|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-06-2015, 13:05 | #241 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 31-01-2015
Skąd: Centralna Polska
Model: MK5
Silnik: TDCI 180KM PowerShift
Rocznik: 1/2 2015
Postów: 641
|
Odp: Wrażenia, opinie, uwagi użytkowników
Dziś zauważyłem, że jeśli mk5 z automatem na D stoi w korku na hamulcu pali 0,7 litra a wciskając ręczny pali 1,5 litra. Na ręcznym więcej pali? Dziwne
|
23-06-2015, 13:14 | #242 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-04-2010
Model: Mondeo MK5 → Mondeo MK4
Silnik: EB 240KM, PowerShift
Rocznik: 2013
Postów: 426
|
Odp: Wrażenia, opinie, uwagi użytkowników
Cytat:
|
|
23-06-2015, 13:34 | #243 | |||
ford::average
Zarejestrowany: 14-05-2015
Model: Mondeo MK V
Silnik: 2.0 EB 203KM
Rocznik: 2015
Postów: 146
|
Odp: Wrażenia, opinie, uwagi użytkowników
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Różnica w cenie samochodu (katalogowo): 7.400 PLN (właściwie do porównań trzeba by wziąć tego nowego 210KM diesla, który będzie miał bardziej zbliżoną moc do 2.0 benzyna ale różnica w cenie wtedy jeszcze większa...). 7400PLN to w przyblizeniu 1500l paliwa. 1500l paliwa to przy 2.4l/100km około 62000 km, czyli przy średnim przebiegu 20.000km rocznie koszty utrzymania diesla zaczynają zwracać się po 3 latach. Zrobiłem taką kalulację przed zamówieniem samochodu i mi wyszło że jednak będzie benzyna :-) Pozdr -jacek |
|||
23-06-2015, 14:16 | #244 |
ford::average
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 12-08-2005
Skąd: Opole
Model: Mondeo MK5
Silnik: 1.5 EB 160KM AT6
Rocznik: 2015
Postów: 136
|
Odp: Wrażenia, opinie, uwagi użytkowników
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
dokładnie tak samo kalkulowałem, u mnie wyszło 4 lata na spłatę różnicy a leasing mam na 4 lata właśnie + w teorii może trochę ciszej w środku... generalnie może nie ma tragedii z tym spalaniem, rozczarowująca jest jedynie rozbieżność między ewidentnym kłamstwem z tabelki w katalogu odnośnie spalania a rzeczywistością. Powinien ktoś ich do sądu za takie ściemy pozwać w ramach nieuczciwej informacji. |
23-06-2015, 14:30 | #245 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-08-2012
Skąd: Norwegia
Model: Volvo V90 T8
Silnik: 2.0 T8 390KM
Rocznik: 2019
Postów: 468
|
Odp: Wrażenia, opinie, uwagi użytkowników
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
W sądzie nic byś nie ugrał, bo te spalania katalogowe osiągane są według europejskich norm. Trzeba normy zmienić, żeby osiągane tam spalanie było bliżej realnego. Patrząc na te wpisy cieszę się, że nie wziąłem benzyny. Do 1.5 ecoboost musiałbym dopłacić ok. 4000zł względem 2.0tdci 150KM....
__________________
1994 Peugeot 106 1.1 60KM -> 2003 Mazda 6 GY 1.8 120KM -> 2007 Ford Mondeo Mk4 1.8TDCi 125KM Titanium HB -> 2015 Ford Mondeo Mk5 2.0TDCi 150KM Titanium X Kombi -> 2019 Volvo V90 T8 Inscription 390KM |
23-06-2015, 15:59 | #246 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 31-01-2015
Skąd: Centralna Polska
Model: MK5
Silnik: TDCI 180KM PowerShift
Rocznik: 1/2 2015
Postów: 641
|
Odp: Wrażenia, opinie, uwagi użytkowników
Rownież myślałem o benzynie ale za auto płacisz raz a przy dystrybutorze jesteś raz w tygodniuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i pozornie oszczędzasz.
Zdecydował głownie moment obrotowy i ten dieslowski kopGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jazda 203 KM benzyną i 180 KM dislem - jest naprawdę rożna i w moim odczuciu na korzyść diesla. Diesel sie po prostu dużo lepiej zbiera - a 240KM benzyna jest w cenie diesla 180KM. Bump: Cytat:
|
|
23-06-2015, 17:30 | #247 |
ford::specialist
Imię: ...
Zarejestrowany: 24-11-2009
Skąd: ...
Model: ...
Silnik: ...
Rocznik: ...
Postów: 545
|
Odp: Wrażenia, opinie, uwagi użytkowników
do MT123
Dzięki serdeczne, o to mi chodziło. Wygląda tak jak w MK4, dach jest porównywalnej wielkości (jak nie identyczny) zatem belki będą pasowały. Nie chodzi mi nawet o oszczędności (choć oczywiście parę groszy w kieszeni zostaje), ale o to że whispbar nie odstaje od dachu jak firmowe (prod. thule) i box umieszczony na belkach "prawie" leży na dachu. Pozostaje mi jeszcze kwestia kół, bo nikt się nie wypowiedział do tej pory, choć jak przypuszczam ford nie zmienił rozmiarów felg, bądź też różnice między 17-kami w MK4 i MK5 są niewielkie (myślę oczywiście o szerokości i ET) Pozdrawiam wszystkich użytkowników MK5 |
23-06-2015, 20:13 | #248 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 31-01-2015
Skąd: Centralna Polska
Model: MK5
Silnik: TDCI 180KM PowerShift
Rocznik: 1/2 2015
Postów: 641
|
Odp: Wrażenia, opinie, uwagi użytkowników
Cytat:
|
|
23-06-2015, 20:15 | #249 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 05-02-2006
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MKIV Ghia
Silnik: 2.0 (145KM)
Rocznik: 11.2008
Postów: 561
|
Odp: Wrażenia, opinie, uwagi użytkowników
Cytat:
Czy jest takie samo jak w MKIV ? |
|
23-06-2015, 20:59 | #250 | |
ford::average
Zarejestrowany: 14-05-2015
Model: Mondeo MK V
Silnik: 2.0 EB 203KM
Rocznik: 2015
Postów: 146
|
Odp: Wrażenia, opinie, uwagi użytkowników
Cytat:
8J x 18 ET55.5, 235/45 R 18 zakładam więc, że ET dla felgi 18 calowej jest 55.5. A tak BTW - czy może ktoś potwierdzić, czy takie samo ET jest dla S-MAX'a? Pozdr -jacek |
|