|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-12-2015, 12:53 | #11 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2013
Model: Smax
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006
Postów: 125
|
Odp: Drżenie kierownicy i karoserii
A probowal ktorys z was Panowie sprawdzic czy nie ma luzow na lozysku dyferencjalu w skrzyni biegow?? A sprawdza sie to ruszajac przegubem ( jego grubsza czescia) w gore i w dol , na boki tuz przy skrzyni biegow. jezeli luz wystepune to .... regeneracja skrzyni jest konieczna (padniete lozysko dyferencjalu) .... bo pol os bedzie miala pewna wibracje - najczesciej padajaca strona od polosi krotszej - brak podpory,
|
21-12-2015, 18:22 | #12 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 08-06-2013
Model: S-MAX
Silnik: 2.5 T
Rocznik: 2009
Postów: 9
|
Odp: Drżenie kierownicy i karoserii
Pitsmax no i właśnie nad tym będziemy pracowali bo mechanik podczas montażu krótszej półośki stwierdził, że wg. niego w "koszyku" do którego wkłada się końcówkę przegubu wewnętrznego czuł luz którego być raczej nie powinno ale się nie upierał bo z tą skrzynią miał pierwszy raz do czynienia. Podpowiedz mi proszę jak najłatwiej to sprawdzić? Na odkręconym przegubie czy zamontowanym, a może jest jakiś inny sposób aby być pewnym. No i czy tam w ogóle może występować jakikolwiek luz?
Zadzwoniłem jeszcze do poprzedniego właściciela (znajomy) z pytaniem czy coś tam grzebał bo był zamontowany przegub wewnętrzny nieoryginalny. Okazało się, że oryginał się ukręcił i kupił z jakiegoś volvo sam przegub wewnętrzny(używka), który szlag trafił po 15000 km. Może rzeczywiście coś w tej skrzyni jest nie tak skoro tak te przeguby lecą hmm...? |
21-12-2015, 18:54 | #13 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2013
Model: Smax
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006
Postów: 125
|
Odp: Drżenie kierownicy i karoserii
Luzu nie powinno byc... Moj mechanik powiedzial ze to przypadki fordowskich skrzyn!! Lozyska sa slabe... I polecil regeneracje a nie zamiane skrzyni... Regeneracja wyrtrzyma dluzej, ja sadze ze ona jest poprostu zle policzona i ze ja moment obrotowy niszczy. Bo pol os dostaje luzu i zaczyna wibrowac w koszu..co predzej czy pozniej zabie skrzynie. Ja czekam na pozniej.. W koncu to jeden koszt. Pol is ma sztywno siedziec w skrzyni. Pech ze tam nie ma podpory... Jak w googlach wyklepiesz mmt6 faults i klikniesz na fotki to zrozumiesz jaki problem.
|
05-01-2016, 17:53 | #14 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 08-06-2013
Model: S-MAX
Silnik: 2.5 T
Rocznik: 2009
Postów: 9
|
Odp: Drżenie kierownicy i karoserii
Witam,
jestem po sprawdzeniu auta. Postawiliśmy auto na kobyłkach umieszczonych pod wahaczami tak aby półośki były położone jak najbardziej naturalnie, puściliśmy auto bez kół i drżenie występowało nadal. Jednak już wcześniej byliśmy pewni, że będzie drżało ponieważ potwierdziła się sugestia Pitsmax`a. Luz pomiędzy przegubem wewnętrznym krótkiej półośki, a skrzynią jest zdecydowanie wyczuwalny (góra-dół około 3-4mm) ponadto kiedy puści się auto na wyższym biegu np.3 i wyżej bez dodawania gazu słychać jakby w skrzyni jakiś kulki się turlały, przeskakiwały odgłos bardzo podobny do padniętego łożyska. Więc nie pozostaje nic innego jak podstawienie skrzyni do regeneracji tylko szczerze to boję się trochę tego ściągania bo odsłonie dwumas, a mam wrażenie, że nie jest on za bogaty, a mając go na wierzchu nie będzie, że boli... Pozdrawiam Po regeneracji dam znać czy jest ok itd. aaaa jakbym zmieniał dwumas to włożę z RS`a podobno siada do ST oczywiście ze sprzęgłem. |