|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-01-2017, 16:21 | #11 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 01-06-2008
Skąd: W-wa
Model: No One
Silnik: Inne
Rocznik: 2016
Postów: 256
|
Odp: Słabe ogrzewanie 1.6 Ti-VCT
W takim wypadku ten czujnik jest częściowo zbędny i oszukuje skoro niby silnik osiągnął temperaturę roboczą a nawiewy (chłodnica wewnątrz auta) ma zupełnie inna temperature. Szczerze to pierwszy raz się z czymś takim spotykam...
Pomijam już w tym momencie początki funkcjonowania auta po nocy, dlaczego w takim układzie auto po godzinnej jeździe cały czas "dmucha" letnim powietrzem i nie reaguje na zmianę temp pokrętłem? ustawiłem na 15st a potem na 25 i jedyne co sie zmieniło to prędkość wiatraka. Bump: może zastosować jakąś dodatkową nagrzewnice elektryczną z diesla? no sorry ale to nie jest normalne... w golfie 3 po 10 minutach jazdy powietrze leci tak gorące, że nie da się złapać kratki nawiewów Ostatnio edytowane przez wojoo ; 10-01-2017 o 16:23 |
10-01-2017, 20:18 | #12 |
ford::beginner
Imię: Radek
Zarejestrowany: 07-02-2015
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MK2 HB
Silnik: 1.6 Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2007
Postów: 48
|
Odp: Słabe ogrzewanie 1.6 Ti-VCT
Jeśli chodzi o wskaźnik na desce to tak Ford wyskalował go w ff mk2, że ma on znaczenie informujące (zimny-ciepły-przegrzany) a nie dokładnie pomiarowe, zauważ że w większości fok mk2 nawet wskazówka nie dochodzi do 90 stopni, a jak rośnie to skokowo.
Jeśli zaś samochód nie dogrzewa nawet po dłuższym dystansie to pierwszy do sprawdzenia jest termostat, który prawdopodobnie padł i samochód jest ciągle na dużym obiegu. |
10-01-2017, 21:29 | #13 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-11-2010
Skąd: Kraków
Model: FFII FL
Silnik: było 1.6 Duratec 100KM, jest 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 87
|
Odp: Słabe ogrzewanie 1.6 Ti-VCT
skoro piszesz brak reakcji temperatury po godzinnej jezdzie, a masz climatronic trzeba by było przyjrzeć się klapie ciepłe zimne. Jeśli silnik lub sterowanie klapy zdechło a stanęła w połowie to przy tych temperaturach tez będzie taki efekt.
Druga rzecz poniżej panelu climatyzacji są na środku pomiędzy guzikami od grzania szyby otworki - dmuchnij tam powietrzem - często czujnik temp kabiny jest w kotkach z kurzu i zakłóca pracę sterowania nagrzewaniem. Powodzenia. |
11-01-2017, 07:24 | #14 | ||
ford::advanced
Zarejestrowany: 01-06-2008
Skąd: W-wa
Model: No One
Silnik: Inne
Rocznik: 2016
Postów: 256
|
Odp: Słabe ogrzewanie 1.6 Ti-VCT
Cytat:
W Listopadzie były dokładane maty pod dupsko w fotelach wiec już przy okazji ten czujnik został przedmuchany Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co do klapek to gdzie je mogę zlokalizować? Dzisiaj zrobiłem mały eksperyment i trzymałem obroty na 2 tys przez ok 5 min (na postoju) jednocześnie przy wyłączonym klimatroniku. Silnik bardzo szybko pokazał 90st i ku mojemu zdziwieniu po włączeniu klimatronika zaczęło lecieć letnie powietrze (czyli teoretycznie już sie rozgrzał) i tak zostało już do końca a przejechałem kilka kilometrów. Więc albo faktycznie coś z klapkami o ktorych kolega wspominał albo termostat? natomiast dalej pozostaje sprawa z tylną szybą - wydaje mi się, że dopiero zaczyna grzać w momencie jak przednia szyba już się całkowicie wyłączy - za niskie napiecie/ za duże obciążenie dla altka? Bump: Cytat:
Bump: czy ktoś zna położenie tego termostatu? jak z dostępem? |
||
16-01-2017, 17:31 | #15 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-10-2013
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2005
Postów: 102
|
Odp: Słabe ogrzewanie 1.6 Ti-VCT
Termostat w tym aucie strasznie kłopotliwy...Wymieniałem rok temu, dostęp fatalny, trzeba demontować alternator itpitd. i sam termostat również drogi, udało mi się kupić z Wahlera za 300 i to naprawdę dobra cena.
Wymienia się termostat wraz z obudową, bo to jeden element. Możesz sprawdzić czy to faktycznie jego wina, odpal silnik i pozwól mu się rozgrzewać a w tym momencie złap za wąż chłodnicy, powinien być zimny aż do rozgrzania silnika=otwarcia się termostatu czyli wspomniane ~90st. |
28-12-2021, 21:37 | #16 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-03-2012
Model: Focus
Silnik: 1800 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 5
|
Ogrzewanie wewnątrz samochodu
Witam mam pytanie odnośnie słabego ogrzewania wewnątrz samochodu Focus 1.8 TDCi 2008 klimatronik.
Silnik nagrzewa się normalnie płyn jest. Odpiąłem czujnik temperatury wewnętrznej, i bez zmian. Dmucha lekko ciepłym na szybę ale już na nogi nie, nadmuch ustawiony na szybę i nogi. Gdzie szukać przyczyny ? |
28-12-2021, 22:21 | #17 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,564
|
Odp: Słabe ogrzewanie
w uszkodzonych klapkach klimatronika
|
29-12-2021, 22:14 | #18 |
ford::beginner
Imię: Zbigniew
Zarejestrowany: 19-12-2012
Skąd: Lipnica
Model: Focus
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2000
Postów: 33
|
Odp: Słabe ogrzewanie
Witam, czy masz orginalny termostat, tutaj moze tkwić problem. Pozdrawiam
|
31-12-2021, 11:04 | #19 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-03-2012
Model: Focus
Silnik: 1800 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 5
|
Odp: Słabe ogrzewanie
Termostat był wymieniany jakieś sześć lat temu
Do tej pory nie było problemu. |