|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-12-2015, 21:35 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 08-06-2013
Model: S-MAX
Silnik: 2.5 T
Rocznik: 2009
Postów: 9
|
Drżenie kierownicy i karoserii
Witam,
od jakiegoś czasu zmagam się z problemem minimalnego drżenia kierownicy i karoserii. Objawia się to tak, że przy prędkości około 130-140 zaczyna drgać minimalnie kierownica wraz z karoserią (czuć dość mocno) jak już zaczyna drgać o puszczę pedał gazu wibracje nabierają na sile. Dodam, że drgania nie występują zawsze nie wiem od czego zależą (nawierzchnia, układ terenu?!) ale kiedy drga i zaczynam hamować to kierownica trzepie mocniej ale kiedy jest moment spokoju i zaczynam hamować to jest spokój. Na biegu jałowym odrobinę drga kabina i ostatnio zacząłem odczuwać delikatne uderzenia w stopę podczas wyciskania sprzęgła. Samochód to s-max 2.5t LPG stan licznika 185000 rocznik 2009. Do tej pory zainwestowałem sporo pieniędzy i proszę o jakąś radę w którą stronę iść. Części które wymieniłem dotychczas to: piasty kół przód lewa, prawa. 2x tarcze przód (1xzimmerman, 1xATE) klocki EBC Yelow Stuff poduszki wahaczy tylne amortyzatory wraz z łożyskami i poduszkami przód drążki kierownicze maglownica zregenerowana półosie obie zregenerowane w motomaxie opony wymieniane wielokrotnie zima lato (zima nokian 2013, lato sprawdzane na Uniroyalach i teraz kupione nowe Goodyeary 2015), wyważane na aucie, robiony test drogowy wraz z optymalizacją, po tych zabiegach auto zawsze nieco lepiej się zachowywało (mniejsze wibracje na kierownicy natomiast buda dalej latała) wymieniona poduszka silnika górna Ostatnio wyczuwam również jakby "kulał" trochę. Mam wrażenie wypadającego zapłonu tym bardziej, że niedawno pojawiło sie miarowe terkotanie w głośnikach w rytm obrotów kiedy słucham radia (tylko radia jak mp3 to cisza) tak jakby przeskakująca iskra. Świece mają 25000 km. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu problemu drżenia bo nie mam już siły. Pozdrawiam |
17-12-2015, 22:36 | #2 |
ford::expert
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
Odp: Drżenie kierownicy i karoserii
Wibrujaca buda mi sie kojarzy tylko z wewn. przegubami polosi. Tych nie ma na twojej liscie.
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020 |
17-12-2015, 23:13 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 08-06-2013
Model: S-MAX
Silnik: 2.5 T
Rocznik: 2009
Postów: 9
|
Odp: Drżenie kierownicy i karoserii
Półosie były robione wraz z przegubami i oba wewnętrzne były padnięte. Po naprawie ustały wibracje podczas dodawania gazu.
|
18-12-2015, 05:44 | #4 |
ford::advanced
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-10-2015
Skąd: Gdynia
Model: S-MAX
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2007
Postów: 463
|
Odp: Drżenie kierownicy i karoserii
Są one skutkiem, obrotów silnika, czy faktycznie,tylko prędkości? Sprawdź na 3 biegu,podczas dynamicznego dodawania gazu,czy nasilą się owe wibracje.
Ja kiedyś miałem identyczny problem w Sharanie II generacji 136KM . i równiż miałem podobną listę wymienionych rzeczy co Ty, a przyczyną był,nie wiem jak go nazwać...w skrzyni jest wałeczek przekazujący obrót na przeguby wewnętrzne,a te podają dalej.W silnikach z dużym Nm, często i on potrafi się wyrobić,jest luźny to od niego powstają wibrację. Zabieg nie tani,ale po 3 miesiącach walki,w końcu i go mechanicy wymienili i wszystko ustało. Możesz jeszcze sprawdzić,na podnośniku,z kołami wiszącymi, czy przy tych prędkościach, bez obciążenia też tak powstają wibracje.
__________________
"Na krzywe drzewo sam Salomon nie naleje" Jeśli nie możesz znaleźć auta dla siebie...zbuduj je, czyli konstruowanie pojazdów typu SAM i innych wynalazków |
18-12-2015, 16:20 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 08-06-2013
Model: S-MAX
Silnik: 2.5 T
Rocznik: 2009
Postów: 9
|
Odp: Drżenie kierownicy i karoserii
Wibracje nie mają związku z obrotami silnika bo jak puszczę go luzem to wibracje nasilają się. Jeżeli chodzi o wkręcanie auta na obroty na 2,3 biegu to wiesz na 3 już rozpędzę auto do 120-130 i tu zaczyna się wibracja (przed naprawa przegubów wewnętrznych na 3 biegu przy pełnym obciążeniu występowało dziwne drżenie wyczuwalne pod nogami jakby opona ząbkowała- znikło). Auto podczas wyważania kół na aucie było testowane (rozpędzaliśmy koła na wyłączonym silniku do około 140-150 i wibracje na budzie się pojawiały analogicznie dzieje się kiedy rozpędzam auto silnikiem).
