|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-11-2018, 14:07 | #51 |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,377
|
Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6
Moje pierwsze i najważniejsze pytanie.
Czy naładowałeś nowy akumulator? Bo akumulatory (nowe) nie są naładowane jak stoją na półce. Są do naładowania. Alternator Ci ich nie doładuje stabilnie do pełna jeśli nie jedziesz w trasę. |
01-11-2018, 14:22 | #52 | |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-12-2015
Model: Focus
Silnik: 1.6 Ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 469
|
Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6
Cytat:
Ale pytanie czy napięcie, które jest prawidłowe na wyłączonym silniku nie świadczy, że aku jest ok? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka |
|
01-11-2018, 14:52 | #53 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-06-2014
Skąd: Warszawa
Model: Focus mk3 Kombi Titanium
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: 2014
Postów: 57
|
Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6
Jeśli napięcie jest powyżej 12 V, to bym się nie przejmował. Tu jest ładowanie sterowane z komputera. I nie musi być stałe na poziomie 14.4 V. Jak samochód nie potrzebuje to zmniejsza prąd ładowania.
A tak w ogóle jak to jest, że zalecany jest akumulator 75Ah a fabrycznie mam 60Ah? |
01-11-2018, 14:55 | #54 | |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-12-2015
Model: Focus
Silnik: 1.6 Ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 469
|
Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6
Cytat:
Jak podładuję prostownikiem to powinien problem zniknąć? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka |
|
01-11-2018, 15:58 | #55 | |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,377
|
Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6
Cytat:
Aby przeprowadzić diagnostykę, podłączasz się pod złącze diagnostyczne, zczytujesz błędy i patrzysz co gryzie Twoje auto. Co do prostownika, to szukasz takiego, który obsługuję EFB. Nie AGM, tylko EFB. Bo to właśnie EFB to są akumulatory które są w Fordach i różnią się znacząco od AGM. AGM (Absorbent Glass Mat) EFB (Enhanced Flooded Battery) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na podstawie strony Varty: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
|
01-11-2018, 22:01 | #56 | |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-12-2015
Model: Focus
Silnik: 1.6 Ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 469
|
Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6
Cytat:
W zał. Zdjęcie. Wygląda na to że trzeba faktycznie doładować aku. Data produkcji wymienionego ali to kwiecień 2018 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Ostatnio edytowane przez arturek ; 15-07-2020 o 18:31 |
|
02-11-2018, 09:04 | #57 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 25-03-2016
Skąd: Warszawa
Model: Focus MkII FL Tournier
Silnik: 1.6 Duratec 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 870
|
Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6
EFB to zwykły elektrolit płynny, ma to nawet w nazwie (F = fluid). Ładuje się toto zwykłym prostownikiem lub ładowarką procesorową i napięcia takie same, jak dla normalnych Ca-Ca bez tych wspaniałych "saszetek" do zwiększenia trwałości płyt. To nie jest AGM i wymaga wyższego napięcia (nawet lekkiego przekroczenia 16 V) do pełnego naładowania po zakupie i okresowego doładowania (choć raz w roku, dla zachowania maksymalnej trwałości).
Smart charge nie zapobiega mordowaniu akumulatora po rozruchu. Im słabszy, tym więcej amperów dostaje z alternatora po rozruchu. SmartCharge (o ile nic się nie pozmieniało w algorytmach), nie ogranicza prądu ładowania w pierwszych minutach do bezpiecznych wartości. Raczej będzie dawał, ile alternator jest w stanie podać, po zasileniu pojazdu. Im lepiej naładowany akumulator, tym krócej jest "męczony" wysokim natężeniem prądu i wtedy smart charge szybko zmniejsza podawany do niego prąd oraz utrzymuje napięcie 14,x V lub nawet schodzi poniżej, do bufora 13,x V. Jazda z niedoładowanym akumulatorem skutkuje jego wykańczaniem przez kilkadziesiąt amperów prądu, pchanych przez alternator w pierwszych minutach po rozruchu. I nawet EFB, czy AGM nie jest na to odporny. Dlatego, jak ktoś akumulatora nie przygotuje ani o niego nie dba, to potem po 2-3 latach jest zdziwienie, że znów trzeba wymieniać. W długiej trasie na ogół jest za ciepło w komorze silnika i akumulator też dostaje w kość. W trasę powinno się ruszać z naładowanym akumulatorem, aby był trzymany w "buforze", bo jak jest wyraźnie ciepły w dotyku, nagrzany do 30-40 stopni, to gazuje, jak szalony, gdy dostaje kilkanaście, czy kilkadziesiąt Amperów. Dlatego nie podczas jazdy, a prostownikiem, na postoju, najlepiej ze zdjętą klemą. Podgonić nawet do 16.2 V, przy prądzie 1-2 A, jak to dobre prostowniki pod koniec ładowania robią. I dopiero montować, zapinać i jechać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
01-12-2018, 19:06 | #58 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-06-2014
Skąd: Warszawa
Model: Focus mk3 Kombi Titanium
Silnik: 1.6 EB
Rocznik: 2014
Postów: 57
|
Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6
Jak to jest z tą pojemnością akumulatora? Fabrycznie jest 60Ah, a zalecany jest 75Ah.
|
05-12-2018, 13:04 | #59 |
ford::average
Zarejestrowany: 20-04-2013
Model: FOKA 3
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Postów: 117
|
Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6
Wątek ciekawy to i ja się podepnę:
Auto i aku z 2013 - ile bym nie ładował to następnego dnia mam 12,09 V Podobno poniżej 12,4 to śmieć, a ten gnojek pali i jeździ. Tylko czy alternator nie dostaje w d.? Nie używam start stopu (wyłączam zaraz po odpaleniu silnika) jeżdżę 90% po mieście. Czy mogę kupić aku bez start-stopu? No i czy w ogóle kupować? |
05-12-2018, 13:17 | #60 | |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-12-2015
Model: Focus
Silnik: 1.6 Ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 469
|
Odp: akumulator do start/stop ecoboost 1.6
Cytat:
Multimetrem nie sprawdzisz tego dokładnie jak zachowuje się pod obciążeniem itd. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka |
|
|
|
|