Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-04-2019, 15:51   #11
Parch
ford::expert
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 11-01-2006
Skąd: Wrocław
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2010
Postów: 3,045
Domyślnie Odp: Jak nie ford to co?

W temacie "dotyczącym" też nie chciałeś udzielić mi odpowiedzi. Szkoda, bo konkretne rady "doświadczonych" w dzisiejszych czasach są bardzo cenne.


Jakbyś kiedyś zmienił zdanie i napisał konkretnie co oznacza owo "prędzej czy później" to IMHO nie tylko ja byłbym Ci wdzięczny.
No nic, będę się Tobie co jakiś czas przypominał. Pozdrawiam.

Parch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2019, 17:42   #12
janas14
ford::advanced
 
Avatar janas14
 
Imię: Andres
Zarejestrowany: 24-01-2013
Skąd: Dolny śląsk .
Model: Monde mk4
Silnik: 2.0 he LPG
Rocznik: 2010
Postów: 251
Domyślnie Odp: Jak nie ford to co?

kolego Jovi_X masz już jedną większą wadę silnika 2,0 nie jest ona powszechna i nie wynika z wady fabrycznej ale ze sposobu eksploatacji auta (jeżeli byłaby to wada wszystkie silniki w mazdach volvo ford brałyby olej po 180 kkm ) jeżeli ktoś dba o auto nie przekracza interwałów wymiany oleju nie obciąża nazbyt tego silniczka to wystarczy popatrzeć na mobile.de na volvo 2,0 mazdy mają 350 400 kkm i są oki . Co do doświadczeń z fordami mondeo mk4 to do tej pory w jwdnym wysiadł mi katalizator 180 kkm (koszt 1100 zł ) wszystkie cierpiały na falujące obroty , czasami miewały kaprysy i przy przyśpieszaniu się 'dusiły dławiły " sprawę rozwiązuje przemycie przepustnicy ale jak ma luz na ośce to wymiana , w ostatnim miałem zwarcie w przełączniku kierunkowskazów (samoczynnie się włączał ) oooooo i w 2-uch mk4 była upalająca się kostka w pompie paliwowej ( przelutowanie na sztywno zasilania pompki ) poza tym katalizatorem to proste usterki za grosze do usunięcia no i na koniec w ostatniej mojej sztuce mk4 padł silnik słynne pierścienie ( w poprzednim mk4 też mi ubywało ale bez dolewek mała wskazówka gdy nalałem motula 913 to po 15 kkm nic nie ubyło ). Mondeo mk4 to dobry kompromis cena / jakość ale nie jest wolna od wad . Na dzień dzisiejszy poleciłbym jeszcze koledze Volvo v70 s80 czyli taki mały klon mondeo mk4 2,0 2,4 2,5 3,0 bp (wszystko pod lpg) audi a4 1,8 t B7 , merc c w204 1,8 przed lift , cytryna C5 2,0 przed lift to wszystko dostępne jest również z automatem i pod LPG no jeszcze Acord ale honda ma odrealnione ceny .

Ostatnio edytowane przez janas14 ; 15-04-2019 o 17:45
janas14 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2019, 20:12   #13
karloss
FCP member
 
Avatar karloss
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
Domyślnie Odp: Jak nie ford to co?

Cytat:
Napisał Parch Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W temacie "dotyczącym" też nie chciałeś udzielić mi odpowiedzi. Szkoda, bo konkretne rady "doświadczonych" w dzisiejszych czasach są bardzo cenne.


Jakbyś kiedyś zmienił zdanie i napisał konkretnie co oznacza owo "prędzej czy później" to IMHO nie tylko ja byłbym Ci wdzięczny.
No nic, będę się Tobie co jakiś czas przypominał. Pozdrawiam.
To co napisze będzie zbiezne z Twoimi spostrzeżeniami. W moim przypadku zrobiłem durateciem 1.8 ponad 70 tys. km. Wielu pisało, że ten silnik jest bardziej podatny na branie oleju niż 2.0. Przyznam, że gdy go kupiłem w 2009 r. i zacząłem czytać to forum to się lekko przerazilem. Przez 8 lat użytkowania maksymalnie dolewalem 1 szklankę oleju od wymiany do wymiany (głównie po autostradzie). Olej zmieniałem co ok. 12 tys. km, zawsze pozwoliłem mu się zagrzac gdy był zimny - można powiedzieć, że traktowalem ten silnik jakby bym z turbo. Sprzedałem go z przebiegiem ponad 180 tys. km. Zawsze lany olej 5w30 że specyfikacja Forda (mobil). Może to wszystko się złożyło na bdb stanie silnika? A może to też kwestia odpowiedzialnego użytkowania auta? Dlatego śmiem twierdzić że w sposobie użytkowania jest pies pogrzebany a nie sam przebieg czy wiek auta.
__________________
Były: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na kręte drogi.
karloss jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-04-2019, 06:02   #14
wit1956
ford::beginner
 
