Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-07-2017, 10:13   #61
leszek
ford::professional
 
Zarejestrowany: 25-02-2004
Model: mk5 mk3 mkI
Silnik: 2,0, V6 1,8
Rocznik: 15,04 95
Postów: 1,328
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

ngk na allegro 150zł

leszek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2017, 10:54   #62
Dreak91
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 07-06-2017
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Mondeo ST220
Silnik: 3.0 V6
Rocznik: 2002
Postów: 47
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

Cytat:
Napisał leszek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wymień kable i świece za jednym razem
Wiem, że powinno się wymieniać razem ale akurat świece sądzę, że będą całkowicie sprawne. Kupione specjalnie z zapasem a zrobiłem na nich dopiero 10k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Co do cewki to wiem że jest dobra i działająca.

Cytat:
Napisał Gregi86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
O lekkim szarpaniu pisalem w osobnym poscie, fakt pomogla wymiana cewki.
A co do przewodow to zalezy jak trafisz ja kupowalem firmy Facet w holandii, 75€
Wygladaly identycznie jak NGK, wytrzymaly 9 miesiecy,
Jedyny plus z ich szarego koloru to ze bylo widac gdzie jest przebicie w izolacjii.
No też je widziałem aczkolwiek jak mówisz że 9 miesięcy to nie za wiele niestety.
Na tą chwilę albo Tesla albo NGK albo znajdę coś jeszcze ciekawego. Zrobię też z ciekawości inspekcję świec mimo iż wydaje mi się że będą ok.
Dreak91 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2017, 06:46   #63
rafalpr1993
ford::average
 
Imię: RAFAŁ
Zarejestrowany: 14-03-2015
Model: ST220
Silnik: 3.0
Rocznik: 2003
Postów: 57
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

Cytat:
Napisał salom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To znaczy, że ciągnie lewe powietrze.Bo jak wyżej Kolega pisze, powinien zgasnąć.
Odł,aczona wtyczka prądowa od krokowego, zammykka go całkowicie.
A podłączona podaje zmienną wartość prądu , nie nizszą jak 5 V, a najwyzsza, jak w instalacji.
Jak jest prąd na krookoowcu 5 Volt, to tylko troszke daje powietrza, wolne obroty, jak dodajesz gazy, napiecie wzrasta aż do całkowitego otwarcia grzybka w krokowcu.
Nie tylko przepustnica, ale również zawór krokowy ma wpływ na prawidłowe obroty w silniku.
Coś tu kolego mieszasz. Jak może zasnąć silnik jak po odpieciu krokowego on ustawia się na środkową pozycję. Dopiero zacisniecie przewodu obejsciowego spowoduje zgaśnięcie silnika.

Sterowany jest według mnie zmiana polaryzacji napięcia czyli przyciąga grzybka i odpycha.
rafalpr1993 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2017, 07:34   #64
Dreak91
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 07-06-2017
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Mondeo ST220
Silnik: 3.0 V6
Rocznik: 2002
Postów: 47
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

Czyli dostałem sprzeczne informacje w takim razie. Nie zgasł, został na 500 obr/min... czyli zacisnąć przewód jeszcze trzebaby.
Dreak91 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2017, 08:22   #65
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

Nie mieszam Kolego ,robiłem różne doswiadczenia z zaworami krokowymi, i zadn nie mmiał srodkowej pozycji jak piszesz. Zanik prądu na krokowcu, grzybek do końca sciskany sprężyną, prąd na krokowiec 12 V, cały otwarty w chwili uruchamiania silnika, po uruchomieniu PCM steruje wielkością napiecia na krokowiec w pierwszejchwili ok 6,5 Volta, jak ciepły silnik 5 Volt, a jak jest falowanie obrotów tospada do 3,5 V i rosnie do 6,5 V.
Kolega nie zrobił doswiadczenia u siebie, wiec nie będę pissał jak ustawic dobór powietrza z krokowca do kolektora ssacego.
Jak zrobi, napisze wyniki, napisze co dalej.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2017, 08:31   #66
Dreak91
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 07-06-2017
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Mondeo ST220
Silnik: 3.0 V6
Rocznik: 2002
Postów: 47
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

Zastanawiam się który dokładnie przewód ścisnąć powiem wam... A z ciekawości bym sprawdził. Bo może mój krokowiec jakoś 'inaczej' się popsuł?
Dreak91 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2017, 11:26   #67
Gregi86
ford::professional
 
Avatar Gregi86
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

Po odpieciu zailania silnika krokowego silnik nie zgasnie ale zaliczy spory spadek obrotow, u mnie okolo 400rpm.
A to dlatego ze silnik nadal dostaje powietrze z otworu obok klapy przepustnicy.
Jest tam taki maly otwor.
Krokowiec jedynie dodaje lub zmniejsza ta wartosc. Przy odlaczonym zasilaniu jest calkowicie zamkniety.
Dreak91 zmienisz przewody to zobaczymy jak wyglada sytuacja z obrotami.
Co do migotania swiatel o ktorym pisales to obstawiam alternator, czasami mam podobny objaw wiec sie dowiadywalem.
Problem jest taki ze ciezko jest zamowic czesci do alternatora, jak juz to tylko oddanie do elektryka wiec musze czekac miesiac az bede w pl na urlopie
Gregi86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2017, 13:13   #68
Dreak91
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 07-06-2017
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Mondeo ST220
Silnik: 3.0 V6
Rocznik: 2002
Postów: 47
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

