|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-07-2009, 12:54 | #11 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-10-2008
Skąd: N: 51° 24' E: 19° 40'
Model: C-Max były Escort MK7 i MK6
Silnik: 1.8 TDCi / 1.8 TD / 1.8D
Rocznik: 2006 / 1999 / 1994
Postów: 770
|
Odp: Turbina zalacza sie przy 3tys obr
ad. chłodzenie - zgadzam sie owszem olej jest chłodzony na bloku silnika itd.... lecz co do jakiegoś tam znacznego schłodzenia turbiny włączona wentylacja jak i dłuższy czas pracy na wolnych obrotach nie doprowadzi - cały czas jest pogrzewana spalinami.
ad. Ramienia - Zasadniczo masz tu całkowitą rację. Poszedłem skrótem myślowym od razu na koła - bo w sumie to na kole to ramię się kończy.
__________________
a po godzinach naprawiam drukarki i komputerki - jak by komuś coś padło To spoko: niechaj mnie dręczy... |
22-07-2009, 13:46 | #12 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-10-2008
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi (132 kW)
Rocznik: 2015
Postów: 153
|
Odp: Turbina zalacza sie przy 3tys obr
No jak ja kocham komentarze - CO DO WYPOWIEDZI GABRYCHA: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
1: Max mom obrotowego jest w okolicy 1800 rpm a w okolicy 3800 występuje max MOCY - Całkowita racja... myślałem co innego , pisałem co innego... (u mnie przy 2100 największy moment obrotowy... przy 3800 największa moc) więc przyznaje się do błędu bez bicia. 2: Brak uwag 3: Może i być z tą pneumatyką jak najbardziej ale też pytałem się podczas dwóch różnych przejazdów autokarem "czy nie szkoda im paliwa" zostawiając włączony autokar na tak długo to powiedzieli że przy tych silnikach zapalenie ciepłego silnika ponownie to równowartość zużycia silnika po przejechaniu 200 km... a zimnego 400km no i akumulatory dostają. 4: Brak uwag 5: Chłodzenie turbiny - to co napisałeś z nawiewami to jedna z największych bzdur jaki widziałem - równa tej że TURBO się załącza przy jakichś tam obrotach. - Nigdzie nie napisałem na temat w jaki sposób chłodzi się wtedy turbina. Wiadomo doskonale że smarowana i chłodzona jest olejem... a jak wiadomo schłodzenie silnika powoduje również schłodzenie oleju który następnie odbiera ciepło od turbiny itd... Nie musisz od razu pisać "to jedna z największych bzdur". Napisałem to w nawiasie jako możliwy dodatek i tyle i nie uważam tego za bzdurę. 6: Myślę iż ~95 % osób na forum używając zdania "załączająca się turbina" ma na myśli to iż od tych 1500-1800 obrotów turbina zaczyna wydajnie pompować i dawać wyższe ciśnienia (może i złe stwierdzenie ale większość wie o co chodzi). Nigdzie nie napisałem że turbina zaczyna się kręcić dopiero od 1800 obrotów. A TERAZ MOJE UWAGI Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Piszesz: EGR powinien być zamknięty przy odpalaniu i na wolnych obrotach oraz zimnym silniku. Otwierać się powinien gdy obroty idą w górę. starsze zawory sterowane były ciśnieniowo a za źródło podciśnienia służyło ciśnienie pobieranego powietrza przez silnik... A czasem nie na odwrót?? Mi się wydawało że EGR jest otwarty na wolnych obrotach przepuszczając raz jeszcze spaliny... a na wyższych zamyka się i do kolektora leci chłodne czyste powietrze. Co tłumaczyło by zasadę "zaślepiania EGR" powodując że do silnika cały czas leci czyste powietrze i dla tego samochód zaczyna zbierać się lepiej na niższych obrotach... Jeśli się mylę proszę o poprawienie |
22-07-2009, 13:57 | #13 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-10-2008
Skąd: N: 51° 24' E: 19° 40'
Model: C-Max były Escort MK7 i MK6
Silnik: 1.8 TDCi / 1.8 TD / 1.8D
Rocznik: 2006 / 1999 / 1994
Postów: 770
|
Odp: Turbina zalacza sie przy 3tys obr
co do 1,2,3,4,5,6 - to no po kufelku sobie strzelimy.
EGR - a no właśnie - EGR wrzuca smród do silnika gdy ten może już go ponownie "przepalić" - a jak dasz spaliny na wolnych obrotach to ci zaraz zdechnie. Ojciec mial taki przypadeczek - jak zadusił auto na skrzyżowaniu to nic tylko dać mu spokój na kilka minut - flegma opadła zawór się zamknął i na czystym powiertzu znowu palił od pierwszego. toa zaślepa ma na celu to co pnapisałeś - zamknąć wlot spalin. ALE na wysokich. i wtedy motorkowi jakby mocy przybywa a to tylko efekt oddychania świerzym powietrzem a nie własnym smrodem.