Imię: witold
Zarejestrowany: 07-05-2016
Skąd: gdańsk
Model: mondeo mk III ,VW golf 6
Silnik: 1,8 .1,2 tsi
Rocznik: 2005 ,2012
Postów: 47
Domyślnie Odp: Jak nie ford to co?

Prawda,niestety,wielu użytkowników w naszym kraju cec***e niska kultura techniczna.
wit1956 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-04-2019, 07:37   #15
Marcian
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-07-2012
Model: Mondeo MK IV 2011 r. 2.0 PB
Silnik: 2.0 145 km PB + LPG
Rocznik: 2011
Postów: 59
Domyślnie Odp: Jak nie ford to co?

Niecały rok temu przesiadłem się z mk3 kombi 2.0 tddi 115 km na MK IV 2011 2.0 145 km benzyna bez gazu więc myślę, że moje spostrzeżenia będą przydatne.

Pierwsze co musisz rozważyć to gdzie nim będziesz jeździł - czy bardziej kręcił się po mieście wokół miast, i sporadyczna trasa na wakacje itp. czy będą to częste wyjazdy w dłuższe trasy. Autko ma 5 biegową skrzynię i śmiem twierdzić, że do jazdy w długie trasy na dłuższą metę może być męczące - chyba, że zawsze będziesz jeździł prędkościami do 115 km/h.

Skrzynia jest mniej precyzyjna od MK3 - trzeba się przyzwyczaić.

Pali różnie.
Jak kręcisz się po mieście w korkach zimą na dystansach do 3 km łyknie spokojnie 12 L
Przy jeździe po mieście obwodówki trochę korka raczej poniżej 10 l nie zejdziesz.
Trasa prędkości 90-115 km/h - ok. 6,8-7,5 l potem ze względu na skrzynię coraz więcej.

Zawieszenie mega precyzyjne (ja mam letnie 17" więc jak przyklejony) aczkolwiek wydaje się nieco sztywniejsze od MK3.

Swoim zrobiłem dopiero 7 tys. km - oleju nic nie dolałem. Sprawdzam co jeden zbiornik. 1,5 tys temu zmieniałem olej i filtry (Valvoline 5w30 syn power) póki co miarka na max. Jestem spokojnym kierowcą i nie pałuję go.
__________________
Był: Mondeo MK III Kombi 2.0 TDDI 115 KM 2001 r.
Jest:Mondeo MK IV Sedan 2.0 145 KM FL 2011 r.
Fiesta MK VII 1.25 82 KM 2010 r.
Marcian jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-04-2019, 08:04   #16
bolek-tarnow
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
Domyślnie Odp: Jak nie ford to co?

Cytat:
Napisał janas14 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wystarczy popatrzeć na mobile.de na volvo 2,0 mazdy mają 350 400 kkm i są oki .
Mondeo z takimi przebiegami również znajdziesz. A tu jest przykład że jednak w Volvo też te silniki chlipią olej:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Nie twierdzę, że kultura techniczna, jak to Witold określił, nie ma wpływu na czas wystąpienia usterki. Traktowanie silnika, o czym pisze Karol, również za pewne ma znaczenie.

Nie mniej jest to wada tych silników cec***ąca je usterką, która powtarza się notorycznie. Dziwnym trafem ta przypadłość w ASO jest znana bardzo dobrze, mają w ofercie bloki kompletne regenerowane, nowe również i nikogo tam nie dziwi problem poboru oleju, który jest wynikiem zapieczonych pierścieni tłokowych.

Nie wiem czy widzieliście pierścienie oryginalne wyciągnięte z takiego silnika vs np Mahle - różnią się trochę konstrukcją. Sprawdźcie dla przykładu Kolbenshmidt - mają dwa rodzaje dostępnych pierścieni tłokowych o dwóch różnych numerach katalogowych oczywiście oba STD, jedne są jak z pierwszego montażu a drugie mają zmienioną koronkę, która odpowiada za odprowadzenie oleju.

