Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-02-2017, 16:18   #1
inactiv3
ford::amateur
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 23-02-2017
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 4
Domyślnie 2.0 TDCI nie pali po regenracji wtrysków.

Witam,

Jestem nowym zarejestrowanym użytkownikiem forum jednak już od jakiegoś czasu przeglądam na nim informacje ponieważ jestem szczęśliwym właścicielem w/w samochodu.

Przejdę do sedna . Auto nie odpala po regeneracji wtryskiwaczy.

Cała historia zaczyna się od momentu w którym jakiś miesiąc czasu temu zaczęła mi mrugać standardowa dla tych modeli kontrolka sprężynki. Oczywiście stres i nerwy co się dzieje. Po podpięciu do komputera program wskazał jeden błąd p 1664. Po skasowaniu autko odpaliło normalnie bez błędów i przez następne dwa tygodnie nie było z nim żadnego problemu. W między czasie udałem się do drugiego mechanika którego również poprosiłem o diagnozę co się może dziać z autem. Podłączył kompa, sprawdzał ciśnienie, przelewy i nie pasowało mu iż za każdym razem komputer pokazywał inne wartości więc zalecił mi wyczyszczenie elektro zaworu na pomie CR oraz wszystkich złączek na wtryskiwaczach i wymianę filtra paliwa. Wróciłem do poprzedniego mechanika który dokonał owych zabiegów po czym stwierdził po jeździe próbnej iż najprawdopodobniej któryś wtrysk mocno leje. Na filtrze i elektro zaworze brak opiłków. Zgodziłem się na diagnozę w zakładzie który zajmuje się regeneracją i okazało się iż 3 wtryski mają problem. Jeden miał uszkodzony zawór i rozpylacz, a pozostałem 2 tylko rozpylacze. Zapłaciłem 700 zł z ulgą iż w sumie najdrożej nie wyszło i mechanik przystąpił do ponownego montażu. Okazało się iż po zamontowaniu ich z powrotem na jeździe próbnej zapaliła się sprężynka. Znowu błędy p1664. Mechanik podmienił listwę zasilającą oraz elektro zawór z innego mondeo na którym samochód normalnie odpalił i bez błędów jeździł. Po zamontowaniu z powrotem mojego zaworu auto również zachowywało się normalnie. Więc zapłaciłem za wszystko licząc, że już będzie dobrze. Silniczek pracował równo i cicho, niebo lepiej niż przed regeneracją. Pojawiły się za to problemy z paleniem. Raz odpalał na strzałą, a za drugim razem musiałem go chwilę pokręcić. Uznałem iż po takiej naprawie wszystko się musi w pewien sposób ustawić wiec stwierdziłem iż poczekam z powrotem do serwisu. Na drugi dzień co de fakto było 2 dni temu autko rano odpaliło od strzałą, dojechałem do pracy. Po pracy za to musiałem go chwilę kręcić ale odpalił. Zapaliła się znowu sprężynka w drodze powrotnej. Pod blokiem zgasiłem auto i do tej pory już go nie uruchomiłem. Rozładowałem akumulator na kręceniu. Podładowałem go 2 godzinki i znowu spróbowałem. Odpalił na 5 sekund i zgasł i tak za każdym razem po ponownym lądowaniu akumulatora. Mechanik podjechał z komputerem i wyskoczyły błędy : P1631 i U1900 . Wczoraj po pracy i nocnym ładowaniu akumulatora również to samo. Zapala i gąśnie tylko tym razem 2 razy, a później nic. Ratujcie bo nie mam już pomysłów co się dzieje. W połowie stycznia wymieniłem również komplet świecy. Przed regeneracją wszystko było ok poza tym jednym błędem. Autko jeździło normalnie. Nie mam już pomysłów. Czy to Pompa czy może jednak coś z elektryki?

inactiv3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-02-2017, 16:46   #2
Tvvardy
ford::professional
 
Avatar Tvvardy
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-05-2012
Skąd: Szczecin
Model: OOOO A6
Silnik: V6
Rocznik: Adekwatny do wieku
Postów: 1,772
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI nie pali po regenracji wtrysków.

P1664 (układ z dwoma modułami - usterka modułu sterującego wtryskiwaczami (IDM); układ z jednym modułem - usterka modułu sterowania zespołem napędowym (PCM))

• WSKAZÓWKA: Zignoruj ten kod, jeśli pojawia się w połączeniu z innymi kodami usterek. W pierwszej kolejności wykonaj diagnostykę dotyczącą innych kodów usterek.

P1664 i P0251 - na początku zignoruj P1664. Patrz opis P0251 w niniejszym biuletynie.

P1664 i P0180 - na początku zignoruj P1664. Patrz opis P0180 w niniejszym biuletynie.