Nie poruszyliśmy jeszcze tematu dwumasy bo teraz poza biciem pedału sprzęgła przy wyciskaniu dochodzi telepanie na biegu jałowym. Nie jest to jakieś ogromne telepanie natomiast jak otworzyłem maskę to silnikiem huśtało. Myślałem, że to od świec bo objaw jakby wypadał zapłon, a poza tym jak pisałem wcześniej tykanie miarowe w rytm obrotów silnika w głośnikach podczas słuchania radia (tylko radia) ale wymieniłem dzisiaj na nówki i bez zmian tykanie i telepawka pozostały (może któraś cewka?). Wracając do dwumasy to nie sądzę żeby miała cokolwiek wspólnego z telepaniem budy i kierownicy uzależnionym od prędkości a nie obrotów silnika. Choć jak wkręcę na biegu jałowym auto na 2000-3000 obrotów to telepie nieco również. Co do skrzyni to nie wiem będę po świętach zaglądał ze znajomym mechanikiem. Puścimy jeszcze auto bez kół żeby je wyeliminować na 100% podeprzemy na kobyłkach tak aby półośki miały naturalne warunki pracy i zobaczymy co się wydarzy. Mam nadzieję jednak, że to nic w skrzyni aczkolwiek jak zakładana była krótsza półoś mechanik stwierdził, że wydaje mu się, że jest zbyt duży luz w gnieździe nie wiem jak to się nazywa profesjonalnie ale tam gdzie wchodzi wieloklin, to postaramy się wykluczyć po świętach. Za wszelkie kolejne sugestie z góry dzięki |
19-12-2015, 17:57 | #6 |
ford::beginner
Imię: Kacper
Zarejestrowany: 06-09-2013
Skąd: Błonie
Model: Ford S-Max GHIA (7 osób)
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 40
|
U mnie telepało budą od 120km/h... wymienili mi sworznie i zaczęło telepać od 100-110km/h Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a w końcu u mnie pomogło prostowanie alufelg... nie samo wyważenie...
__________________
kacpero http://www.motostat.pl/user_images/67485/icon1.png Ford S-Max'09 GHIA 1.8 TDCI Ford Focus'04 kombi 1.8 TDCI http://www.yanosik24.pl/widget/80146.pnghttp://opencaching.pl/statpics/72954.jpghttp://www.geocaching.pl/statbar/11068949.png |
20-12-2015, 07:41 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-12-2010
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Model: S-max
Silnik: 2.0 tdci 185KM@3800/404Nm@2200
Rocznik: 2007
Postów: 544
|
Odp: Drżenie kierownicy i karoserii
Też miałem kiedyś w jednym samochodzie podobny problem. A objawy przy podobnych prędkościach
Skończyło się na wymianie 2ch kompletnych przegubów (wewnetrzny i zewnętrzny dla strony prawej oraz lewej) . Najpierw byla próba regeneracji przegubów wewnątrz (one były problemem) poprzez wymianę łożysk. Pomogło na krótko i tylko na pewien czas. Finalnie mechanik zamówił ze swojego pewnego źródła dobre używki, które mogliśmy zwrócić jeżeli okazałoby się, że jednak co innego jest problemem. Zobacz czy nie możesz załatwić kompletnych przegubów do ewentualnego zwrotu. Skąd jesteś? |
20-12-2015, 14:49 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 08-06-2013
Model: S-MAX
Silnik: 2.5 T
Rocznik: 2009
Postów: 9
|
Odp: Drżenie kierownicy i karoserii
kacpero felgi były sprawdzane i są ok poza tym teraz na zimę zmieniłem na stal i to samo.
Hipos właśnie teraz na przegubach się będę koncentrował po świętach jeszcze raz sprawdzę temat. Dobrze by było mieć dostęp do używek w dobrym stanie i żeby można je było w razie czego zwrócić. Pogadam jeszcze ze znajomym mechanikiem może a jakieś dojście zobaczymy. Ja mieszkam w Rzeszowie. Pozdrawiam |
21-12-2015, 06:13 | #9 |
ford::advanced
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 25-10-2015
Skąd: Gdynia
Model: S-MAX
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2007
Postów: 463
|
Odp: Drżenie kierownicy i karoserii
Kup z allegro z tzw.gwarancją lub nawet bez niej.Masz terminowo 14 dni na zwrot i sprzedawcy używek o tym wiedzą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Najciekawsze jest to,że czasem dobra używka potrafi rozwiązać Twój problem,niż nowy przegub,czy cała półoś.
__________________
"Na krzywe drzewo sam Salomon nie naleje" Jeśli nie możesz znaleźć auta dla siebie...zbuduj je, czyli konstruowanie pojazdów typu SAM i innych wynalazków |
21-12-2015, 10:03 | #10 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-12-2010
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Model: S-max
Silnik: 2.0 tdci 185KM@3800/404Nm@2200
Rocznik: 2007
Postów: 544
|
Odp: Drżenie kierownicy i karoserii
Mój mechanik ma swoje tajemne źródło i czekałem 3-4 tyg na dobre przeguby.
Na allegro jest kilku sprzedawców którzy mają części tyli do Fordów - zacząłbym od nich. Jeżeli dobrze pamiętam to zakup przez mechanika kosztowal mnie trochę powyżej średniej ceny z allegro. |