Osobiście opieram się na faktach popartych doświadczeniami z tym silnikiem w odmianie 1.8 i 2.0 a nie na znalezionych opiniach czy opisach innych użytkowników.

Owszem, jak piszecie, jesteście użytkownikami, których problem nie dotknął i dobrze i oby tak zostało jak najdłużej bo nikomu źle nie życzę a i pieniądze można na coś fajniejszego wydawać.

Dywagacje dalsze w tej kwestii czy zacznie brać, kiedy zacznie itd nie mają sensu najmniejszego bo wiele czynników na pewno ma znaczenie i nie da się tego określić - nikt nie jest wróżką. Natomiast poruszenie tego zagadnienia i poinformowanie zainteresowanego zakupem samochodu z tym silnikiem uważam za podstawne aby miał świadomość, że może pojawić się taki problem, wszak kupuje samochód używany, który nie wiemy jak był traktowany przez poprzedniego/-ch właściciela/-i.

Dodam, że osobiście nie skreślam tego silnika, sam miałem, użytkowałem i cóż jak się zdarzyło to naprawić można było relatywnie niskim kosztem i cieszyć się z dalszego użytkowania.

Szarsze informacje opisywane były we wskazanym temacie, po za bzdurnymi wpisami pogłębionych pieniactwem, jest tam sporo rzeczowych informacji związanych z samym problemem.
bolek-tarnow jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-04-2019, 08:24   #17
Parch
ford::expert
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 11-01-2006
Skąd: Wrocław
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2010
Postów: 3,045
Domyślnie Odp: Jak nie ford to co?

Cytat:
Napisał bolek-tarnow Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dywagacje dalsze w tej kwestii czy zacznie brać, kiedy zacznie itd nie mają sensu najmniejszego bo wiele czynników na pewno ma znaczenie i nie da się tego określić - nikt nie jest wróżką. Natomiast poruszenie tego zagadnienia i poinformowanie zainteresowanego zakupem samochodu z tym silnikiem uważam za podstawne aby miał świadomość, że może pojawić się taki problem, wszak kupuje samochód używany, który nie wiemy jak był traktowany przez poprzedniego/-ch właściciela/-i.
To jest bardzo dobra konkluzja. Właściwie można spokojnie napisać, że "prędzej czy później" olej zużywać będzie KAŻDY silnik. A czy to będzie "prędzej", czy "później" to już zależy MOCNO od sposobu użytkowania.
Parch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-04-2019, 08:27   #18
hajdzik
ford::amateur
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 09-07-2013
Skąd: Radzionków
Model: Mondeo MK IV - kombi
Silnik: 2.0 diesel, 163km
Rocznik: 2012
Postów: 1
Domyślnie Odp: Jak nie ford to co?

janas mam pytanie
polecałeś C5 przed lift - a czemu nie polift? jaka tam jest różnica na niekorzyść nowszej budy?
hajdzik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-04-2019, 08:30   #19
Parch
ford::expert
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 11-01-2006
Skąd: Wrocław
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2010
Postów: 3,045
Domyślnie Odp: Jak nie ford to co?

Pewnie chodziło o brak wolnossących silników benzynowych.
Parch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-04-2019, 08:33   #20
kumpel Fordzika
ford::specialist
 
Avatar kumpel Fordzika
 
Zarejestrowany: 30-11-2016
Model: KIA X-ceed
Silnik: 1.5 160KM
Rocznik: 2024
Postów: 958
Domyślnie Odp: Jak nie ford to co?

Cytat:
Napisał Parch Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...Tymczasem od momentu, gdy w ww. wątku zadałem ww. pytanie przelatałem 20k km (nie przekraczając przelotowej prędkości na poziomie ~130-140 km/h). W tzw. międzyczasie dokonałem dwóch wymian oleju (pomiędzy wymianami nie dolewając ani mililitra oleju), a wymieniam od 4 lat (od kiedy mam to auto), co 10k km. Teraz mój biedny S-MAX 2.0 DURATEC HE ma przebieg nieco ponad 210k km.
Jaki olej ? Przy tych wymianach co 10 tys km to Ci się raczej nie zapieką pierścienie.
__________________
nie każda morda pasuje do Forda
kumpel Fordzika jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:46.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.