P1664 i P0191 - na początku zignoruj P1664. Kod usterki mógł zostać zapisany w wyniku działań klienta, np. silnik został zbyt szybko ponownie uruchomiony po jego zgaśnięciu na skutek spadku prędkości obrotowej poniżej wartości minimalnej. W takim przypadku redukcja ciśnienia przebiegałaby zbyt wolno i zapisany zostałby kod P0191. Na początku zignoruj i wykasuj oba kody.

Objawy:

• P1664 i P0191 pojawiają się ponownie po wykasowaniu.

• Długi okres rozruchu.

• Konieczność kilkukrotnego ponawiania procesu rozruchu, ponieważ nie można uruchomić silnika.

• Po kilku próbach silnik zostaje uruchomiony, po tym jak zapłon był wyłączony przez dłuższy czas.

Przyczyna:

• Usterka modułu sterowania zespołem napędowym (PCM)/modułu sterującego wtryskiwaczami (IDM).

1. Najpierw wykasuj pamięć usterek.

2. Postępuj zgodnie z instrukcjami serwisowymi w TSB 44/2002 (połączenie z masą/zasilanie).

3. Jeżeli P1664 zostanie zapisany ponownie, najpierw zamontuj nowy przekaźnik zasilania dla modułu IDM (układ z dwoma modułami)/ PCM (układ z jednym modułem) i wykasuj pamięć usterek.

4. Jeżeli P1664 zostanie zapisany ponownie, zamontuj nowy moduł IDM/PCM.
P1631 to przekaźnik zasilania modułu, błędy są od słabego akumulatora. Sprawdź czy ciśnienie FRP podczas rozruchu rośnie?

Ostatnio edytowane przez Tvvardy ; 23-02-2017 o 16:58
Tvvardy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-02-2017, 19:40   #3
inactiv3
ford::amateur
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 23-02-2017
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 4
Domyślnie 2.0 TDCI nie pali po regenracji wtrysków.

Zamówiłem nowy ( używany ) przekaźnik. Dam sobie czas do momentu az nie przyjdzie i przynajmniej ta jedna rzecz wyeliminuje. Jeżeli nie będzie rosło ciśnienie na listwie to co wtedy ? Listwa beka czy jednak pompa ?

A może akumulator padł ? Chociaż kręci wiec pewnie to na pewno nie jego wina.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ostatnio edytowane przez inactiv3 ; 23-02-2017 o 19:56
inactiv3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-02-2017, 16:33   #4
supermisiek1
ford::amateur
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 15-08-2010
Skąd: Wrocław
Model: MONDEO
Silnik: 2.0 TDCi 130KM, GHIA DENSO
Rocznik: 2006
Postów: 7
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI nie pali po regenracji wtrysków.

Tak czytam twoje wypowiedzi kolego i jestem załamany. Zmień mechaników bo to porażka. Ten co sprawdzał opiłki na zaworze itp to mistrz. Opiłków nie widać gołym okiem. Cieżko je znaleźć w samej pompie jak opiłkują łopatki pompy wstępnej wewnątrz pompy CR... No ale cóż czym więcej takich mechaników tym więcej mam pracy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
supermisiek1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-02-2017, 17:08   #5
inactiv3
ford::amateur
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 23-02-2017
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 4
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI nie pali po regenracji wtrysków.

Cytat:
Napisał supermisiek1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak czytam twoje wypowiedzi kolego i jestem załamany. Zmień mechaników bo to porażka. Ten co sprawdzał opiłki na zaworze itp to mistrz. Opiłków nie widać gołym okiem. Cieżko je znaleźć w samej pompie jak opiłkują łopatki pompy wstępnej wewnątrz pompy CR... No ale cóż czym więcej takich mechaników tym więcej mam pracy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


A poza tymi wszystkimi obelgami masz jakies propozycje co sie mogło stać ? Ja nie jestem ekspertem bo jakbym był to nie pisałbym w tym miejscu i nie prosił o pomoc... No ale cóż mogę zrobić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
inactiv3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-03-2017, 10:59   #6
inactiv3
ford::amateur
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 23-02-2017
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 4
Domyślnie 2.0 TDCI nie pali po regenracji wtrysków.

Padł elektor zawor na pompie . Po wymianie, ciśnienie FRP ponad 250 barów. Auto pali i jeździ jak nowe.

Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 03-03-2017 o 13:29
inactiv3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-03-2017, 07:09   #7
wojtekn
Moderator
 
Avatar wojtekn
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 804
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI nie pali po regenracji wtrysków.

Część postów poleciała.
Panowie prywatne wycieczki to na pw lub w realu nie w postach. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wojtekn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:23.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.