__________________
a po godzinach naprawiam drukarki i komputerki - jak by komuś coś padło To spoko: niechaj mnie dręczy... |
22-07-2009, 14:13 | #14 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-10-2008
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi (132 kW)
Rocznik: 2015
Postów: 153
|
Odp: Turbina zalacza sie przy 3tys obr
Pewnie że piwko musi być za 1 2 3 4 5 6 !! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli chodzi o EGR to tak mi tłumaczono w ASO gdzie spędziłem wiele wiele czasu, ale nie jako pracownik ;P tylko jako ofiara braku mocy samochodu (max prędkość 140 km/h a na hamowni wyszło 75KM). Sugerowałem różne pomysły i pytałem się ich o wszystko... i tak właśnie mi powiedziano o EGR... iż w przypadku zacinającego się EGR'u zawór nie domyka się on do końca na wyższych obrotach i samochód jeździ cały czas na spalinach stąd też możliwy brak mocy. Powiedzieli że zamknięty jest przy odpalaniu, natomiast już na pracującym silniku na wolnych obrotach jest otwarty i puszcza ponownie spaliny do przepalenia. I w sumie zauważyłem po zatkaniu EGR'u iż silnik pracuje głośniej oraz łapie szybciej temperaturę na wolnych obrotach. Wcześniejsze punkty też wynikają z rozmów z mechanikiem... PS. Kurcze...tchnąłeś mnie trochę tym EGR'em (nie mój honor ale niezmierna ciekawość) i zaczytałem się trochę na forum Passata na temat EGR i zacytuje jednego z użytkowników piszącego w trakcie tamtej rozgawory "Podsumowując moją wiedze wyniesioną z tego postu: (FORUM VW PASSAT - EGR czyli zawór recyrkulacji spalin) - EGR zawraca cześć spalin spwrotem do cylindrów co powoduje zmniejszenie temperatury spalania i czystrze spaliny (pomimo iż wracają gorące sopaliny teperatyra w cylindrze jest mniejsza) -jest to wymysł ekologów, ale jeśli działa prawidłowo niech sobie działa -działajacy EGR robi syf w dolocie więc trzeba to co jakiś czas przejżeć i wyczyścić Teraz moje wnioski i jeśli sie myle prosze o korekte -uboższa w tlen mieszanka ma niższa temperature spalania więc sie tłoki, pierścienie, zawory mniej zurzywają -przekierowanie cześci spalin do dolotu, powoduje to mniejszą ilość spalin trafiajacych na turbine co powoduje jej lekkie opóźnienie załaczenia turbiny przy gwałtownym wciśnieciu gazu i w rezultacie gorsze osiągi w dolnym zakresie obrotów -piszemu w tym poście o dymieniu z rury wydechowej, o ktore dymienie chodzi bo diesel dymi lekko jak sie w wolnych obrotach gwałtownie gaz wcisnie i jak się silnik kończy przy wysokich obrotach. To drugie zawsze bedzie, a to pierwsze wnioskuje ze sie moze zmniejszyć po zaślepieniu EGR." Więc sam wnioskuje teraz i myślę że da to trochę do zastanowienia iż - Sprawny zawór EGR najlepiej zostawić w spokoju. - Zatkać można gdy będzie uszkodzony a nam brakować będzie funduszów na nowy... - Może i daje jakiś tam 1% lepszej dynamiki na mniejszych obrotach ale za to silnik cały czas musi pracować na bogatszej mieszance Ostatnio edytowane przez grabber ; 22-07-2009 o 15:03 |
22-07-2009, 16:01 | #15 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
Odp: Turbina zalacza sie przy 3tys obr
W Dieslu EGR otwiera się na wolnych obrotach aby zapobiegać wychładzaniu silnika i zwiększaniu zawartości tlenków azotu w spalinach. W silnikach benzynowych EGR służy do dopalnia spalin i zmniejszania toksyczności i otwiera się przy wyższych obrotach.
Różnice wynikają z różnic sterowania mocą silnika. W silniku benzynowym występuje regulacja ilościowa (przepustnica dławi przepływ powietrza/mieszanki), w Dieslu regulacja jest ilościowa (nie ma przepustnicy, zmienia się jedynie ilość podawanego paliwa - splanie prawie zawsze w nadmiarze powietrza).
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
23-07-2009, 08:28 | #16 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-10-2008
Skąd: N: 51° 24' E: 19° 40'
Model: C-Max były Escort MK7 i MK6
Silnik: 1.8 TDCi / 1.8 TD / 1.8D
Rocznik: 2006 / 1999 / 1994
Postów: 770
|
Odp: Turbina zalacza sie przy 3tys obr
UPS - JESTER chyba ma tu rację - chylę czoło.
__________________
a po godzinach naprawiam drukarki i komputerki - jak by komuś coś padło To spoko: niechaj mnie dręczy... |
23-07-2009, 15:36 | #17 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 21-07-2009
Skąd: wielkopolska
Model: kombi
Silnik: diesel
Rocznik: 2002
Postów: 6
|
Odp: Turbina zalacza sie przy 3tys obr
Wiec doszedlem do usterki mechanik wyczyscil mi jakis zawor prawdopodobnie od egr i normalnie jak nigdy tak nie mial przyspieszenia jak teraz widocznie jak go kupilem a mam go 3 miesiace to juz taki byl teraz jest dopiero frajda z jazdy.Dzieki wszystkim za pomoc :-)
|
25-08-2017, 21:29 | #18 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 25-08-2017
Skąd: Piła
Model: Focus
Silnik: 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 1
|
Brak mocy, Focus 2.0
Potrzebuje pomocy, pali mi się check engine i autko nie ma mocy. Egr sprawdziłem jest czysty. Po przeczysczeniu jednego czujnika w przepustnicy wróciło trochę mocy i błąd na chwile znikl.
|
25-08-2017, 21:32 | #19 |
ford::average
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 28-02-2015
Skąd: Warszawa
Model: Fokus Hatchback mk2
Silnik: 1.6 Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2006
Postów: 198
|
Odp: Brak mocy, Focus 2.0
Podepnij pod komputer diagnostyczny i odczytaj jaki konkretnie błąd wyskakuje - będzie o wiele łatwiej.
|
26-08-2017, 13:19 | #20 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 16-08-2017
Model: Focus C-Max
Silnik: 2.0 145KM Duratec-HE
Rocznik: 2004
Postów: 200
|
Odp: Brak mocy, Focus 2.0
I ktoś ma zgadywać czy chodzi o 2.0 benzynowy czy diesla ?
|