|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-12-2015, 23:52 | #51 | |||||
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-11-2010
Skąd: Oxford, W-wa
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.2 TDCI ST 155KM
Rocznik: 2005
Postów: 300
|
Odp: Filtr paliwa 2.0 tdci - prosta wymiana
Cytat:
W ogóle nie miałem zamiaru wywoływać XXXXXX burzy, nie neguję również twojej wiedzy. Celowo użyłem tylko małego wycinka twojej wypowiedzi, bo tylko do tego cytatu się odnoszę, a nie całego posta. Napisałeś: Cytat:
Cytat:
Cytat:
Zarówno w nowej jak i starej świecy rozgrzewa się cały żarnik w zależności od czasu podawania na nia napięcia. Przytaczając przykład E-36 chodziło mi jedynie o to jak użytkownik jest informowany o gotowości systemu, a nie technologii jaka została zastosowana. Pomyśl jaki procent osób wsiadających za kierownicę ma świadomość jak skutecznie i najbardziej ergonomicznie odpalić diesla zimą? Ilu kierowców pomyśli:"Dzisiaj rano jest -15*C to podgrzeję świece przez 20 sek. nim odpalę"??? Zazwyczaj ludzie włączają zapłon, kontrolki gasną i odpalają. Nigdy nie spotakłeś się z sytuacją że ktoś rozładowuje aku do zera jednak auta uruchomić się nie udało? Bo ja wiele razy. Dlatego pytam, dlaczego w moim Mondeo kontrolka gaśnie po 3 sek. skoro świece rozgrzane są po 10 sek. ??? Chyba zdajesz sobie sprawę, że przy zasilaniu z 12V źródła energii, nawet przy poborze prądu na poziomie 60A nie jesteś w stanie rozgrzać czterech ceramicznych świec w 3 sek. Cytat:
Powiem ci szczerze, że głównym zagadnieniem nad którym się skupiłem był rzeczywisty czas grzania świec od włączenia zapłonu oraz czas po jakim świece są rozgrzane do czerwoności i mogą skutecznie wspomóc rozruch. W przypływie wolnego czasu i w miarę sprzyjającej aurze postaram się "potestować" jeszcze trochę pod kątem nowych zagadnień. Spostrzeżeniami oczywiście się podzielę.
__________________
Stan Twego auta mówi prawdę o Tobie. Wcześniej Mondeo MK3 1.8i 125KM 2001r. Ostatnio edytowane przez SRS ; 03-12-2015 o 23:55 |
|||||
06-12-2015, 16:33 | #52 |
ford::amateur
Imię: r
Zarejestrowany: 26-11-2015
Skąd: w
Model: mondeo mk3
Silnik: diesel 2.0
Rocznik: 2004
Postów: 5
|
Odp: Filtr paliwa 2.0 tdci - prosta wymiana
Witam wszystkich.Dzieki za podpowiedzi tak wiec wyczyściłem zawór EGR i jak by reka odjął strasznie był zabrudzony tak wiec wychodzi na to ze po odpaleniu gdy mu dodawałem gazu to on dławił sie spalinami .Po wyczyszczeniu EGR zaczeły mi toche obroty falowac takze zastanawiam sie czy moze niezbyt dokładnie wyczysciłem ten zawór.
