Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-01-2017, 16:21   #11
wojoo
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 01-06-2008
Skąd: W-wa
Model: No One
Silnik: Inne
Rocznik: 2016
Postów: 256
Domyślnie Odp: Słabe ogrzewanie 1.6 Ti-VCT

W takim wypadku ten czujnik jest częściowo zbędny i oszukuje skoro niby silnik osiągnął temperaturę roboczą a nawiewy (chłodnica wewnątrz auta) ma zupełnie inna temperature. Szczerze to pierwszy raz się z czymś takim spotykam...

Pomijam już w tym momencie początki funkcjonowania auta po nocy, dlaczego w takim układzie auto po godzinnej jeździe cały czas "dmucha" letnim powietrzem i nie reaguje na zmianę temp pokrętłem? ustawiłem na 15st a potem na 25 i jedyne co sie zmieniło to prędkość wiatraka.

Bump: może zastosować jakąś dodatkową nagrzewnice elektryczną z diesla? no sorry ale to nie jest normalne... w golfie 3 po 10 minutach jazdy powietrze leci tak gorące, że nie da się złapać kratki nawiewów


Ostatnio edytowane przez wojoo ; 10-01-2017 o 16:23
wojoo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2017, 20:18   #12
mookie
ford::beginner
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 07-02-2015
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MK2 HB
Silnik: 1.6 Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2007
Postów: 48
Domyślnie Odp: Słabe ogrzewanie 1.6 Ti-VCT

Jeśli chodzi o wskaźnik na desce to tak Ford wyskalował go w ff mk2, że ma on znaczenie informujące (zimny-ciepły-przegrzany) a nie dokładnie pomiarowe, zauważ że w większości fok mk2 nawet wskazówka nie dochodzi do 90 stopni, a jak rośnie to skokowo.

Jeśli zaś samochód nie dogrzewa nawet po dłuższym dystansie to pierwszy do sprawdzenia jest termostat, który prawdopodobnie padł i samochód jest ciągle na dużym obiegu.
mookie jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2017, 21:29   #13
Fokus08
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-11-2010
Skąd: Kraków
Model: FFII FL
Silnik: było 1.6 Duratec 100KM, jest 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 87
Domyślnie Odp: Słabe ogrzewanie 1.6 Ti-VCT

skoro piszesz brak reakcji temperatury po godzinnej jezdzie, a masz climatronic trzeba by było przyjrzeć się klapie ciepłe zimne. Jeśli silnik lub sterowanie klapy zdechło a stanęła w połowie to przy tych temperaturach tez będzie taki efekt.
Druga rzecz poniżej panelu climatyzacji są na środku pomiędzy guzikami od grzania szyby otworki - dmuchnij tam powietrzem - często czujnik temp kabiny jest w kotkach z kurzu i zakłóca pracę sterowania nagrzewaniem.

Powodzenia.
Fokus08 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-01-2017, 07:24   #14
wojoo
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 01-06-2008
Skąd: W-wa
Model: No One
Silnik: Inne
Rocznik: 2016
Postów: 256
Domyślnie Odp: Słabe ogrzewanie 1.6 Ti-VCT

Cytat:
Napisał Fokus08 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
skoro piszesz brak reakcji temperatury po godzinnej jezdzie, a masz climatronic trzeba by było przyjrzeć się klapie ciepłe zimne. Jeśli silnik lub sterowanie klapy zdechło a stanęła w połowie to przy tych temperaturach tez będzie taki efekt.
Druga rzecz poniżej panelu climatyzacji są na środku pomiędzy guzikami od grzania szyby otworki - dmuchnij tam powietrzem - często czujnik temp kabiny jest w kotkach z kurzu i zakłóca pracę sterowania nagrzewaniem.

Powodzenia.

W Listopadzie były dokładane maty pod dupsko w fotelach wiec już przy okazji ten czujnik został przedmuchany Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Co do klapek to gdzie je mogę zlokalizować? Dzisiaj zrobiłem mały eksperyment i trzymałem obroty na 2 tys przez ok 5 min (na postoju) jednocześnie przy wyłączonym klimatroniku. Silnik bardzo szybko pokazał 90st i ku mojemu zdziwieniu po włączeniu klimatronika zaczęło lecieć letnie powietrze (czyli teoretycznie już sie rozgrzał) i tak zostało już do końca a przejechałem kilka kilometrów. Więc albo faktycznie coś z klapkami o ktorych kolega wspominał albo termostat?

natomiast dalej pozostaje sprawa z tylną szybą - wydaje mi się, że dopiero zaczyna grzać w momencie jak przednia szyba już się całkowicie wyłączy - za niskie napiecie/ za duże obciążenie dla altka?

Bump:
Cytat:
Napisał mookie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli chodzi o wskaźnik na desce to tak Ford wyskalował go w ff mk2, że ma on znaczenie informujące (zimny-ciepły-przegrzany) a nie dokładnie pomiarowe, zauważ że w większości fok mk2 nawet wskazówka nie dochodzi do 90 stopni, a jak rośnie to skokowo.
Zauważyłem to dzisiaj Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. było zero i nagle sie zrobiło 90... Magia! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bump: czy ktoś zna położenie tego termostatu? jak z dostępem?
wojoo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2017, 17:31   #15
smuk
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-10-2013
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2005
Postów: 102
Domyślnie Odp: Słabe ogrzewanie 1.6 Ti-VCT

Termostat w tym aucie strasznie kłopotliwy...Wymieniałem rok temu, dostęp fatalny, trzeba demontować alternator itpitd. i sam termostat również drogi, udało mi się kupić z Wahlera za 300 i to naprawdę dobra cena.
Wymienia się termostat wraz z obudową, bo to jeden element. Możesz sprawdzić czy to faktycznie jego wina, odpal silnik i pozwól mu się rozgrzewać a w tym momencie złap za wąż chłodnicy, powinien być zimny aż do rozgrzania silnika=otwarcia się termostatu czyli wspomniane ~90st.
smuk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2021, 21:37   #16
maciek250
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 12-03-2012
Model: Focus
Silnik: 1800 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 5
Domyślnie Ogrzewanie wewnątrz samochodu

Witam mam pytanie odnośnie słabego ogrzewania wewnątrz samochodu Focus 1.8 TDCi 2008 klimatronik.
Silnik nagrzewa się normalnie płyn jest.
Odpiąłem czujnik temperatury wewnętrznej, i bez zmian.
Dmucha lekko ciepłym na szybę ale już na nogi nie, nadmuch ustawiony na szybę i nogi.
Gdzie szukać przyczyny ?
maciek250 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2021, 22:21   #17
Antej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,564
Domyślnie Odp: Słabe ogrzewanie

w uszkodzonych klapkach klimatronika
Antej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2021, 22:14   #18
Buldi
ford::beginner
 
Imię: Zbigniew
Zarejestrowany: 19-12-2012
Skąd: Lipnica
Model: Focus
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2000
Postów: 33
Domyślnie Odp: Słabe ogrzewanie

Witam, czy masz orginalny termostat, tutaj moze tkwić problem. Pozdrawiam
Buldi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-12-2021, 11:04   #19
maciek250
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 12-03-2012
Model: Focus
Silnik: 1800 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 5
Domyślnie Odp: Słabe ogrzewanie

Termostat był wymieniany jakieś sześć lat temu
Do tej pory nie było problemu.
maciek250 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:03.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.