd: warszawa
Model: Mondeo MKV
Silnik: 2.0 TDCI 150 KM -----,,..
Rocznik: 2015
Postów: 104
|
szarpanie przy zmianie biegów
Witam. Mam juź przejechane 2 tyś. Niestety za ****** nie mogę wyczuć sprzęgła. Problem polega na tym, źe nie mogę płynnie zmienieć biegu z 1 na 2, co powoduje szarpnięcie. Na 1 kręcę do 2300 obr i zmieniam bieg na 2. Zaraz po zmianie na 2 bieg, obroty spadają do 1500-1600. Myślę, ze spadek obrotów jest tym spowodowany, źe zbyt wolno puszczam sprzęgło, starając się nie dopuścić do szarpnięcia. Jednocześnie przy samym końcu puszczenia sprzęgła minimalnie dodaję gazu.Efekt jest taki, źe czasem uda się zmienić bieg płynnie, ale zazwyczaj jest szarpnięcie. Jeśli natomiast rozpędzam na 1 do 2300 obr i staram się szybciej zmienić na 2, a przy tym dodaję gazu od połowy sprzęgła, to mam charakterystyczne walnięcie mocy, a przy tym znów szarpnięcie albo teź pojawia się przegazowanie na sprzęgle jak u osoby co dopiero wsiadła do auta zaraz po kursie. Pozostałe biegi zmieniam płynnie. Moźe mam jakieś dziwne przyzwyczajenie z poprzedniego auta, gdzie przy zmianie biegu bardzo delikatnie dawałem gazu przy prawie puszczonym juź sprzęgle. Nie mogę teź wyczuc sprzęgła tj. w którym miejscu w końcu bierze. Jak myślicie jechać do ASO i zgłaszać jako usterkę. Tylko jak nazwać tą usterkę. Obawiam się, ze moze to ja mam problem z nieumiejętną zmianą biegu, a moźe ten typ tak ma, bo to diesel, wysoki moment itp. Czy ktoś miał juź podobne odczucia. Co radzicie w tej sytuacji. Wizyta Aso, jakaś rada odnośnie zmiany biegów itp. Muszę przyznać, źe myślałem iź w nowym aucie zmiana biegów (tu mam na myśli zmianę z 1 na 2) będzie jak miodzio, a tu taka niespodzianka. Jak u was to wygłada (150 km, diesel)
Ostatnio edytowane przez SRS ; 04-11-2015 o 21:59 Powód: regulamin |
04-11-2015, 21:24 | #2 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: szarpanie przy zmianie biegów
Sciagnij noge z gazu i bedzie ok. Jeśli chodzi o spadek obrotow to tak to dziala :d
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
04-11-2015, 21:33 | #3 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 29-09-2015
Skąd: warszawa
Model: Mondeo MKV
Silnik: 2.0 TDCI 150 KM -----,,..
Rocznik: 2015
Postów: 104
|
Odp: szarpanie przy zmianie biegów
Moźesz rozwinąc to o czym piszesz?
|
05-11-2015, 06:18 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-08-2012
Skąd: Norwegia
Model: Volvo V90 T8
Silnik: 2.0 T8 390KM
Rocznik: 2019
Postów: 468
|
Odp: szarpanie przy zmianie biegów
U mnie każda zmiana działa jak miodzio Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Też raczej wolno puszczam sprzęgło ale wynika to z tego, że robię to "fazami". W miejscu gdzie sprzęgło "bierze" puszczam je trochę wolniej żeby nie "strzelać" ze sprzęgła, bo w ten sposób łatwo dwumas załatwić. Mnie przy zmianie na dwójkę przy ok. 2300obr./min, obroty spadają do ok. 1800obr./min. To, że przy wyższych biegach obserwujesz mniejsze spadki może wynikać z mniejszej różnicy w przełożeniach w skrzyni.
__________________
1994 Peugeot 106 1.1 60KM -> 2003 Mazda 6 GY 1.8 120KM -> 2007 Ford Mondeo Mk4 1.8TDCi 125KM Titanium HB -> 2015 Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi 150KM Titanium X Kombi -> 2019 Volvo V90 T8 Inscription 390KM |
19-09-2016, 15:55 | #5 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 29-09-2015
Skąd: warszawa
Model: Mondeo MKV
Silnik: 2.0 TDCI 150 KM -----,,..
