|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-11-2015, 18:33 | #41 |
ford::amateur
Imię: r
Zarejestrowany: 26-11-2015
Skąd: w
Model: mondeo mk3
Silnik: diesel 2.0
Rocznik: 2004
Postów: 5
|
Odp: Filtr paliwa 2.0 tdci - prosta wymiana
Dziękuję za podpowiedz.A pomijając sprężynkę migającą to co moze byc z tym odpalaniem tak jak wcześniej wspominałem jak go odpale chodzi rewelacyjnie gdy tlko chce dodac gazu to go dławi zaczyna szarpac przerywac itp musi tak troszke pochodzic jak troche pochodzi to mu sie poprawia.Gdy jest juz całkiem rozgrzany to nic mu nie jest pali i od razu moge nim jechac dodawac gazu itp.Pozdrawiam.
|
30-11-2015, 19:37 | #42 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 20-07-2010
Skąd: Mysłowice
Model: Mondeo MK3 + Fiesta MK4
Silnik: 2.0 TDCI + 1.25 S
Rocznik: 2002 + 2001
Postów: 780
|
Odp: Filtr paliwa 2.0 tdci - prosta wymiana
Jeśli odpalasz a sinik jest zimny to kopci na biało siwo??? Jak tak to możliwe że kod z ECU ciekł
__________________
§23 |
30-11-2015, 21:56 | #43 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-11-2010
Skąd: Oxford, W-wa
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.2 TDCI ST 155KM
Rocznik: 2005
Postów: 300
|
Odp: Filtr paliwa 2.0 tdci - prosta wymiana
Mogą być również przytkane końcówki wtryskiwaczy i nie podawać wystarczającej dawki paliwa.
Objawem jest chocażby dymienie na biało/siwo zaraz po odpaleniu przez kilkadziesiąt sekund zazwyczaj po kilkugodzinnym postoju i temp. poniżej +5*C. Do tego przerywania przy dodaniu gazu też by pasowało. Co do zapalającej się sprężynki przy wyprzedzaniu to może świadczyć o padniętym jednym lub więcej zaworku wtryskiwacza, ale nie musi. Zrób próbę przelewową. Może da jakieś wsazówki?
__________________
Stan Twego auta mówi prawdę o Tobie. Wcześniej Mondeo MK3 1.8i 125KM 2001r. |
01-12-2015, 21:16 | #44 | ||
ford::beginner
Imię: Oluś
Zarejestrowany: 12-11-2012
Skąd: Opole PL
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 46
|
Odp: Filtr paliwa 2.0 tdci - prosta wymiana
Cytat:
gdzie: I - amper U - napięcie R - opór A więc jeżeli gdzieś obwód jest przerwany lub zakłócony to komputer analizuje to jako błąd i wywala kontrolkę. Nowa świeca zawsze bierze mniej amper niż taka używana x czasu. Prawidłowo działająca żarówka żarzy się na samym czubeczku a stara raszpla żarzy się cała co wydłuża czas nagrzewania i pobór prądu z aku co komputer analizuje jako błąd i załącza kontrolkę informując użytkownika że "coś jest nie tak" z nazwałbym to układem rozruchu silnika celem "ochrony prądu aku" tak samo jak jest z niezgaszoną lampką w kabinie. Po 10 czy 20 min sterownik odłącza zasilanie by ochronić aku przed rozładowaniem. Cytat:
W pierwszej kolejności musisz zrozumieć jak działa TDCI i co wpływa na jego pracę. Pompa wtryskowa , pompo wtryski , szyna paliwowa (common rail) czy zawór EGR to potencjalni winowajcy dziwnej pracy silnika gdy jest zimny. Kolejne to czujniki położenia wału , położenia wałka rozrządu, przepływomierz ( chociaż w dieslu nie bierze udziału w sterowaniu dawką paliwo-powietrze ,a do opóźnienia w otwierania zaworu EGR) Nawet uszkodzone przewody gumowe podciśnień mają wpływ na nie równą pracę silnika. I nie ma tu znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Na angielskim forum talkingford.com opisany był bardzo szeroko przykład gdzie uszkodzony był przewód dolotowy tuż przed turbiną (MK 4) i uszkodzony silnik krokowy na listwie paliwowej w silnikach PSA co powodowało dziwną pracę silnika. (U mnie był przypadek że uszkodzona dwu masa powodowała zakłócenia na czujnik wału i auto miało problem nawet odpalić a udokumentowałem to tu - [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Z początku myślałem że problem z rozrusznikiem i też wymieniłem ale jednak dwumas - drgania tarczy były tak duże że czujnik położenia analizował odchyły za coś nie pożądanego i miał problem z synchronizacją.) Ogólnie spróbuj rozłączyć przewody od egr i odpal auto, i sprawdź stan instalacji elektrycznej. Może być że styki pordzewiały na czujnikach albo wtyczkach i jak dostana temperatury to "ożywają" albo zawór egr jest tak zaklejony sadzą że się zacina. test przelewowy na mondeo zrobisz w ten sposób [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] mam nadzieję że szybko usuniesz usterki i będziesz się cieszył autem |
||
01-12-2015, 21:24 | #45 | |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 20-07-2010
Skąd: Mysłowice
Model: Mondeo MK3 + Fiesta MK4
Silnik: 2.0 TDCI + 1.25 S
Rocznik: 2002 + 2001
Postów: 780
|
Odp: Filtr paliwa 2.0 tdci - prosta wymiana
Cytat:
Ale niczego nie wykluczam w mondkach spotkałem się się już z takimi przypadkami że mało co mnie już zadziwia.