A takie pytanie czy jak zawór jest wykrecony to mozna podłaczyc do niego powietrze i auto odpalic . Pozdrawiam. |
07-12-2015, 10:24 | #53 | |
ford::beginner
Imię: Oluś
Zarejestrowany: 12-11-2012
Skąd: Opole PL
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 46
|
Odp: Filtr paliwa 2.0 tdci - prosta wymiana
Cytat:
Zawór EGR został wymyślony przez jajogłowych z NASA przy wsparciu jajogłowych z Greenpeace po to aby spaliny które generuje twój silnik wracały z powrotem do komory silnika i się tam znowu spalały. Dla tego nazywa się re-cyrkulator spalin. Jego główną zaletą jest to że auto szybciej osiąga temperaturę roboczą ale za to wad ma więcej.- przez co większość użytkowników po prostu go usuwa bądź zaślepia. Wtedy wszystkie problemy oddechowe diesla znikają. do tego nie leci na tłoki czarny syrop klonowy ( mieszanka sadzy, oleju, nagaru itd). Silniki są konstruowane tak by dostawać 100% dawki powietrza i odpowiednią do tego dawkę paliwa. Ale gdy jest EGR to wtedy dostają 60% powietrza i 40% syfu z kolektora wydechowego ( mieszanka wszystkiego tylko nie powietrza ). W następstwie tego w ECU (sterownik silnika) musi być zaprogramowana odpowiednia dawka paliwa (w normalnych warunkach to ok 14 kg powietrza na 1 litr paliwa) Przy EGR dawka z 14 kg powietrza maleje bo dodawana jest dawka spalin z EGR i wtedy stosunek zamiast być taki: 14 do 1 jest taki 8+8 do 1 Jajogłowi cieszą się że pozbyli się trujących wyziewów a ty martwisz się bo masz w samochodzie założone dodatkową aparaturę która jak się psuje to dzieją się dziwne rzeczy a w efekcie kosztuje dużo $$. To falowanie obrotów może być efektem tego że zawór EGR się nie domyka. być może gdy był przywalony syropem klonowym się nie domykał i po przeczyszczeniu już mu tak zostało. Musiał byś teraz przeprowadzić ponowną adaptację zaworu EGR ( niestety bez komputera się nie obejdzie ) albo tak jak pytałeś na początku całkowicie go wyłączyć i wymontować. Wtedy silnik dostaje czyste powietrze a ty się przestajesz martwić że jakieś nie równe obroty czy kopcenie z rury. Ta druga operacja jest trochę bardziej kosztowna ale na pewno docenisz efekty u mnie egr już dawno zdemontowany Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
08-12-2015, 02:50 | #54 |
ford::amateur
Imię: r
Zarejestrowany: 26-11-2015
Skąd: w
Model: mondeo mk3
Silnik: diesel 2.0
Rocznik: 2004
Postów: 5
|
Re: Filtr paliwa 2.0 tdci - prosta wymiana
Dzięki za odpowiedz.Mialem tez tak jak pisałem wcześniej podczas wyprzedzania gdy były wysokie obroty silnika oraz szybka prędkość to załączala się sprężynka po wyczyszczeniu egr dziś go przetestowałem i to dość zdrowo i sprężyna się nie zapaliła tak wiec jest ok
|
09-12-2015, 12:31 | #55 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-07-2012
Model: mondeo
Silnik: mkIII
Rocznik: 2004
Postów: 36
|
Odp: Filtr paliwa 2.0 tdci - prosta wymiana
Witam,
chciałem dziś wymienić filtr paliwa i mam pewien problem Patrząc na zdjęcia z pierwszego wpisu w moim filtrze paliwa nie ma żadnych zatyczek zarówno z jednej jak i z drugiej strony - są 3 rurki z góry filtra bez zatyczek i jeden pusty gwintowany otwór od dołu. Przy próbie zalania paliwem filtra całość wypływa dołem, czy ten filtr jest nie powinien mieć jakiegoś wkręcanego korka z dołu ( pytanie do czego to służy ?) W zamontowanym filtrze paliwa taki zakręcany korek jest, spróbowałem go odkręcić żeby sprawdzić czy będzie ciekło paliwo z filtra i ewentualnie chciałem go przełożyć do nowego filtra, paliwo cieknie więc dałem sobie spokój. Co byście podpowiedzieli co mam zrobić, nie chciałbym kupować kolejnego filtra tylko z powodu tego korka. Proszę o podpowiedź. |
09-12-2015, 13:14 | #56 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-11-2010
Skąd: Oxford, W-wa
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.2 TDCI ST 155KM
Rocznik: 2005
Postów: 300
|
Odp: Filtr paliwa 2.0 tdci - prosta wymiana
W nowym filtrze powinieneś mieć również ten korek u dołu, ale skoro go nie ma:
Wyjmij stary filtr, odkręć ten korek ze starego filtra, przykręć go do nowego, zalej nowy filtr paliwem, załóż do samochodu, odpal i po sprawie.