Rocznik: 2015
Postów: 104
|
Szarpanie przy zmianie biegów
Witam. Mam wraźenie, źe z moim sprzęgłem (elementami sprzęgla itp.) jest coś nie tak. Kiedy chcę jechać płynnie, to podczas zmiany z 1 na 2 muszę praktycznie doprowadzić do spadku obrotów do ok. 1400, a następnie gdy puszczę juź sprzęgło (a raczej na ok. 3 cm przed całkowitym puszczaniem) daje gazu i jest ok. Problem zaczyna się gdy chcę ruszyć dynamiczniej tj. na 1 kręcę do 2800 obr i gdy szybko wbijam 2, puszczam sprzęgło i jednocześnie nie chce doprowadzić do zbyt dużego spadku obrotów, to raz na 100 zdarza mi się zrobić to płynnie tj. bez szarpnięć.
Mam wrażenie, źe diesel 150 km ma bardzo wąski zakres obrotów silnika, który pozwala na płynną zmianę biegów.* Jak to wygląda u Was? Czy macie podobne wraźenia podczas zmiany z 1 na 2, a moźe u mnie w aucie jest coś nie tak (synchronizator?), a może moja technika jazdy jest nieprawidłowa? Przebieg 22 tyś. |
19-09-2016, 16:14 | #6 |
ford::advanced
Imię: Michał
Zarejestrowany: 12-06-2015
Skąd: Lubin
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 236
|
Odp: Szarpanie przy zmianie biegów
Wydaje mi się, że mam tak samo.
|
20-09-2016, 05:55 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-08-2012
Skąd: Norwegia
Model: Volvo V90 T8
Silnik: 2.0 T8 390KM
Rocznik: 2019
Postów: 468
|
Odp: Szarpanie przy zmianie biegów
U mnie tak nie ma. Nawet dzisiaj zrobiłem próbę: 1 do 3000obr./min, sprzęgło i szybka zmiana na 2. Zero problemów, 100% płynnie.
__________________
1994 Peugeot 106 1.1 60KM -> 2003 Mazda 6 GY 1.8 120KM -> 2007 Ford Mondeo Mk4 1.8TDCi 125KM Titanium HB -> 2015 Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi 150KM Titanium X Kombi -> 2019 Volvo V90 T8 Inscription 390KM |
21-09-2016, 20:18 | #8 | |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 29-09-2015
Skąd: warszawa
Model: Mondeo MKV
Silnik: 2.0 TDCI 150 KM -----,,..
Rocznik: 2015
Postów: 104
|
Odp: Szarpanie przy zmianie biegów
Cytat:
Moźe jest ktoś z W-wy z dieslem jak mój i chciałby się moim przejechać (ktoś u kogo zmiana z 1 na 2 zawsze wchodzi płynnie). Moźe ktoś da jakąś podpowiedź, gdzie ewentualnie dobrze podjechać w W-wie, żeby jakiś szpec ocenił zasadność moich wątpliwości. |
|
22-09-2016, 08:37 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 16-04-2012
Skąd: Rzeszow
Model: Mondeo mkIII
Silnik: 2.0 duratec HE
Rocznik: 2001
Postów: 1
|
Odp: Szarpanie przy zmianie biegów
pablo35
Zrób test. Jedz na 1 piegu powoli, najlepiej na równym bez gazu. potem szybko depnij na gaz i od razu puść. Zrob tak kilka razy najlepiej z 5 pod rząd. Daj znać jakie masz spostrzeżenia. PS. ile masz nalatane kkm ? |
22-09-2016, 16:14 | #10 |
ford::expert
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
Odp: Szarpanie przy zmianie biegów
Ogólne spostrzeżenie dt. spadania obrotów do 1400 obr/min. Widzę, że podpowiedź zmiany jest tak ustawiona, że obroty i tak spadają do 1400 jeśli ktoś stosuje się do wskazówek i zmienia tak jak podpowiada mu system. Troszkę nisko moim zdaniem ze względu na obciążenia dwumasu - ja wolę przeciągnąć o 200/300 obr więcej. Ciekawe jak to wygląda w aucie z PS przy normalnej jeździe - w którym momencie skrzynia zmienia biegi i jak nisko spadają?
|