Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-11-2018, 14:07   #51
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,377
Domyślnie Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6

Moje pierwsze i najważniejsze pytanie.
Czy naładowałeś nowy akumulator?
Bo akumulatory (nowe) nie są naładowane jak stoją na półce. Są do naładowania.
Alternator Ci ich nie doładuje stabilnie do pełna jeśli nie jedziesz w trasę.

edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-11-2018, 14:22   #52
cytus
ford::advanced
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-12-2015
Model: Focus
Silnik: 1.6 Ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 469
Domyślnie Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6

Cytat:
Napisał edmun Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Moje pierwsze i najważniejsze pytanie.
Czy naładowałeś nowy akumulator?
Bo akumulatory (nowe) nie są naładowane jak stoją na półce. Są do naładowania.
Alternator Ci ich nie doładuje stabilnie do pełna jeśli nie jedziesz w trasę.
Nie doładowałem. Niestety nie mam prostownika... Zamierzam się zaopatrzyć - są jakieś specjalne wymagania co do tego typu aku? Polecacie coś?

Ale pytanie czy napięcie, które jest prawidłowe na wyłączonym silniku nie świadczy, że aku jest ok?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
cytus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-11-2018, 14:52   #53
Sebioza
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-06-2014
Skąd: Warszawa
Model: Focus mk3 Kombi Titanium
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: 2014
Postów: 57
Domyślnie Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6

Jeśli napięcie jest powyżej 12 V, to bym się nie przejmował. Tu jest ładowanie sterowane z komputera. I nie musi być stałe na poziomie 14.4 V. Jak samochód nie potrzebuje to zmniejsza prąd ładowania.
A tak w ogóle jak to jest, że zalecany jest akumulator 75Ah a fabrycznie mam 60Ah?
Sebioza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-11-2018, 14:55   #54
cytus
ford::advanced
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-12-2015
Model: Focus
Silnik: 1.6 Ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 469
Domyślnie Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6

Cytat:
Napisał Sebioza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli napięcie jest powyżej 12 V, to bym się nie przejmował. Tu jest ładowanie sterowane z komputera. I nie musi być stałe na poziomie 14.4 V. Jak samochód nie potrzebuje to zmniejsza prąd ładowania.
A tak w ogóle jak to jest, że zalecany jest akumulator 75Ah a fabrycznie mam 60Ah?
Tylko dlaczego samochód zacząl samoczynnie po odpaleniu dezaktywować StartStop?
Jak podładuję prostownikiem to powinien problem zniknąć?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
cytus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-11-2018, 15:58   #55
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,377
Domyślnie Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6

Cytat:
Napisał cytus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tylko dlaczego samochód zacząl samoczynnie po odpaleniu dezaktywować StartStop?
Najbardziej prawdopodobna możliwość jest taka, że masz nawalone tyle błędów w aucie, że system nie zezwala w ogóle na start stop aby nie doprowadzić do większych uszkodzeń. A błędy w aucie są także z winy zdychającego akumulatora.
Aby przeprowadzić diagnostykę, podłączasz się pod złącze diagnostyczne, zczytujesz błędy i patrzysz co gryzie Twoje auto.
Co do prostownika, to szukasz takiego, który obsługuję EFB.
Nie AGM, tylko EFB.
Bo to właśnie EFB to są akumulatory które są w Fordach i różnią się znacząco od AGM.

AGM (Absorbent Glass Mat)
EFB (Enhanced Flooded Battery)

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Na podstawie strony Varty:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-11-2018, 22:01   #56
cytus
ford::advanced
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-12-2015
Model: Focus
Silnik: 1.6 Ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 469
Domyślnie Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6

Cytat:
Napisał edmun Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Najbardziej prawdopodobna możliwość jest taka, że masz nawalone tyle błędów w aucie, że system nie zezwala w ogóle na start stop aby nie doprowadzić do większych uszkodzeń. A błędy w aucie są także z winy zdychającego akumulatora.
Aby przeprowadzić diagnostykę, podłączasz się pod złącze diagnostyczne, zczytujesz błędy i patrzysz co gryzie Twoje auto.
Co do prostownika, to szukasz takiego, który obsługuję EFB.
Nie AGM, tylko EFB.
Bo to właśnie EFB to są akumulatory które są w Fordach i różnią się znacząco od AGM.

AGM (Absorbent Glass Mat)
EFB (Enhanced Flooded Battery)



Na podstawie strony Varty:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Podpiąłem u kumpla pod jakiś prosty moduł i sprawdziłem jak wygląda aku.
W zał. Zdjęcie.
Wygląda na to że trzeba faktycznie doładować aku.