__________________
Stan Twego auta mówi prawdę o Tobie. Wcześniej Mondeo MK3 1.8i 125KM 2001r. |
09-12-2015, 13:50 | #57 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-07-2012
Model: mondeo
Silnik: mkIII
Rocznik: 2004
Postów: 36
|
Odp: Filtr paliwa 2.0 tdci - prosta wymiana
Dzięki za odpowiedź, tak też zrobiłem,
miałem wiele wątpliwości bo naczytałem się dużo o zapowietrzeniu układu paliwowego i nie chciałem do tego dopuścić, filtr wymieniony, po wymianie odpaliłem silnik i potrzymałem go na około 2500 obrotów, z ciekawości zrobiłem sekcję starego filtra - czarny w środku, paliwo, które z niego wypłynęło do słoika z fusami, poprzednio filtr wymieniałem około 60000km temu czy taki stan jest normalnością, czy należałoby zmienić stację na której tankuję? Pozdrawiam. Tankuję na markowej stacji. |
10-12-2015, 17:46 | #58 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-11-2010
Skąd: Oxford, W-wa
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.2 TDCI ST 155KM
Rocznik: 2005
Postów: 300
|
Odp: Filtr paliwa 2.0 tdci - prosta wymiana
Moim zdaniem powinieneś częściej zmieniać filtr paliwa, bo te 60k km to trochę dużo.
__________________
Stan Twego auta mówi prawdę o Tobie. Wcześniej Mondeo MK3 1.8i 125KM 2001r. |
14-04-2017, 17:22 | #59 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 14-04-2017
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 2
|
Odp: Filtr paliwa 2.0 tdci - prosta wymiana
witam wszystkich jestem nowym uzytkownikiem mondka, bardzo prosze o jakas rade was bardziej doswiadczonych uzytkownikow, nie wiem co mnie podkusilo zeby wymieniac samemu filtr paliwa, wiedzialem ze cos sknoce, i to zrobilem, po pierwsze napelnilem filtr paliwa dopiero teraz widze ze napelnialem nie w te dziure, ja nalewalem do srodkowej czy ma to jakies znaczenie? filtr boscha jakby co mondziak 2004r lift 2.0 tdci. podmienilem filtry no i zgubilem dwie zawleczki od tych wezy, wpadly mi do komory silnika i nie moge ich wyciagnac, nawet ich nie widze. wsadzilem aku ktory podladowalem bo aku tez w sumie kaplica, ale ogolnie auto nie chce odpalic, i co teraz? czy auto odpali bez zalozonych zawleczek? weze docisnalem chyba siedza, dajcie jakies rady
|
14-04-2017, 17:28 | #60 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 14-04-2017
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 2
|
wymiana filtra paliwa 2.0 tdci
witam wszystkich jestem nowym uzytkownikiem mondka, bardzo prosze o jakas rade was bardziej doswiadczonych uzytkownikow, nie wiem co mnie podkusilo zeby wymieniac samemu filtr paliwa, wiedzialem ze cos sknoce, i to zrobilem, po pierwsze napelnilem filtr paliwa dopiero teraz widze ze napelnialem nie w te dziure, ja nalewalem do srodkowej czy ma to jakies znaczenie? filtr boscha jakby co mondziak 2004r lift 2.0 tdci. podmienilem filtry no i zgubilem dwie zawleczki od tych wezy, wpadly mi do komory silnika i nie moge ich wyciagnac, nawet ich nie widze. wsadzilem aku ktory podladowalem bo aku tez w sumie kaplica, ale ogolnie auto nie chce odpalic, i co teraz? czy auto odpali bez zalozonych zawleczek? weze docisnalem chyba siedza, mozna czyms zastapic te zawleczki, mozna gdzies takie kupic? dajcie jakies rady
Ostatnio edytowane przez SRS ; 14-04-2017 o 20:03 Powód: wszyscy wiedzą że to Ford Mondeo 2000-2007 - po to jest prefix |