__________________
§23 |
|
01-12-2015, 21:40 | #46 |
ford::beginner
Imię: Oluś
Zarejestrowany: 12-11-2012
Skąd: Opole PL
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 46
|
Odp: Filtr paliwa 2.0 tdci - prosta wymiana
|
01-12-2015, 22:45 | #47 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-11-2010
Skąd: Oxford, W-wa
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.2 TDCI ST 155KM
Rocznik: 2005
Postów: 300
|
Odp: Filtr paliwa 2.0 tdci - prosta wymiana
Cytat:
Dwa lata temu zmieniałem w moim Mondku świece żarowe z ori (Beru z dodatkowym napisem Motorcraft) na Beru. Dziwiło mnie, że w Mondeo niezależnie od temp. zewnętrznej(-10*C czy +10*C) kontrolka świec żarowych gaśnie po ok. 3 sek. i dlatego pozwoliłem sobie przeprowadzić testy jak w rzeczywistości działają świece żarowe w moim aucie, gdyż nie mogłem znaleźć precyzyjnych informacji na forum. W mojej starej poczciwej E-36 przy np -15*C świece grzały ok 25 sek. i tyleż samo świeciła się kontrolka świec żarowych i gasnąc dawała informację o gotowości systemu. A np powyżej +8 *C nie zapalała się w ogóle co również świadczyło że system jest gotowy. Nim przystąpiłem do montażu nowych świec sprawdziłem je czy są w porządku podłączając na krótko pod akumulator. Końcówki żarników po ok 9 sek. robiły się czerwone. Po ok 15 sek. były czerwone na całej długości. Zdemontowałem stare i również je sprawdziłem. 3 były dobre, 1 padnięta, jednak mimo 8 lat i ponad 200tys km przebiegu te 3 dobre zachowywały się identycznie jak nowe. Po ok 9 sek czerwona końcówka żarnika, po ok 15 sek cały żarnik. Założyłem 3 nowe świece pozostawiając czwartą na wierzchu jednak podłączoną pod kabel prądowy z masą doprowadzoną dodatkowym kablem, żeby przekonać się jak de facto działają w aucie. Sytuacja analogiczna. Po ok 9 sek od momentu włączenia zapłonu końcówka żarnika zrobiła się czerwona, po ok 15 sek. żarnik był czerwony na całej długości. Po ok 30 sek cykl podgrzewania świec został przerwany. Test został zrobiony przy ok +10*C. Drugi test zrobiłem innym razem przy ok -5*C i system zachowywał się identycznie. Reasumując: Świece grzeją przez ok 30 sek od momentu załączenia zapłony. System jest gotowy po ok 10 sek. mimo że kontrolka gaśnie po ok 3 sek. Twoja teoria na temat świec żarowych jest daleka od ich rzeczywistego działania, poza tym, że grzejeją i ułatwiają rozruch.
__________________
Stan Twego auta mówi prawdę o Tobie. Wcześniej Mondeo MK3 1.8i 125KM 2001r. |
|
01-12-2015, 22:53 | #48 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-05-2012
Skąd: Szczecin
Model: OOOO A6
Silnik: V6
Rocznik: Adekwatny do wieku
Postów: 1,772
|
Odp: Filtr paliwa 2.0 tdci - prosta wymiana
A jak długo grzały wtórnie po rozruchu?
|
02-12-2015, 15:31 | #49 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 20-07-2010
Skąd: Mysłowice
Model: Mondeo MK3 + Fiesta MK4
Silnik: 2.0 TDCI + 1.25 S
Rocznik: 2002 + 2001
Postów: 780
|
Odp: Filtr paliwa 2.0 tdci - prosta wymiana
Po odpaleni zauważyłem że grzanie zależy od temp głowicy lub otoczenia, min 30sek ale w zimie raz mierzyłem i doszło do 50sek
__________________
§23 |
02-12-2015, 22:49 | #50 | |
ford::beginner
Imię: Oluś
Zarejestrowany: 12-11-2012
Skąd: Opole PL
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 46
|
Odp: Filtr paliwa 2.0 tdci - prosta wymiana
Cytat:
Dowiedz się więcej na temat leciwej technologii rozruchu metodą świec metalowch z BMW e36 w 2 silnikach diesla które w tym modelu były montowane a rozruchu tdci z metodą świec ceramicznych. - chociaż odbiegamy od tematu bo szybszy czas nagrzewania wpływa bardziej na ekologię niż jakość jego pracy ale teoria teorią a praktyka to inna sprawa. Nie zniechęcaj innych forumowiczów. A najlepiej przestudiuj co mają do powiedzenia ludzie z [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] a jeszcze lepiej jak obejrzysz ich testy z zakresu silników diesla na [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ( i nie sugeruj się że to sprzęty do pickup-a . ) Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez SRS ; 03-12-2015 o 23:54 Powód: wulgaryzmy |
|
|
|
|