|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-02-2016, 22:14 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-11-2010
Skąd: Warszawa
Model: FORD FUSION
Silnik: 1.4 Duratec (80KM)
Rocznik: 2008
Postów: 35
|
Wymiany okresowe
Witam wszystkich zmotoryzowanych!
Przeszukałem internety i niestety nie jestem w stanie znaleźć w 100% tego o co mi chodzi. Konkretnie: potrzebuję porad, które części ( również wszelkie paski ) wymagają wymiany/naprawy/regeneracji nie wydając przy tym żadnych oznak zużycia, np. rozrząd. Dodam, że książkę serwisową zgubiłem dawno, dawno temu. Ford Fusion 1,4 Duratec 2008 rok, 81500 km, całe życie garażowany, moje oczko w głowie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., kupiony w salonie w Warszawie, jestem drugim właścicielem. Wymiany: Rozrząd + pompa wody rok temu ( pompa drugi raz bo ciekła ), filtry, olej. Zawieszenie, skrzynia jak żyleta, hamulce, tarcze wymieniane przy 40 tysiącach, obecnie bez oznak zużycia. Ostatnio zacząłem się zastanawiać nad wymianą pasków, te które widać z lewej strony silnika. Ile ich dokładnie jest i od czego są? Bardzo proszę o rzetelne podpowiedzi, ponieważ nie chcę być nagle czymś niemile zaskoczony Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dzięki! |
08-02-2016, 13:09 | #2 |
ford::advanced
Imię: Michał
Zarejestrowany: 20-07-2011
Skąd: Jasło (RJS)
Model: Był: Ford Fusion FX Gold był: Fiat Croma jest: Ford Focus kombi
Silnik: duratec 1,4 80 KM; 1,9 JTD 150KM; Duratorq 1,6TDCi
Rocznik: 2006, 2006, 2016
Postów: 358
|
Odp: Wymiany okresowe
Witam!
Wchodzisz na etis forda: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] wpisujesz VIN swojego fofu, klikasz przycisk "Wyszukiwanie" i następnie klikasz link: "Wygeneruj kartę przeglądu FordService". Tam masz opcje przebieg/wiek samochodu. P.S. Pasków osprzętu, o których piszesz, z tego co pamiętam są dwie sztuki. W samochodzie z klimą, a zakładam że takowy kolega ma, jeden z pasków napędza pompę wspomagania kierownicy, zaś drugi pasek wieloklinowy napędza alternator, pompę cieczy chłodzącej i sprężarkę. Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 08-02-2016 o 19:27 Powód: doprecyzowanie informacji |
09-02-2016, 21:18 | #3 | |
ford::average
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 07-09-2015
Skąd: Wrocław
Model: Fiesta mk6
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 2003
Postów: 88
|
Odp: Wymiany okresowe
Cytat:
A jeśli już go zmieniałeś to dlaczego nie wymieniłeś pozostałych pasków? Tam nie ma napinacza - to są paski elastyczne, samonapinające się więc nie powinno ich się ściągać i zakładać bo się koślawią. A co było nie tak z tarczami że wymieniłeś po 40 kkm? |
|
09-02-2016, 23:25 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-03-2006
Skąd: Kraków
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4L B + LPG
Rocznik: 2005 FL
Postów: 90
|
Odp: Wymiany okresowe
Plan obsługi przewiduje wymianę pasków osprzętu po 200 000/10 latach, a rozrządu po 160 000/8 latach. Nie ma potrzeby przy awaryjnej, wcześniejszej wymianie paska rozrządu, zmieniać reszty. Nie musisz przecież zdejmować pasków pompy wspomagania i alternatora.
Ja po 125 000 i 10 latach użytkowania w tym miesiącu szykuję się na wymianę rozrządu, pasków osprzętu, sprawdzenie luzów zaworowych, wymianę filtra paliwa, świec (po raz drugi od nowości) i przewodów zapłonowych. |