Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-01-2017, 20:08   #1
SLIWKA
ford::average
 
Avatar SLIWKA
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 17-10-2016
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI DW10 188hp By Heko;)
Rocznik: 2010
Postów: 150
Domyślnie Za duży poziom oleju silnikowego.

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem posiadaczem auta od około 3 miesięcy, auto zakupione z mojej firmy dobrze mi znane itp. Pełna teczka faktur, papierów z serwisowania auta. Problem który ostatnio zauważyłem dosłownie mnie przeraził. Otóż w momencie zakupu auto miało wymieniony komplet filtrów i olej silnikowy. Wiedząc że auto jest odszykowane na tip top cały czas bez jakich kolwiek problemów eksploatowane. Ostatnio na dniach z rana silnik zimny po nocy dolewałem płynu do spryskiwaczy. Postanowiłem sprawdzić poziom oleju to co ujrzałem w szoku dosłownie poziom oleju na bagnecie ponad 3 cm powyżej max. Szok długo się nie zastanawiając strzykawka z rurką i heja, wybrałem prawie 2 litry oleju do stanu 4/5 na bagnecie. Co ciekawe zero wycieków na silniku jak i od strony skrzyni, auto fabryczne bez dpf, płyn chłodniczy w normie. Olej nie śmierdział ropą. Samochód ładnie odpala nie ma żadnych błędów nic nie stuka nie puka w silniku i jedzie jak trzeba. Pytanie czy tak wysoki poziom oleju mógł do czegoś się przyczynić? Czy mogło coś się uszkodzić?

SLIWKA jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2017, 20:38   #2
rufik
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Łódź
Model: S-Max MK II
Silnik: 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2017
Postów: 353
Domyślnie Odp: Za duży poziom oleju silnikowego.

Właśnie godzinę temu to samo zaobserwowałem u siebie - stan oleju na bagnecie dużo powyżej max. Strzykawkę mam małą, więc się napociłem odciągając dobre 0,6L i dopiero teraz mam na max. Nie mam siły dalej odciągać, jadę na wymianę.

I też nie mam wycieków, auto jeździ jak malina, zero błędów. Fakt, nie sprawdzałem stanu oleju przez ostatnio miesiąc (poprzednia foka 1.8 mnie rozpieściła) i auto 90% tras ma w mieście, dużo krótkich odcinków rzędu 2-3-4km było.

I teraz pytanie - dlaczego wzrasta tak mocno poziom oleju, skoro to silnik DW10C z oddzielną "instalacją" dotrysku do wypalania DPF???
rufik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2017, 21:35   #3
eclipse
ford::expert
 
Avatar eclipse
 
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
Domyślnie Odp: Za duży poziom oleju silnikowego.

Cytat:
Napisał SLIWKA Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem posiadaczem auta od około 3 miesięcy

Pytanie czy tak wysoki poziom oleju mógł do czegoś się przyczynić? Czy mogło coś się uszkodzić?
Jak napisałeś ...nic sie nie uszkodziło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale ...
teraz sam widzisz jakie to było dopieszczone autko .
Kupa faktur i rachunków z serwisu .... równie dobrze może świadczyć ze stale się z nim coś działo .
Myślę że kolektor dolotowy masz z prześwitem tylko 5 mm .
Ale ....miałeś szczęście że jeszcze ci nie zassało tego oleju , bo wtedy dopiero włosy by ci stanęły dęba jak by silnik dostał dzikich obrotów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Moja rada... przejrzyj dokładnie papiery ,
jakie i kiedy były naprawy i dobrze sprawdź ciśnienie na garach , bo skąd ten olej sie wziął .
Jeśli myślisz że o samochody firmowe ktoś dba to jesteś w błędzie , wrecz przeciwnie .
Są tacy którzy dolewają nawet do baku ,,ORANŻADĘ '' (czytaj olej opałowy) a to dlatego że jeśli użyje go np. do swoich celów prywatnych to chce mieć go jak najtaniej czyli ( bak ma być zatankowany do pełna ).
__________________
......................... Pozdrawiam .
eclipse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2017, 07:29   #4
latar
FCP member
 
Avatar latar
 
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
Domyślnie Odp: Za duży poziom oleju silnikowego.

