|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-06-2015, 11:14 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-06-2009
Skąd: Police
Model: FORD TRANSIT
Silnik: 2.0TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 72
|
Montaz klimatyzacji od podstaw
Nigdzie nie moglem znalezc tematu dotyczacego montazu klimtyzacji do transita z rocznika 00-06. Mam pytanie kolega w przyszlym tygodniu przywozi transita na czesci ze sprawna klimatyzacja i mam okazje taka wymontowac i wziac do swojego auta. Mam pytanie czy ktos posiada schemat klimatyzacji i czy rozni sie ona czyms wersjach 2.0tddi a 2.4 tddi. Jest to wersja z klimtyacja jednostrefowa tylko na przod. Z gory dzieki za pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
28-06-2015, 13:32 | #2 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Montaz klimatyzacji od podstaw
Jest sporo na ten temat, użyj szukajki.
Schematy znajdziesz tu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Sprawa nie jest taka prosta, to jest dużo przeróbek w instalacji elektrycznej którą i bez tego strach dotykać... Trzeba zmienić cały zespół nagrzewnicy, dołożyć skraplacz do chłodnicy i do nich wentylator elektryczny, itd itd. Inna jest wiązka do panelu regulacji i wentylatora nawiewu (być może montują tę rozbudowaną i da się wykorzystać oryginalną - nie wiem...). Nie wiem jak z ECU - bo włączenie klimy powinno wyrównać obroty silnika. Nie wiem co z tym się robi... Jest mnóstwo innych problemów. Np rozprowadzenie przewodów i montaż ich w komorze bez wyjęcia silnika moim zdaniem jest chyba niemożliwe. Bump: Cytat:
Silnik 2,4 ma wentylator napędzany paskiem na sprzęgle wiskozowym, w silniku 2,0 przy klimie są dwa wentylatory elektryczne, kosztują w ASO 3.300 zł z opornikiem (sprzedają tylko całość). Na Allegro są czasem używki całego zespołu po kilkaset zł. lub zamienniki. Ale to trzeba jeszcze podłączyć do instalacji, tam są bardzo duże prądy, bezpieczniki są po 40A. Moim zdaniem różnice są na tyle duże, że bez kosztownego dokupienia potrzebnych części nie obejdzie się. Ja bym nie decydował się na taką operację...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 28-06-2015 o 17:00 |
|
29-06-2015, 08:27 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-06-2009
Skąd: Police
Model: FORD TRANSIT
Silnik: 2.0TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 72
|
Odp: Montaz klimatyzacji od podstaw
To, ze jest przy tym troche roboty to wiem, bo kiedys montowalem klime i idzie sie zalamac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z wyjeciem silnika to najmniejszy problem, najbardziej sie obawiam o wiazke elektryczna i ecu czy trzeba wgrywac z wersji z klima? Najlatwiej jest sprzedac transita i kupic z fabryczna klimatzacja, ale ta opcja odpada bo kupic transita z rocznika 00-06 jest juz prawie niemozliwe. Sam swojego szukalem prawie rok i niechcialbym znowu tego powtarzac. Dzieki wojtekjanus za schemat przyjrze sie jeszcze dokladnie i jeszcze raz przemysle...
|
29-06-2015, 21:45 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
|
Odp: Montaz klimatyzacji od podstaw
Ja mam transita z rocznika 2003 z silnikiem 2.4 125 KM z klimatyzacją i mam wentyltor wisko oraz drugi duzo mniejszy elektryczny który się włącza razem z klimatyzacją. Ostatnio szukałem nowego wentylatora elektrycznego i nigdzie nie znalazłem pozostało mi go naprawić. Jak się okazało podczas szukania jest kilka wersji klimatyzacji wentylatorów itd. Np. W motorze 2.4 były montowane rownolegle dwie wersje wentylatorów, duże wisko plus jeden wentylator elektryczny lub druga wersja dwa wentylatory elektryczne.
Do tego jest jeszcze wersja silnika 2.0 która też miała inaczej bo kupilem używaną obudowę chlodnicy na jeden wentylator wisko plus wentylator elektryczny i się okazało że moje wentylatory są dużo większe. Wiec wersji trochę jest. |
01-07-2015, 06:49 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-06-2009
Skąd: Police
Model: FORD TRANSIT
Silnik: 2.0TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 72
|
Odp: Montaz klimatyzacji od podstaw
Czyli z wersji 2.4 nie podejdzie, trudno czekam dalej moze cos sie jeszcze trafi.
|
01-07-2015, 15:27 | #6 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Montaz klimatyzacji od podstaw
Generalnie wielka niewiadoma dla mnie to elektronika - PCM włącza wentylatory, w tym ten od klimy w różnych trybach pracy, np kiedy czujnik temperatury głowicy sygnalizuje przegrzanie silnika, to wprowadzany jest on w tryb ochrony przed przegrzaniem, włączane są obydwa wentylatory, zmniejszana dawka wtrysku i wyłączana jest... klima. Są inne tryby pracy klimy, o których decyduje PCM.
To trzeba jakoś ogarnąć po zamontowaniu klimy. Ja nie mam pojęcia czy można i jak... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zgredzik |
02-07-2015, 15:22 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
|
Odp: Montaz klimatyzacji od podstaw
Strach ma wielkie oczy :-o :-o
Mam Fiestę z 2003 roku w której nie było fabrycznej klimatyzacji znalazłem w ogłoszeniu rozbitą Fiestę do sprzedania na części kupiłem cały układ klimatyzacji razem z wiązką elektryczną założyłem i klima zaskoczyła za pierwszym razem nie byli żadnych problemów. A też się martwiłem czy PCM auta będzie zwiększał obroty silnika po włączeniu klimy ale okazało się że wszystko było przygotowane wystarczyło tylko mieć oryginalną wiązkę elektryczną wpinasz w oryginalne kostki i po robocie. |
02-07-2015, 18:50 | #8 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Montaz klimatyzacji od podstaw
Cytat:
Nie porównuj Fiesty i Transita - to trochę inna... parafia. Robota taka ma sens tylko przy przełożeniu gratów 1:1...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 02-07-2015 o 19:06 |
|
02-07-2015, 22:37 | #9 |
ford::professional
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: Montaz klimatyzacji od podstaw
Jezeli chodzi o same wentylatory, to do mojego starego siołka nigdzie nie umiałem kupic orginalnego wentylatora, a w ASO zaśpiewali mi cene po której popuściłem to co ciastek w shreku.
Kupiłem wentylator z chłodnicy innego pojazdu o podobnych gabarytach , troszkę główkowania i przeróbek i działa do teraz , jak internet lte w plusie |
03-07-2015, 07:29 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-06-2009
Skąd: Police
Model: FORD TRANSIT
Silnik: 2.0TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 72
|
Odp: Montaz klimatyzacji od podstaw
Pojezdze jeszcze popytam w serwisach specjalizujacych sie w transitach i zobacze co mowia. Jak cos sie dowiem dam znac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|