|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-11-2015, 15:18 | #251 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 14-07-2009
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 684
|
Odp: Właściciele z silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!
Mi wymieniali olej przy okazji uszczelnienia skrzyni, ale odbywało się to trochę na raty. Najpierw wężykiem z pompką ręczną odessali ile mogli a potem rozkręcili nieco skrzynię i reszt wyciekła. U ciebie nie chodzi o naprawę skrzyni więc chyba tylko przez wężyk.
A może olej jest dobry tylko cięgna przycierają się? A może masz jakieś opory na lewarku? |
13-11-2015, 19:16 | #252 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-11-2015
Model: Ford mondeo MK4
Silnik: 1.6 125km
Rocznik: 2008
Postów: 3
|
Re: Właściciele z silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!
Dziekuje po raz kolejny za odpowiedz, ale dzieje sie tak tylko przy ujemnych temperaturach jak było ostatnio -4 ,-5 i poprostu czuć bardzo wyrażną róznice, więc pomyślałem o oleju gdy nie ma mrozu wszystko ok
Ostatnio edytowane przez PKS_26 ; 13-11-2015 o 19:18 |
06-12-2015, 11:23 | #253 |
ford::beginner
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 23-02-2013
Skąd: Krosno Odrzańskie
Model: Ford S-max
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2008
Postów: 20
|
Odp: Właściciele z silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!
Witam! Od ponad roku jestem szczęśliwym posiadaczem mondeo mk4 1,6 120 km.
Jeździ się nim całkiem przyjemnie ale mam kilka zastrzeżeń. Po pierwsze jest trochę głośno, po drugi drażni mnie trzeszczące oparcie i skrzypiące siedzisko fotele kierowcy a po trzecie obroty silnika. Kiedy odpalam auto na rozgrzanym silniku, obroty od razu skaczą do wartości 1900.. Na zimnym normalnie tak jak powinno być 1500. Podobnie dzieje się gdy wciskam sprzęgło i wrzucam na luz obroty również same z siebie rosną do około 2000. Czy Wasze mondziaki mają podobnie? |
06-12-2015, 11:39 | #254 | |||
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 14-07-2009
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 1,6 Ti-VCT
Rocznik: 2009
Postów: 684
|
Odp: Właściciele z silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Sprawdź FORScanem, może coś podpowie co niedomaga. |
|||
07-12-2015, 09:04 | #255 |
ford::beginner
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 23-02-2013
Skąd: Krosno Odrzańskie
Model: Ford S-max
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2008
Postów: 20
|
Odp: Właściciele z silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!
Czyli jednak te obroty to nie nienormalne zachowanie.. Nie posiadam Fordscana więc będę musiał gdzieś podjechać na komputer. A co do wyciszenia czytałem że z silnikami 2,0 benzyna jest lepiej wyciszony, ba pisali nawet że większy komfort podroży! Nie wiem ile w tym prawdy nie miałem okazji po testować.
|
07-12-2015, 15:17 | #256 |
ford::professional
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 14-09-2004
Skąd: Bielsko - Biała
Model: Kuga
Silnik: 1.5
Rocznik: 2020
Postów: 1,930
|
Odp: Właściciele z silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!
U mnie dla odmiany po zimnym odpaleniu 1200obr, kilkanaście sekund 1000 obr i za chwilę jałowe 800. Nie gaśnie, nie buja obrotami, więc olałem.
|
24-12-2015, 23:23 | #257 |
ford::beginner
Imię: RAFAŁ
Zarejestrowany: 22-11-2015
Skąd: PASŁĘK
Model: FOCUS c-max
Silnik: 1.6 Ti-VCT (116 KM) Duratec-16V
Rocznik: 2004
Postów: 14
|
Odp: Właściciele z silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!
nawiązując do wstępu, to moje spalanie w mieście wg kompa:
6,8 przy średniej prędkości 100 i można zejść niżej przy płynnej jeździe, ale... 14l przy średniej prędkości 18km = krótkie przejazdy, zimny silnik i niestety głównie tylko tak będzie eksploatowany... staram się nie przekraczać 3 tys obr/min na zimnym silniku. Czy w tej sytuacji powinienem zastosować dużo lepszy olej (jakieś propozycje?) lub inne sposoby na lepsze zadbanie o silnik? btw. Duratec-16V Ti-VCT - Czterocylindrowy silnik rzędowy ze sterowanym elektronicznie, podwójnym, niezależnym przestawianiem faz rozrządu dla wałków rozrządu zaworów ssących i wydechowych Próbuję powiększyć swoją wiedzę na temat tego silnika, ale nawet po przeczytaniu całego wątku niewiele wiem o nim. Proszę o jakieś linki lub szersze informacje o tej jednostce. |
24-12-2015, 23:43 | #258 |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
|
Odp: Właściciele z silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!
U mnie po mieście wychodzi 14,0-14,8l/100km (śr. prędkość z baku ok. 22-25 km/h), ale mam 2,5 i to z turbiną.
Dla silnika 1,6 takie spalanie to kosmos.
__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023) |
25-12-2015, 10:15 | #259 |
ford::beginner
Imię: RAFAŁ
Zarejestrowany: 22-11-2015
Skąd: PASŁĘK
Model: FOCUS c-max
Silnik: 1.6 Ti-VCT (116 KM) Duratec-16V
Rocznik: 2004
Postów: 14
|
Odp: Właściciele z silnikiem 1,6 Duratec łączmy się!
Tak pokazuje komputer, ale przejazd ponad 2 km to nie jest jazda - ledwo wskazówka temperatury uniesie się o kilka milimetrów i trzeba gasić silnik.
Sprawdzałem spalanie w innych warunkach i raczej wychodzi adekwatnie do sytuacji, bo ciągła jazda po mieście oscyluje na granicy 10l. miałem volvo v70 II 2,4 i spalanie na takich krótkich przejazdach było zbliżone różnice dopiero widać np. na trasie ok 20km Ostatnio edytowane przez Esteriusz ; 25-12-2015 o 10:21 Powód: uz |
25-12-2015, 13:21 | #260 |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
|
2km to masz rację, na tylu to i klekot oscylowałby wokół 10 a ja pewnie pod 17. Mój typowy odcinek to 7-8km. Jeżeli pokonujesz odcinki 2km to chyba jest to spalanie normalne i nie wiem czy jest poszukiwania przyczyn wysokiego spalania, skoro mówisz że w trasie jest ok.
Jeśli chodzi o oleje to poszedłbym w Millersa, takie krótkie odcinki nie sprzyjają silnikowi i dałbym mu coś lepszego od standardowych oklepanych marek, które nie są tak naprawdę pełnymi syntetykami. Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka
__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023) |