Ciekawi mnie ile taka regeneracja. Niedługo będę zmieniał to zobaczymy.
Swoją drogą zastanawia mnie jedno: co może wydawać taki metaliczny dźwięk z okolicy lewej strony silnika. Takie *pstryk* i spadają obroty. Regulacja czymś? Z czystej ciekawości zastanawia mnie to. Jest to dość głośne. Albo może załączenie wentylatora? Może alternator? Wiecie może?
Dreak91 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2017, 13:48   #69
Gregi86
ford::professional
 
Avatar Gregi86
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

A to cykniecie nie jest czasem od zalaczania sie sprzegla kompresora od klimy?

Bump: Co ciekawe obdzwonilem wszystkie sklepy internetowe i nikt nie sprzedaje czesci do regeneracji alternatora.
Oferuja tylko nowe i jak juz to kontakt z osobami ktore regeneruja wiec musze poczekac do urlopu
Gregi86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2017, 17:29   #70
rafalpr1993
ford::average
 
Imię: RAFAŁ
Zarejestrowany: 14-03-2015
Model: ST220
Silnik: 3.0
Rocznik: 2003
Postów: 57
Domyślnie Odp: ST220 - spadek obrotów, gaśnięcie na klimie

Cytat:
Napisał salom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie mieszam Kolego ,robiłem różne doswiadczenia z zaworami krokowymi, i zadn nie mmiał srodkowej pozycji jak piszesz. Zanik prądu na krokowcu, grzybek do końca sciskany sprężyną, prąd na krokowiec 12 V, cały otwarty w chwili uruchamiania silnika, po uruchomieniu PCM steruje wielkością napiecia na krokowiec w pierwszejchwili ok 6,5 Volta, jak ciepły silnik 5 Volt, a jak jest falowanie obrotów tospada do 3,5 V i rosnie do 6,5 V.
Kolega nie zrobił doswiadczenia u siebie, wiec nie będę pissał jak ustawic dobór powietrza z krokowca do kolektora ssacego.
Jak zrobi, napisze wyniki, napisze co dalej.
Szanowny Kolego, na pewno miałeś okazje obejrzeć zawór bocznikowy od ST220 wymontowany z samochodu. Jest on bez napiecia i w pozycji środkowej. Możesz palcem przesuwać do całkowitego zamknięcia lub otwarcia. A w każdym wypadku wraca za pomocą sprężyny do pozycji środkowej. Można "dmuchnąć" z jednej strony i na pewno wyleci powietrze z drugiej. To właśnie dlatego nie zgaśnie silnik po odpięciu zaworu - ciągle dostaje minimalną dawkę powietrza. Co do napięć to nigdy nie mierzyłem, ale musi tam być zmienna polaryzacja żeby raz bardziej domknąć zawór, a raz go bardziej otworzyć.

Cytat:
Napisał Dreak91 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zastanawiam się który dokładnie przewód ścisnąć powiem wam... A z ciekawości bym sprawdził. Bo może mój krokowiec jakoś 'inaczej' się popsuł?
Przewód taki specyficznie wygięty obok przepustnicy idący też obok linki gazu i tempomatu.
Najlepiej odepnij go od rury zaraz za przepływomierzem i nie odpinając w ogóle zaworu bocznikowego zatkaj tą rurę. Jak zgaśnie to znaczy, że nie ma lewego powietrza.

Cytat:
Napisał Gregi86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Po odpieciu zailania silnika krokowego silnik nie zgasnie ale zaliczy spory spadek obrotow, u mnie okolo 400rpm.
A to dlatego ze silnik nadal dostaje powietrze z otworu obok klapy przepustnicy....

Kolego chyba nie myślisz, że otwór o średnicy 2-3mm byłby w stanie dostarczyć tyle powietrza, żeby 3-litrowy silnik nie zgasł ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli chodzi natomiast o alternator to oddawałem go do regeneracji. Cena 500zł - wymiana na oryginalny regulator ze szczotkami + łożysko + koło do paska.


Cytat:
Napisał Dreak91 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ciekawi mnie ile taka regeneracja. Niedługo będę zmieniał to zobaczymy.
Swoją drogą zastanawia mnie jedno: co może wydawać taki metaliczny dźwięk z okolicy lewej strony silnika. Takie *pstryk* i spadają obroty. Regulacja czymś? Z czystej ciekawości zastanawia mnie to. Jest to dość głośne. Albo może załączenie wentylatora? Może alternator? Wiecie może?
Powiedz mi czy problemy z samochodem zaczęły się od zamontowania w nim gazu i jakiej firmy masz gaz ? Czy to aby nie AC STAG ?
rafalpr1993 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:26.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.