Cytat:
Napisał rufik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I teraz pytanie - dlaczego wzrasta tak mocno poziom oleju, skoro to silnik DW10C z oddzielną "instalacją" dotrysku do wypalania DPF???
No nie ma tak.
Świeca i dodatkowa instalacja podawania ropy to tylko dodatek do głównego procesu, który zachodzi tak jak w DW10 podczas podawania dodatkowych dawek paliwa w suwie wydechu i zmianie kąta wyprzedzenia. Jeśli jeździsz tylko krótkie trasy, na zimno, i tylko w mieście to i DW10C można zatkać bardzo szybko. Olej masz rozrzedzony. Należy się jego natychmiastowa! wymiana i być może dopalanie serwisowe DPFa, zależy jak bardzo zapchany.
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała
latar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2017, 08:10   #5
MAG
ford::expert
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: S-Max Mk1 / Focus ST Mk2
Silnik: 2,0TDCI / 2,5T
Rocznik: 2011 / 2009
Postów: 3,005
Domyślnie Odp: Za duży poziom oleju silnikowego.

Cytat:
Napisał SLIWKA Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
... auto fabryczne bez dpf ...
Polift bez dpf'a?
Co prawda w dieslach nie siedzę, ale wydaje mi sie to co najmniej dziwne...
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000 Sauber Edition, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7 1,0EB, S-Max Mk2 Bi-Turbo, S-Max 2,5T, Focus ST 2,5T, S-Max Mk1 2,0TDCI
MAG jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2017, 08:28   #6
latar
FCP member
 
Avatar latar
 
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
Domyślnie Odp: Za duży poziom oleju silnikowego.

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] były w '10 na krajowym rynku polifty z DW10 (silnik przedliftowy) bez DPFa.
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała
latar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2017, 09:03   #7
tiefe
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-07-2015
Model: C-MAX Mk2
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2011
Postów: 20
Domyślnie Odp: Za duży poziom oleju silnikowego.

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Sprawdz jak czesto wypala ci DPF.
Jak nie masz pid'ow to zostaje obserwacja temperatury przed i za DPF (to jest chyba EGT11 EGT12 do sprawdzenia) na jakims dluzszym dystansie - ok 600C to moment wypalania pozniej wyrazniej spada. Dodatkowo mozna sprawdzac DPL_LOAD ktory bedzie takze oscylowal.
Na forum jest gdzies filmik jak wyglada proces wypalania wlasnie na tych pidach dla silnika dw10c.

Jak ci dystans wyjdzie ok 100km to winny bedzie dpf i trzeba bedzie cos z nim zrobic.
tiefe jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2017, 09:21   #8
SLIWKA
ford::average
 
Avatar SLIWKA
 
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 17-10-2016
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI DW10 188hp By Heko;)
Rocznik: 2010
Postów: 150
Domyślnie Odp: Za duży poziom oleju silnikowego.

Tym autem również ja jeździłem tak że wiem jak było eksploatowane. Zastawiam się czy jakieś paparuchy z serwisu boscha gdzie auto było cały czas tam serwisowane i w sumie nigdy nie było problemów może jakiś świeży uczeń co źle widział np. nie przelał oleju. Po spuszczeniu oleju do poziomu prawie max narazie nie zauważyłem przybytku oleju. Dzisiaj wymienię olej zobaczę ile go będzie po spuszczeniu.
SLIWKA jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2017, 09:30   #9
rufik
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Łódź
Model: S-Max MK II
Silnik: 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2017
Postów: 353
Domyślnie Odp: Za duży poziom oleju silnikowego.

Cytat:
Napisał tiefe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Sprawdz jak czesto wypala ci DPF.
Jak nie masz pid'ow to zostaje obserwacja temperatury przed i za DPF (to jest chyba EGT11 EGT12 do sprawdzenia) na jakims dluzszym dystansie - ok 600C to moment wypalania pozniej wyrazniej spada.
Dzięki, już po wymianie oleju jestem. Jutro trasa kilkaset km, więc poobserwuje PIDy.
rufik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2017, 09:36   #10
latar
FCP member
 
Avatar latar
 
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
Domyślnie Odp: Za duży poziom oleju silnikowego.

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] patrz na EGT12, DPF_LOAD i DPF_SOOT_LD. Dopalanie zaczyna się jeżeli DPF_LOAD przekroczy 80% i będą odpowiednie warunki. Jeżeli masz już 150% to marna szansa, że się samo rozpocznie i możesz nie dojechać.

Jak pisał tiefe. Dopalanie trwa gdy EGT12 jest ~600C. Oczywiście jeśli jedziesz spokojnie i nie masz gazu w podłodze i 200 na blacie. Wtedy też będzie 600C+ i zasadzenie filtra zacznie spadaćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała
latar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:39.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.