Data produkcji wymienionego ali to kwiecień 2018

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Ostatnio edytowane przez arturek ; 15-07-2020 o 18:31
cytus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-11-2018, 09:04   #57
Ze_ja
ford::specialist
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier
Silnik: 1.6 Duratec 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 870
Domyślnie Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6

EFB to zwykły elektrolit płynny, ma to nawet w nazwie (F = fluid). Ładuje się toto zwykłym prostownikiem lub ładowarką procesorową i napięcia takie same, jak dla normalnych Ca-Ca bez tych wspaniałych "saszetek" do zwiększenia trwałości płyt. To nie jest AGM i wymaga wyższego napięcia (nawet lekkiego przekroczenia 16 V) do pełnego naładowania po zakupie i okresowego doładowania (choć raz w roku, dla zachowania maksymalnej trwałości).

Smart charge nie zapobiega mordowaniu akumulatora po rozruchu. Im słabszy, tym więcej amperów dostaje z alternatora po rozruchu. SmartCharge (o ile nic się nie pozmieniało w algorytmach), nie ogranicza prądu ładowania w pierwszych minutach do bezpiecznych wartości. Raczej będzie dawał, ile alternator jest w stanie podać, po zasileniu pojazdu. Im lepiej naładowany akumulator, tym krócej jest "męczony" wysokim natężeniem prądu i wtedy smart charge szybko zmniejsza podawany do niego prąd oraz utrzymuje napięcie 14,x V lub nawet schodzi poniżej, do bufora 13,x V.
Jazda z niedoładowanym akumulatorem skutkuje jego wykańczaniem przez kilkadziesiąt amperów prądu, pchanych przez alternator w pierwszych minutach po rozruchu. I nawet EFB, czy AGM nie jest na to odporny. Dlatego, jak ktoś akumulatora nie przygotuje ani o niego nie dba, to potem po 2-3 latach jest zdziwienie, że znów trzeba wymieniać.
W długiej trasie na ogół jest za ciepło w komorze silnika i akumulator też dostaje w kość. W trasę powinno się ruszać z naładowanym akumulatorem, aby był trzymany w "buforze", bo jak jest wyraźnie ciepły w dotyku, nagrzany do 30-40 stopni, to gazuje, jak szalony, gdy dostaje kilkanaście, czy kilkadziesiąt Amperów. Dlatego nie podczas jazdy, a prostownikiem, na postoju, najlepiej ze zdjętą klemą. Podgonić nawet do 16.2 V, przy prądzie 1-2 A, jak to dobre prostowniki pod koniec ładowania robią. I dopiero montować, zapinać i jechać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ze_ja jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-12-2018, 19:06   #58
Sebioza
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-06-2014
Skąd: Warszawa
Model: Focus mk3 Kombi Titanium
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: 2014
Postów: 57
Domyślnie Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6

Jak to jest z tą pojemnością akumulatora? Fabrycznie jest 60Ah, a zalecany jest 75Ah.
Sebioza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2018, 13:04   #59
HarryH
ford::average
 
Avatar HarryH
 
Zarejestrowany: 20-04-2013
Model: FOKA 3
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Postów: 117
Domyślnie Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6

Wątek ciekawy to i ja się podepnę:
Auto i aku z 2013 - ile bym nie ładował to następnego dnia mam 12,09 V
Podobno poniżej 12,4 to śmieć, a ten gnojek pali i jeździ. Tylko czy alternator nie dostaje w d.? Nie używam start stopu (wyłączam zaraz po odpaleniu silnika) jeżdżę 90% po mieście.
Czy mogę kupić aku bez start-stopu? No i czy w ogóle kupować?
HarryH jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2018, 13:17   #60
cytus
ford::advanced
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-12-2015
Model: Focus
Silnik: 1.6 Ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 469
Domyślnie Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6

Cytat:
Napisał HarryH Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wątek ciekawy to i ja się podepnę:
Auto i aku z 2013 - ile bym nie ładował to następnego dnia mam 12,09 V
Podobno poniżej 12,4 to śmieć, a ten gnojek pali i jeździ. Tylko czy alternator nie dostaje w d.? Nie używam start stopu (wyłączam zaraz po odpaleniu silnika) jeżdżę 90% po mieście.
Czy mogę kupić aku bez start-stopu? No i czy w ogóle kupować?
Sprawdź aku testerem gdzieś w serwisie albo u kogoś kto sie specjalizuje w aku.
Multimetrem nie sprawdzisz tego dokładnie jak zachowuje się pod obciążeniem itd.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
cytus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:24.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.